×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/184/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πολιτογράφηση αλλογενούς αλλοδαπής συζύγου Ελληνα υπηκόου διπλωματικού υπαλλήλου που υπηρετεί στο εξωτερικό. Αδεια διαμονής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το γεγονός ότι αλλογενής αλλοδαπή, σύζυγος Έλληνα διπλωματικού υπαλλήλου ο οποίος υπηρετεί ως πρόξενος στο Ελληνικό Προξενείο του Βανκούβερ Καναδά, δεν διαμένει στην Ελλάδα και δεν έχει άδεια παραμονής κατά τον χρόνο έκδοσης της σχετικής υπουργικής απόφασης, περί αποδοχής του αιτήματός της για πολιτογράφηση, δεν αποτελεί κώλυμα για την έκδοση της παραπάνω πράξης, εφόσον συνοικεί με τον υπηρετούντα στο εξωτερικό σύζυγό της, κατά την έννοια της παρ.12 του άρθρου 14 του Ν.2503/97.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/452/2011

Διπλωματικοί υπάλληλοι – Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης κάλυψης των εξόδων μετάβασης από το εξωτερικό στην Αθήνα προς εξέταση πειθαρχικών παραπτωμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν προκύπτει υποχρέωση της Διοίκησης να καλύψει τα έξοδα μετάβασης διπλωματικού υπαλλήλου από την Εξωτερική Αρχή, στην οποία υπηρετεί, στην Αθήνα, προκειμένου αυτός να εμφανισθεί αυτοπροσώπως ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Εξωτερικών, δυνάμει του άρθρου 35 παρ. 5 του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/337/2001

Δημόσιοι υπάλληλοι. Δυνατότητα κάλυψης της δαπάνης των εισιτηρίων αδείας στα τέκνα των μονίμων υπαλλήλων του ΥΠΕΞ που υπηρετούν στο εξωτερικό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Γ. Σκιάνη, Πάρεδρος Τέκνο υπηρετούντος στο εξωτερικό υπαλλήλου, φοιτών σε πόλη ή χώρα διάφορη εκείνης, στην οποία υπηρετεί ο γονέας, δεν δικαιούται αεροπορικού εισιτηρίου λόγω αδείας, κατά την έννοια των διατάξεων του Ν 2594/1998.


ΝΣΚ/216/2018

Αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4440/2016, για να εξετάσει την αίτηση και να προβεί στη σύνταξη σχεδίου κ.υ.α. απόσπασης υπαλλήλου του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και ο.τ.α. για συνυπηρέτηση με αξιωματικό σύζυγο ή συμβιούντα, σε υπηρεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. του εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδια για να εξετάσει την αίτηση απόσπασης υπαλλήλου του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και ο.τ.α., για συνυπηρέτηση με αξιωματικό σύζυγο ή συμβιούντα, ο οποίος υπηρετεί σε διακλαδική υπηρεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. στο εξωτερικό, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου 48 του ν. 4440/2016, είναι η υπηρεσία στην οποία ανήκει η οργανική του θέση. Ομοίως, για τη σύνταξη του σχεδίου της οικείας κ.υ.α. απόσπασης του παραπάνω υπαλλήλου, η σχετική αρμοδιότητα ανήκει στην υπηρεσία όπου ανήκει η οργανική του θέση ή στην αρμόδια διεύθυνση της κεντρικής υπηρεσίας του εποπτεύοντος τον φορέα Υπουργείου. (ομόφ.)


ΝΣΚ/207/2010

Εφαρμογή των διατάξεων περί παραγραφής απαιτήσεων υπαλλήλου του Διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, επί αναδρομικής προαγωγής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Οι προβαλλόμενες απαιτήσεις του αιτούντος για την καταβολή της διαφοράς που προκύπτει, μετά την αναδρομική προαγωγή του από το βαθμό του Συμβούλου Πρεσβείας Α΄ στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β΄ του Διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, σε σχέση με τις ημερήσιες αποζημιώσεις των υπηρεσιακών μετακινήσεων που πραγματοποίησε, κατά το χρονικό διάστημα 2001-2004, δεν αφορούν σε παροχές, τις οποίες με πιθανότητα, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων ή τις ειδικές περιστάσεις, θα αποκόμιζε, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η παράνομη παράλειψη προαγωγής του. Συνεπώς, οι εν λόγω απαιτήσεις δεν συνιστούν ζημία, που θα πρέπει να αποκατασταθεί, στα πλαίσια της προβλεπόμενης από τις διατάξεις των άρθρων 105 και 106 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα αποζημίωσης και ως εκ τούτου, είναι νόμω αβάσιμες. Β) Η απαίτηση του αιτούντος, που αφορά στην καταβολή της διαφοράς στο ποσό των εξόδων πρώτης εγκατάστασης, κατά την μετάθεσή του από το Γενικό Προξενείο Αγίας Πετρούπολης στην Κεντρική Υπηρεσία, το έτος 2001, συνιστά ζημία, που θα πρέπει να αποκατασταθεί, στα πλαίσια της προβλεπόμενης από τις διατάξεις των άρθρων 105 και 106 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα αποζημίωσης και, ως εκ τούτου, είναι νόμω βάσιμη, αφού η μετάθεση αυτή θα μπορούσε να λάβει χώρα με πιθανότητα, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, ακόμη και εάν ο αιτών έφερε τότε τον βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β΄, που του χορηγήθηκε, βάσει της ως άνω αναδρομικής του προαγωγής. Γ) Οι ανωτέρω αξιώσεις του αιτούντος δεν έχουν υποπέσει στη διετή παραγραφή της παρ.3 του άρθρου 90 του Ν 2362/1995, λόγω διακοπής αυτής, με τις ασκηθείσες αιτήσεις ακυρώσεως κατά της παράλειψης προαγωγής του.


ΕΣ/ΤΜ.1/50/2011

Καταβολή προσαύξησης αποδοχών λόγω άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, μη νομίμως χορηγήθηκε στις ανωτέρω υπαλλήλους άδεια μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, τούτο δε διότι: 1) Ως προς την …, το αντικείμενο της διδακτορικής της διατριβής (κοινωνιολογία της μετανάστευσης) δεν είναι συναφές με τα καθήκοντα του κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού στον οποίο υπηρετεί, ούτε με τα καθήκοντα της θέσης της ως υπαλλήλου του Εργαστηρίου Ειδικής Κτιριολογίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ... Εξάλλου, το γεγονός ότι στην παραπάνω Σχολή φοιτούν και αλλοδαποί σπουδαστές δεν αρκεί, από μόνο του, να καταστήσει συναφή την εν λόγω μεταπτυχιακή εκπαίδευση με το αντικείμενο και τα εν γένει υπηρεσιακά καθήκοντα της ανωτέρω υπαλλήλου, όπως αβάσιμα προβάλλεται στο 624/21.9.2010 έγγραφο του Προέδρου της ανωτέρω Σχολής. 2) Ως προς την …, το αντικείμενο των μεταπτυχιακών της σπουδών (διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας) δεν είναι συναφές με τα καθήκοντα του κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού στον οποίο υπηρετεί, ούτε με τα καθήκοντα της θέσης της ως υπαλλήλου της Γραμματείας της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, που συνίστανται στη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου (βλ. άρθρα 3 παρ. 3 και 13 παρ. 2 του π.δ.46/1998 «Οργανισμός Διοικητικών Υπηρεσιών του … Πολυτεχνείου», ΦΕΚ Α΄ 51). Αβασίμως δε προβάλλεται, με το 28905/1.10.2010 έγγραφο του Προέδρου της ανωτέρω Σχολής, ότι λόγω της καθημερινής επαφής της με πολυάριθμους φοιτητές και διδάσκοντες από την Ελλάδα και το εξωτερικό απαιτείται η εξειδίκευσή της στο αντικείμενο της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, καθόσον τα γραμματειακά καθήκοντα της ανωτέρω υπαλλήλου ουδόλως σχετίζονται με το γνωστικό αυτό αντικείμενο. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες, οι οποίες ερείδονται σε μη νόμιμες αποφάσεις χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δεν είναι νόμιμες και συνεπώς τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/169/2015

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης ψυγείων και καταψυκτών:..Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι επίμαχες υπηρεσίες συντήρησης των ψυγείων και καταψυκτών του τμήματος αιμοδοσίας και του μικροβιολογικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου ... υπάγονται ρητά στην αρμοδιότητα της τεχνικής υπηρεσίας, όπου υπηρετεί ήδη εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό όλων των κατηγοριών εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων ενός Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, ενός Ψυκτικού, ενός υπαλλήλου Ηλεκτρονικών Μηχανημάτων και δύο Ηλεκτρολόγων. Και είναι μεν αληθές ότι από τα προσκομιζόμενα στοιχεία συνάγεται ότι πράγματι για την εκτέλεση των συγκεκριμένων εργασιών απαιτούνται περαιτέρω τεχνικές γνώσεις, όμως δεν αιτιολογείται επαρκώς από το Νοσοκομείο και με προσκόμιση συγκεκριμένων στοιχείων, γιατί τις γνώσεις αυτές δεν μπορεί να τις αποκτήσει το υπηρετούν ήδη προσωπικό μετά από κατάλληλη εκπαίδευση ή εξειδίκευση, ώστε να μην ανακύπτει, ενόψει και της αρχής της οικονομικότητας, η ανάγκη ανάθεσής τους σε εξωτερικό συνεργάτη στο διηνεκές..(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, συντρέχει όμως συγγνωστή πλάνη των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου, η οποία δικαιολογεί κατ΄εξαίρεση τη θεώρηση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/143/2017 (Δ΄ΔΙΑΚΟΠ)

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης των ψυγείων και καταψυκτών. Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι επίμαχες υπηρεσίες συντήρησης των ψυγείων και καταψυκτών του Τμήματος Αιμοδοσίας και του Μικροβιολογικού Τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου ... υπάγονται ρητά στην αρμοδιότητα της τεχνικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου, όπου υπηρετεί ήδη εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό όλων των κατηγοριών εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων ενός Μηχανικού ΠΕ, τεσσάρων υπαλλήλων Μηχανικών ΤΕ, τριών Ψυκτικών και ενός υπαλλήλου Ηλεκτρονικού. Και είναι μεν αληθές ότι από τα προσκομιζόμενα στοιχεία συνάγεται ότι πράγματι για την εκτέλεση των συγκεκριμένων εργασιών απαιτούνται περαιτέρω τεχνικές γνώσεις, όμως δεν αιτιολογείται επαρκώς από το Νοσοκομείο και με προσκόμιση συγκεκριμένων στοιχείων, γιατί τις γνώσεις αυτές δεν μπορεί να τις αποκτήσει το υπηρετούν ήδη προσωπικό μετά από κατάλληλη εκπαίδευση ή εξειδίκευση, ώστε να μην ανακύπτει, ενόψει και της αρχής της οικονομικότητας, η ανάγκη ανάθεσής τους σε εξωτερικό συνεργάτη στο διηνεκές..Όμως, η διαφαινόμενη αοριστία, την οποία εμπεριέχει ο ισχυρισμός αυτός του φορέα, έχει ως συνέπεια ότι δεν καθίσταται δυνατόν να αποδειχθεί η βασιμότητά του, εάν δηλαδή πράγματι το κόστος προμήθειας του απαιτούμενου εξοπλισμού είναι υψηλότερο σε σχέση με το κόστος, που προκύπτει από τη διαρκή ανάθεση των υπηρεσιών συντήρησης σε ιδιωτική εταιρεία... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.