ΝΣΚ/133/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Kοινοτικά Προγράμματα – Νομιμότητα καθολικής διαδοχής Οργανώσεων Παραγωγών σε Αγροτικούς Συνεταιρισμούς και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις – Συνέχιση ή μη των εν εξελίξει προγραμμάτων από τα μετά την μετατροπή σχήματα – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Χωρίς την τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 6 του Ν. 2810/2000 δεν είναι δυνατή η συμμετοχή τρίτων σε συνεταιρισμό με υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων του κανονισμού 876/2008 της Επιτροπής της 3ης Σεπτεμβρίου 2008, ναι μεν τα σχήματα που δημιουργούνται μετά την μετατροπή Αγροτικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών κατά το Ν. 4015/2011, αποτελούν καθολικούς διαδόχους των μετατραπέντων, πλην όμως, εάν δεν υποβληθούν εκ νέου τα απαραίτητα δικαιολογητικά, κατά το άρθρο 1 παρ. 1, εδ. στ΄, στοιχ. Ζ΄ της Κ.Υ.Α. 680/16606/2012 (ΦΕΚ 249Β΄/13-2-2012) και δεν αποδειχθεί η συνδρομή του όρου καλύψεως του 5% της μέσης παραγωγής, δεν είναι δυνατή η συνέχιση των εν εξελίξει προγραμμάτων από τα μετά τη μετατροπή σχήματα. Το ζήτημα μπορεί να επιλυθεί μόνο με κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1055/2015
Δικαίωμα έκπτωσης και επιστροφής ΦΠΑ παγίων Αγροτικών Συνεταιρισμών που προορίζονται για χρήση από τα μέλη τους (ΑΔΑ:62ΛΤΗ-ΩΛΔ)
ΝΣΚ/20/2016
Διενέργεια δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού μίσθωσης ακινήτου, για τη στέγαση των Υπηρεσιών του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Λάρισας – Όροι προκηρύξεως – Αξιολόγηση υποβληθείσας προσφοράς.Η προσφορά της Ενώσεως Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) Λάρισας, Τυρνάβου και Αγιάς δεν αντίκειται στους όρους της προκηρύξεως.
ΝΣΚ/89/2001
Ταμείο Εθνικής Αμυνας. Μετατροπή σε Ανώνυμη Εταιρεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος ΝΣΚ. Δεν είναι δυνατή η μετατροπή του ΤΕΘΑ από ΝΠΔΔ σε Ανώνυμη Εταιρεία στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν 2469/1997.
ΝΣΚ/109/2001
Ταμείο Εθνικού Στόλου. Μετατροπή σε Ανώνυμη Εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος ΝΣΚ. Δεν είναι δυνατή η μετατροπή του Ταμείου Εθνικού Στόλου σε Ανώνυμη Εταιρεία στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν 2469/1997.
ΝΣΚ/80/2021
Ζητήματα που ανακύπτουν σχετικά με την σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης ταμειακή βεβαίωση σε βάρος τρίτου κατασχεθέντων ποσών που οφείλει ο τρίτος στην εκμισθώτρια Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών-οφειλέτρια του Δημοσίου δυνάμει μισθωτικής σχέσης.(...)1) Μετά την κοινοποίηση του κατασχετηρίου εγγράφου σε βάρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Κ… (Ε.Α.Σ.Κ.) συντρέχει νόμιμη περίπτωση ταμειακής βεβαίωσης σε βάρος του τρίτου Υ.L. όλων των εκχωρηθεισών στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτήσεων, δηλαδή τόσο των μισθωμάτων μηνών Απριλίου και Μαΐου 2013 (ως γεγενημένων απαιτήσεων), όσο και των μισθωμάτων που οφείλει ο τρίτος στην εκμισθώτρια Ε.Α.Σ.Κ. από την αναφερόμενη στο κατασχετήριο μισθωτική σχέση έως την λύση αυτής δηλαδή, από Ιούνιο 2013 έως και Ιούλιο 2016 (ως μελλοντικών απαιτήσεων απορρεουσών από τη βασική έννομη σχέση της μίσθωσης) κατά τα αναλυτικώς αναπτυσσόμενα στην οικεία θέση της παρούσης (κατά πλειοψηφία). 2) Πρέπει να βεβαιωθούν ταμειακά τα επιμέρους ποσά των οφειλομένων από τον τρίτο μισθωμάτων, τα οποία ανέρχονταν σε ποσό 1.000 ευρώ μηνιαίως, ενώ δεν συνάγεται από την με αριθ. 36/2016 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Καρδίτσας και τα στοιχεία του φακέλου περαιτέρω αναπροσαρμογή αυτών. Επιπλέον, επί των βεβαιουμένων ποσών πρέπει να υπολογισθεί και ο τόκος υπερημερίας, όπως καθορίσθηκε νομοθετικά ή με τις εκάστοτε ισχύουσες, κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα, ΠΔΤΕ, ΠΥΣ ή ΕΚΤ από την 5η ημέρα κάθε μισθωτικού μήνα και μέχρι την εξόφληση αυτών (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/420/2012
