×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/195/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νοσοκομεία προερχόμενα από διάθεση περιουσίας υπέρ κοινωφελών σκοπών, όπως το Ψ.Ν.Α «Δρομοκαΐτειο». Λειτουργία και αρμοδιότητες σε σχέση με τις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών (ΔΥΠΕ) και το Υπουργείο Υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η άσκηση εν γένει των κατά νόμον αρμοδιοτήτων των ΔΥΠΕ, εφ’ όσον με τα ερωτήματα δεν τίθεται ιδιαίτερος νομικός προβληματισμός επί συγκεκριμένης διατάξεως για τις αρμοδιότητες των ΔΥΠΕ, δεν προκύπτει ότι εμποδίζεται ως προς τα ιδρυματικού χαρακτήρα νοσοκομεία του ΕΣΥ του Ν.2889/2001, άρθρ.13, παρ.10 και ότι οι προβλέψεις του Ν.3329/2005, άρθρ.5, περ(γ) εφαρμόζονται και για τα ως άνω νοσοκομεία (ομοφ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/88/2006

Η διατήρηση ή όχι από τα Νοσοκομεία και τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας του ΕΣΥ του δικαιώματος χρήσης και διαχείρισης της περιουσίας τους, που περιήλθε αρχικά στα ΠΕΣΥΠ και στη συνέχεια στις ΔΥΠΕ και η ικανότητά τους ή όχι για κτήση ιδίας περιουσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και οι Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας (ΜΚΦ) διατήρησαν, μετά τις ρυθμίσεις του Ν 3329/2005 και 3370/2005, το δικαίωμα χρήσης και διαχείρισης της περιουσίας τους, η οποία είχε περιέλθει, αρχικά, στα ΠΕΣΥΠ και στη συνέχεια στις Διοικήσεις Υγειονομικής Περιφέρειας (ΔΥΠΕ). Τα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και οι ΜΚΦ, ως αυτοτελή ΝΠΔΔ από 3-5-2005 και 16-5-2005 αντίστοιχα, έχουν δικαίωμα απόκτησης ιδίας περιουσίας. (πλειοψ.)


ΣΤΕ 1574/2006

Διοικητής νοσοκομείου ΕΣΥ:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, πάντως, οι διοικητές των νοσοκομείων της παρ. 10 του άρθρου 13 του Ν. 2889/2001, μεταξύ των οποίων και το αιτούν (το οποίο, κατά τα προαναφερθέντα, έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.Δ. 2592/1953 και έχει, κατόπιν αυτού, ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ.), δεν είναι πλέον, σύμφωνα με την πιο πάνω διάταξη της παρ. 23 του άρθρου 2 του Ν. 3204/2003, πρόεδροι ούτε μέλη του διοικητικού συμβουλίου των εν λόγω νοσοκομείων και εισηγούνται, απλώς, προς τα όργανα αυτά επί των προβλεπόμενων στις διατάξεις της παρ. 7 Α του άρθρου 5 του Ν. 2889/2001 θεμάτων της αρμοδιότητάς τους, η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση συνιστά θεμιτή κατά το Σύνταγμα επέμβαση στη διοικητική δομή και λειτουργία του αιτούντος νοσοκομείου. Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι αντίκειται στο άρθρο 109 του Συντάγματος η πρόβλεψη με το Ν. 2889/2001 οργανικής θέσης διοικητή και ο διορισμός του με την προσβαλλόμενη πράξη στο αιτούν νοσοκομείο χωρίς απόφαση του διοικητικού του συμβουλίου. Αβάσιμοι είναι, περαιτέρω, και οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί ότι ο καθορισμός των ωραρίων απασχόλησης των απογευματινών ιατρείων του νοσοκομείου, του αριθμού των περιστατικών που εξετάζονται ανά ημέρα και του αριθμού των διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων που διενεργούνται ανά ημέρα με απόφαση του Διοικητή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 9 του Ν. 2889/2001 που παρατίθεται στην προηγούμενη σκέψη, καθώς και η συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ειδικού λογαριασμού της παρ. 3 του άρθρου αυτού (Ε.Λ.Λ.ΑΠ.Ι.- άρθρο 1 της ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΔΥ5α/οικ. 40927/10-12-2001 Κ.Υ.Α.) αντίκεινται στη συνταγματική διάταξη του άρθρου 109. Τούτο δε διότι, οι μεν προαναφερόμενες αρμοδιότητες του Διοικητή σχετικά με τη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων, οι οποίες αφορούν τη διοίκηση του νοσοκομείου, νοούνται και αυτές ως εισηγητικές προς το Διοικητικό Συμβούλιο του νοσοκομείου και τον Πρόεδρο αυτού, οι οποίοι λαμβάνουν την τελική απόφαση επί των σχετικών θεμάτων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 23 του Ν. 3204/2003η δε συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ως άνω λογαριασμού αφορά άσκηση δευτερεύουσας συλλογικής αρμοδιότητας, φορείς της οποίας, εκτός από τον Διοικητή, είναι και άλλα όργανα του νοσοκομείου. Τέλος, ούτε η συμμετοχή του Διοικητή ως Προέδρου στα προβλεπόμενα από το άρθρο 11 παρ. 8 και 11 του Ν. 2889/2001 ...Συμβούλια Επιλογής Ιατρών (Επιμελητών και Διευθυντών) του νοσοκομείου, αντί του μέχρι τότε κατέχοντος την αντίστοιχη θέση Προέδρου των Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου στα πρώην ΣΚΕΙΟΠΝΙ (άρθρο 16 παρ. 2 υποπαρ. στ΄ του Ν. 2519/1997), μέτρο το οποίο επίσης προβλέπεται ως γενικό και αφορά όλα τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., παραβιάζει το ανωτέρω άρθρο 109, εφόσον τα Συμβούλια Επιλογής Ιατρών δεν αποτελούν όργανα διοικήσεως του νοσοκομείου, ο δε προβαλλόμενος αντίθετος λόγος της υπό κρίση αιτήσεως είναι επίσης απορριπτέος ως αβάσιμος.