ΝΣΚ/176/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαγωνισμοί Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η ολοκλήρωση των διαδικασιών υλοποιήσεως προμηθειών για τις οποίες έχουν ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμοί με εφαρμογή Υπουργικών Αποφάσεων που ίσχυαν κατά το χρόνο της προκηρύξεως, εφόσον κατά το κρίσιμο χρόνο της δημοσιεύσεως της διακηρύξεως των διαγωνισμών δεν είχαν δημοσιευθεί οι νεότερες κανονιστικές Υπουργικές Αποφάσεις ρυθμίζουσες το αυτό θέμα με τις προϊσχύσασες. Είναι νόμιμη η εφαρμογή Υ.Α. που έχουν εκδοθεί για το ίδιο αντικείμενο, σε εφαρμογή προγενέστερου Π.Δ/τος, εφόσον οι αναφερόμενες στο ερώτημα Υπουργικές Αποφάσεις δεν έχουν παύσει να ισχύουν δι’ εκδόσεως νέων που να ρυθμίζουν το αυτό θέμα με αυτές σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη του νέου νόμου και συμβιβάζονται με τις διατάξεις τούτου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Γ.Δ.Ο.Π. 0001413 ΕΞ 2014/Β.1964/2014
Ρύθμιση επιτοκίων δανείων επιχειρήσεων και επαγγελματιών που έχουν ενταχθεί στις υπουργικές αποφάσεις υπ’ αριθ. 15075/Β657/5.4.2006 (447 Β΄/12.4.2006),15077/Β658/5.4.2006 (447 Β΄/12.4.2006) και 36579/ Β1666/27.8.2007 (1740 Β΄/30.8.2007) του Υπουργού Οικονομικών.
ΕλΣυν/Τμ.1/73/2012
Συμμετοχή στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.(...) Ως εκ τούτου δεν είναι νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικούς υπαλλήλους για την παράστασή τους σε συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου αν δεν έχουν εκδοθεί, προηγουμένως, οι ως άνω υπουργικές αποφάσεις ( ΕΣ Ι Τμ. Πρ. 280, 6/2010).
134/98263/2020
Καθορισμός ύψους ενίσχυσης της συνδεδεμένης ενίσχυσης για το έτος 2019 στον τομέα του προβείου και αιγείου κρέατος, σε εφαρμογή του άρθρου 4 της 1629/64708/2017 (ΦΕΚ Β΄ 2127/21.06.2017) Yπουργικής απόφασης όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις 328/53481/2018 (ΦΕΚ Β΄ 1359/19.04.2018) και 165/57052/2019 (ΦΕΚ Β΄ 1077/1.4.2019) Υπουργικές αποφάσεις).
ΝΣΚ/253/2008
Στις διαδικασίες δημοσίων διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων προμηθειών δεν έχουν εφαρμογή οι γενικές διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999 και οι προαναφερθείσες κανονιστικές Υπουργικές αποφάσεις περί υποχρεωτικής αυτεπαγγέλτου αναζητήσεως των ανωτέρω δικαιολογητικών εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, αλλά οι ειδικές διατάξεις των άρθρων 6 και 20 του Π.Δ/τος 118/2007 «Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)». καθώς και οι διατάξεις της παρ 3 του άρθρου 43 του Π.Δ/τος 60/2007, περί προσκομίσεως των ανωτέρω δικαιολογητικών εκ μέρους του μειοδότη προς την αναθέτουσα Αρχή.
ΝΣΚ/189/2007
Συμψηφισμός του ειδικού επιδόματος των υπαλλήλων της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΕΠΕΑΕΚ με την προσωπική διαφορά του άρθρου 24 παρ.2 του Ν 3205/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Η προσωπική διαφορά του άρθρου 24 παρ.2 του Ν 3205/2003 δεν συμψηφίζεται με το επίδομα του άρθρου 7 παρ.7α του Ν 2860/2000, εφόσον, μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν 3205/2003, δεν υφίστατο ρητή πρόβλεψη στις υπουργικές αποφάσεις που αφορούν στους υπαλλήλους που έχουν αποσπασθεί στην Ε.Υ.Δ. ΕΠΕΑΕΚ, περί συμψηφισμού των εν λόγω παροχών ή, ακόμη και αν υφίστατο τέτοια πρόβλεψη, το προσωπικό που λαμβάνει τις παροχές αυτές καλύπτεται από τις συλλογικές συμφωνίες του άρθρου 13 του Ν 2738/1999. Β) Ο τρόπος συμψηφισμού της προσωπικής διαφοράς και του ειδικού επιδόματος, ως και ο καθορισμός του αρμόδιου φορέα καταβολής τους, πρέπει να αντιμετωπιστούν περιπτωσιολογικά δι’ αναγωγής στις οικείες υπουργικές αποφάσεις.
