×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/137/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ενοπλες Δυνάμεις. Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Χορήγηση αντιγράφων κτηματολογικών διαγραμμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Το ΤΕΘΑ υποχρεούται να χορηγήσει αντίγραφα κτηματολογικών διαγραμμάτων που συνοδεύουν το υπ αριθ.971.120/24-11-30 Δ/γμα Υπουργείου Στρατιωτικών "Περί αναγκαστικής απαλλοτριώσεως χώρων δια στρατιωτικές ανάγκες στο Γουδί".


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/103/2000

Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Δυνατότητα κηρύξεως αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για δημόσια ωφέλεια ακινήτων για την οποία το Σ.τ.Ε. είχε ακυρώσει τη σιωπηρή άρνηση της Διοικήσεως για αποχαρακτηρισμό τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ακύρωση σιωπηρής άρνησης Διοίκησης για αποχαρακτηρισμό ιδιοκτησιών ως αθλητικών χώρων. Η Διοίκηση μπορεί να προβεί, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, σε αναγκαστική απαλλοτρίωση για δημόσια ωφέλεια ακινήτων εκ των άνω που είναι αναγκαία για την υλοποίηση της ωφελείας αυτής (κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων). Η αιτιολογία για την κήρυξη τοιαύτης απαλλοτριώσεως πρέπει να είναι ειδική και πλήρης και να αποδεικνύεται από αυτή η πραγματική πρόθεση και δυνατότητα της Διοίκησης για τη συντέλεση της απαλλοτρίωσης αυτής.


ΝΣΚ/67/2008

Ακαδημία Αθηνών – Αναγκαστική απαλλοτρίωση – Θεώρηση κτηματολογικού διαγράμματος και κτηματολογικού πίνακα – Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η Ακαδημία Αθηνών, ως Ν.Π.Δ.Δ. της καθ’ ύλην αυτοδιοικήσεως, υπέρ της οποίας προβλέφθηκε με το άρθρο 20 του Ν 3577/2007 η κατά τις διατάξεις του Κ.Α.Α.Α. αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων για την εκπλήρωση του σκοπού της στο χώρο των επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών και για την εξασφάλιση των όρων για την διεξαγωγή του έργου της, με αποζημίωση που καταβάλλεται από την ίδια, είναι αρμόδια να προτείνει προς την Κτηματική Υπηρεσία με τα εκ του ιδρυτικού νόμου όργανά της την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου, προσδιορίζοντας ειδικότερα τον κατά την πιο πάνω διάταξη σκοπό της δημόσιας ωφέλειας για την εκπλήρωση του οποίου θα κηρυχθεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση, καθώς και να διεξάγει δια των υπηρεσιών της, τις εκ του άρθρου 3 του Κ.Α.Α.Α. προπαρασκευαστικές ενέργειες που αποτελούν εκ του νόμου προϋποθέσεις για την κήρυξη της απαλλοτριώσεως, η τήρηση των οποίων θα προκύπτει από τον φάκελο που θα υποβληθεί με την πρόταση προς την Κτηματική Υπηρεσία, που εκ του νόμου είναι αρμόδια να εισηγηθεί την κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως προς τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας. 2) Η Διευθύνουσα Υπηρεσία της Ακαδημίας Αθηνών είναι αρμόδια και για την θεώρηση δια του Προϊσταμένου της, του νομοτύπου της συντάξεως του κτηματολογικού διαγράμματος και πίνακα που συντάχθηκε κατ’ ανάθεση από ιδιώτη μηχανικό για την εν λόγω απαλλοτρίωση.


