×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/179/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ίδρυση ιδιωτικών σχολείων ειδικής αγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τις ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις για την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες δεν προκύπτει δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης εκπαιδευτικών μονάδων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από ιδιώτες (φυσικά ή νομικά πρόσωπα). (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/156/2009

Ίδρυση ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από επιχειρήσεις ΟΤΑ α' βαθμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται η ίδρυση ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από (κοινωφελείς) επιχειρήσεις οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α' βαθμού.


ΝΣΚ/300/2013

Εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων – Αναγνώριση προϋπηρεσίας ιδιωτικού εκπαιδευτικού στην αλλοδαπή ως εκπαιδευτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προϋπηρεσία της Ε.Δ., που προσφέρθηκε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της αλλοδαπής, προ του διορισμού της ως εκπαιδευτικού, κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, στην ημεδαπή ιδιωτική εκπαίδευση, δεν μπορεί να υπολογιστεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία, ώστε η εκπαιδευτικός να θεωρηθεί ως η αρχαιότερη στην εκπαίδευση, σε περίπτωση απόλυσης από το ιδιωτικό σχολείο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/211/2012

Ιδιωτική Εκπαίδευση – Χαρακτήρας του υπ’ αριθ. 2767/Γ2/3-5-1996 εγγράφου του Υπουργού Παιδείας – Δεσμευτική ισχύς του εγγράφου για τα διοικητικά όργανα στην περίπτωση που ασκούν πειθαρχικό έλεγχο επί ιδιωτικών σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το υπ’ αριθ. 2767/Γ2/3-5-1996 έγγραφο του Υπουργού Παιδείας αποτελεί εγκύκλιο και όχι κανονιστική πράξη της Διοίκησης. β) Εφαρμόζονται όσον αφορά τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων που λειτουργούν και τμήματα Διεθνούς Απολυτηρίου ευθέως οι διατάξεις του Ν.682/1977. (ομοφ.)


ΝΣΚ/254/2010

Ιδιωτική Εκπαίδευση – Ισχύς της υπ’ αριθμ. 59/2008 Διαιτητικής απόφασης «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών όλης της χώρας» στα Ξένα Σχολεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υπ’ αριθμ. 59/2008 Διαιτητική απόφαση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που παρέχουν τις υπηρεσίες τους, σύμφωνα με τους όρους του Ν 682/1977, σε ιδιωτικά σχολεία γενικής εκπαιδεύσεως όλης της χώρας, μετά την κήρυξή της, με την ανωτέρω υπουργική απόφαση, ως υποχρεωτικής, για όλους τους εργοδότες και εργαζόμενους του επαγγέλματος στο κλάδο που αφορά αυτή, ισχύει και για τα ξένα σχολεία, καθόσον αυτά είναι εξομοιωμένα με τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία και διέπονται καταρχήν από τη σχετική για την ιδιωτική εκπαίδευση νομοθεσία. Εξάλλου, οι ιδιοκτήτες των ξένων σχολείων με βάση τις δραστηριότητές τους δύνανται να είναι μέλη του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.


Αριθ. Γ3/οικ.3142/1982

Tροποποίηση της αριθ. Γ3/2824/11.9.79 απόφασης σχετικά με τον τρόπο συγκρότησης των Επιτροπών γνωμάτευσης για έκδοση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων περιθάλψεως υπερηλίκων ή από κινητική αναπηρία ανιάτως πασχόντων ατόμων.


ΝΣΚ/119/2022

Ερωτάται ποιες διατάξεις εφαρμόζονται για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης ιδιωτικών κλινικών ως προς τη γειτνίασή τους με κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, οι διατάξεις του ν.4600/2019 ή οι διατάξεις του ν. 4056/2012.(....)Η ερμηνευτική σύγκρουση των εν προκειμένω κρίσιμων διατάξεων και η συσχέτιση αυτών, καταδεικνύει ότι οι διατάξεις του ν.4600/2019 καθίστανται όχι, μόνον, νεότερες, ρυθμίζοντας με νέα βούληση του νομοθετικού οργάνου, το πεδίο τοπικής απόστασης μεταξύ των ιδιωτικών κλινικών και των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, αλλά και ειδικότερες εκείνων του ν.4056/2012, καθώς ρυθμίζουν ειδικά και συγκεκριμένα τις προϋποθέσεις για την χορήγηση άδειας λειτουργίας σε μια ιδιωτική κλινική (όπως εν προκειμένω) και, ως τέτοιες, σύμφωνα με τις ισχύουσες θεμελιώδεις αρχές της μεθοδολογίας του δικαίου, υπερισχύουν των προγενεστέρων (ομόφωνα).


