×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/127/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιτροπές που γνωμοδοτούν για την άρση της απαγόρευσης κτήσεως εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων σε παραμεθόριες περιοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ανωτέρω επιτροπές συγκροτούνται και προεδρεύονται από το Νομάρχη, δεν υπάρχει δυνατότητα συγκροτήσεώς των από Επάρχους, έχουν πενταετή θητεία, δεν μετέχει σ αυτές ως μέλος εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών. Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Γεωργίας, (ήδη Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων) πρέπει να ορίζεται από το Υπουργείο και όχι από την Περιφέρεια. Η αρμοδιότητα του Νομάρχη για συγκρότηση της επιτροπής μπορεί να μεταβιβασθεί σε Αντινομάρχη. Αρμόδιο Υπουργείο για ρυθμίσεις στο καθεστώς των επιτροπών κρίνεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η διάταξη του εδαφίου β της παρ.9 του άρθρου 10 του Ν 2503/1997 ισχυροποιεί τις πράξεις συγκροτήσεως Επιτροπών, οι οποίες αναρμοδίως συγκροτήθηκαν από τους Νομάρχες και μόνο για τον λόγο αυτό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/297/2001

Συλλογικά όργανα. Νομιμότητα σύστασης (συγκρότησης) δευτεροβαθμίων επιτροπών επιβολής κυρώσεων στο Υπουργείο Γεωργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Με την έκδοση των κανονιστικών υπουργικών αποφάσεων, που καθορίζουν τον αριθμό και την ιδιότητα των μελών των δευτεροβαθμίων επιτροπών κυρώσεων, που λειτουργούν στο Υπουργείο Γεωργίας, συστήθηκαν νόμιμα οι παραπάνω επιτροπές, αφού για την έκδοσή τους υπήρχαν οι σχετικές εξουσιοδοτήσεις και γι αυτό η λειτουργία των ιδίων επιτροπών είναι νόμιμη μετά και από την έκδοση της υπουργικής απόφασης ορισμού των μελών τους.


ΝΣΚ/106/2002

Νομάρχες. Έκταση εφαρμογής άρθρου 21 παρ.1 ΠΔ 30/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η θητεία νομάρχη στο αντίστοιχο αξίωμα, για χρόνο μικρότερο από το ήμισυ της τετραετούς διαρκείας της, δεν είναι προσμετρητέα στο πλαίσιο της πρόβλεψης της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του ΠΔ 30/1996, σύμφωνα με την οποία επανεκλογή του ίδιου προσώπου στο αξίωμα του νομάρχη επιτρέπεται μία, μόνο, φορά.


Β.Δ.374/1973

Περί της συνθέσεως, αρμοδιοτήτων και λειτουργίας των Επιτροπών Απαλλαγών και των Επιτροπών Αναρρωτικών Αδειών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ν.5018/2023-ΦΕΚ:25/Α/09.02.2023:Άρθρο 82-Μετονομασία Επιτροπών Απαλλαγών σε Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές: 1.Οι Επιτροπές Απαλλαγών του ν.δ. 1327/1973 (Α’ 16) και του β.δ. 374/1973 (Α’ 115), μετονομάζονται σε «Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές». 2.Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος «Επιτροπές Απαλλαγών» αντικαθίσταται από τον όρο «Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές».


ΝΣΚ/162/2007

Νομάρχες. Μη παροχή δυνατότητας αυτεπάγγελτης ακύρωσης, από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, παράνομης πράξης του Νομάρχη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο πλαίσιο των διατάξεων των άρθρων 18 παρ.12 του Ν 2218/1994 και 8 παρ.5 του Ν 3200/1955 δεν παρέχεται νόμιμο έρεισμα, για την αυτεπάγγελτη ακύρωση των παράνομων πράξεων του Νομάρχη, από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, ο οποίος, μόνον, κατόπιν ασκήσεως ειδικής διοικητικής προσφυγής, από έχοντα έννομο συμφέρον, μπορεί να επιληφθεί και να προέλθει στην ακύρωση τούτων.


ΝΣΚ/89/2006

Καθορισμός ελληνικής ιθαγένειας ομογενών εκ της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. Απ’ ευθείας εγγραφή ομογενών στα μητρώα αρρένων και δημοτολόγια. Αλλαγή της νομικής βάσεως κτήσεως της ελληνικής ιθαγένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 6 και 7 του Ν 2130/1993 δεν είναι νόμιμη η από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας έμμεση αναγνώριση της ελληνικής ιθαγένειας από γέννηση προσώπου, με βάση απόφαση Νομάρχη διαπιστωτική της ιθαγένειας προσώπου συγγενικού του αιτούντος, εκδοθείσα υπό το καθεστώς του Ν 2130/1993. Δεν είναι νόμιμη η απ’ ευθείας εγγραφή ομογενών στα μητρώα αρρένων και στα δημοτολόγια. Δεν είναι νόμιμη η ανάκληση πράξεως προσδόσεως της ελληνικής ιθαγένειας, επί σκοπώ αλλαγής της νομικής βάσεως κτήσεως της ιθαγένειας.


