×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/140/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Εισαγγελική παραγγελία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αν κατά την εξέταση από τη Διοίκηση, των προϋποθέσεων του άρθρου 5 παρ.1 και 2 Ν 2690/99, για την θεμελίωση του δικαιώματος γνώσης των διοικητικών και ιδιωτικών εγγράφων που ευρίσκονται ή φυλάσσονται στα αρχεία της, διαπιστωθεί έλλειψη μιας των προϋποθέσεων αυτών, τυχόν αντίθετη παραγγελία του Εισαγγελέα Πρωτοδικών κατ άρθρο 25 παρ.4 στοιχ.β Ν 1756/88, δεν την υποχρεώνει στην ικανοποίηση αυτού του δικαιώματος. Το αίτημα χορηγήσεως αντιγράφων εκ των αρχείων της Δημόσιας Υπηρεσίας δεν μπορεί να ικανοποιηθεί αν είναι αόριστο, αν δηλαδή τα έγγραφα, των οποίων ζητούνται αντίγραφα, δεν προσδιορίζονται ατομικά, ή βάσει συγκεκριμένου κριτηρίου, ικανού να τα κατατάξει σε ορισμένη κατηγορία ή ομάδα, και εκ παραλλήλου ο φάκελος ή οι φάκελοι, στους οποίους τα έγγραφα αυτά ευρίσκονται ή φυλάσσονται, είναι ογκώδεις, με πλήθος εγγράφων, πιθανότατα αδιάφορων για τον αιτούντα. Το αίτημα του Προέδρου της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος για την χορήγηση αντιγράφων του συνόλου των εγγράφων, των ευρισκόμενων σε όλους τους φακέλους των δράσεων που αφορούν τα προγράμματα βελτίωσης της παραγωγής και εμπορίας μελιού στα πλαίσια του Κανονισμού 1221/97, που υποστηρίζεται από συναφή έγγραφη παραγγελία του Εισαγγελέα Πρωτοδικών, θεμελιούνται μεν κατ αρχήν στο άρθρο 5 παρ.1 Ν 2690/99, η γενικότητα όμως και η αοριστία της διατυπώσεώς του, σε συνδυασμό με το ότι οι φάκελοι, στους οποίους τα έγγραφα αυτά φυλάσσονται είναι ογκώδεις και διασκορπισμένοι σε διάφορες συναρμόδιες υπηρεσίες, δεν επιτρέπει την ικανοποίησή του πριν από τον ειδικότερο προσδιορισμό από τον αιτούντα των αιτουμένων εγγράφων, είτε ατομικά, είτε με βάση στοιχείο ή κριτήριο, ικανό να τα προσδιορίσει δια της κατατάξεώς τους σε ορισμένη κατηγορία ή ομάδα. Επομένως επιβάλλεται, η Υπηρεσία να καλέσει εγγράφως τον αιτούντα, να υποβάλλει ορισμένως το αίτημά του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/125/2001

Διοικητικά έγγραφα. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να επιτρέπουν υπό τους όρους του άρθρου 5 του Ν 2690/99 την πρόσβαση κάθε ενδιαφερομένου στα διοικητικά ή ιδιωτικά έγγραφα που φυλάσσουν στα αρχεία τους, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη εντολή του εισαγγελέα πρωτοδικών. Υπομνήματα διαμαρτυρίας επί των οποίων εκδόθηκαν απαντητικά έγγραφα της Υπηρεσίας αποκτούν το χαρακτήρα διοικητικού εγγράφου και επομένως μπορεί να λάβει γνώση αυτών κάθε ενδιαφερόμενος που έχει εύλογο ενδιαφέρον, υπό τον όρο ότι δεν συντρέχει καμιά από τις εξαιρέσεις των παρ.3 και 5 του άρθρου 5 του Ν 2690/99. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/183/2020

1) Εάν για τη χορήγηση αντιγράφων εγγράφων, που λήφθηκαν υπόψη και αναφέρονται στο προοίμιο της με αριθμό 102353/15.09.2020 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία αφορά τον ανακαθορισμό των τιμών ζώνης του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας ακινήτων, απαιτείται ειδικό έννομο συμφέρον ή αρκεί η επίκληση απλού εύλογου ενδιαφέροντος και πώς αυτά αποδεικνύονται. 2) Εάν το Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων, ως αποδέκτης των σχετικών εισηγήσεων των εκτιμητών του Μητρώου Πιστοποιημένων Εκτιμητών του Υπουργείου Οικονομικών, υποχρεούται στα χορηγούμενα αντίγραφα αυτών να προβαίνει σε ανωνυμοποίηση των προσωπικών δεδομένων που τυχόν περιλαμβάνονται σε αυτές και ποιων. 3) Εάν η έκδοση εισαγγελικής παραγγελίας δεσμεύει, σε κάθε περίπτωση, το Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων για τη χορήγηση των αιτούμενων εγγράφων, αν και περιέχουν και προσωπικά δεδομένα τρίτων.(...)1) Τα έγγραφα που λήφθηκαν υπόψη και αναφέρονται στο προοίμιο της με αριθμό 102353/15.09.2020 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, μεταξύ των οποίων και οι σχετικές εισηγήσεις των εκτιμητών, αποτελούν διοικητικά έγγραφα, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 2690/1999 (άρθρο 1 π.δ. 28/2015), και για τη χορήγηση αντιγράφων τους απαιτείται η επίκληση απλού εύλογου ενδιαφέροντος, ήτοι η ύπαρξη μιας συγκεκριμένης προσωπικής έννομης σχέσης που συνδέει τον αιτούντα με το περιεχόμενό τους, το οποίο πρέπει να αποδεικνύεται κατά τρόπο αντικειμενικό, με κάθε πρόσφορο μέσο (ομόφωνα). 2) Το Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων προβαίνει, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 6 και 86 του Κανονισμού και των άρθρων 5, 24, 26 και 42 του ν. 4624/2019, στη χορήγηση αντιγράφων των παραπάνω διοικητικών εγγράφων χωρίς ανωνυμοποίηση των απλών προσωπικών δεδομένων των συντακτών τους - δικαιούχων των δεδομένων (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, σφραγίδα), κατόπιν ενημέρωσής τους. Υποχρέωση απόκρυψης - ανωνυμοποίησης υφίσταται μόνο για τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου των παραπάνω προσώπων και τη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία που αυτά υπάγονται, ως στοιχεία που προστατεύονται από το φορολογικό απόρρητο (ομόφωνα). 3) Η εισαγγελική παραγγελία που περιέχει ρητή έκφραση γνώμης και περαιτέρω παραγγελία προς το Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων για τη γνωστοποίηση στον αιτούντα των ζητούμενων εγγράφων που περιέχουν απλά προσωπικά δεδομένα, υποχρεώνει την Υπηρεσία αυτή στη χορήγηση αντιγράφων τους, τα οποία, πάντως, τα χορηγεί και χωρίς εισαγγελική παραγγελία, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 2690/1999 (άρθρο 1 π.δ. 28/2015). Ειδικά, για την παροχή αντιγράφων των προαναφερόμενων εγγράφων με εμφανή τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου και τη Δ.Ο.Υ. των συντακτών τους - δικαιούχων των δεδομένων, η εισαγγελική παραγγελία, για να είναι δεσμευτική για το Αυτοτελές Τμήμα Εκτιμήσεων και Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων, πρέπει να διαλαμβάνει στο περιεχόμενό της ρητή και ειδική διάταξη, ότι δεν συντρέχει περίπτωση φορολογικού απορρήτου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/75/2006

Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.). Επικύρωση αντιγράφων ιδιωτικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι Υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε. υποχρεούνται να επικυρώνουν ακριβή αντίγραφα των ιδιωτικών εγγράφων που φυλάσσουν στο αρχείο τους, κατ’ εφαρμογή μεν της διάταξης του άρθρου 11 παρ.2 του Ν 2690/1999, εάν πρόκειται για την επικύρωση ακριβών αντιγράφων από αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων, που έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο ή δημόσια αρχή, υπό τους όρους δε και τις προϋποθέσεις που τίθενται για τη χορήγηση αντιγράφων ιδιωτικών εγγράφων από τις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.2, 3, 4 και 5 του ίδιου ως άνω νόμου, εάν πρόκειται για την επικύρωση ακριβών αντιγράφων από το πρωτότυπο ιδιωτικών εγγράφων, που φυλάσσονται στο αρχείο των ως άνω Υπηρεσιών.


ΝΣΚ/191/2000

Δημόσιο. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Εισαγγελικές πράξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Σακελλαρίου, Πάρεδρος Επιβάλλεται στο Δημόσιο, δυνάμει της διατάξεως του άρθρου 25 παρ.4 του ν.1756/1988, να παραδώσει τα παραγγελόμενα από τον Εισαγγελέα έγγραφα, που αποτελούν μέρος του προσωπικού Μητρώου υπαλλήλων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/384/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Εισαγγελική παραγγελία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δυνάμει της διατάξεως του άρθρου 25 παρ.4 του ν.1756/88, η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει, χωρίς περαιτέρω έρευνα, τα αντίγραφα των εγγράφων τα οποία αναφέρονται στην εισαγγελική παραγγελία, εκτός αν διαπιστώσει ότι ρητή διάταξη νόμου απαγορεύει την χορήγηση αυτών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/293/2003