ΝΣΚ/481/2003

Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτριώσεως σε συνδυασμό με αίτημα εξαγοράς του απαλλοτριωμένου ακινήτου και σύσταση επ’ αυτού πραγματικής δουλείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να προβεί στην ανάκληση συντελεσμένης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΒΔ 29/30-4-1953, αναγκαστικής απαλλοτριώσεως και να προέλθει, ακολούθως, βάσει αιτήματος του ενδιαφερομένου στην, προς αυτόν, μεταβίβαση του απαλλοτριωμένου ακινήτου και, περαιτέρω, στην επ’ αυτού σύσταση πραγματικής δουλείας για την ικανοποίηση του ιδίου σκοπού, για τον οποίο κηρύχθηκε η συντελεσθείσα αναγκαστική απαλλοτρίωση.


ΝΣΚ/231/2000

Ενοπλες Δυνάμεις. Κατάργηση, δια της διατάξεως του άρθρου 20 παρ.20 Ν.2738/99, ευνοϊκών ρυθμίσεων του ΝΔ 582/70 και υπουργικών αποφάσεων του ΥΕΘΑ, για τα τέκνα των μονίμων αξιωματικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Η διάταξη της παρ.20 άρθρου 20 Ν.2738/99 περί καταργήσεως κάθε διατάξεως κατ εφαρμογή της οποίας προσλαμβάνονται σε φορείς του δημόσιου τομέα συγγενικά πρόσωπα υπαλλήλων τους ή πριμοδοτούνται ή έχουν ευνοϊκή μεταχείριση για την εισαγωγή τους σε σχολές οι απόφοιτοι των οποίων διορίζονται στον ίδιο ή άλλο φορέα δεν καταργεί τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του ΝΔ 582/70, πλην όμως η ρύθμιση του τελευταίου για καθυπέρβαση εισαγωγή στις παραγωγικές σχολές αξιωματικών και υπαξιωματικών των Ε.Δ. τέκνων των μονίμων αξιωματικών είναι αντισυνταγματική ως αντικείμενη στην αρχή της ισότητος. (πλειοψ.)


ΣΤΕ/4/2000

Αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου:..Επειδή, με τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα προαναφερθέντα εφ΄ όσον η προσβαλλομένη απόφασις δεν εδημοσιεύθη αυτουσία δεν δύναται να θεωρηθεί ότι έλαβε νόμιμον υπόστασιν και ότι ετελειώθη, νομίμως, η διαδικασία κηρύξεως της επιδίκου απαλλοτριώσεως. Συνεπώς, δια τον λόγον αυτόν, ο οποίος εξετάζεται, κατά παγίαν νομολογίαν (βλ. ΣτΕ: 859/97 κ.ά.) αυτεπαγγέλτως από το Δικαστήριον πρέπει να γίνει δεκτή, η υπό κρίσιν αίτησις, η οποία, λόγω της μη κατά τα ήδη εκτεθέντα, αυτουσίου, δημοσιεύσεως της προσβαλλομένης απαλλοτριωτικής αποφάσεως και της μη νομίμου τελειώσεως της διαδικασίας κηρύξεως της επιδίκου απαλλοτριώσεως, ασκείται εμπροθέσμως, να ακυρωθεί η προσβαλλομένη υπ΄ αρ. 30/1995 απόφασις του Κοινοτικού Συμβουλίου της προαναφερθείσης Κοινότητος και δια λόγους ασφαλείας δικαίου (βλ.ΣτΕ 3941/98 κ.ά.) και οι επίσης προσβαλλόμενες υπ΄ αρ.πρ. 7/24.11.95 απόφασις της Επιτροπής του άρθρου 18 του ν. 2218/1994 και υπ΄αρ.πρ. 4931/6.3.96 του Υπ. Εσωτερικών, καθ΄ ό μέρος οι πράξεις αυτές αφορούν εις την κήρυξιν αναγκαστικής απαλλοτριώσεως του ακινήτου του οποίου φέρεται ιδιοκτήτης ο ήδη αιτών και να παραλειφθεί η εξέτασις των προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως ως αλυσιτελής.


ΝΣΚ/325/2006

Νομιμότητα μεταβολής του σκοπού συντελεσμένης απαλλοτριώσεως που έχει κηρυχθεί με το από 28-6-1951 Β. Δ/γμα για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφ’ όσον έχει συντελεσθεί η απαλλοτρίωση και το απαλλοτριωθέν ακίνητο έχει χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε είναι δυνατή κατά το νόμο η αλλαγή του σκοπού του, για την εξυπηρέτηση άλλου. Τούτο δύναται να γίνει, υπό την επιφύλαξη ότι για τον σκοπό που θα επιλεγεί δεν απαιτείται κατά το νόμο διοικητική τινά διαδικασία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των νόμων και κανονισμών που αφορούν τη διοίκηση του Πολεμικού Ναυτικού και να ενημερωθούν η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία και η Κ.Ε.Δ.


ΝΣΚ/238/2011

Συντέλεση ή μη αναγκαστικής απαλλοτριώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η αναγκαστική απαλλοτρίωση, η οποία κηρύχθηκε δια της υπ αρ. 1098806/7623/Δ0010/2-11-2005 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την οποία παρακατατέθηκε η προσωρινώς καθορισθείσα αποζημίωση, πριν όμως από την παρακατάθεσή της είχε εκδοθεί δικαστική απόφαση περί καθορισμού οριστικής αποζημιώσεως, δεν έχει συντελεσθεί. (ομοφ.) β) Εάν, μετά την παρέλευση ενάμισυ έτους από την δημοσίευση της δικαστικής αποφάσεως, που καθόρισε την προσωρινή αποζημίωση, δεν παρακατατέθηκε η ανωτέρω ορισθείσα οριστική αποζημίωση, επέρχονται οι κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 11 του Ν 2882/2001 συνέπειες. (πλειοψ.)


ΣΤΕ 796/2011

Αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου:Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, με την πρώτη προσβαλλόμενη υπ’ αριθ. 7072/ 31.12.2004 απόφαση του Γ.Γ. Περιφερείας …, κηρύχθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση του ακινήτου του αιτούντος, για την κατασκευή Σταθμού Υπεραστικών της Α.Ε. Υπεραστικό ΚΤΕΛ νομού ... στο Ο.Τ. 298 του Δήμου .... Στο προοίμιο της πράξεως αυτής, μνημονεύεται εκ παραδρομής ως εγκριτική των περιβαλλοντικών όρων απόφαση η υπ’ αριθμ. ΚΟ/1229/12.7.2004 πράξη. Όπως, όμως, προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η προσβαλλόμενη πράξη στην πραγματικότητα έχει ως έρεισμα την υπ’ αριθμ. ΚΟ/1304/12.7.2004 απόφαση του Νομάρχη ..., με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή του έργου αυτού.Επειδή, η τελευταία αυτή απόφαση ακυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 3731/2010 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ως εκδοθείσα από αναρμόδιο όργανο. Συνεπώς, μετά την ακύρωσή της αποφάσεως εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων, πρέπει, για το λόγο αυτό, αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενο, να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση και να ακυρωθεί η προσβαλλομένη πράξη αναγκαστικής απαλλοτριώσεως, η οποία έχει ως νόμιμο έρεισμα την ακυρωθείσα απόφαση εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων (Σ.τ.Ε. 4275/2009, 1908-10/2008 κ.ά.). Εξ άλλου, μετά την ακύρωση της προσβαλλομένης πράξεως για τον ανωτέρω λόγο, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των προβαλλομένων με την υπό κρίση αίτηση λόγων ακυρώσεως.


ΝΣΚ/104/2008

Αναγκαστική απαλλοτρίωση. Κατάληψη ακινήτων προ της συντελέσεως. Διαδικασίες άρθρου 7Α του Ν 2882/2001 και άρθρου δέκατου Ν 1955/1991. Επίταξη ακινήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εξαιρετικές ρυθμίσεις άρθρων τέταρτου και πέμπτου Ν 3555/2007. Για να τύχει εφαρμογής στα έργα με παραχώρηση η διαδικασία του άρθρου 7Α του Ν 2882/2001, όπως ισχύει, πρέπει κατ’ αρχήν να έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ή εν πάση περιπτώσει να έχει εκδοθεί ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου που προβλέπει την δυνατότητα έκδοσης της ειδικής απόφασης του Εφετείου περί καταλήψεως της έκτασης πριν την συντέλεση της απαλλοτρίωσης και περαιτέρω να τηρηθεί η διαδικασία του ως άνω άρθρου. Οι διατάξεις του άρθρου δέκατου του Ν 1955/1991, περί κατάληψης ιδιωτικών ακινήτων για προσωρινή χρήση και για τις ανάγκες των έργων μπορούν να εφαρμοσθούν στην περίπτωση των έργων με παραχώρηση για την κατασκευή εργοταξίων ή για άλλες προσωρινές ανάγκες συνδεόμενες με τα υπόψη έργα, όχι όμως για την κατάληψη ακινήτων τα οποία κηρύχθηκαν ή πρόκειται να κηρυχθούν απαλλοτριωτέα προς άμεση εκτέλεση εργασιών και ενόψει συντελέσεως της απαλλοτριώσεως.


ΣΤΕ/1624/2015

Αναγκαστική απαλλοτρίωση:. Επειδή, εν προκειμένω, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, με την απόφαση υπ΄ αριθμ. 134/3.11.2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ...  κηρύχθηκε αναγκαστική απαλλοτρίωση στην περιοχή του Δ.Δ. ... του εν λόγω Δήμου, οικισμού που προϋπήρχε του 1923, έχει πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, δεν έχει εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και του οποίου τα όρια καθορίσθηκαν με την απόφαση υπ΄ αριθμ. Π-5010/7.4.1987 του Νομάρχη  (ΦΕΚ Δ΄ 392). Η απαλλοτρίωση αυτή κηρύχθηκε επί συνολικής εκτάσεως εμβαδού 937,55 τ.μ., τμήματος της οποίας, εμβαδού 919,62 τ.μ., εντασσόμενης στα όρια του οικισμού, φέρεται συνιδιοκτήτης ο αιτών, κηρύχθηκε δε υπέρ του ως άνω Δήμου, με σκοπό τη διάνοιξη και δημιουργία οδού, μετά πεζοδρομίων, εντός του Δ.Δ. .... Η νέα αυτή παρακαμπτήρια οδός κρίθηκε απαραίτητη διότι η ήδη υφιστάμενη οδός, η οποία οδηγεί στους λοιπούς οικισμούς του Δήμου, διέρχεται μπροστά από την πλατεία και τα καταστήματα του οικισμού, ακολουθώντας κυκλική πορεία, με συνέπεια, από την κυκλοφορία των οχημάτων να επιβαρύνεται κυκλοφοριακά το κεντρικότερο σημείο του χωριού και να δημιουργούνται κίνδυνοι ατυχημάτων, λόγω της συχνής κίνησης πεζών. Σκοπός, συνεπώς, της χαράξεως της παρακάμψεως είναι η διοχέτευση της κινήσεως οχημάτων εκτός του κέντρου του ως άνω οικισμού, ώστε να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή επιβάρυνση αυτού. Παρά ταύτα όμως, εφόσον η διάνοιξη της προαναφερθείσης οδού δεν προβλέπεται από εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δηλαδή από πολεοδομική μελέτη ή από τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο, η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για την εκτέλεση του εν λόγω έργου δεν είναι νόμιμη, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, και για το λόγο αυτό, ο οποίος βασίμως προβάλλεται, η ανωτέρω προσβαλλόμενη απόφαση υπ΄ αριθμ. 134/3.11.2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ...  πρέπει να ακυρωθεί. Κατόπιν τούτου, παρέλκει ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως.