ΝΣΚ/147/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πειθαρχικά Συμβούλια. Μειονότητες. Αρμοδιότητα εκδίκασης πειθαρχικών αδικημάτων μουσουλμάνων δασκάλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.) μετά τη δημοσίευση του ν.2341/1995 είναι πλέον αρμόδιο για την εκδίκαση των πειθαρχικών αδικημάτων μουσουλμάνων δασκάλων, καθώς και για τη συνέχιση και ολοκλήρωση ομοίων πειθαρχικών διαδικασιών που άρχισαν πριν από τη δημοσίευση, του ως άνω νόμου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/63/2007
Ο.Τ.Α. Πειθαρχικά αδικήματα αιρετών οργάνων. Τριετής παραγραφή. Μεταβατική ισχύς τριετούς παραγραφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τριετής παραγραφή των πειθαρχικών αδικημάτων των αιρετών οργάνων Δήμων και Κοινοτήτων, που καθιερούται με το άρθρο 142 παρ.4 του Ν 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) καταλαμβάνει και εκείνα, που διεπράχθησαν πριν από την έναρξη ισχύος του.
Ν.1290/1982
Για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη δίωξη και την εκδίκαση των αγορανομικών αδικημάτων και την τροποποίηση ορισμένων άλλων διατάξεων
ΝΣΚ/221/2009
Δυνατότητα σύγκλησης του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπ. Εξωτερικών, για την εκδίκαση ενστάσεων, αποσπασμένων υπαλλήλων, κατά πειθαρχικών ποινών, χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων των συγκεκριμένων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η σύγκληση του Πειθαρχικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Εξωτερικών, για τις περιπτώσεις εκδίκασης ενστάσεων υπαλλήλων άλλων Υπουργείων ή ν.π.δ.δ., αποσπασμένων σε αρχές της εξωτερικής υπηρεσίας, κατά πειθαρχικών ποινών, οι οποίες τους επιβλήθηκαν από τον Προϊστάμενο της οικείας Διπλωματικής ή Προξενικής αρχής, χωρίς να έχει εγκαίρως ζητηθεί εγγράφως από το Υπουργείο ή ν.π.δ.δ., στο οποίο υπάγεται οργανικά ο εγκαλούμενος υπάλληλος, ο ορισμός, ως μέλους, ενός εκπροσώπου του αντίστοιχου κλάδου, που θα υποδεικνύεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της οικείας συνδικαλιστικής οργάνωσης ή ένωσης.
ΝΣΚ/205/2015
Κατάθεση πλαστών τίτλων σπουδών για τον διορισμό υπαλλήλων της Βουλής – Πειθαρχικά αδικήματα – Ανάκληση διορισμού και διαπιστωτική πράξη για την αυτοδίκαιη αποδοχή της παραίτησης υπαλλήλου της Βουλής – Ενσωμάτωση διοικητικών πράξεων στο ίδιο έγγραφο – Συγκρότηση Υπηρεσιακών-Πειθαρχικών Συμβουλίων της Βουλής – Ανακοίνωση από υπαλλήλους της Βουλής στον εισαγγελέα ποινικών αδικημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η κατάθεση πλαστών και παραποιημένων τίτλων σπουδών που επηρέασαν το διορισμό στη Βουλή των Ελλήνων εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 παρ.2 του ισχύοντος Υ.Κ. α) Το αρμόδιο όργανο της Βουλής οφείλει να εκδώσει αμέσως διαπιστωτική πράξη για την αυτοδίκαιη αποδοχή παραιτήσεως και λύση της υπαλληλικής σχέσεως υπαλλήλου της Βουλής που έχει υποβάλει δεύτερη αίτηση παραίτησης είτε πριν την ανάκληση του διορισμού του είτε μετά. β) Οι πράξεις ανάκλησης διορισμού της ιδίας υπαλλήλου της Βουλής ως μετακλητής και ως μόνιμης, λόγω διορισμού της βάσει πλαστού τίτλου, δεν δύνανται να ενσωματωθούν στο ίδιο έγγραφο, αλλά πρέπει να συνταχθεί ξεχωριστό έγγραφο για κάθε πράξη. 2. α) Η κατάθεση παραποιημένων τίτλων σπουδών από υπαλλήλους της Βουλής, που δεν επηρέασαν την πρόσληψή τους, αποτελεί το πειθαρχικό παράπτωμα που ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου 107 παρ.1, περ.λγ’, του Υ.Κ., εφόσον έχει διαπραχθεί υπαιτίως. β) Το αρμόδιο όργανο της Βουλής έχει υποχρέωση να συγκροτήσει αμέσως τα Υπηρεσιακά-Πειθαρχικά Συμβούλια της Βουλής για την άσκηση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων τους. Παράλληλα, τα λοιπά πειθαρχικά όργανα έχουν υποχρέωση άσκησης των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων, που τους έχουν ανατεθεί. 3. Οι υπάλληλοι της Βουλής, στους οποίους περιήλθε, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η πληροφορία για την τέλεση των αυτεπαγγέλτως διωκομένων ποινικών αδικημάτων, έχουν την υποχρέωση να ανακοινώσουν στον αρμόδιο εισαγγελέα τις αξιόποινες πράξεις αυτές, χωρίς την εντολή του Προέδρου της Βουλής. (ομοφ.)
Ν.5221/2025
Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών κατά της αναγκαστικής εκτέλεσης με σκοπό την επιτάχυνση της εκδίκασης - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης
Ο. 3041/2025
Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 87. 88, 90, 100, 110, 111, 113, 117, 118, 119, 120, 121, 157, 165 και 168 του ν. 5221/2025 (Α΄133) με τίτλο «Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών κατά της αναγκαστικής εκτέλεσης με σκοπό την επιτάχυνση της εκδίκασης - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης.»
ΝΣΚ/302/2011
Υποχρέωση της Διοίκησης για επαναφορά αστυνομικού υπαλλήλου σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση απόλυσης αστυνομικού από το Σώμα, συνεπεία απόφασης αρμοδίου Συμβουλίου να μην διατηρηθεί στην ενέργεια για εκτέλεση υπηρεσίας γραφείου ενόψει πειθαρχικών παραπτωμάτων, είναι νόμιμη η επαναφορά του μετά την αθώωσή του από το ποινικό δικαστήριο για τις πράξεις για τις οποίες διώχθηκε πειθαρχικά, τη δικαστική ακύρωση της ποινής της απόταξης που του επιβλήθηκε και της μετέπειτα απόφασης του αρμόδιου Πειθαρχικού Συμβουλίου να μην του επιβληθεί καμία ποινή. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜ.1/1774/2018
Με την έφεση αυτή ζητείται η ακύρωση: 1) της Β3γ/Γ.Π.οικ. 65604/29.7.2014 καταλογιστικής απόφασης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας Με τον πρώτο λόγο έφεσης, η εκκαλούσα προβάλλει απόλυτη ακυρότητα της 924α/16.2.2011 απόφασης του Υπηρεσιακού (Πειθαρχικού) Συμβουλίου περί απόλυσής της από την Υπηρεσία, λόγω παράβασης του ουσιώδους τύπου της προηγούμενης ακρόασης, διότι αν και κλήθηκε να απολογηθεί για το αδίκημα της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων της, σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 1 περίπτωση ιε΄ του π.δ. 410/1988, εν τέλει απολύθηκε λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 50 παρ. 1 του π.δ. 410/1988, σε συνδυασμό με το άρθρο 46 του ίδιου π.δ/τος, χωρίς να της δοθεί η δυνατότητα να απολογηθεί για το ζήτημα αυτό..Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως απαράδεκτος, διότι το παρόν Τμήμα δεν δύναται, επ’ ευκαιρία εκδίκασης της έφεσης κατά της Β3γ/Γ.Π.οικ.65604/29.7.2014 καταλογιστικής απόφασης, να προβεί σε παρεμπίπτουσα κρίση επί του εγειρόμενου από την εκκαλούσα ζητήματος, λαμβανομένης υπόψη της φύσης και της αυτοτέλειας της πειθαρχικής διαδικασίας, σε συνδυασμό με τις ουσιώδεις εγγυήσεις από τις οποίες κατά νόμο διέπεται (βλ. άρθρα 37 επόμ. του π.δ. 410/1988). Και τούτο, διότι δεν μπορεί το παρόν Δικαστήριο να υποκαταστήσει στην κρίση τους τα επιληφθέντα της υπόθεσης πειθαρχικά όργανα του Υπουργείου Υγείας, τα οποία έχουν αποκλειστική αρμοδιότητα να διαπιστώσουν τη διάπραξη ή μη των φερομένων ως τελεσθέντων από την εκκαλούσα πειθαρχικών παραπτωμάτων και να προβούν σε επιμέτρηση της πειθαρχικής ποινής, η δε εκδίκαση ενδίκων μέσων και βοηθημάτων κατά των πράξεων των ανωτέρω οργάνων, εφόσον πρόκειται για υπαλλήλους του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, υπάγεται στη δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων (πρβλ. Ε.