ΝΣΚ/375/2011

Υπαγωγή ή μη, των επιτροπών και ομάδων εργασίας του Δημοσίου Τομέα στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων και πράξεων του ΕΣΠΑ και άλλων συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, στις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 3833/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Στις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 3833/2010, εμπίπτουν και οι επιτροπές και ομάδες εργασίας οι οποίες συγκροτήθηκαν από δημοσίους υπαλλήλους με πράξεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που λειτούργησαν και λειτουργούν έως την παύση λειτουργίας αυτού, στα πλαίσια υλοποίησης προγραμμάτων και πράξεων του ΕΣΠΑ και άλλων συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. 2. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος παρέλκει η εξέτασή του, ως άνευ αντικειμένου μετά την θετική απάντηση στο πρώτο σκέλος αυτού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/81/2008

Συγκρότηση επιτροπών δημοπρασιών από τη δημαρχιακή επιτροπή.Οι επιτροπές διαγωνισμού αναθέσεως δημοτικού ή κοινοτικού έργου, πρέπει να αποτελούνται από τρία υπηρεσιακά μέλη


ΝΣΚ/50/2000

Δημόσιο. Ειδικές Επιτροπές. Αρμοδιότητα κατά χρόνον Επιτροπών άρθρου 5 παρ.13 Ν.1943/91.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιες για την εξέταση των αιτήσεων καταβολής "χρηματικού ποσού" λόγω μη τηρήσεως των προθεσμιών του άρθρου 5 του Ν.1943/1991, που είχαν υποβληθεί πριν από την έναρξη ισχύος του Ν.2690/1999 και δεν είχαν εξεταστεί από την Ειδική Επιτροπή, που είχε συσταθεί στο τ.Υπουργείο Προεδρίας της Κυβερνήσεως, είναι οι Ειδικές Επιτροπές, που συστάθηκαν στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και στις έδρες των Περιφερειών με το άρθρο δεύτερο παρ.2β του Ν.2690/1999 (με το οποίο αντικαταστάθηκε η παρ.13 του άρθρου 5 του Ν.1943/1991).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/90/2019

Αποζημίωση των εκπροσώπων των κτηματιών, μελών των Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων Αναδασμών και των ορισθέντων οριοδεικτών αναδασμών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες, κατά το μέρος που αφορούν στην καταβολή αποζημίωσης στους ως άνω εκπροσώπους κτηματιών, μελών των Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων, είναι μη νόμιμες, όπως βασίμως προβάλλει ο Αναπληρωτής Επίτροπος, καθόσον οι 18526/164543/2018, 18525/164538/2018 και 22541/201169/2018 αποφάσεις του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, με τις οποίες συγκροτήθηκαν οι εν λόγω Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, είναι ανυπόστατες και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Το Κλιμάκιο, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τους ισχυρισμούς που προβάλλονται με το 3022/32328/22.2.2019 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. ...... και, ειδικότερα, το γεγονός ότι οι αποφάσεις ορισμού των μελών των ως άνω Επιτροπών αναρτήθηκαν στο Πρόγραμμα Διαύγεια και έτσι επιτεύχθηκε, τουλάχιστον, η διαφάνεια καθώς και ότι οι εντελλόμενες αποζημιώσεις αφορούν τρίτα πρόσωπα που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές, ήτοι ιδιώτες και όχι μόνιμους υπαλλήλους της Διοίκησης, που συνήθως αφορά το τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ. της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά από συγγνωστή πλάνη δεν δημοσίευσαν την απόφαση συγκρότησης της εν λόγω Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.90/2019

Καταβολή αποζημίωσης επιτροπών εμπειρογνωμόνων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες, κατά το μέρος που αφορούν στην καταβολή αποζημίωσης στους ως άνω εκπροσώπους κτηματιών, μελών των Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων, είναι μη νόμιμες, όπως βασίμως προβάλλει ο Αναπληρωτής Επίτροπος, καθόσον οι 18526/164543/2018, 18525/164538/2018 και 22541/201169/2018 αποφάσεις του Περιφερειάρχη ..., με τις οποίες συγκροτήθηκαν οι εν λόγω Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, είναι ανυπόστατες και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Το Κλιμάκιο, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τους ισχυρισμούς που προβάλλονται με το 3022/32328/22.2.2019 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. ... και, ειδικότερα, το γεγονός ότι οι αποφάσεις ορισμού των μελών των ως άνω Επιτροπών αναρτήθηκαν στο Πρόγραμμα Διαύγεια και έτσι επιτεύχθηκε, τουλάχιστον, η διαφάνεια καθώς και ότι οι εντελλόμενες αποζημιώσεις αφορούν τρίτα πρόσωπα που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές, ήτοι ιδιώτες και όχι μόνιμους υπαλλήλους της Διοίκησης, που συνήθως αφορά το τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ. της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά από συγγνωστή πλάνη δεν δημοσίευσαν την απόφαση συγκρότησης της εν λόγω Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κατ’ ακολουθίαν, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μέρει μη νόμιμες, πλην όμως τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.