ΝΣΚ/13/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συντάξιμες αποδοχές δημοσίου υπαλλήλου, προερχομένου εκ μετατάξεως από τον Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η σύνταξη δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος διορίστηκε στον Ο.Γ.Α., μετατάχθηκε στον ΕΛ.Γ.Α. και τελικώς μετατάχθηκε στο Δημόσιο, διατηρώντας κατόπιν επιλογής του, το συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ο.Γ.Α., θα υπολογισθεί επί των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζεται η σύνταξη, τις οποίες ελάμβανε τον τελευταίο μήνα της υπηρεσίας του ο υπάλληλος και όχι επί των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζονταν οι εισφορές συντάξεως. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/239/2024
Με την έφεση αυτή και τους από 13.01.2022, πρόσθετους λόγους, όπως αναπτύσσονται με το νομίμως κατατεθέν από 11.2.2022 υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση, άλλως η μεταρρύθμιση της ... απόφασης του Διοικητή του Ο.Γ.Α., με την οποία καταλογίστηκε εις βάρος της εκκαλούσας, πρώην υπαλλήλου του Ο.Γ.Α, κλάδου ΔΕ Διοικητικών Υπαλλήλων Β΄ και υπέρ του Ο.Γ.Α., ποσό 52.651,09 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο σύνολο των αποδοχών που φέρεται ότι καταβλήθηκαν σε αυτήν αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 19.7.2011, ημερομηνία ανάληψης εκ μέρους της υπηρεσίας στον Ο.Γ.Α. μετά από μετάταξή της σε αυτόν, μέχρι τις 29.8.2014, ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της πράξης αναδρομικής ανάκλησης της ως άνω μετάταξης, λόγω χρήσης πλαστού τίτλου σπουδών
ΝΣΚ/33/2009
Είσπραξη μη γενομένων υπέρ Τ.Α.Υ.Β. κρατήσεων (εισφορών) επί των αποδοχών του, επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι μη γενόμενες κρατήσεις επί των αποδοχών του, επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, προσωπικού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, δεν υπέκυψαν στην εικοσαετή παραγραφή και μπορούν να εισπραχθούν είτε δια της παρακρατήσεως από τις αποδοχές του εν λόγω προσωπικού είτε δια καταβολής, εκ μέρους αυτού, υπολογιζόμενες, βάσει ποσοστού 4% επί των πάσης φύσεως τακτικών αποδοχών του προσωπικού αυτού που ελάμβανε κατά τον κρίσιμο χρόνο, χωρίς προσαύξηση τόκων.
ΝΣΚ/449/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Τοποθέτηση υπαλλήλου. Έκθεση εμφανίσεως και αναλήψεως καθηκόντων. Καταβολή αποδοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την εκτέλεση αποφάσεως του Γ.Γ. Περιφέρειας Αττικής, περί τοποθετήσεως υπαλλήλου και την καταβολή των αποδοχών στον υπάλληλο, είναι απαραίτητη η εμφάνιση του υπαλλήλου στον Προϊστάμενό του και η σύνταξη σχετικής έκθεσης εμφανίσεως και αναλήψεως καθηκόντων, άλλως, εφόσον δεν του έχουν ανατεθεί καθήκοντα, δεν παρέχει υπηρεσία με υπαιτιότητά του και δεν δικαιούται μισθού.
ΝΣΚ/146/2007
Περικοπή αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος απουσιάζει επί μακρόν από την υπηρεσία του, επικαλούμενος ασθένεια, χωρίς όμως να προσκομίζει σχετικά δικαιολογητικά. Η Υπηρεσία μπορεί να προβεί σε περικοπή των αποδοχών υπαλλήλου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ο οποίος επικαλείται ασθένειά του και απουσιάζει επί μακρόν, πλην όμως δεν προσκομίζει, εντός ευλόγου χρόνου, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Η περικοπή εφαρμόζεται από την έναρξη της απουσίας του υπαλλήλου.
28948/2012
ΘΕΜΑ: «Κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. επί των αποδοχών των Αιρετών Οργάνων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, που έχουν την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου.»
ΜΤΠΥ/28946/2012
ΘΕΜΑ: «Κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. επί των αποδοχών των Αιρετών Οργάνων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, που έχουν την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου.»
ΝΣΚ/273/2008
Αποδοχή εργασίας επί συμβάσει ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλου Δήμου και καταβολή σε αυτήν των δεδουλευμένων αποδοχών της, δυνάμει αμετακλήτων δικαστικών αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποδοχή από Δήμο της εργασίας επί συμβάσει ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλου του και η καταβολή σε αυτήν των δεδουλευμένων αποδοχών της, δυνάμει αμετακλήτων δικαστικών αποφάσεων των Πολιτικών Δικαστηρίων είναι υποχρεωτική, παρά τις αντίθετες κρίσεις, με άλλους διαδίκους και επί άλλων διαφορών, της Ολομελείας του Αρείου Πάγου και της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Οι ανωτέρω αποδοχές, πλην των αποδοχών του πρώτου μηνός και των προσθέτων αμοιβών, δεν υπόκεινται στον έλεγχο του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/211/2013
Υπερβάλλουσα μείωση:Νόμινη η καταβολή αποδοχών μηνός Ιανουαρίου 2013 στη φερόμενη ως δικαιούχο ..η οποία υπηρετεί στο ως άνω νομικό πρόσωπο, κατόπιν μετάταξης από το Δημοτικό Βρεφοκομείο .. (ν.π.δ.δ.)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η προβλεπόμενη από τις διατάξεις της περ.β' του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του ν.4024/2011 υπερβάλλουσα μείωση, η οποία προκύπτει από την κατάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου υπαλλήλου σε βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού του ως άνω νέου μισθολογικού νόμου, δεν εμπίπτει στην έννοια της προσωπικής διαφοράς από τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβανε από το φορέα από τον οποίο μετατάχθηκε, την οποία δεν δικαιούται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 22 του άρθρου τρίτου του ν.3845/2010 κι, επομένως, νομίμως με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα εντέλλεται η καταβολή αυτής στην υπάλληλο του νομικού προσώπου, στο όνομα της οποίας αυτό έχει εκδοθεί. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/259/2014
Υπoλογισμός του προστίμου, που προβλέπεται ως πειθαρχική ποινή στην περ.β’ της παρ.1 του άρθρου 109 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), επί των μηνιαίων αποδοχών του υπαλλήλου.
ΝΣΚ/20/2020
Τρόπος υπολογισμού ανταποδοτικής σύνταξης κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 ως προς τον προσδιορισμό α) των συντάξιμων αποδοχών ασφαλισμένων διεπομένων από τον ν. 3163/1955 και το άρθρο 11 του ν.δ. 4277/1962, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του ν.δ. 4579/1966 και β) της προσαύξησης του άρθρου 30 του ν. 4387/2016.Επί του πρώτου ερωτήματος ομόφωνα: Συντάξιμες αποδοχές του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ν.π.δ.δ. που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992, θεωρούνται πάντοτε οι καθοριζόμενες για τους δημοσίους υπαλλήλους και υποκείμενες σε κράτηση για σύνταξη αποδοχές εξόδου από την υπηρεσία τους, όταν το προσωπικό αυτό επιλέγει τη συνταξιοδότησή του με το καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων. Ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης, στα πλαίσια των προβλέψεων της παραγράφου 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016, της εν λόγω κατηγορίας υπαλλήλων, γίνεται και πάλι με τις θεωρούμενες ως συντάξιμες αποδοχές τους κατά την περί δημοσίων υπαλλήλων νομοθεσία. Επί του δευτέρου ερωτήματος, σύμφωνα με τις διαμορφωθείσες δύο ισοψηφήσασες γνώμες: Α. Σύμφωνα με την πρώτη ισοψηφήσασα γνώμη δεν είναι επιτρεπτό, σχετικά με τον κατ’ άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 4387/2016 τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης των υπαλλήλων που συνταξιοδοτούνται με το κοινό καθεστώς, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά να υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε μια ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς, επί του συνόλου των αποδοχών για τις οποίες θα καταβάλλονταν εισφορές κλάδου σύνταξης εάν οι υπάλληλοι ήσαν κοινοί ασφαλισμένοι, αλλά θα πρέπει να υπολογίζεται επί των αποδοχών για τις οποίες καταβλήθηκε η επιπλέον εισφορά, ήτοι αυτών του «δημοσιοϋπαλληλικού» καθεστώτος. Β. Σύμφωνα με τη δεύτερη ισοψηφήσασα γνώμη, ο υπολογισμός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016 ανταποδοτικής σύνταξης του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ν.π.δ.δ. που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992 και επέλεξαν να συνταξιοδοτηθούν κατά τη συνταξιοδοτική νομοθεσία του κοινού καθεστώτος, γίνεται πάντοτε με τις καθοριζόμενες για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα αποδοχές. Επειδή επί του δευτέρου ερωτήματος σημειώθηκε ισοψηφία, η υπόθεση ως προς το δεύτερο ερώτημα παραπέμφθηκε στην αρμόδια Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ.