ΝΣΚ/150/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κοινοτικό Δίκαιο. Ανώτερη βία. Παράταση προθεσμίας προσκόμισης δικαιολογητικών άφιξης και θέσης σε κατανάλωση στην Τουρκία, ποσοτήτων καπνών παρέμβασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Δεν είναι δυνατή η παράταση της προθεσμίας προσκόμισης δικαιολογητικών άφιξης και θέσης σε κατανάλωση στην Τουρκία ποσοτήτων καπνών παρέμβασης λόγω υπολειτουργίας, επικείμενης έξωσης και υπαγωγής της εταιρίας που επιχειρεί την εξαγωγή στο άρθρο 44 Ν 1892/90 περί προβληματικών και υπερχρεωμένων επιχειρήσεων. Κατάπτωση της κατατεθείσης εγγυητικής επιστολής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α.1165/2020
Παράταση προθεσμίας εισαγωγής ή παραλαβής βιομηχανοποιημένων καπνών με επικολλημένες ένσημες ταινίες φορολογίας μηδενικής αξίας που διατίθενται με απαλλαγή από τις φορολογικές επιβαρύνσεις και επιστροφής ενσήμων ταινιών μηδενικής αξίας προς καταστροφή.
394579/2024
Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων στήριξης προγραμμάτων προώθησης για την παρέμβαση Π2-58.4 “Ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων” του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027, για την περίοδο 2024-2025.
410189/2024
Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων στήριξης προγραμμάτων προώθησης για την παρέμβαση Π2-58.4 “Ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων” του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας 2023-2027, για την περίοδο 2024-2025.
Ε.2127/2020
Κοινοποίηση της αρ.πρ.Α.1165/14.07.2020 απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., για την παράταση προθεσμίας εισαγωγής ή παραλαβής βιομηχανοποιημένων καπνών με επικολλημένες ένσημες ταινίες φορολογίας μηδενικής αξίας που διατίθενται με απαλλαγή από τις φορολογικές επιβαρύνσεις και επιστροφής ενσήμων ταινιών μηδενικής αξίας προς καταστροφή ΑΔΑ: Ω9ΑΠ46ΜΠ3Ζ-Ι9Β
ΔΙΠΑΑΔ/ΕΠ/Φ.4/561/30894/2019
Προκήρυξη θέσης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Δικτύων και των Πληροφοριών (ENISA) -Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων:ΑΔΑ:ΩΟΣΞ465ΧΘΨ-Σ3Ε
ΝΣΚ/240/2009
ΑΕΙ – Προκήρυξη θέσεων μελών ΔΕΠ στη βαθμίδα του Καθηγητή – Νομιμότητα παράτασης προθεσμίας υποβολής υποψηφιότητας λόγω μη λειτουργίας της Σχολής, κατά την περίοδο των «θερινών διακοπών», διαρκούσης της προθεσμίας αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίστανται «θερινές διακοπές» της εν γένει λειτουργίας του Πανεπιστημίου κατά το διάστημα από 1η Ιουλίου έως 31η Αυγούστου, οι δε «θερινές διακοπές», που αφορούν μόνο το διδακτικό (και όχι το Πανεπιστημιακό) έτος και μόνο το διδακτικό προσωπικό καθώς και τις «συνεδρίαι των σχολών», δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν σαν αποτέλεσμα την αναστολή των προθεσμιών προς ενέργεια των ενδιαφερομένων διοικουμένων. Η διάταξη του άρθρου 50 παρ. 5 του Ν 1268/1982 δεν δύναται να θεωρηθεί ότι αφορά τους ιδιώτες ενδιαφερόμενους, ειδικά ως προς το ζήτημα υποβολής υποψηφιότητας για κατάληψη θέσης μέλους ΔΕΠ, η προθεσμία για την οποία χαρακτηρίζεται ως αποκλειστική, ενόψει και του ότι η συγκεκριμένη διοικητική διαδικασία, εκ της φύσης της θα πρέπει να διενεργείται με βάση τις αρχές της διαφάνειας, της δημοσιότητας, της ισότητας των διαγωνιζομένων και της αξιοκρατίας, χάριν του δημοσίου συμφέροντος. Δεν παρίσταται νόμιμη η παράταση της προθεσμίας υποβολής υποψηφιότητας κατάληψης θέσης μέλους ΔΕΠ κατ’ επίκληση των «θερινών διακοπών». Σε κάθε περίπτωση η όποια δοθείσα παράταση θα έπρεπε να είχε γνωστοποιηθεί στο κοινό, ώστε να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής σε αυτήν όσο το δυνατόν περισσότερων υποψηφίων.
ΝΣΚ/226/2008
Παράταση θητείας Λέκτορα – Αίτηση για εξέλιξη στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή – Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Παρατείνεται αυτοδικαίως η θητεία Λέκτορα μετά την πάροδο επταετίας από την ημερομηνία δημοσίευσης του διορισμού του, ενώ εκκρεμεί η διαδικασία για την πλήρωση της θέσης στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή, η οποία προκηρύχθηκε μετά από αίτησή του για εξέλιξη. β) Οι προβαλλόμενοι απ’ αυτόν λόγοι υγείας (χρόνια κατάθλιψη υποτροπιάζουσα) στοιχειοθετούν περίπτωση ανώτερης βίας, η οποία συγχωρεί υπέρβαση της ανατρεπτικής προθεσμίας υποβολής αίτησης υποψηφιότητας για κρίση στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή.
ΝΣΚ/390/2001
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Παράταση ισχύος πιστοποιητικών ενισχύσεως στο πλαίσιο του Καν(ΕΟΚ) 2019/93. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η απεργία του κλάδου των φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως συνιστά περιστατικό ανωτέρας βίας στις υπό κρίση περιπτώσεις, ως απρόβλεπτο και ανεξάρτητο της βουλήσεως του επιχειρηματία γεγονός, ενόψει και του ότι οι ενδιαφερόμενοι ευλόγως μπορούσαν να θεωρήσουν κατά την εξαγγελία της απεργίας, και χωρίς να ήταν υποχρεωμένοι να λάβουν υπόψη τους το γεγονός αυτό ανωτέρας βίας ότι το χρονικό διάστημα της απεργίας που εκάλυψε τις τελευταίες 6 ημέρες της προθεσμίας μεταφοράς, ήταν επαρκές, για την μεταφορά των υπολειπομένων στα πιστοποιητικά ενισχύσεως ποσοτήτων γεωργικών προϊόντων. Επομένως το αίτημα ακύρωσης ή παράτασης του χρόνου ισχύος των πιστοποιητικών ενισχύσεως είναι βάσιμο. Το αίτημα πρέπει να υποβάλλεται μέσα στην προθεσμία του άρθρου 36 παρ.2 του Κανονισμού 3719/88, τόσο στην περίπτωση της παράτασης του χρόνου ισχύος, όσο και στην περίπτωση της ακύρωσης των πιστοποιητικών ενισχύσεως.
ΕΣ/ΤΜ.1/1212/2014
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 12573/27.9.2007 πράξης του Ειδικού Γραμματέα Προγραμματισμού και Εφαρμογών Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (Κ.Π.Σ.) (....) Ο προβαλλόμενος ισχυρισμός περί συνδρομής καλής πίστης στο πρόσωπο της εκκαλούσας είναι εξεταστέος μόνο υπό τις προϋποθέσεις της κοινοτικής αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης. Τούτο δε διότι, στο πλαίσιο της συγχρηματοδότησης από κοινοτικούς πόρους του ως άνω Μέτρου 3.1., ο επιβληθείς καταλογισμός διενεργήθηκε συνεπεία θεσπισθείσας διαδικασίας υποχρεωτικής ανάκτησης παρανόμως διατεθέντων κονδυλίων, κατ’ επιταγή του κοινοτικού δικαίου, του οποίου πρέπει να διασφαλίζεται η εφαρμογή και αποτελεσματικότητα (πρβλ ΔΕΚ απ. της 13.3.2008 στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-383/06 έως C-385/06). Περαιτέρω, δεν συντρέχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις εφαρμογής της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του ελεγχομένου, στο πλαίσιο της οποίας ερευνάται και η καλή του πίστη, διότι δεν προκύπτει η ύπαρξη συγκεκριμένων και ανεπιφύλακτων διαβεβαιώσεων, αρμοδίως απευθυνθεισών προς την εκκαλούσα, που να της δημιούργησαν οποιαδήποτε θεμιτή προσδοκία αντίθετη στο επιβληθέντα καταλογισμό, αλλά, αντίθετα, αυτή γνώριζε ότι η χρηματοδότηση που έλαβε μπορούσε να ανακτηθεί, καθώς τελούσε σε συνάρτηση με την εκπλήρωση των ρητώς αναληφθεισών συμβατικών της δεσμεύσεων, προς τις οποίες δεν συμμορφώθηκε (πρβλ. απ. ΔΕΚ της 19.9.2002 στην υπόθεση C-336/00, απ. Γενικού Δικαστηρίου της 19.9.2012 στην υπόθεση Τ-265/08). Εξάλλου, ο ισχυρισμός περί οικονομικής αδυναμίας, πέραν του αναπόδεικτου χαρακτήρα του, λόγω της μη προσκόμισης επίκαιρων και πλήρων σχετικών στοιχείων (όπως πρόσφατων εκκαθαριστικών σημειωμάτων φόρου εισοδήματος), είναι απορριπτέος προεχόντως ως απαράδεκτος, διότι δεν συνιστά, σύμφωνα με τις εφαρμοστέες διατάξεις, νόμιμο λόγο για την άρση ή τον περιορισμό της ευθύνης της εκκαλούσας προς επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών δαπανών (βλ. απ. Ε.Σ. 909/2012). Κατόπιν αυτών και μη υπάρχοντος άλλου λόγου έφεσης, το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως καταλογίστηκε η εκκαλούσα με το ανωτέρω ποσό, καθόσον αυτή αθέτησε, χωρίς να αποδεικνύεται η συνδρομή λόγου ανωτέρας βίας, τις υποχρεώσεις που ανέλαβε με την ένταξή της στο ανωτέρω καθεστώς ενισχύσεων. Ειδικότερα, δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα, δηλαδή μέχρι τις 24.9.2006 (μετά τη διετή παράταση της αρχικής προθεσμίας που έληγε στις 24.9.2004), φάκελο δικαιολογητικών για τη χορήγηση της δεύτερης δόσης της ενίσχυσης, στο πλαίσιο της πριμοδότησης της πρώτης εγκατάστασης αυτής ως νέας γεωργού, προς το σκοπό της πιστοποίησης της τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων, κατά τον κρίσιμο χρόνο ανάπτυξης της γεωργικής της εκμετάλλευσης, κατά παράβαση των διατάξεων της Κ.Υ.Α. 448/2001 και των συμβατικών υποχρεώσεων που ανέλαβε με την αποδοχή της απόφασης ένταξής της στο Μέτρο 3.1.Απορρίπτει την έφεση.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/794/2018
Έλεγχος νομιμότητας σχεδίου σύμβασης:...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα ως προς τη νομιμότητα των διαλαμβανόμενων όρων της ελεγχόμενης τροποποιητικής σύμβασης: Α) Η επαύξηση από 24 σε 48 του πλήθους των οπτικών ινών που θα εγκατασταθούν σε κάθε ένα από τους κλάδους ..., χωρίς επαύξηση του συμβατικού τιμήματος, υπό τον όρο ότι θα χρησιμοποιηθεί αραμίδιο αντί γαλβανισμένων χαλύβδινων συρματιδίων στον οπλισμό των υποβρύχιων καλωδίων, με αντίστοιχη παράταση της περιόδου εγγύησης του έργου κατά 18 μήνες, βρίσκει νόμιμο έρεισμα στις διατάξεις των παρ. 2 και 4 του άρθρου 337 του ν.4412/2016. Τούτο δε, διότι δεν διευρύνεται το οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης και δεν μεταβάλλεται η συνολική φύση της σύμβασης, στο μέτρο που, όπως συνάγεται από το περιεχόμενο των οικείων πρακτικών και των σχετικών εισηγήσεων, κατά την ανέλεγκτη τεχνική κρίση της αναθέτουσας αρχής, ενόψει και του άκρως εξειδικευμένου τεχνικού αντικειμένου του υπό έλεγχο έργου, αφενός δεν επέρχεται μεταβολή του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης, όπως αυτό έχει καθοριστεί με τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, αφετέρου διασφαλίζεται η τεχνική επάρκεια της προτεινόμενης λύσης. Συνεπώς, κατά το μέρος αυτό δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης. Β) Η μείωση του περιθωρίου του επιτοκίου EURIBOR από 6 ποσοστιαίες μονάδες σε 3,5 αφορά επουσιώδη τροποποίηση παρεπόμενου οικονομικού όρου, σχετιζόμενου αποκλειστικά με την χορηγούμενη στον ανάδοχο προκαταβολή, δεν επιφέρει ουσιώδη μεταβολή του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης και δικαιολογείται, κατά την κρίση της αναθέτουσας αρχής, από τη γενικότερη μείωση των επιτοκίων της αγοράς