Έγκριση των καταστατικών των οικοδομικών συνεταιρισμών, στο πλαίσιο της διαδικασίας σύστασής τους – Εφαρμοστέες διατάξεις – Εποπτεύων Υπουργός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ισχύ των διατάξεων του ν. 4067/2012 και ειδικότερα μετά την, με το άρθρο 31 παρ.3α του νόμου αυτού, αντικατάσταση της παρ.1 του άρθρου 39 του ν. 4030/2011, η εποπτεία της λειτουργίας των οικοδομικών συνεταιρισμών ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών, η δε έγκριση των καταστατικών των οικοδομικών συνεταιρισμών, στο πλαίσιο της διαδικασίας σύστασής τους, δεν διέπεται πλέον από τις διατάξεις του π.δ. 93/1987 και, επομένως, η σχετική αρμοδιότητα δεν ανήκει στον Υπουργό ΠΕΚΑ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/3/2001
Συνεταιρισμοί. Ποινική δίωξη κατά μελών ΔΣ και υπαλλήλων της ΕΑΣ Αγρινίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο της ασκούμενης, επί των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΑΣΟ) κάθε βαθμίδας (και των Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών -ΕΑΣ- ως δευτεροβαθμίων οργανώσεων) κρατικής εποπτείας, ο αρμόδιος Υπουργός Γεωργίας δεν νομιμοποιείται να κηρύξει έκπτωτα τα, υπό ποινική δίωξη, τελούντα μέλη του ΔΣ των ΕΑΣ, ενώ δύναται να ζητήσει κάθε στοιχείο και πληροφορία, σχετικό με το καταμηνυθέν ποινικό αδίκημα και, δια του εποπτικού συμβουλίου των ΕΑΣ (κατά σχετική πρόβλεψη του οικείου καταστατικού) την, μέσω της οικείας Γενικής Συνελεύσεως ανάκληση των ως άνω, μελών του ΔΣ και την αντικατάσταση αυτών από νέα μέλη.
ΝΣΚ/335/2016
Τύχη των εμπράγματων βαρών βεβαρημένων ακινήτων Αγροτικών Συνεταιρισμών, μετά την εκποίησή τους, δυνάμει δικαστικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την καταβολή του πλειστηριάσματος εκποιηθέντος, με εκούσιο πλειστηριασμό ακινήτου αγροτικού συνεταιρισμού, που τελεί σε εκκαθάριση κατά τις διατάξεις του άρθρου 27 του ν. 4384/2016, καθώς και από την καταβολή του τιμήματος της πώλησης του ακινήτου αυτού, που διατάχθηκε με δικαστική απόφαση, επέρχεται απόσβεση των επ’ αυτού εμπραγμάτων βαρών και παρέχεται το δικαίωμα στον υπερθερματιστή ή αγοραστή, αντίστοιχα, να ζητήσει την εξάλειψη των βαρών και κατασχέσεων από τα οικεία βιβλία, κατ' ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 1005 § 3 Κ.Πολ.Δ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/39/2022
Ερωτάται, πώς εφαρμόζονται οι διατάξεις του πέμπτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1667/1986, οι οποίες αναφέρονται σε υποχρέωση αποστολής από τους γραμματείς των Ειρηνοδικείων στην ερωτώσα υπηρεσία των καταστατικών των αστικών συνεταιρισμών, μετά την ισχύ των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 116 του ν. 4635/2019, σύμφωνα με τις οποίες η αρμοδιότητα καταχώρισης των καταστατικών των αστικών συνεταιρισμών μεταφέρεται από τα Ειρηνοδικεία στις κατά τόπον Υ.Γ.Ε.ΜΗ. του υπόχρεου(...)Μετά την ισχύ των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 116 του ν. 4635/2019, και την μεταφορά της αρμοδιότητας καταχώρισης των καταστατικών των αστικών συνεταιρισμών από τα Ειρηνοδικεία στις κατά τόπους Υ.Γ.Ε.ΜΗ. των υπόχρεων, έχει μεταφερθεί σ’ αυτές, ως αρμοδίων πλέον υπηρεσιών, και η υποχρέωση για την αποστολή αντιγράφων των καταχωρισθέντων καταστατικών των αστικών συνεταιρισμών, στην ερωτώσα υπηρεσία, κατά τα οριζόμενα στο ε΄ εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1667/1986, που εξακολουθεί να ισχύει (ομόφωνα).
ΝΣΚ/195/2013
Περί της εφαρμογής ή μη των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του ν.2523/1997 επί του προέδρου ή των διαχειριστών Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, ενόψει και της υπαγωγής της σε διαδικασία εκκαθάρισης, κατά το άρθρο 46α’ του ν. 1892/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Είναι εν γένει, επιτρεπτή η λήψη και διατήρηση των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του ν. 2523/1997 εις βάρος προσώπου, που κατείχε κάποια από τις ιδιότητες του άρθρου 20 παρ.1 έως 4 του ίδιου νόμου σε νομικό πρόσωπο που αναφέρεται ρητά στις εν λόγω διατάξεις, ανεξάρτητα αν το τελευταίο τελεί σε διαδικασία εκκαθάρισης, κατά το άρθρο 46α’ του ν. 1892/1990, β) και γ) ο πρόεδρος, οι διαχειριστές ως και κάθε άλλο πρόσωπο που άσκησε διοίκηση και διαχείριση σε Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (Ε.Α.Σ.), δεν υπόκεινται στα μέτρα του άρθρου 14 του ν. 2523/1997. (ομοφ.)