ΝΣΚ/134/2018
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έργα εντός περιφερειακών αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτη παραχωρησιούχο – Επιβάρυνση παραχωρησιούχων με τα έξοδα για την έκδοση οικοδομικών αδειών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι παραχωρησιούχοι των Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, βάσει των συμβάσεων που κυρώθηκαν με τα άρθρα 215 και 216 ν. 4389/2016, ήτοι οι εταιρείες με την επωνυμία «Fraport Περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας Α΄ Α.Ε.» και «Fraport Περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας Β΄ Α.Ε.», βαρύνονται με τα έξοδα και τις εν γένει επιβαρύνσεις που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης των οικοδομικών αδειών των έργων ευθύνης τους, όπως προβλέπονται από τις οικείες συμβάσεις. (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/65/2024
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ: Ερώτημα σχετικά α) με την νομιμότητα ανάθεσης του έργου «Πύργοι Απομακρυσμένου Ελέγχου για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια», ως τροποποιητικής / συμπληρωματικής σύμβασης στην Παραχωρησιούχο ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», αντί της ανάθεσής του ως ξεχωριστού κατασκευαστικού έργου του Δημοσίου και περαιτέρω των νομίμων προϋποθέσεων που πρέπει να συντρέχουν σε μια τέτοια περίπτωση, β) σε περίπτωση καταφατικής απάντησης στο ως άνω ερώτημα, εάν απαιτείται προληπτικός έλεγχος νομιμότητας της τροποποιητικής σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τέλος γ) αν απαιτείται η κύρωση της Συμπληρωματικής (τροποποιητικής) Συμφωνίας με νόμο. (...) α) Από τις κυρωθείσες με το ν. 4389/2016 Συμβάσεις Παραχώρησης (Σ.Π.) μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ και αφενός της α.ε. με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και αφετέρου της α.ε. με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Παραχωρησιούχοι) προβλέπεται η δυνατότητα για την ανάθεση της εκτέλεσης του ως άνω έργου στην Παραχωρησιούχο ανώνυμη εταιρεία, ως τροποποιητικής (συμπληρωματικής) σύμβασης, ενώ προκύπτει επίσης ότι τεκμηριώνεται η συνδρομή των προϋποθέσεων που προβλέπονται στο άρθρο 51 του Ν. 4413/2016 (ομόφωνα). β) Η συμπληρωματική σύμβαση που θα συναφθεί με βάση τη διαδικασία του Παραρτήματος 19 της Σ.Π. απαιτείται να υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας (ομόφωνα). γ) Κατά το άρθρο 50 της Σ.Π. δεν απαιτείται η κύρωση της Συμπληρωματικής Συμφωνίας με νόμο (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/84/2022
Ερωτάται, εάν απαιτείται ή όχι η νομοθετική κύρωση συμφωνιών που ενδέχεται να συναφθούν, κατ’ εφαρμογή της παρ. 21 της από 31.05.2021 σύμβασης αποζημίωσης (κυρωθείσας με το άρθρο πρώτο του ν. 4810/2021) μεταξύ των : 1. Ελλ. Δημοσίου και 2. ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε., αφενός και αφετέρου των: παραχωρησιούχων, κατόπιν σύναψης των σχετικών από 14.12.2015 Συμβάσεων Παραχώρησης 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν κυρωθεί με τα άρθρα 215 και 216 του ν. 4389/2016.(..)Δεν απαιτείται νομοθετική κύρωση τυχόν συναφθείσας σύμβασης (συμφωνίας) για τη καταβολή αποζημίωσης, για το έτος 2021, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 21 της, κυρωθείσας με το ν. 4810/2021, από 31.05.2021 Σύμβασης (Συμφωνίας) Αποζημίωσης στους Παραχωρησιούχους του ερωτήματος (ομόφωνα).
80340/ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/Α321/2024
Παράταση ισχύος αδειών επισκευής και ορισμός νέας προθεσμίας υποβολής αιτήσεων χορήγησης δόσεων Στεγαστικής Συνδρομής, με την μορφή Δωρεάν Κρατικής Αρωγής, για ανακατασκευή, αυτοστέγαση ή αποπεράτωση, κτηρίων πληγέντων από τον σεισμό της 8ης Ιουνίου 2008 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
59569/ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/Α321/2024
Παράταση ισχύος αδειών επισκευής και ορισμός νέας προθεσμίας υποβολής αίτησης για χορήγηση έγκρισης και δόσεων Στεγαστικής Συνδρομής για ανακατασκευή, αυτοστέγαση ή αποπεράτωση, κτηρίων πληγέντων από τους σεισμούς στις: α) 12.06.2017, σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, β) 15.02.2016, σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, γ) 17.11.2015, σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Λευκάδας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, δ) 7.11.2014, σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ε) 26.01.2014, στις Περιφερειακές Ενότητες Κεφαλληνίας και Ιθάκης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
ΝΣΚ/104/2022
Ερωτάται: α) ποια η νομική ισχύς των διατάξεων του άρθρου 215 του ν.4389/2016 (Α΄94), με το οποίο κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου η από 14-12-2015 «Σύμβαση Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου», έναντι του ν.δ.17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Α’236), εντός των πλαισίων του εθνικού δικαίου και β) βάσιμο ή μη των αντιρρήσεων της παραχωρησιούχου εταιρείας για την εφαρμογή ως προς αυτήν των διατάξεων του ν.δ. 17/1974, προκειμένου να απαλλαγεί των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτές και από τις Οδηγίες Οργάνωσης Πολιτικής Άμυνας (υπ’αριθμ.107/1/158 από 17-04-1991 της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ/ Υπουργείου Δημόσιας Τάξης) και περαιτέρω να μην εφαρμόσει την υπ’ αριθμ. πρωτ. 5310/9/27/ 35-β’ από 02-12-2021 απόφαση της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, περί χαρακτηρισμού της ως «Ανεξάρτητου Ιδρύματος» (Α.Ι.), κατ’ εφαρμογή του ν.δ. 17/1974, για τον περιφερειακό Αερολιμένα Καβάλας, τον οποίο αυτή διαχειρίζεται.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 215 του ν.4389/2016(Α’94), με το οποίο κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου η από 14-12-2015 «Σύμβαση Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου» δεν υπερισχύουν των διατάξεων του ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Α’236), διότι τα δύο νομοθετήματα ρυθμίζουν διαφορετικό αντικείμενο και ως εκ τούτου δεν ανακύπτει ζήτημα υπεροχής του ενός έναντι του άλλου. β) Ενόψει αυτού, η παραχωρησιούχος εταιρεία δεν ζητεί βασίμως να απαλλαγεί των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις του ν.δ.17/1974 και περαιτέρω να μην εφαρμόσει τις Οδηγίες Οργάνωσης Πολιτικής Άμυνας (υπ’αριθμ.107/1/158 από 17-04-1991 της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ/ Υπουργείου Δημόσιας Τάξης) και την υπ’ αριθμ. πρωτ. 5310/9/27/ 35-β’ από 02-12-2021 απόφαση της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, περί χαρακτηρισμού της ως «Ανεξάρτητου Ιδρύματος» (Α.Ι.), για τον περιφερειακό Αερολιμένα Καβάλας, τον οποίο αυτή διαχειρίζεται (ομόφωνα).