και το γεγονός ότι το μέσο περιθώριο επί του κόστους του επιτοκίου κυμαίνεται στις 3 μονάδες. Κατά το μέρος, συνεπώς, αυτό, δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης. Γ) Η μείωση της προθεσμίας καταβολής του συνόλου των πληρωμών του αναδόχου από την 24η ημέρα του μεθεπόμενου μήνα υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών πληρωμής στην 20ή ημέρα από την ημερομηνία υποβολής αυτών, υποδηλώνει βούληση επαναδιαπραγμάτευσης ουσιώδους όρους της διακήρυξης υπέρ της αναδόχου, κατά την εκτέλεση της σύμβασης, και αντιβαίνει στις παρ. 2 και 4 του άρθρου 377 του ν.4412/2016. Ειδικότερα, η επίμαχη σύμβαση χαρακτηρίζεται από ιδιαιτέρως υψηλό οικονομικό και εξειδικευμένο τεχνικό αντικείμενο και απαιτεί τη διάθεση σημαντικών πόρων εκ μέρους της αναδόχου, η οποία θα πρέπει να διασφαλίσει ότι διαθέτει τη δυνατότητα προσήκουσας εκτέλεσης των συμβατικών υποχρεώσεών της και στο μεσοδιάστημα, μεταξύ των πληρωμών, και πάντοτε στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος, το οποίο πρέπει να υποβληθεί στην αναθέτουσα αρχή και αποτελεί το πρόγραμμα εκτέλεσης του έργου (βλ. άρθρο 5 τεύχους 1 Συμφωνητικού). Ενόψει αυτών, ο χρόνος καταβολής του τιμήματος αποτελεί, στην προκείμενη υπόθεση, ουσιώδες στοιχείο των συμβατικών υποχρεώσεων και επηρεάζει την εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στο διαγωνισμό, αλλά και τη διαμόρφωση του ύψους των οικονομικών προσφορών (πρβλ. C-496/99, σκ. 117, σχετικά με τον ουσιώδη χαρακτήρα των τρόπων πληρωμής της σύμβασης). Η σύντμηση των προθεσμιών καταβολής του τιμήματος και μάλιστα στην ανωτέρω έκταση (έως 2 μήνες νωρίτερα), χωρίς βεβαίως αντίστοιχη σύντμηση των συμβατικών προθεσμιών εκτέλεσης του έργου, επιτρέπει ουσιωδώς διαφορετικό οικονομικό και τεχνικό προγραμματισμό εκ μέρους της αναδόχου, από εκείνον που η ίδια έκανε κατά την υποβολή της προσφοράς της, της δυνατότητας δε αυτής στερήθηκαν οι άλλοι διαγωνιζόμενοι, αλλά και οι λοιποί δυνητικοί ενδιαφερόμενοι. Ενόψει αυτών, και δεδομένου ότι η δυνατότητα σύντμησης των προθεσμιών πληρωμής δεν προβλεπόταν ρητά και συγκεκριμένα στα συμβατικά τεύχη του διαγωνισμού, κωλύεται κατά το μέρος αυτό η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης. Δ) Μη νομίμως προβλέπεται στο ελεγχόμενο σχέδιο η απαλοιφή συλλήβδην της αρχικώς προβλεπόμενης υποχρέωσης της αναδόχου εταιρίας να προσκομίσει εγγύηση προκαταβολής, ενώ διατηρείται ακέραιο το δικαίωμά της να αιτηθεί τη χορήγηση προκαταβολής σε ποσοστό έως 10% επί του συμβατικού αντικειμένου (2.115.439,9 ευρώ), ήτοι και κατά το μέρος που το ποσό της προκαταβολής υπερβαίνει το ποσό της εγγύησης καλής εκτέλεσης (5% επί της συμβατικής αξίας ή 1.057.671,95 ευρώ). Και τούτο, διότι η υποχρέωση προσκόμισης από τον ανάδοχο εγγύησης προκαταβολής, που θα καλύπτει τη διαφορά μεταξύ του ποσού της εγγύησης καλής εκτέλεσης και του ποσού της καταβαλλόμενης προκαταβολής και θα είναι ισόποση με τη διαφορά αυτή, δεν καταλείπεται στην ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής, αλλά προβλέπεται ευθέως στο νόμο, για λόγους διασφάλισης της τελευταίας έναντι της αναδόχου του έργου, ως προς την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων που σχετίζονται με τη χορήγηση της προκαταβολής. Συνεπώς, η επίμαχη τροποποίηση επιφέρει κατάργηση συμβατικού όρου επιβαλλόμενου ευθέως από διάταξη νόμου και ως εκ τούτου είναι μη νόμιμη.