100792/ΙΒ/2004

Δωρεάν παροχή ακουστικών βαρηκοϊας σε μαθητές ιδιωτικών σχολείων και σε μαθητές δημόσιων σχολείων όπου δεν λειτουργούν τμήματα ειδικής αγωγής. α) Οι μαθητές που έχουν πρόβλημα ακοής δικαιούνται σε δωρεάν λήψη των ακουστικών βαρηκοϊας, εφόσον έχει νομίμως πιστοποιηθεί ότι εντάσσονται στα άτομα με ειδικές ανάγκες και φοιτούν σε ιδιωτικό σχολείο, όπου ασκείται ειδική αγωγή (πλειοψ.) και β) τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε δημόσια σχολεία δικαιούνται της παροχής αυτής σε κάθε περίπτωση. (ομόφωνα) ΣΧΕΤ.Η αριθμ.ΝΣΚ/275/2004 Γνωμοδότηση.


ΝΣΚ/275/2004

Δωρεάν παροχή ακουστικών βαρηκοϊας σε μαθητές ιδιωτικών σχολείων και σε μαθητές δημόσιων σχολείων όπου δεν λειτουργούν τμήματα ειδικής αγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι μαθητές που έχουν πρόβλημα ακοής δικαιούνται σε δωρεάν λήψη των ακουστικών βαρηκοϊας, εφόσον έχει νομίμως πιστοποιηθεί ότι εντάσσονται στα άτομα με ειδικές ανάγκες και φοιτούν σε ιδιωτικό σχολείο, όπου ασκείται ειδική αγωγή (πλειοψ.), και β) τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε δημόσια σχολεία δικαιούνται της παροχής αυτής σε κάθε περίπτωση (ομοφ.).


ΣΤΕ/169/2023

Με την προσβαλλόμενη προκηρύχθηκε η διαδικασία κατατάξεως υποψηφίων για την πλήρωση κενών θέσεων εκπαιδευτικών, εξαιρώντας από την μοριοδότηση την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός από τις περιπτώσεις της καταργήσεως της σχολικής μονάδας ή της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση, από κανένα στοιχείο του φακέλου ή την εισηγητική έκθεση, δεν προκύπτουν οι λόγοι αυτής της διαφοροποιήσεως της προϋπηρεσίας που παρασχέθηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση σε σχέση με τη δημόσια. Κρίνεται ότι μόνη η διαφοροποίηση στον τρόπο προσλήψεως των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την οποία επικαλείται, τόσο το Α.Σ.Ε.Π, όσο και ο καθ’ ου Υπουργός Παιδείας, δεν αποτελεί επαρκές αιτιολογικό έρεισμα της μη αναγνωρίσεως της προϋπηρεσίας τους, καθώς δεν συνάπτεται με ικανότητα των υποψηφίων να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο. Τέλος, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να επιδιώκει να ενισχύσει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε παντελή παραγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Το Τμήμα λοιπόν, άγεται σε αντισυνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 61 παρ. 4 περ. ζ΄ του ν. 4589/2019 και γι' αυτό το λόγο παραπέμπει την υπόθεση στην Ολομέλεια.


ΝΣΚ/276/2011

Κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης «Κολλέγια» – Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης σε ένωση προσώπων με μέλη, φυσικά και νομικά πρόσωπα – Προϋποθέσεις – Δικαιολογητικά δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ένωση προσώπων στην οποία συμμετέχουν, ως μέλη, φυσικά και νομικά πρόσωπα μπορεί να είναι δικαιούχος άδειας ίδρυσης ΚΕΜΕ κατά το άρθρο 3 του Ν 3696/2008, παρά το γεγονός ότι το ίδιο άρθρο, ως προς τις προϋποθέσεις που οφείλουν να πληρούν τα μέλη της ενώσεως και τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν, παραπέμπει μόνον στο άρθρο 2 του ιδίου νόμου που αφορά την άδεια ιδρύσεως σε φυσικά πρόσωπα. (πλειοψ.) Ως προς τα νομικά πρόσωπα που είναι μέλη της ένωσης θα εφαρμοσθούν αναλόγως, όσον αφορά τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά, οι διατάξεις του άρθρου 4 του ιδίου νόμου που αφορά την άδεια ίδρυσης σε νομικά πρόσωπα. (πλειοψ.) Το μέλος της ένωσης που είναι νομικό πρόσωπο και δεν έχει, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 περ. α΄ του Ν 3696/2008, την καταστατική του έδρα σε χώρα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις και η έλλειψη αυτή δεν μπορεί να καλυφθεί με ίδρυση υποκαταστήματος στη χώρα – μέλος που η ένωση ζητά την άδεια ίδρυσης ΚΕΜΕ. (ομοφ.) - ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 229/2012 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ.