×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/196/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έντοκα γραμμάτια Δημοσίου – Χρόνος έναρξης παραγραφής της αξίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αξίωση του τίτλου που αναφέρεται στο ιστορικό δεν έχει υποκύψει στην κατά τις κείμενες διατάξεις παραγραφή και επομένως είναι δυνατή η εξόφλησή της. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/362/2013

Έντοκο Γραμμάτιο του Ελληνικού Δημοσίου – Παραγραφή αξίωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αξίωση που ενσωματώνεται στον αναφερόμενο στο ιστορικό του ερωτήματος τίτλο έχει υποκύψει στην, κατά τις κείμενες διατάξεις παραγραφή, και επομένως δεν είναι δυνατή η εξόφλησή της. (ομοφ.)


ΝΣΚ/424/2012

Παραγραφή ή μη της αξίωσης είσπραξης εντόκων γραμματίων Ελληνικού Δημοσίου έκδοσης 16-12-1992.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δύναται κατά νόμον να εξοφληθούν τα αναφερόμενα στο ερώτημα έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, έκδοσης 16-12-1992, λόγω παραγραφής της σχετικής αξίωσης προς είσπραξή τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/264/2009

Παραγραφή ή μη της ενσωματωμένης απαιτήσεως σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, ανευρεθέντα σε θυρίδα, την οποία είχε μισθώσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η δικαιούχος αυτών. Υποχρέωση ή μη εξόφλησης αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχει λόγος μη ενάρξεως, διακοπής ή αναστολής του χρόνου παραγραφής των απαιτήσεων από τα αναφερόμενα 2 έντοκα γραμμάτια και 5 ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου – ανευρεθέντα στην υπ’ αριθμ. 2….Α θυρίδα, την οποία είχε μισθώσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η Ε.Ζ., συζ. Ι.Κ. – και επομένως αυτά έχουν υποκύψει προ πολλού στην προεκτεθείσα πενταετή και δεκαετή παραγραφή αντιστοίχως. Ειδικότερα η απαίτηση από τα 2 έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου – συνολικής ονομαστικής αξίας 600.000 δραχμών και λήξεως 31.12.1989 – παρεγράφη την 31.12.1995, ενώ η απαίτηση από τα 5 ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου με ρήτρα ΕCU – συνολικής ονομαστικής αξίας 9.000 ECU και λήξεως 2.4.1991 – παρεγράφη την 2.4.2001 και επομένως το Δημόσιο δεν υποχρεούται να προβεί σε εξόφληση αυτών.


ΝΣΚ/263/2009

Παραγραφή ή μη ενσωματωμένης απαιτήσεως σε έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, κατατεθέντα προς φύλαξη σε τραπεζική εταιρεία, δυνάμει συμβάσεως παρακαταθήκης,εν όψει της αντιδικίας μεταξύ των κληρονόμων του αρχικού δικαιούχου και κομιστή αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο δεν υποχρεούται να προβεί σε εξόφληση των προαναφερομένων εντόκων γραμματίων, καθ’ όσον όταν υπεβλήθη η αίτηση προς εξόφλησή τους (26-3-2008), είχε ήδη προ πολλού συμπληρωθεί ο χρόνος παραγραφής τους.


ΝΣΚ/105/2004

Παραγραφή απαιτήσεων από έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι απαιτήσεις από έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου ως προς το κεφάλαιο και τους τόκους υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή η οποία αρχίζει από την ημερομηνία λήξεως αυτών μετά την αυτοδίκαιη (σιωπηρή) ανανέωσή τους για χρόνο ίσο με την αρχική τους διάρκεια. Η παρακατάθεση εντόκων γραμματίων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ΤΣΜΕΔΕ, στο πλαίσιο εγγυοδοσίας, δεν παρεμποδίζει την έναρξη του ως άνω χρόνου παραγραφής.


ΝΣΚ/451/2004

Παραγραφή απαιτήσεων από έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι απαιτήσεις από έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου ως προς το κεφάλαιο και τους τόκους υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή η οποία αρχίζει από την ημερομηνία λήξεως αυτών μετά την αυτοδίκαιη (σιωπηρή) ανανέωσή τους για χρόνο ίσο με την αρχική τους διάρκεια. Η παρακατάθεση εντόκων γραμματίων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, στο πλαίσιο εγγυοδοσίας, δεν παρεμποδίζει την έναρξη του ως άνω χρόνου παραγραφής.


ΝΣΚ/296/2008

Παραγραφή ή μη της ενσωματωμένης απαιτήσεως σε έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία είχαν αρχικώς παραδοθεί προς φύλαξη σε τραπεζική εταιρεία με σύμβαση παρακαταθήκης και στη συνέχεια τέθηκαν σε δικαστική μεσεγγύηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι απαιτήσεις από τα επίμαχα έντοκα γραμμάτια παραγράφηκαν την 1-1-2000 για όσα έληγαν στις 31-12-1993 και την 1-7-2000 για όσα έληγαν στις 30-6-1994 και ως εκ τούτου το Δημόσιο δεν δύναται να προβεί σε εξόφλησή τους, εφόσον η από 26-10-2007 αίτηση προς εξόφληση αυτών υποβλήθηκε μετά την συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής. Εξάλλου, το Ελληνικό Δημόσιο αδυνατεί να παραιτηθεί με τα αρμόδια όργανά του από συμπληρωθείσα υπέρ αυτού παραγραφή αξιώσεων εναντίον του ή να αναγνωρίσει τοιαύτη παραγεγραμμένη απαίτηση, διότι τέτοια παραίτηση ή αναγνώριση, κατά ρητή πρόβλεψη του άρθρου 94 του Ν 2362/1995, είναι άκυρη.


ΝΣΚ/108/2014

Παραγραφή αξίωσης για επιστροφή τιμήματος παραχώρησης δημοσίου κτήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αξίωση του Δήμου Ναυπλίου για επιστροφή του καταβληθέντος τιμήματος, λόγω αυτοδίκαιης ανατροπής της απόφασης παραχώρησης δημοσίου κτήματος, έχει υποκύψει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ.1 του ν. 2362/1995. (ομοφ.)


ΝΣΚ/61/2014

Έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου – Παραγραφή απαίτησης είσπραξης της αξίας τους – Διακοπή παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Βάσει του δοθέντος ιστορικού δεν έχει υποκύψει σε παραγραφή η απαίτηση του κομιστή για την πληρωμή εντόκων γραμματίων του Δημοσίου, επειδή η νόμιμη πενταετής παραγραφή διακόπηκε πριν τη λήξη της με την έναρξη της δικαστικής διαδικασίας κηρύξεως των γραμματίων ως ανισχύρων και η διακοπή διήρκεσε μέχρι την έκδοση της υπ’ αριθ. 668/2013 απόφασης του Αρείου Πάγου, η δε μεσολαβήσασα τελεσίδικη απόρριψη της πρώτης αίτησης για λόγους τυπικούς (ήτοι για μη ορθή τήρηση των διαδικασιών δημοσιοποίησης των στοιχείων των γραμματίων) δεν λαμβάνεται υπόψη κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 263 Α.Κ., διότι ασκήθηκε, πριν την πάροδο εξαμήνου από την τελεσίδικη απόρριψη, νέα αίτηση κήρυξης των τίτλων ως ανισχύρων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/234/2005

Έντοκα γραμμάτια. Παραγραφή. Εγγυητής. Ευθύνη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κάθε αξίωση κυρία και παρεπόμενη εκ του υπ’ αριθμ. 017812 (Σειρά Δ΄) εντόκου γραμματίου, εκδόσεως Αγροτικής Τραπέζης της Ελλάδος την 13η Ιουλίου 1944 και λήξεως την 14η Ιουλίου 1945, έχει παραγραφεί και ως εκ τούτου δεν υφίσταται απαίτηση του κομιστού αυτού προς πληρωμή ούτε αντίστοιχη υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου ως εγγυητού.