ΝΣΚ/169/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εφαρμογή διατάξεων για την επιβολή κύρωσης σε επιχείρηση λόγω παράβασης υποχρεώσεων από την υπαγωγή επένδυσής της στο Ν 2601/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με το άρθρο 12 παρ.3 του Ν 3299/2004 καταργούνται οι διατάξεις του άρθρου 11 του Ν 2601/1998 και με την παρ.5 του άρθρου 12 του ίδιου νόμου θεσμοθετείται αναδρομικά η δυνατότητα της Διοίκησης να επιβάλει σε βάρος επιχείρησης που παραβίασε τις υποχρεώσεις της από την απόφαση υπαγωγής επένδυσής της στο Ν 2601/1998 ολική ή μερική επιστροφή της επιχορήγησης, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια αναλογικότητας που προβλέπονται στην παρ.3 του άρθρου 10 του Ν 3299/2004, αφού λάβει υπόψη τις ειδικές περιστάσεις της εξεταζόμενης υπόθεσης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Τμ.1/89/2012
Αίτηση ακύρωσης: α) της 11013/Γ/1828/25.9.2007 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της εκκαλούσας δημοσιονομική διόρθωση ύψους 130.899,55 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι καταβλήθηκε σε αυτήν αχρεώστητα από κοινοτικούς (ΕΤΠΑ 85.084,71 ευρώ) και από εθνικούς πόρους (ΠΔΕ 45.814,84 ευρώ), στο πλαίσιο υλοποίησης του υποέργου 3 της πράξης 2.3.1/Γ «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων Ν. 2601/1998 και Ν. 3299/2004-Τομέας Μεταποίησης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας», που έχει ενταχθεί στο Μέτρο 2.3 «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων Ν. 2601/1998 και Ν. 3299/2004 Τομέα Μεταποίησης» του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα και β) κάθε άλλης συναφούς σχετικής πράξης.
ΠΟΛ 1069/2007
Οι επιχειρήσεις, που έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις του ν.2601/1998 μέχρι το χρόνο έναρξης ισχύος του ν.3299/2004, διατηρούν το δικαίωμα σχηματισμού αφορολόγητου αποθεματικού για την ακάλυπτη αξία των επενδύσεων αυτών.
Αριθμ. 22576/2013
Καθορισμός ύψους καταβολής χρηματικού ποσού (παραβόλου) για την υποβολή αιτημάτων τροποποίησης επενδυτικών σχεδίων στις διατάξεις των νόμων 3908/2011, 3299/2004, 2601/1998, όπως ισχύουν σήμερα.
ΚΥΑ 50128/1996
Διαδικασία και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης και επιδότησης επιτοκίου του Ν. 1892/90 και Ν. 1262/82 (Διατηρήθηκε σε Ιαχύ με τις διατάξεις Ν.3908/2011, ΦΕΚ-8 Α/1-2-2011, παρ. 8Α του άρθρου 16: “8. Μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του παρόντος διατηρούνται σε ισχύ και εφαρμόζονται: α. H κανονιστική απόφαση του ν. 1892/1990 για τον τρόπο καταβολής της επιχορήγησης (που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 3 του άρθρου 6 αυτού και διατηρήθηκε σε ισχύ σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις της περ. η΄ της παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 2601/1998, όπως ίσχυε και της περ. κ΄ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3299/ 2004)”
78954/2017
Καθορισμός των δικαιολογητικών και της διαδικασίας για την καταβολή – εκταμίευση της επιχορήγησης, της επιδότησης της χρηματοδοτικής μίσθωσης, της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης και της επιδότησης των τόκων των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στους αναπτυξιακούς νόμους 2601/1998, 3299/2004, 3908/2011 και 4399/2016.
ΝΣΚ/106/2014
Απόφαση ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων του ν. 2601/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επενδυτικά σχέδια που είχαν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 2601/1998 και για τα οποία είχε συμπληρωθεί η αρχική ή κατά παράταση προθεσμία ολοκλήρωσής των, η προθεσμία αυτή παρατάθηκε μέχρι την 31-12-2013, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 18 παρ.5 του ν. 4013/2011 και 241 παρ.5 του ν. 4072/2012, και είναι δυνατή η έκδοση απόφασης ολοκλήρωσης των επενδυτικών αυτών σχεδίων σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 2 και 5 του άρθρου 9 του ν. 2601/1998 και εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι περιπτώσεις μη τήρησης των υποχρεώσεων του άρθρου 11 του ιδίου νόμου, καθώς και η πιστοποίηση της τήρησης μακροχρονίων δεσμεύσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις ίδιες ανωτέρω διατάξεις του ν. 2601/1998. (ομοφ.)
ΥΑ 2106/2013
Καθορισμός των δικαιολογητικών για τον έλεγχο των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων και των Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων του ν.3908/2011 καθώς και των επενδύσεων ή και προγραμμάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν υπαχθεί στα κίνητρα της επιχορήγησης ή και της επιδότησης τόκων ή και επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή επιδότησης του κόστους της δημιουργουμένης απασχόλησης προηγούμενων επενδυτικών νόμων (ν.3299/2004 ν.2601/98, και ν.1892/90).