ΝΣΚ/213/2014
1) Δυνατότητα διεύρυνσης των γεωγραφικών περιοχών στις οποίες αναφέρονται οι λογαριασμοί: «Παροχή αναπτυξιακής βοήθειας σε τρίτες χώρες(ΝΑ Ασία)», «Λογαριασμός κατάθεσης εισφορών για παροχή αναπτυξιακής βοήθειας προς την Παλαιστίνη» και «Λογαριασμός κατάθεσης εισφορών για ανθρωπιστική βοήθεια Αϊτής» και 2) Αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) για την διαχείριση των άνω τραπεζικών λογαριασμών που αφορούν τις περιοχές Παλαιστίνης και Αϊτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Δεν είναι δυνατή η διεύρυνση των γεωγραφικών περιοχών πέραν αυτών που περιοριστικά αναγράφονται στις Υπουργικές Αποφάσεις σύστασης των ανωτέρω λογαριασμών, διότι αυτοί έχουν συσταθεί για την εκπλήρωση συγκεκριμένων σκοπών και αφορούν συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, όπως προκύπτει από τις εκδοθείσες αντίστοιχες Υπουργικές Αποφάσεις. Διαφορετική ερμηνεία θα οδηγούσε σε υπέρβαση των οριζομένων στις ανωτέρω κανονιστικές πράξεις. 2) Η Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας είχε κατά το χρόνο σύστασης τους την αρμοδιότητα διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών, που αφορούν τις περιοχές της Παλαιστίνης και της Αϊτής, πλην όμως, δεδομένου ότι τα ποσά δεν διατέθηκαν μέχρι σήμερα για την πραγματοποίηση των δράσεων, δεν είναι πλέον αρμόδια για τη διαχείριση τους και περαιτέρω, επιβάλλεται το κλείσιμο- κατάργηση των λογαριασμών αυτών σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2362/1995 και η εμφάνιση των αντίστοιχων ποσών στα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/150/2002
Εκποίηση εποικιστικών εκτάσεων μετά προηγουμένη διαγραφή μεταγραφεισών πράξεων παραχωρήσεώς τους στο ΕΘΙΑΓΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Δ/νση Πολιτικής Γης του Υπ. Γεωργίας έχει κατά νόμο δυνατότητα να διαχειρίζεται και εκποιεί από τα προαναφερθέντα ακίνητα μόνο εκείνα τα οποία φέρουν γεωργικό εποικιστικό χαρακτήρα και εφόσον προηγουμένως εκδοθούν οι προβλεπόμενες στο νόμο υπουργικές αποφάσεις διαγραφής των πράξεων παραχωρήσεως, που έχουν μεταγραφεί.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)269/2014
Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε υπαλλήλους Δήμου, οι οποίοι απασχολήθηκαν στο πλαίσιο υλοποιήσεως Ευρωπαϊκού Προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, καθόσον δεν ήταν νόμιμη η πράξη πρόσληψης των ανωτέρω υπαλλήλων για ορισμένο χρόνο με δυνατότητα παράτασης - ανανέωσης, αφού δεν είχε τηρηθεί ο προβλεπόμενος κατά το άρθρο 1 παρ. 9 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ Α΄ 14/2012) τύπος περί δημοσιεύσεώς τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΥΠΕΣ/18493/2011
Εγκύκλιος αριθμ. 37 Θέμα: Αποφάσεις επιστροφής παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών-Εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 16 έως και 41 του Ν. 3907/ 2011.
ΝΣΚ/199/2009
Μετατροπή των Κ.Τ.Ε.Λ. σε ανώνυμες εταιρείες – Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 25 παρ. 9 του Ν 2963/2001 για ποινικά αδικήματα των μελών Δ.Σ. ή του Διευθυντή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την μετατροπή των Κ.Τ.Ε.Λ. σε ανώνυμες εταιρείες, η λειτουργία τους διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις του ΚΝ 2190/1920 «περί Ανωνύμων Εταιρειών», από τα προεδρικά διατάγματα και τις υπουργικές αποφάσεις, που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του Ν.Δ. 107/1973, το οποίο διείπε τα Κ.Τ.Ε.Λ. μέχρι την έναρξη ισχύος του νέου νόμου 2963/2001, εφόσον δεν αντίκεινται στις διατάξεις αυτού και από τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 22 του ιδίου νόμου (Ν 2963/2001). Οι διατάξεις των άρθρων 24 έως και 32 του ως άνω νόμου, μεταξύ των οποίων και η διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 25 αυτού, έχουν εφαρμογή μόνο μέχρι τη μετατροπή των Κ.Τ.Ε.Λ. σε ανώνυμες εταιρείες. Έπειτα από τα προεκτεθέντα, η διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 25 του Ν 2963/2001 δεν έχει εφαρμογή σε Κ.Τ.Ε.Λ. που έχει μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία.