×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/181/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Όροι εξοφλήσεως προπολεμικών ομολογιακών δανείων εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την εξόφληση ομολογιών προπολεμικών δανείων και των τίτλων που εξεδόθησαν προς εξόφληση των εξ αυτών υποχρεώσεων μετά την άρση της αναστολής εξυπηρετήσεώς τους, απαιτείται η προσκόμιση των σχετικών αξιογράφων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/263/2006

Επιτρεπτό ή μη χρησιμοποίησης ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια ή μη εγγραφή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων του αναπτυξιακού νόμου 3299/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια ή μη εγγραφή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων του Ν. 3299/2004. 2) Η προϋπόθεση έγκρισης του δανείου της περίπτωσης iv της παραγράφου 7 του άρθρου 5 του Ν. 3299/2004 αναφέρεται στα δάνεια που χορηγούνται από χρηματοδοτούσα τράπεζα ή χρηματοδοτικό οργανισμό. Όμως, επί ομολογιακών δανείων, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης υπαγωγής στις ενισχύσεις του νόμου αυτού, απαιτείται: α) Στην περίπτωση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια εγγραφή, πέραν της χορήγησης άδειας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την ανάθεση σε ανάδοχο της διάθεσης των ομολογιών στο κοινό να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής των υποψηφίων ομολογιούχων στο πρόγραμμα του δανείου με την, επί αποδείξει, παράδοση του σχετικού δελτίου εγγραφής στην εκδότρια ανώνυμη εταιρία. β) Στην περίπτωση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου με ιδιωτική τοποθέτηση, προηγούμενη έκδοση του ομολογιακού δανείου, ήτοι έκδοση απόφασης του αρμοδίου οργάνου της εκδότριας ανώνυμης εταιρίας για την έκδοση του δανείου και τους όρους αυτού, με τήρηση των τυχόν περαιτέρω απαιτουμένων διατυπώσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις περί ομολογιακών δανείων, και υπογραφή σχετικής σύμβασης μεταξύ εκδότριας εταιρίας και ομολογιούχων δανειστών ή άλλως κατά νόμο αποδοχή της απόφασης αυτής από τους ομολογιούχους δανειστές.


ΝΣΚ/264/2009

Παραγραφή ή μη της ενσωματωμένης απαιτήσεως σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, ανευρεθέντα σε θυρίδα, την οποία είχε μισθώσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η δικαιούχος αυτών. Υποχρέωση ή μη εξόφλησης αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχει λόγος μη ενάρξεως, διακοπής ή αναστολής του χρόνου παραγραφής των απαιτήσεων από τα αναφερόμενα 2 έντοκα γραμμάτια και 5 ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου – ανευρεθέντα στην υπ’ αριθμ. 2….Α θυρίδα, την οποία είχε μισθώσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η Ε.Ζ., συζ. Ι.Κ. – και επομένως αυτά έχουν υποκύψει προ πολλού στην προεκτεθείσα πενταετή και δεκαετή παραγραφή αντιστοίχως. Ειδικότερα η απαίτηση από τα 2 έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου – συνολικής ονομαστικής αξίας 600.000 δραχμών και λήξεως 31.12.1989 – παρεγράφη την 31.12.1995, ενώ η απαίτηση από τα 5 ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου με ρήτρα ΕCU – συνολικής ονομαστικής αξίας 9.000 ECU και λήξεως 2.4.1991 – παρεγράφη την 2.4.2001 και επομένως το Δημόσιο δεν υποχρεούται να προβεί σε εξόφληση αυτών.


ΝΣΚ/253/2012

Τελωνειακή Αρχή – Διασφαλιστικά μέτρα κατ’ άρθρο 153 του Ν. 2960/2001 κατά της διαφυγής δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων – Λαθρεμπορία και απάτη εις βάρος του Δημοσίου και της Ε.Ε. – Χρονική διάρκεια της ισχύος των μέτρων – Έκδοση διοικητικής πράξης ή μη για την άρση αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα διασφαλιστικά μέτρα ισχύουν ενόσω παραμένουν αλώβητες οι πράξεις επιβολής των μέτρων και της κύριας κυρώσεως και επομένως, παύουν να ισχύουν στις εξής περιπτώσεις: α) από και δια της εκδόσεως της κατ’ άρθρο 153 παρ. 4 του Ν. 2960/2001 αποφάσεως του Υπουργού, β) από και δια της εκδόσεως προσωρινής διαταγής του δικαστηρίου ή δικαστικής αποφάσεως περί προσωρινής αναστολής της πράξεως επιβολής των μέτρων ή και της ρητής ή σιωπηρής απορρίψεως από τον Υπουργό της αιτήσεως για άρση των μέτρων, χωρίς ανάγκη εκδόσεως σχετικής διοικητικής πράξεως, γ) από και δια της εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως με την οποία ακυρώνεται η πράξη επιβολής των μέτρων ή και κατ’ άρθρο 153 παρ. 4 του Ν. 2960/2001 ρητή ή σιωπηρή απόρριψη από τον Υπουργό της αιτήσεως για άρση των μέτρων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση ρητής πράξεως οργάνου της διοικήσεως, δ) από και δια της εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως με την οποία ακυρώνεται στο σύνολό της, για λόγους ουσιαστικούς, η καταλογιστική πράξη επιβολής της κύριας κυρώσεως, η δε διοίκηση οφείλει να προβεί στην άρση των μέτρων με την έκδοση σχετικής πράξεως, ε) όταν ο παραβάτης καταβάλει ποσόν μεγαλύτερο ή ίσο του 70% των διαφυγόντων δασμών και φόρων, αίρονται με σχετική αίτησή του προς τον Προϊστάμενο της αρμόδιας τελωνειακής υπηρεσίας, άλλως αίρονται αυτοδικαίως μετά την πάροδο δύο μηνών, στ) σε περίπτωση ολοσχερούς εξοφλήσεως του οφειλομένου ποσού, με την έκδοση σχετικής πράξεως της αρμόδιας αρχής περί άρσεως των μέτρων, ζ) από και δια της εκδόσεως πράξεως της αρμόδιας αρχής περί άρσεως των μέτρων, είτε διότι εκδόθηκε απαλλακτική πράξη, είτε διότι δεν κρίνονται πλέον αναγκαία. Περαιτέρω, τα διασφαλιστικά μέτρα είναι προφανές ότι έχουν ένα ακρότατο χρονικό σημείο ισχύος, το οποίο, εφόσον δεν προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 153 του Ν. 2960/2001, αποτελεί η πάροδος ενός ευλόγου χρόνου, που εκτιμάται με βάση τις ειδικές συνθήκες της συγκεκριμένης περιπτώσεως. (πλειοψ.)


Ελυν/Τμ7/251/2010

Ειδικώς επί ελευθέρων επαγγελματιών, ως χρόνος κτήσης του εισοδήματος νοείται αυτός της (πραγματικής) είσπραξης της αμοιβής τους, η εν λόγω απόδειξη δεν αποτελεί συστατικό στοιχείο της κατά του Δημοσίου ή του ν.π.δ.δ. απαίτησης του φερομένου ως δικαιούχου, ούτως ώστε να υφίσταται υποχρέωση προσκόμισής της στον αρμόδιο για τον προληπτικό έλεγχο της οικείας δαπάνης Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά στοιχείο δηλωτικό (αποδεικτικό) της εξόφλησης ήδη αναγνωρισμένης και εκκαθαρισμένης δαπάνης, δηλαδή εξοφλητική απόδειξη, που εκδίδεται κατά το χρόνο είσπραξης της αμοιβής (και όχι κατά το στάδιο εκκαθάρισης αυτής) και συνεπώς, πρέπει να προσκομίζεται στο διενεργούντα την πληρωμή ταμία του δημοσίου νομικού προσώπου (πρβλ. τα Πρακτικά 35ης Γεν. Συν./29.12.1971 Ολομ. και 31ης Συν./10.10.1995 I Τμ. και τις Πράξεις 118/2002 I Τμ. και βλ. πράξ. 162/2003, 118/2005 IV Τμ. απόφ. 954/2009 IV Τμήμ.). Αυτός είναι και ο δικαιολογητικός λόγος, που από τις προεκτεθείσες διατάξεις εισάγεται εξαίρεση ειδικά ως προς το χρόνο έκδοσης της απόδειξης παροχής υπηρεσιών από ελεύθερο επαγγελματία, σε σχέση με τα ισχύοντα ως προς το χρόνο έκδοσης του τιμολογίου. Η θέση αυτή ενισχύεται και από τη νέα διάταξη του άρθρου 19 παρ. 22 του ν. 3842/2010, με την οποία αντικαταστάθηκε το άρθρο 13 παρ. 3 του π.δ/τος 186/1992, όπου επαναλαμβάνεται ρητά ότι σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών από τους ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα προς το Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, η σχετική απόδειξη εκδίδεται με κάθε επαγγελματική τους είσπραξη.Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η υπό κρίση δαπάνη εντέλλεται κανονικά, αφού ειδικώς για την προσκομισθείσα απόδειξη δεν ισχύουν όσα ορίζονται στο άρθρο 12 παρ. 15 του π.δ/τος 186/1992 σχετικά με το χρόνο έκδοσης του τιμολογίου, περαιτέρω δε αυτή, κατά τα ανωτέρω, δεν συνιστά δικαιολογητικό εκκαθάρισης, αλλά εξόφλησης της αμοιβής, προσκομιστέα στον επιφορτισμένο με την πληρωμή όργανο του Δήμου και εκφεύγοντα του ελέγχου του Επιτρόπου. Στις περιπτώσεις όμως αυτές, πρέπει να γίνεται σχετική μνεία επί του σώματος των ενταλμάτων, προκειμένου να ενημερωθεί ο αρμόδιος ταμίας και να απαιτήσει την προσκόμιση των αποδείξεων κατά την εξόφληση των τίτλων πληρωμής.