×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/179/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οικονομική επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου έναντι υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ. στα πλαίσια συμμόρφωσης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τις αποδοχές και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές στη μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου για το χρονικό διάστημα που καλύπτεται από την ακυρωτική απόφαση θα εκδοθεί σχετικό χρηματικό ένταλμα και όχι μισθοδοτική κατάσταση, από την Υ.Δ.Ε. του Υπουργείου και θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και συγκεκριμένα τον ειδικό φορέα «Δαπάνες Υγείας» και τον οικείο αριθμό εξόδου του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας (Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/581/2004

Πρόσληψη συμβασιούχου υπαλλήλου και μετά τη λήξη του οριζόμενου συμβατικού χρόνου, κατά συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση.(...)Η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί στην αναδρομική πρόσληψη συμβασιούχου υπαλλήλου και μετά τη λήξη του οριζόμενου συμβατικού χρόνου, κατά συμμόρφωση σε ακυρωτική δικαστική απόφαση και δη από της ημερομηνίας προσλήψεως της αντ’ αυτής προσληφθείσης υπαλλήλου.


ΝΣΚ/41/2012

Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική απόφαση ΣτΕ – Αναδρομική προαγωγή και επαναφορά στην ενεργό υπηρεσία υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών – Συμπλήρωση χρόνου συνταξιοδοτήσεως – Ενέργειες Διοικήσεως ως προς τη λύση της υπαλληλικής σχέσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιδοθείσα την 23-12-2012 δήλωση παραιτήσεως προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, συνταξιοδοτηθέντος κατ’ άρθρο 80 παρ. 5 του Ν. 2594/1998, στο βαθμό του Συμβούλου Πρεσβείας Α΄, ο οποίος προήχθη αναδρομικά στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β΄ και επαναφέρθηκε στην ενεργό υπηρεσία σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 858/2011 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, δεν παράγει έννομες συνέπειες. Περαιτέρω, η Διοίκηση οφείλει να ανακαλέσει την πράξη επαναφοράς του υπαλλήλου στην ενεργό υπηρεσία και να εκδώσει πράξη στην οποία θα αναφέρεται ότι ο ανωτέρω θεωρείται υπάλληλος μέχρι τη συμπλήρωση τριακονταπενταετούς πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή μέχρι την 27-7-2011. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/115/2023

Ερωτάται εάν η προϋπηρεσία που διανύθηκε σε άλλους δημόσιους φορείς καθώς και η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών αναδρομικώς διορισθείσας υπαλλήλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων θα πρέπει να αναγνωριστεί αναδρομικά ή από την υποβολή της σχετικής αίτησής της.(...)Σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση, δυνάμει της οποίας έλαβε χώρα αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, θα πρέπει, ύστερα και από, την μετά την πραγματική ανάληψη υπηρεσίας, θετική κρίση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, η προϋπηρεσία της υπαλλήλου αυτής που διανύθηκε σε άλλους δημόσιους φορείς καθώς η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών να αναγνωριστεί επίσης αναδρομικά από την επομένη εργάσιμη ημέρα του αναδρομικού διορισμού της (ομόφωνα).


ΝΣΚ/232/2006

Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση. Χρόνος πρόσληψης του δικαιωθέντα υπαλλήλου. Διοικητικές και οικονομικές συνέπειες της πρόσληψης αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς το διατακτικό ακυρωτικής απόφασης Διοικητικού Δικαστηρίου για την πρόσληψη υπαλλήλου της, υποχρεούται να τον προσλάβει αναδρομικά από το χρόνο έκδοσης των ακυρωθεισών πράξεων, με τις εντεύθεν διοικητικές και οικονομικές συνέπειες της αναδρομικής πρόσληψης του υπαλλήλου (υπηρεσιακή εξέλιξη, καταβολή αποδοχών κλπ).


ΝΣΚ/17/2021

Αναδρομική συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία ακυρώθηκε παράλειψη προαγωγής υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών. Χρονικό σημείο αναδρομής.(...)Η Διοίκηση, στο πλαίσιο της πλήρους συμμόρφωσής της με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ακυρώθηκε παράλειψη προαγωγής υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου, και σε εφαρμογή των αρχών του κράτους δικαίου, της αξιοκρατίας, της σταδιοδρομίας, της χρηστής διοίκησης και της νομιμότητας της διοικητικής δράσης, θα πρέπει να επιληφθεί εκ νέου της υπόθεσης-προαγωγής της ανωτέρω υπαλλήλου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις περί προαγωγής των υπαλλήλων του διπλωματικού κλάδου, δεσμευόμενη από τις κρίσεις της προαναφερόμενης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε περίπτωση δε που γνωμοδοτήσει υπέρ της προαγωγής της ανωτέρω, η προαγωγή της θα ανατρέξει στην ημερομηνία δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος, με το οποίο είχαν προαχθεί στον ίδιο βαθμό οι λοιποί ομοιόβαθμοί της διπλωματικοί υπάλληλοι, κατά παράλειψη της ιδίας, με όλες τις εντεύθεν συνέπειες (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/87/2017

Υπερωριακή απασχόληση αποσπασμενου σε γραφείο πολιτικού κόμματος.(..) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το λόγο διαφωνίας, η ελεγχόμενη δαπάνη ανελήφθη σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Δήμου .... Τούτο διότι, δοθέντος ότι η μισθοδοσία του υπαλλήλου, λόγω της απόσπασής του και της, εν συνεχεία, διάθεσής του σε γραφείο πολιτικού κόμματος, δεν βαρύνει τον προϋπολογισμό του φορέα προέλευσης, αλλά τον κρατικό προϋπολογισμό, συνακόλουθα και η αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης έπρεπε να βαρύνει τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού. Ο ισχυρισμός του Δήμου, κατ’ επίκληση των εκτιθέμενων σε εγκύκλιο (2/86827/ΔΕΠ/20.12.2016) του Τμήματος Εφαρμογής Ενιαίου Μισθολογίου της Διεύθυνσης Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, ότι η αποζημίωση για την υπερωριακή απασχόληση του υπαλλήλου βαρύνει τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας στην οποία αυτός ανήκει οργανικά, ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία η δαπάνη της μισθοδοσίας του υπαλλήλου βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι απορριπτέος, διότι στηρίζεται σε εσφαλμένη ερμηνεία των μνημονευομένων ανωτέρω κρίσιμων διατάξεων του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, σύμφωνα με τις οποίες, κριτήριο για τη διάκριση του βαρυνόμενου με την αποζημίωση πρόσθετης κατά χρόνο απασχόλησης φορέα είναι αν με τη μισθοδοσία του αποσπασμένου υπαλλήλου βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός και όχι αν η οργανική θέση ανήκει σε φορέα από την απασχόληση στον οποίο καταβάλλονται αποδοχές σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.(Μη ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.1/2/2018 )


ΝΣΚ/392/2007

Διορισμός υπαλλήλου σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση. Πλήρης διοικητική και οικονομική αποκατάσταση του διοριζομένου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση που η Διοίκηση προβαίνει σε διορισμό υπαλλήλου σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση, η συμμόρφωση αυτή πρέπει να είναι πλήρης, τόσον ως προς τις διοικητικές συνέπειες (π.χ. αναδρομικός διορισμός, βαθμολογική αποκατάσταση), όσον και προς τις οικονομικές (π.χ. μισθολογική αποκατάσταση του δικαιωθέντα), ώστε να αίρεται η παρανομία και να εμπεδώνεται η νομιμότητα, λαμβανομένου υπόψη και του ηθικού ενδιαφέροντος του διοικουμένου.


ΝΣΚ/83/2020

Εάν κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002.(...)Κατά την αληθή έννοια της διάταξης του άρθρου 28 παρ. 3 εδ. α΄ του ν. 4387/2016, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο εξόδου του ασφαλισμένου από την ασφάλιση, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών που θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να υπολογισθεί το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης, θα συμπεριληφθούν και τα πλασματικά χρόνια που αναγνώρισε και εξαγόρασε ως χρόνο ασφάλισης ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του που υπέβαλε μετά το έτος 2002 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/1/2021

Αν στο πλαίσιο της διαδικασίας συμμόρφωσης της Διοίκησης προς την με αριθ. 1086/2020 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η τιμολόγηση του φαρμάκου «T…», θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο της πρώτης τιμολόγησής του, διατάξεις τιμολόγησης του άρθρου 5 παρ.3 της με αριθ. ΓΠ/οικ.61771/11-7-2014 απόφασης του Υπουργού Υγείας, ή σύμφωνα με τις νεότερες διατάξεις του άρθρου 10 της με αριθ. Δ3(α)/οικ.82331/22-11-2019 απόφασης του ίδιου Υπουργού, ως προς τον καθορισμό της τιμής του φαρμάκου και τη διαδικασία τιμολόγησής του και αν η Υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί θα έχει αναδρομική ισχύ.(....)Η Διοίκηση, στο πλαίσιο συμμόρφωσής της προς την με αριθ. 1086/2020 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, οφείλει να επαναλάβει τη διαδικασία του καθορισμού της λιανικής τιμής του φαρμακευτικού σκευάσματος «T…», που θα διεξαχθεί από τον ΕΟΦ, από το χρονικό σημείο κατά το οποίο συντελέσθηκε η διαπιστωθείσα, από το Δικαστήριο, παρανομία, να προβεί άμεσα στην έκδοση της απαιτούμενης διοικητικής πράξης, με αναδρομική ισχύ, η οποία θα διέπεται από το τότε ισχύον πραγματικό καθεστώς και με βάση το ρητά αναφερόμενο στην ακυρωτική απόφαση, νομοθετικό καθεστώς, χωρίς τις παρατυπίες-ελλείψεις που διαπιστώθηκαν με την ακυρωτική απόφαση και με τη μνεία ότι εκδίδεται σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/365/2000

Προϊστάμενος - κωλύματα. Ασυμβίβαστο ή μη ιδιότητας Ελεγκτικού οργάνου και αιρετού μέλους Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι προϊστάμενοι Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) σε επίπεδο διεύθυνσης, ή και σε επίπεδο τμήματος όταν η αντίστοιχη Υ.Δ.Ε. λειτουργεί σε επίπεδο τμήματος μόνον, δεν μπορούν να είναι και μέλη του Νομαρχιακού Συμβουλίου του νομού στον οποίο υπηρετούν με την πιο πάνω ιδιότητα. Το ασυμβίβαστο αυτό δεν ισχύει για τους προϊσταμένους τμήματος Υ.Δ.Ε. η οποία λειτουργεί σε επίπεδο διεύθυνσης. Προϊστάμενος Υ.Δ.Ε. μπορεί να διορισθεί πρόεδρος Δ.Σ. Νοσοκομείου, θα πρέπει όμως να μη συμμετέχει στη διαδικασία ελέγχου των δαπανών του συγκεκριμένου Νοσοκομείου για εφημερίες, υπερωρίες, νυχτερινή εργασία κλπ του νοσηλευτικού προσωπικού του, αναπληρούμενος στην άσκηση της αρμοδιότητας αυτής από το νόμιμο αναπληρωτή του.