×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/137/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διάλυση ομοσπονδίας συλλόγων της ΕΥΠ – Προϋποθέσεις – Εκκαθάριση αυτής – Χρόνος περάτωσης – Απόδοση παρακρατηθέντων εισφορών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η αποχώρηση από το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των δύο πρωτοβάθμιων σωματείων που το αποτελούν, επιφέρει τη διάλυση αυτού, η οποία ως έννομη συνέπεια επέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς η ακυρωτική αγωγή, την οποία έχει, μετά ταύτα, ασκήσει η Ομοσπονδία κατά των σχετικών αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων αυτών να αναιρεί την επέλευση του εν λόγω αποτελέσματος. β) Με την διάλυση το νομικό πρόσωπο του δευτεροβαθμίου οργάνου εισέρχεται αυτοδικαίως σε καθεστώς εκκαθάρισης, η οποία υφίσταται χωρίς χρονικό περιορισμό έως του χρονικού σημείου εκείνου, κατά το οποίο θα εξοφληθούν όλες οι εκκρεμείς υποχρεώσεις του. γ) Από της διαλύσεως του συνδικαλιστικού οργάνου και την είσοδό του σε καθεστώς εκκαθάρισης, παύει και η υποχρέωση των μελών του προς καταβολή των εισφορών του προς αυτό, οι οποίες έχουν παρακρατηθεί από τη Διοίκηση, και συναφώς η υποχρέωση της τελευταίας να αποδώσει τις εισφορές για το μετά τη διάλυση χρόνο. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/246/2010

Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) – Υπηρεσιακό Συμβούλιο – Εκπρόσωποι υπαλλήλων ΕΥΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 περ.γ’ του Ν 3649/2008, για τη σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της ΕΥΠ, ως εκπρόσωποι των υπαλλήλων της ΕΥΠ στο οικείο Υπηρεσιακό-Πειθαρχικό Συμβούλιο είτε ως τακτικά είτε ως αναπληρωματικά μέλη νοούνται οι υπάλληλοι της ΕΥΠ, που ορίζονται από το Δ.Σ. του δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου των υπαλλήλων της ΕΥΠ (Π.Ο.Σ.Ε.Υ.Π.), χωρίς διάκριση ή περιορισμό ως προς την κατηγορία, το βαθμό ή τη συνδικαλιστική ή μη ιδιότητα.


ΝΣΚ/292/2016

Εκκαθάριση διαλυθέντος συνδικαλιστικού σωματείου. Εφαρμογή των διατάξεων του ν.4182/2013 ή του Α.Κ.. Αρμόδια για την εποπτεία της εκκαθάρισης διοικητική αρχή.(...) Η διαδικασία εκκαθαρίσεως συνδικαλιστικού σωματείου ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Α.Κ.. Κατά συνέπεια, η αντικατάσταση των εκκαθαριστών αποφασίζεται από το Μονομελές Πρωτοδικείο της έδρας του σωματείου μετά από αίτηση παντός έχοντος έννομο συμφέρον. Περαιτέρω, η διαδικασία εκκαθαρίσεως δεν εποπτεύεται από κάποια διοικητική αρχή. Σε κάθε περίπτωση, όμως, υφίσταται υποχρέωση λογοδοσίας των εκκαθαριστών, στο Ελληνικό Δημόσιο (ομοφ.).


Δ15/Ε΄710706/423/2021

Διαδικασία προσδιορισμού και εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών επί παράλληλης απασχόλησης εντός του e-ΕΦΚΑ.


ΝΣΚ/234/2012

Δυνατότητα διεκδίκησης από υπάλληλο της ΕΥΠ και πατέρα τεσσάρων τέκνων, του προβλεπομένου, από την διάταξη του άρθρου 53 παρ.2 εδ.γ’ του Ν. 3528/2007, μειωμένου ωραρίου εργασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Το αυτοτελές δικαίωμα της διάταξης του άρθρου 53 παρ.2 εδ.γ’ του Ν. 3528/2007 τυγχάνει επεκτατικής εφαρμογής και επί των υπαλλήλων της ΕΥΠ, επί των οποίων εφαρμόζεται ο προγενέστερος Ν. 2683/1999. Β) Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκηθεί έστω και αν το τέκνο δεν έχει συμπληρώσει εισέτι το τέταρτο έτος της ηλικίας του, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι ο σύζυγος του ενδιαφερομένου που εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, έχει εξαντλήσει, σύμφωνα με το διέπον τον φορέα του νομικό καθεστώς, το αντίστοιχο δικαίωμα της διάταξης του άρθρου 53 παρ.2 εδ.α’ του Ν. 2683/1999. (ομοφ.)


ΝΣΚ/56/2016

Διάλυση εκ του νόμου της «Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας» (ΟΣΠΑ) και τύχη περιουσίας αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Υπό το διδόμενο ιστορικό, η διάλυση της «Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας» (ΟΣΠΑ) έχει επέλθει αυτοδικαίως εκ του νόμου, σύμφωνα με την αναγκαστικού δικαίου διάταξη του άρθρου 104 παρ.2 του ΑΚ, β) εφόσον ειδικές διατάξεις νόμου ή η συστατική πράξη, ή το καταστατικό της ΟΣΠΑ δεν ορίζουν διαφορετικά, ή το αρμόδιο όργανο δεν αποφάσισε διαφορετικά, εφαρμόζεται η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 73 του ΑΚ, σύμφωνα με την οποία ο ειρηνοδίκης διορίζει έναν ή περισσότερους εκκαθαριστές της περιουσίας αυτής και γ) δεν δύναται στην συγκεκριμένη περίπτωση να εφαρμοσθεί η διάταξη του άρθρου 34 του α.ν. 1539/1938, καθόσον δεν υφίστανται οι προϋποθέσεις εφαρμογής αυτής (ομοφ.).


ΝΣΚ/277/2017

Υπαγωγή Αγροτικού Συνεταιρισμού (Α.Σ.) σε καθεστώς εκκαθάρισης - Ζητήματα σχετικά με την ερμηνεία του άρθρου 27 παρ. 15 του Ν 4389/2016 και την τύχη των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης που λήφθηκαν σε βάρος του.(...)Δεν είναι επιτρεπτή η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, εκ μέρους του Δημοσίου, σε βάρος αγροτικού συνεταιρισμού (Α.Σ.) ή άλλης μορφής συνεταιριστικής οργάνωσης, όταν βρίσκονται σε στάδιο εκκαθάρισης, σύμφωνα με το άρθρο 27 ν. 4384/2016 και από την ημέρα που ολοκληρώθηκαν οι διατυπώσεις δημοσιότητας. Το ίδιο ισχύει και για τους Α.Σ. που τέθηκαν σε εκκαθάριση με τις διατάξεις του προισχύσαντος νομοθετικού πλαισίου, σύμφωνα με το άρθρο. 27 παρ. 18 του Ν 4384/2016 (ομοφ.) Συντρέχει περίπτωση άρσης εκ μέρους της φορολογικής διοίκησης των αναγκαστικών κατασχέσεων που επιβλήθηκαν μετά την περιέλευση του Α.Σ. σε καθεστώς εκκαθάρισης (πλειοψ.). Αντίθετα η φορολογική διοίκηση δεν υποχρεούται να άρει κατασχέσεις εις χείρας τρίτου που επιβλήθηκαν πριν την περιέλευση τούτου σε εκκαθάριση (ομοφ.) Είναι νόμιμη και δεν συντρέχει περίπτωση άρσης της κατάσχεσης που έχει επιβληθεί σε ακίνητο αγροτικού συνεταιρισμού πριν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για την λύση και εκκαθάρισή του, πλην όμως κατά το στάδιο της εκκαθάρισης, η κατάσχεση ηρεμεί και δεν δύναται να συνεχισθεί η διοικητική εκτέλεση με βάση αυτήν. Εφόσον επιβλήθηκε κατάσχεση εις χείρας τρίτου, μετά την υπαγωγή του αγροτικού συνεταιρισμού σε καθεστώς εκκαθάρισης, πρέπει αυτή να αρθεί και τα τυχόν αποδοθέντα από τον τρίτο ποσά να αποδοθούν στον δικαιούχο Α.Σ. για να συμπεριληφθούν στο προϊόν της εκκαθάρισης και για τις ανάγκες αυτής, ενώ δεν τίθεται, στην περίπτωση αυτή, θέμα συμψηφισμού των εκατέρωθεν απαιτήσεων (ομοφ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ’ αριθμ. 217/2017 γνωμοδότηση του Β’ Τμήματος ΝΣΚ.


ΝΣΚ/277/2017

Υπαγωγή Αγροτικού Συνεταιρισμού (Α.Σ.) σε καθεστώς εκκαθάρισης - Ζητήματα σχετικά με την ερμηνεία του άρθρου 27 παρ. 15 του Ν 4389/2016 και την τύχη των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης που λήφθηκαν σε βάρος του.  Δεν είναι επιτρεπτή η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, εκ μέρους του Δημοσίου, σε βάρος αγροτικού συνεταιρισμού (Α.Σ.) ή άλλης μορφής συνεταιριστικής οργάνωσης, όταν βρίσκονται σε στάδιο εκκαθάρισης, σύμφωνα με το άρθρο 27 ν. 4384/2016 και από την ημέρα που ολοκληρώθηκαν οι διατυπώσεις δημοσιότητας. Το ίδιο ισχύει και για τους Α.Σ. που τέθηκαν σε εκκαθάριση με τις διατάξεις του προισχύσαντος νομοθετικού πλαισίου, σύμφωνα με το άρθρο. 27 παρ. 18 του Ν 4384/2016 (ομοφ.) Συντρέχει περίπτωση άρσης εκ μέρους της φορολογικής διοίκησης των αναγκαστικών κατασχέσεων που επιβλήθηκαν μετά την περιέλευση του Α.Σ. σε καθεστώς εκκαθάρισης (πλειοψ.). Αντίθετα η φορολογική διοίκηση δεν υποχρεούται να άρει κατασχέσεις εις χείρας τρίτου που επιβλήθηκαν πριν την περιέλευση τούτου σε εκκαθάριση (ομοφ.) Είναι νόμιμη και δεν συντρέχει περίπτωση άρσης της κατάσχεσης που έχει επιβληθεί σε ακίνητο αγροτικού συνεταιρισμού πριν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για την λύση και εκκαθάρισή του, πλην όμως κατά το στάδιο της εκκαθάρισης, η κατάσχεση ηρεμεί και δεν δύναται να συνεχισθεί η διοικητική εκτέλεση με βάση αυτήν. Εφόσον επιβλήθηκε κατάσχεση εις χείρας τρίτου, μετά την υπαγωγή του αγροτικού συνεταιρισμού σε καθεστώς εκκαθάρισης, πρέπει αυτή να αρθεί και τα τυχόν αποδοθέντα από τον τρίτο ποσά να αποδοθούν στον δικαιούχο Α.Σ. για να συμπεριληφθούν στο προϊόν της εκκαθάρισης και για τις ανάγκες αυτής, ενώ δεν τίθεται, στην περίπτωση αυτή, θέμα συμψηφισμού των εκατέρωθεν απαιτήσεων (ομοφ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ’ αριθμ. 217/2017 γνωμοδότηση του Β’ Τμήματος.


ΝΣΚ/149/2013

Δημόσιοι υπάλληλοι – Πειθαρχική ποινή – Καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας – Υπολογισμός των αποδοχών αργίας των υπαλλήλων. α) Η για τυπικούς λόγους ακύρωση από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, της απόφασης του Πρωτοβαθμίου, με την οποία είχε επιβληθεί σε βάρος υπαλλήλων η ποινή της οριστικής παύσης και η αναπομπή της υπόθεσης στη Διοίκηση για επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, δεν συνιστά νόμιμο λόγο, δικαιολογούντα την επιστροφή των παρακρατηθέντων κατά το χρόνο της αργίας ποσών, αφού για την επιστροφή αυτή ο νόμος απαιτεί απαλλαγή ή αθώωση του υπαλλήλου με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, προϋπόθεση, που δεν συντρέχει εν προκειμένω. β) Οι αποδοχές αργίας των υπαλλήλων, που τέθηκαν, σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, (ο οποίος καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του υποθέσεις), υπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 105 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το ν. 4057/2012. (ομοφ.)


ΝΣΚ/217/2017

Ζητήματα σχετικά με την ερμηνεία του άρθρου 27 παρ. 15 του Ν 4389/2016 και την τύχη των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, σε περίπτωση που ο Αγροτικός Συνεταιρισμός (Α.Σ.) περιέλθει σε καθεστώς εκκαθάρισης. Κατά την διάρκεια εκκαθάρισης Α.Σ., κατά τις διατάξεις του άρθρου 27 ν. 4384/2016, δεν είναι επιτρεπτή η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους του Δημοσίου κατ' αυτού ή και άλλης μορφής συνεταιριστικής οργάνωσης, που τέθηκε σε εκκαθάριση. Η σχετική απαγόρευση αρχίζει από την ημέρα που ολοκληρώθηκαν οι διατυπώσεις δημοσιότητας. Το ίδιο ισχύει, σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ. 18 του ν. 4384/2016 και για τους Α.Σ. που τέθηκαν σε εκκαθάριση με τις διατάξεις του προϊσχύοντος νομοθετικού πλαισίου (ομοφ.). Συντρέχει περίπτωση άρσης, εκ μέρους της φορολογικής διοίκησης, των αναγκαστικών κατασχέσεων που επιβλήθηκαν μετά την περιέλευση του Α.Σ. σε καθεστώς εκκαθάρισης (πλειοψ.). Αντίθετα δεν υποχρεούται να άρει κατασχέσεις εις χείρας τρίτου που επιβλήθηκαν πριν την περιέλευση τούτου σε εκκαθάριση (ομοφ.). Σε περίπτωση που έχει επιβληθεί κατάσχεση σε ακίνητο του αγροτικού συνεταιρισμού πριν την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για τη λύση και εκκαθάριση, αυτή είναι νόμιμη και δεν συντρέχει περίπτωση άρσης αυτής, πλην όμως κατά το στάδιο της εκκαθάρισης, η κατάσχεση ηρεμεί και δεν δύναται να συνεχισθεί η διοικητική εκτέλεση με βάση αυτήν (πλειοψ.).


ΝΣΚ/293/2000

Προβληματικές επιχειρήσεις. Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 2 του ΑΝ 1521/50 (περί διπλής μεταβίβασης), σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου, επιχείρησης που έχει υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης του άρθρου 46α του Ν.1892/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παρ.2 του άρθρου 2 του ΑΝ 1521/50 (περί διπλής μεταβίβασης), σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου επιχείρησης, που έχει υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης του άρθρου 46α του Ν.1892/90, σε πρόσωπο τρίτο, για λογαριασμό του οποίου είχε πλειοδοτήσει στον διενεργηθέντα πλειοδοτικό διαγωνισμό άλλο πρόσωπο.