Σ. ΙΙΙ Τμ. 938/2018, σκ. 24). Επιπλέον, ο ως άνω λόγος ερείδεται και επί αναληθούς προϋποθέσεως, καθόσον με βάση τα εκτιθέμενα στη σκέψη 11, η 924α/16.2.2011 απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου έχει επάλληλη αιτιολογία, ήτοι το μεν διαπιστώνει τη συνδρομή των προϋποθέσεων απόλυσης της εκκαλούσας λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, το δε την τέλεση συγκεκριμένων πειθαρχικών παραπτωμάτων, στα οποία συγκαταλέγεται και το παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων της (άρθρο 38 παρ. 1 περ. ιε΄ του π.δ. 410/1988), για το οποίο, όπως συνομολογεί και η ίδια, απολογήθηκε ενώπιον του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει η ένδικη έφεση να απορριφθεί στο σύνολό της ως αβάσιμη
ΝΣΚ/112/2013
Υπάλληλοι του ΥΠΕΞ – Ποινή οριστικής παύσης – Προσφυγή στο ΣτΕ – Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ψήφιση του ν. 4057/2012 και την δι' αυτού αντικατάσταση της διατάξεως της παρ.5 του άρθρου 142 Υ.Κ., εφαρμοστέες για την εκτέλεση πειθαρχικών αποφάσεων είναι οι διατάξεις του τελευταίου αυτού νόμου και δη επί οιασδήποτε υποθέσεως για την οποία δεν εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ επί ασκηθείσας προσφυγής κατ' αποφάσεως πειθαρχικού συμβουλίου, απαγγείλαντος οριστική παύση υπαλλήλου του ΥΠΕΞ. Η Διοίκηση, δηλαδή, για την εκτέλεση αποφάσεως οριστικής παύσης υπαλλήλου του ΥΠΕΞ, ο οποίος προσέφυγε στο ΣτΕ οφείλει ν' αναμένει τη δημοσίευση της αποφάσεως του ΣτΕ επί της ασκηθείσας προσφυγής, η δε παρ.6 του άρθρου 142 Υ.Κ. ως ήδη ισχύει έχει την έννοια της έντονης προτροπής προς το ΣτΕ, όπως η εκδίκαση της προσφυγής γίνει μέσα σε οκτώ μήνες από την περιέλευση αυτής στο Δικαστήριο και κατ' ουδένα τρόπο καθιδρύει ανατρεπτική προθεσμία, έχουσα ως αυτόθροη συνέπεια την εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης για οριστική παύση του υπαλλήλου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/92/2009
Δημόσιοι υπάλληλοι – Ποινή οριστικής παύσης – Αθώωση – Επάνοδος υπαλλήλου στην Υπηρεσία – Επιστροφή των παρακρατηθεισών αποδοχών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο υπάλληλος ο οποίος τιμωρήθηκε με την ποινή της οριστικής παύσης με απόφαση του Πρωτοβάθμιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και κηρύχθηκε αθώος των αποδιδομένων σ αυτόν πειθαρχικών παραπτωμάτων με απόφαση του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου επανέρχεται αυτοδίκαια στην Υπηρεσία του από τη δημοσίευση της απόφασης του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου και του καταβάλλονται ατόκως όλες οι παρακρατηθείσες αποδοχές του, αφού αφαιρεθούν τα ποσά που, τυχόν, απεκόμισε από την παροχή εργασιών κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.