×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/134/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2690/1999, 118/2007
Χρόνος συγκρότησης επιτροπών διενέργειας προχείρων διαγωνισμών – Λήξη θητείας μελών επιτροπών ασφαλιστικών οργανισμών.1) Ο χρόνος συγκρότησης των επιτροπών που διεξάγουν πρόχειρους διαγωνισμούς θα καθορισθεί κατά περίπτωση και δύναται κατά νόμο να είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος του έτους. 2) Επί του θέματος της λήξεως της θητείας των μελών των επιτροπών Ασφαλιστικών Οργανισμών αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κατισχύει το άρθρο 13 παρ. 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/422/2012

Λήξη θητείας μελών του ΔΣ και των ΤΔΕ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Ιεραρχία εφαρμογής διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Στην έννοια των «Επιτροπών των Ασφαλιστικών Οργανισμών» υπάγονται και οι Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές του ΙΚΑ. Επομένως το γενόμενο δεκτό από την 134/2011 Γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ., με βάση την ερμηνεία της ανωτέρω Γνωμοδότησης ότι: «επί του θέματος της λήξεως της θητείας των μελών των Επιτροπών Ασφαλιστικών Οργανισμών αρμοδιότητος Γεν. Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Υπουργείου Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κατισχύει το άρθρο 13 παρ.5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας», έχει εφαρμογή και επί των Τοπικών Διοικητικών Επιτροπών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δηλαδή επί της λήξης της θητείας των μελών της ΤΔΕ έχει ευθέως εφαρμογή το άρθρο 13 παρ.5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. 2) Προκειμένου για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τούτο δεν υπάγεται στην έννοια των «Τακτικών Επιτροπών» του Ιδρύματος, όπως αυτές καθορίζονται στην ΚΥΑ 3187/1985 των Υπουργών Προεδρίας και Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, οπότε επί του θέματος της λήξης της θητείας των μελών του, δεν θα εφαρμοσθούν τα γενόμενα δεκτά από την 134/2011 Γνωμοδότησή του, αλλά ευθέως η διάταξη του άρθρου 77 παρ.7 περ.ζ’ του Ν. 3996/2011, η οποία καθορίζει και την ιεραρχία των διατάξεων σχετικά με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δηλαδή προηγείται η εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου 77 παρ.7 περ.ζ’ του Ν. 3996/2011, επί του θέματος που αφορά την λήξη της θητείας των μελών του Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Εάν στο ως άνω άρθρο δεν προβλέπεται ρύθμιση για το θέμα της λήξης της θητείας των μελών του Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τότε θα πρέπει να αναζητηθεί σχετική ρύθμιση στην κείμενη νομοθεσία περί ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και σε αρνητική περίπτωση, επί του προαναφερθέντος θέματος έχει εφαρμγοή συμπληρωματικά η παρ.5 του άρθρου 13 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999).


2/73813/0022/2011

Λειτουργία Επιτροπών Ασφαλιστικών Οργανισμών αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης


Π.Δ. 128/1986

«Εκκαθάριση των Αρχείων των Ασφαλιστικών Οργανισμών (Ν.Π.Δ.Δ.), πλην Ο.Γ.Α., αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων- Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων» (47/τ.Α΄/1986).


Φ7/οικ15/1997

Νοσηλεία στο εξωτερικό ασθενών ασφαλισμένων ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων.


41000/5283/2007

Τροποποίηση ορισμένων διατάξεων της υπ’αριθμ. Φ.7/οικ.15/7.1.1997 υπουργικής απόφασης «Νοσηλεία στο εξωτερικό ασθενών ασφαλισμένων ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β-22).


Π.Δ.196/1975

Περί εξαιρέσεως έκ του προληπτικού ελέγχου τών δαπανών έκ παροχών τών 'Ασφαλιστικών 'Οργανισμών Ν.Π.Δ.Δ. τών τελούντων υπό τήν έποπτείαν του Υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών, ώς και τών δαπανών αποζημιώσεως ζημιών γεωργικής παράγωγης και οικογενειακών επιδομάτων του 'Οργανισμού Γεωργικών 'Ασφαλίσεων.


ΝΣΚ/222/2011

Χρόνος συγκρότησης των επιτροπών διεξαγωγής προχείρου διαγωνισμού, σύμφωνα με τον Κανονισμό Προμηθειών του Δημοσίου.Ο χρόνος συγκρότησης των επιτροπών που διεξάγουν προχείρους διαγωνισμούς για τις προμήθειες των φορέων του δημοσίου τομέα, σύμφωνα με τον Κανονισμό Προμηθειών του Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ., καθορίζεται σε ένα έτος, όπως ακριβώς καθορίζεται στο άρθρο 38 παρ. 2 του Κανονισμού αυτού για την Επιτροπή αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των διαγωνισμών, την Επιτροπή αξιολόγησης ενστάσεων και την Τριμελή επιτροπή παραλαβής, διότι το ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης του άρθρου 38 παρ. 2 του Κανονισμού αυτού όσον αφορά το χρονικό διάστημα συγκρότησης των πιο πάνω επιτροπών, που διενεργούν τους διαγωνισμούς και τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης για τις προμήθειες των φορέων του δημοσίου τομέα, καταλαμβάνει ευθέως, για την ταυτότητα του νομικού λόγου, και την επιτροπή διεξαγωγής προχείρου διαγωνισμού, η οποία επίσης εντάσσεται στην διεξαγωγή διαγωνισμού για τις προμήθειες των φορέων του δημοσίου τομέα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/169/2011

Χρονική διάρκεια εκμισθώσεων των ακινήτων των Ασφαλιστικών Οργανισμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά τη δημοσίευση των διατάξεων του άρθρου 6 παρ.4 του Ν 3586/2007, και όσον αφορά τη χρονική διάρκεια των συναπτομένων υπό των Ασφαλιστικών Οργανισμών (πλην ΙΚΑ και ΟΓΑ) αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, εκμισθώσεων ακινήτων ιδιοκτησίας τους, προοριζομένων για επαγγελματική στέγη, ισχύει η ουσιαστικού (και όχι διαδικαστικού) περιεχομένου ρύθμιση του άρθρου 5 του Π.Δ/τος 34/1995 περί εμπορικών μισθώσεων, που προβλέπει δωδεκαετή τουλάχιστον διάρκεια των σχετικών συμβάσεων, χωρίς να συναρτά αυτή με οποιοδήποτε όρο ή προϋπόθεση εκ των αναφερομένων στη (μη εφαρμοστέα εν προκειμένω, κατά το μέρος της αυτό, αλλά μόνο κατά το διαδικαστικό της μέρος, ήτοι ως προς τη διενέργεια διαγωνισμού και την τήρηση εγγράφου συστατικού τύπου κατά τη σύναψη της μίσθωσης) διάταξη της παρ.3 του άρθρου 38 του Π.Δ/τος 715/1979. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/90/2019

Αποζημίωση των εκπροσώπων των κτηματιών, μελών των Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων Αναδασμών και των ορισθέντων οριοδεικτών αναδασμών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες, κατά το μέρος που αφορούν στην καταβολή αποζημίωσης στους ως άνω εκπροσώπους κτηματιών, μελών των Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων, είναι μη νόμιμες, όπως βασίμως προβάλλει ο Αναπληρωτής Επίτροπος, καθόσον οι 18526/164543/2018, 18525/164538/2018 και 22541/201169/2018 αποφάσεις του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, με τις οποίες συγκροτήθηκαν οι εν λόγω Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων δεν έχουν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου, είναι ανυπόστατες και δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Το Κλιμάκιο, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τους ισχυρισμούς που προβάλλονται με το 3022/32328/22.2.2019 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. ...... και, ειδικότερα, το γεγονός ότι οι αποφάσεις ορισμού των μελών των ως άνω Επιτροπών αναρτήθηκαν στο Πρόγραμμα Διαύγεια και έτσι επιτεύχθηκε, τουλάχιστον, η διαφάνεια καθώς και ότι οι εντελλόμενες αποζημιώσεις αφορούν τρίτα πρόσωπα που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές, ήτοι ιδιώτες και όχι μόνιμους υπαλλήλους της Διοίκησης, που συνήθως αφορά το τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ. της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά από συγγνωστή πλάνη δεν δημοσίευσαν την απόφαση συγκρότησης της εν λόγω Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/152/2016

Προμήθεια και εγκατάσταση ειδικών συστημάτων αυτόματης κατάσβεσης:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο, επί των προβαλλομένων από την Επίτροπο λόγων διαφωνίας, κρίνει ότι: Κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο πρώτο λόγο διαφωνίας, μη νομίμως απορρίφθηκε η προσφορά της εταιρείας «…. ». Τούτο διότι η διακήρυξη του διενεργηθέντος πρόχειρου διαγωνισμού, η οποία αποτελεί το κανονιστικό πλαίσιο αυτού και ρυθμίζει ευθέως και εξαντλητικώς το ζήτημα των υποβλητέων δικαιολογητικών, δεν προέβλεπε σε κανένα σημείο της, πολλώ δε μάλλον επί ποινή απόρριψης της προσφοράς, υποχρέωση υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 18 παρ. 1 του π.δ. 118/2007. Επιπλέον, τέτοια πρόβλεψη δεν περιλαμβάνεται ούτε και σε κάποιον από τους νόμους, στους οποίους ρητώς παρέπεμπε η ίδια διακήρυξη. Η δε προβλεπόμενη ρητά στις διατάξεις των άρθρων 5α (μέρος Α παρ. 1 περ. γ΄ και μέρος Β΄ παρ. 1 περ. vi) και 18 παρ. 1 του ως άνω π.δ. υποχρέωση υποβολής των οικείων δηλώσεων επί ποινή αποκλεισμού στο πλαίσιο των τακτικών (ανοικτών ή κλειστών) διαγωνισμών, δεν δύναται να επεκταθεί και στους πρόχειρους διαγωνισμούς. Εφόσον, συνεπώς, δεν προβλεπόταν ρητώς από την οικεία διακήρυξη ή τα νομοθετήματα στα οποία αυτή παρέπεμπε, τέτοια προϋπόθεση για το παραδεκτό της υποβολής του εν λόγω δικαιολογητικού και ενόψει των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων και του υγιούς και αποτελεσματικού ανταγωνισμού, που διέπουν τους δημόσιους διαγωνισμούς, κατά τα προαναφερθέντα, μη νομίμως αποκλείσθηκε από το διαγωνισμό η εταιρεία «….», με την αιτιολογία ότι δεν είχε προσκομίσει την υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 18 παρ. 1 του π.δ. 118/2007. Περαιτέρω, ομοίως μη νόμιμη παρίσταται και η επάλληλη αιτιολογία απόρριψης της προσφοράς, ότι δηλαδή οι φάκελοι της τεχνικής και οικονομικής προσφοράς της δεν ανέγραφαν πλήρη τα στοιχεία του διαγωνισμού, όπως αυτά αναγράφονταν στον κυρίως φάκελο. Τούτο διότι η διακήρυξη σε κανένα σημείο της, πολλώ δε μάλλον, επί ποινή απόρριψης της προσφοράς, δεν προέβλεπε τέτοια υποχρέωση, ενώ ούτε ακόμα και οι επικαλούμενες διατάξεις του άρθρου 12 παρ. 2 του π.δ. 118/2007 δεν επιβάλλουν τον αποκλεισμό υποψηφίου για τον λόγο ότι δεν αναγράφονται στους -πάντως διακριτούς και σφραγισμένους- φακέλους της τεχνικής και οικονομικής του προσφοράς τα προαναφερόμενα πλήρη στοιχεία του κυρίως φακέλου (πρβλ. ΕΑ ΣτΕ 385/2014).

2) Περαιτέρω, κατά τον ομοίως βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, κατά παράβαση των προαναφερομένων διατάξεων του άρθρου 38 παρ. 2 του π.δ. 118/2007, οι οποίες διέπουν και τους πρόχειρους διαγωνισμούς, η επιτροπή διαγωνισμού και η επιτροπή ενστάσεων συγκροτήθηκαν μόνο για το συγκεκριμένο διαγωνισμό και όχι με ετήσια διάρκεια. Αλυσιτελώς δε προβάλλει το Πανεπιστήμιο ότι τελούσε σε σύγχυση αναφορικά με τον χρόνο συγκρότησης των επιτροπών διενέργειας των πρόχειρων διαγωνισμών, επικαλούμενο συναφώς την 134/2011 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ενώ, σε κάθε περίπτωση, η όποια σύγχυση είχε πάντως ήδη αρθεί με την 222/2011 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΝΣΚ, σύμφωνα με την οποία και οι επιτροπές των πρόχειρων διαγωνισμών συγκροτούνται με ετήσια διάρκεια.Κατ΄ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.