N.4399/2016- ΦΕΚ: 117/A/22.6.2016 άρθρο 85 παρ.15β, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 παρ.3 του Ν.4608/2019- ΦΕΚ: 66/Α/25.4.2019: «Η απόφαση της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4399/2016 έχει εφαρμογή και για τις επενδύσεις του ν. 3908/2011 (Α΄ 8), καθώς και για τις επενδύσεις που έχουν ενισχυθεί με τα κίνητρα της επιχορήγησης ή και της επιδότησης τόκων ή και επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης των νόμων 2601/1998 (Α΄ 81) και 3299/2004 (Α΄ 261). Με την έκδοση της απόφασης αυτής καταργείται η ισχύουσα 2106/31.1.2013 απόφαση (Β΄183).»
ΝΣΚ/93/2007
Τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης των Επιτροπών και των Ομάδων Εργασίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας με βάση τις διατάξεις της με αρ. 2/65791/0022/25-9-2000 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις διατάξεις του άρθρου 38 παρ. 9 του Ν 3325/2005 προβλέπεται ο τρόπος καθορισμού του ύψους της αμοιβής των προσώπων που συμμετέχουν ως μέλη επιτροπών, συμβουλίων, ομάδων εργασίας και οργάνων που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις και συγκροτούνται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης ή των αρμοδίων Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων για την αξιολόγηση, γνωμοδότηση, έλεγχο, πιστοποίηση και την εν γένει παρακολούθηση και παραλαβή έργων που υλοποιούνται σε εφαρμογή προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 παρ. 18 και 12 παρ. 2 εδ. ιη΄ του ισχύοντος αναπτυξιακού νόμου (Ν 3299/2004), (δηλαδή όπως καθορίζονται οι αποζημιώσεις των μελών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών και των Ομάδων Ελέγχου Επενδύσεων του αναπτυξιακού νόμου), με τις οποίες προβλέπεται ότι οι αποζημιώσεις των μελών των Γνωμοδοτικών Επιτροπών και των Ομάδων Ελέγχου των Επενδύσεων ορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (άρθρο 7 παρ. 18 Ν 3299/2004) και ότι μέχρι την έκδοση των αποφάσεων αυτών διατηρούνται σε ισχύ οι κανονιστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εφαρμογή της περ. β΄ της παρ. 22 του άρθρου 8 του Ν 2601/1998 (προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου). Κατ’ εφαρμογή της εξουσιοδοτικής διάταξης του Ν 2601/1998 είχε εκδοθεί η κανονιστική απόφαση 2/65791/0022/25-9-2000 (ΦΕΚ Α΄ 1232/2000) των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ήδη δε εκδόθηκε η κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 18 του άρθρου 7 του ισχύοντος αναπτυξιακού νόμου (Ν 3299/2004) κανονιστική απόφαση 2/8781/0022/7-2-2007 του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία ορίζεται η ισχύς της από 1-9-2006. Κατά συνέπεια το ύψος της αμοιβής των μελών αυτών καθορίζεται με βάση τις παραπάνω κανονιστικές αποφάσεις, δηλαδή την απόφαση 2/65791/0022/25-9-2000 όσον αφορά τις συνεδριάσεις και ελέγχους που διενεργήθηκαν μέχρι 31-8-2006 και την απόφαση 2/8781/0022/7-2-2007 για τον χρόνο από 1-9-2006.
ΝΣΚ/242/2013
Προϋποθέσεις άσκησης του δικαιώματος της διάταξης του άρθρου 5 παρ.5 του ν. 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για τα επενδυτικά σχέδια α) που είχαν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3299/2004 πριν την 4-3-2009 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3752/2009) και β) για τα επενδυτικά σχέδια που υπήχθησαν μετά την 4-3-2009 στις διατάξεις του ν. 3299/2004, είναι δυνατή η άσκηση του δικαιώματος της παρ.5 του άρθρου 5 του ν. 3299/2004, μετά την λήξη της παραταθείσας δια νόμου προθεσμίας, υπό τις προϋποθέσεις που τάσσονται στην τελευταία αυτή διάταξη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/395/2001
Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων. Υπαγωγή στους αναπτυξιακούς νόμους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΑΣΟ), κατ άρθρο 35 παρ.14 του Ν 2810/2000, υπάγονται στις ρυθμίσεις των αναπτυξιακών νόμων (Ν 2601/1998), παρά την με το άρθρο 3 παρ.5 του Ν 2601/1998 εξαίρεση από την εφαρμογή αυτών, μεταξύ άλλων, και των επιχειρήσεων, οι οποίες λειτουργούν υπό μορφή κοινοπραξίας, δεδομένου ότι η αναφορά του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 2601/1998 γίνεται σε κοινοπραξίες υπό την έννοια παροδικών και προσκαίρων ενώσεων, που δεν έχουν νομική προσωπικότητα, ενώ οι ΚΑΣΟ αποτελούν δευτεροβάθμιες ΑΣΟ, προβλεπόμενες με ειδική νομική διάταξη, συνιστώμενες νομίμως και κεκτημένες νομική προσωπικότητα. Η διάταξη του άρθρου 35 παρ.14 του Ν 2810/2000, άλλωστε, επικρατεί της του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 2601/1998, ως νεώτερη και σαφώς ειδικότερη. Υπό τα εκτιθέμενα στο ερώτημα και προκύπτοντα από τον οικείο φάκελο πραγματικά δεδομένα, η συγκεκριμένη ΚΑΣΟ με την επωνυμία ΑΛΜΜΕ μπορεί να υπαχθεί στις ρυθμίσεις των αναπτυξιακών νόμων. (ομοφ.)