Άσκηση του δικαιώματος γνώσεως εγγράφων με χορήγηση αντιγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όταν ο διοικούμενος κατά την άσκηση του δικαιώματος γνώσεως εγγράφων που αναγνωρίζεται από το άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας ζητεί τη χορήγηση επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων των οποίων επικύρωση δεν μπορεί να γίνει κατ’ εφαρμογή του άρθρου 11 παρ.2 του ίδιου Κώδικα, επειδή δεν πρόκειται για αντίγραφα από πρωτότυπο έγγραφο ημεδαπής διοικητικής αρχής ή από ακριβές αντίγραφο της αρχής που εξέδωσε το πρωτότυπο, αλλά για αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων που φυλάσσονται στο αρχείο, απλών φωτοαντιγράφων ή επικυρωμένων αντιγράφων των οποίων η επικύρωση δεν έχει γίνει από την αρχή που εξέδωσε το πρωτότυπο, η Διοίκηση πρέπει επί του χορηγουμένου αντιγράφου να θέτει βεβαιωτική πράξη ότι πρόκειται για αντίγραφο πρωτοτύπου εγγράφου ή ακριβούς (επικυρωμένου) ή ανεπικύρωτου αντιγράφου που υπάρχει στο αρχείο της.


ΝΣΚ/278/2017

Χορήγηση αντιγράφων υπηρεσιακών εγγράφων.Η διοίκηση οφείλει να χορηγήσει στον αιτούντα αντίγραφα των εγγράφων με απόψεις της διοίκησης που διαβιβάστηκαν στο Τριμελές Συμβούλιο του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, του εγγράφου του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα «Σύνθεση Υπηρεσιακού Συμβουλίου καθώς και του εγγράφου του Γραφείου Νομικού Συμβούλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, εφόσον προκύπτει ότι τα ως άνω έγγραφα δεν υπάγονται στους περιορισμούς του αρθρ. 1 του πδ  28/2015 και ότι επιπλέον ο αιτών έχει εύλογο ενδιαφέρον προς λήψη των αντιγράφων των αιτούμενων εγγράφων.


ΝΣΚ/53/2000

ΙΚΑ. Χορήγηση αντιγράφων ιδιωτικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ηλιάκης, Νομικός Σύμβουλος Για να υποχρεούται υπηρεσία του ΙΚΑ να χορηγήσει σε αιτούντα ιδιώτη, επίσημα αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων, βάσει των οποίων δεν έχει συνταχθεί από την υπηρεσία αυτή καμμία πράξη, πρέπει, συντρεχουσών και των λοιπών προϋποθέσεων, να αποδεικνύει ο αιτών ειδικό έννομο συμφέρον και τα έγγραφα να είναι σχετικά με υπόθεσή του, η οποία εκκρεμεί σ αυτήν ή έχει διεκπεραιωθεί παρ αυτής.


ΝΣΚ/307/2008

Εισαγγελικές παραγγελίες για χορήγηση εγγράφων σε υπηκόους τρίτων χωρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση κατ’ εφαρμογή του άρθρου 84 παρ.1, 2, 4 του Ν 3386/2005 δεν οφείλει να εκτελεί παραγγελίες του Εισαγγελέως Πρωτοδικών για χορήγηση εγγράφων σε υπηκόους τρίτων χωρών, οι οποίοι δεν αποδεικνύουν δια νομίμων εγγράφων ότι εισήλθαν και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα, πλην αν στην εισαγγελική παραγγελία λαμβάνεται ρητώς υπ’ όψη το άρθρο 84 παρ.1, 2, 4 του Ν 3386/2005. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/130/2000

Διοίκηση. Δικαίωμα πολιτών για γνώση διοικητικών κλπ εγγράφων ή λήψεως αντιγράφων. Εξαιρέσεις. Περιορισμοί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Μπακάλης, Νομικός Σύμβουλος Το δικαίωμα γνώσεως από τους πολίτες των εγγράφων της Διοικήσεως ή λήψεως αντιγράφων αυτών κλπ, το οποίο καθιερώθηκε το πρώτον νομοθετικώς με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν.1599/1986, περιστελλόμενο με τις δι αυτού θεσπιζόμενες εξαιρέσεις, -κάμψη από τις οποίες δεν χωρεί ούτε με παραγγελία Εισαγγελέα, εκτός ρητών εξαιρέσεων,- εξελίχθηκε περαιτέρω με τις διατάξεις του άρθρου 5 του νέου νόμου 2690/1999, με ουσιώδεις τροποποιήσεις οι οποίες διευρύνουν τη δυνατότητα χορηγήσεως, και περιορίζουν αντιστοίχως τη δυνατότητα αρνήσεως της Διοικήσεως. Μετά την ισχύ του άρθρου 5 Ν.2690/1999 δεν διατηρούνται σε ισχύ οι προεκδοθείσες βάσει του προϊσχύσαντος Νόμου Κ.Υ.Α., ούτε διατηρείται η δυνατότητα της Διοικήσεως να ορίζει υπό μορφή απορρήτου, και άλλες περιπτώσεις αρνήσεως στους πολίτες με Κ.Υ.Α., το μεν διότι δεν ορίζεται στον νέο νόμο, με ρητή διάταξη του οποίου καταργείται κάθε γενική διάταξη, αναφερομένη σε θέμα ρυθμιζόμενο απ αυτόν, το δε διότι αυτή δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα και τον σκοπό των ρυθμίσεων του νέου νόμου.