ΝΣΚ/204/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ – Άδειες ίδρυσης και λειτουργία σε περιοχές γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου, πριν την έναρξη ισχύος του Ν 3710/2008 – Δυνατότητα μεταβολών, επεκτάσεων και προσθηκών στα υποβληθέντα σχέδια και στοιχεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις άδειες ίδρυσης των ΙΚΤΕΟ, που έχουν εκδοθεί νομίμως πριν την ισχύ του Ν 3710/2008 σε περιοχές γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου, επιτρέπονται οι μεταβολές, επεκτάσεις και προσθήκες, διατηρουμένης της ισχύος των υφισταμένων ήδη αδειών ίδρυσης. (πλειοψ.) Στις άδειες λειτουργίας δεν επιτρέπεται η διενέργεια των ως άνω (μεταβολών, επεκτάσεων και προσθηκών), απαιτουμένης πλέον νέας άδειας λειτουργίας γι’ αυτές, ισχυουσών επ’ αυτών των κατά του χρόνου της νέας αδείας λειτουργίας υφισταμένων ρυθμίσεων. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/281/2010
Μεταβίβαση της άδειας λειτουργίας ιδιωτικού ΚΤΕΟ που βρίσκεται σε περιοχή γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λόγω αντίθεσης προς την απαγόρευση της παρ.3 του άρθρου 34 του Ν 2963/2001, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 11 του Ν 3710/2008, σε συνδυασμό και του 23-2/6-3-1987 Π.Δ/τος, κωλύεται η έκδοση νέας αδείας στο όνομα του προς όν η μεταβίβαση του ΙΚΤΕΟ που βρίσκεται σε περιοχή γενικής κατοικίας ή πολεοδομικού κέντρου.
6776/734/2003
Καθορισμός του ύψους ανταποδοτικών, υπέρ του Δημοσίου, τελών, για κάθε πράξη που αφορά τις άδειες άσκησης επαγγέλματος εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών και τις άδειες ίδρυσης και λειτουργίας Σχολών Οδηγών και Κ.Ε.Θ.Ε.Υ.Ο.
ΝΣΚ/393/2002
Οδοντοτεχνίτες. Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας οδοντοτεχνικού εργαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να χορηγηθούν σε οδοντοτεχνίτη περισσότερες της μιας άδειες ίδρυσης και λειτουργίας οδοντοτεχνικών εργαστηρίων, ούτε είναι δυνατόν οδοντοτεχνίτης, στον οποίο έχει ήδη χορηγηθεί τέτοια άδεια να συστήσει εταιρία οδοντοτεχνικού εργαστηρίου με συγγενείς πρώτου βαθμού σε άλλη Νομαρχία. Επίσης μία εταιρεία οδοντοτεχνικού εργαστηρίου δεν δύναται να ιδρύσει περισσότερα του ενός εργαστήρια στην ίδια ή διαφορετική Νομαρχία.
Π.Δ. 404/1996
'Αδειες εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών, άδειες ίδρυσης και λειτουργίας σχολών οδηγών, άσκηση επαγγέλματος εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών, λειτουργία των σχολών οδηγών, ρύθμιση συναφών θεμάτων.(ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 20 Π.Δ. 208/2002, ΦΕΚ-194 Α’ )
ΝΣΚ/303/2004
Χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής. Μεταβίβαση άδειας σκοπιμότητας και ειδικής άδειας λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η διαδικασία που ακολουθήθηκε μέχρι την ημερομηνία υποβολής του ερωτήματος από τη Διοίκηση, σχετικά με την έκδοση άδειας λειτουργίας εργαστηρίου ραδιοϊσοτόπων είναι νόμιμη, καθόσον η έκδοση της νέας άδειας λειτουργίας θα επιφέρει αυτοθρόως την κατάργηση της προγενέστερης άδειας, τόσο σκοπιμότητας όσο και λειτουργίας. 2) Η αίτηση της εταιρείας με την επωνυμία «.... ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ», με την οποία ζητά τη «μεταβίβαση» της άδειας σκοπιμότητας και της ειδικής άδειας λειτουργίας είναι μη νόμιμη, ως μη στηριζόμενη στις κείμενες διατάξεις, δεδομένου ότι από αυτές δεν προβλέπεται μεταβίβαση των ως άνω αδειών.
ΝΣΚ/134/2007
Δυνατότητα χορήγησης νέων αδειών επιχειρήσεων καζίνο και μεταφοράς των ήδη υφισταμένων επιχειρήσεων εντός της αυτής ζώνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 1 παρ.2 του Ν 2206/1994 δωδεκαετία, κατά την οποία δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέων αδειών επιχειρήσεων καζίνο πέραν αυτών που προβλέπονται από το Ν 2206/1994 έχει λήξει και, επομένως, επιτρέπεται να χορηγηθούν άδειες λειτουργίας νέων επιχειρήσεων καζίνο στη χώρα, με εξαίρεση την περιοχή του νομού Χαλκιδικής και τη γύρω περιοχή, σε περιμετρική απόσταση τριάντα χιλιομέτρων από τα όρια του νομού, για την οποία νεότερος νόμος όρισε ότι η σχετική δέσμευση λήγει την 31-8-2014. Αυτό προϋποθέτει έκδοση νέου νόμου κατόπιν χωροταξικού σχεδιασμού κατά τις επιταγές του άρθρου 24 του Συντάγματος, ο οποίος θα ορίσει τον αριθμό και τη θέση των νέων αδειών, τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία χορήγησης αυτών και θα ρυθμίσει όλα τα σχετικά ζητήματα. Απαιτείται, επίσης, να ληφθεί κάθε μέριμνα, ώστε η χορήγηση νέων αδειών να μην έχει οποιαδήποτε δυσμενή για το Δημόσιο συνέπεια εξ αιτίας όρων που έχουν περιληφθεί στις άδειες και τις συμβάσεις των επιχειρήσεων που ήδη λειτουργούν. Δοθέντος δε ότι στις άδειες λειτουργίας αυτών δεν έχει προβλεφθεί η μεταφορά των επιχειρήσεων σε άλλη θέση εντός της ίδιας περιοχής, αλλά, αντιθέτως, ρητά ορίζεται ότι απαγορεύεται η μεταφορά της επιχείρησης καζίνο εκτός της ακριβούς θέσης που προσδιορίζεται με αυτή για όλη τη διάρκεια του χρόνου παραχώρησης, δεν επιτρέπεται η εν λόγω μεταφορά. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/298/2004
Καζίνο. Επέκταση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με βάση τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 2 της 2096/9-12-1994 απόφασης του Υπουργού Τουρισμού (Β 994), με την οποία παραχωρήθηκε η άδεια ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του Καζίνου .... και της αντίστοιχης διάταξης της από 3-4-1995 σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και Ανώνυμης Εταιρίας, επιτρέπεται η επέκταση του Καζίνου ... , τόσο του χώρου καζίνου (κύριου και επικουρικού) όσο και του αριθμού και του είδους των παιχνιδιών αυτού, από το ξενοδοχείο «....» στο οποίο λειτουργεί και σε άλλη θέση (ξενοδοχείο «....»), εντός των εγκαταστάσεων του συγκροτήματος ...., με την προϋπόθεση ότι θα πρόκειται περί ενός ενιαίου Καζίνου, με ενιαία Διεύθυνση και με ενιαίο σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης, τα παιχνίδια θα πρέπει να είναι από αυτά που επιτρέπει ο νόμος να παίζονται στα Καζίνα, να τηρηθούν οι προδιαγραφές ελάχιστου λειτουργικού χώρου παιχνιδιών που προβλέπονται στο άρθρο 3 της Τ/6736/1-7-2003 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και να χορηγηθούν οι προβλεπόμενες άδειες καταλληλότητας κλπ. Η επέκταση αυτή πρέπει να εγκριθεί με απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας της λειτουργίας των Καζίνων, η οποία πρέπει να εγκριθεί από τον Υπουργό Τουρισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, γιατί αποτελεί τροποποίηση της αρχικής Υπουργικής απόφασης με την οποία παραχωρήθηκε η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του Καζίνου αυτού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/137/2010
Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου σε επιχειρήσεις ΚΤΕΛ Α.Ε. Δυνατότητα ή μη παραχώρησης της χρήσης κινητών και ακινήτων πραγμάτων των ΚΤΕΛ Α.Ε. στις εν λόγω επιχειρήσεις και ίδρυσης προμηθευτικών συνεταιρισμών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι ζήτημα πραγματικό που κρίνεται κατά περίπτωση, αν συντρέχει η έννοια της ανεξάρτητης μεταφορικής επιχείρησης, που μπορεί να συστήσει ΚΤΕΛ Α.Ε. μετά την ισχύ του άρθρου 25 παρ.2 του Ν 3710/2008 προκειμένου η τελευταία να λάβει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου. Η εν λόγω ανεξάρτητη μεταφορική επιχείρηση δεν μπορεί να χρησιμοποιεί για την επίτευξη του σκοπού της λεωφορεία ή εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ Α.Ε. που αποκτήθηκαν ή κατασκευάσθηκαν για τη θεραπεία του κοινωφελούς έργου της εκτέλεσης και εκμετάλλευσης του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών και υπεραστικών γραμμών και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, που κατά κρατική παραχώρηση ανατέθηκε αποκλειστικά ως την 31-12-2019 στο ιδρυτικό ΚΤΕΛ Α.Ε. Επίσης δεν υφίσταται δυνατότητα στην ανεξάρτητη μεταφορική επιχείρηση να ιδρύσει από κοινού με ΚΤΕΛ Α.Ε. προμηθευτικούς συνεταιρισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την προμήθεια εκ μέρους της οχημάτων, ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, καθόσον η προβλεπόμενη στο νόμο δυνατότητα αναφέρεται αποκλειστικά στο συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ Α.Ε.
ΝΣΚ/337/2011
Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Κέντρου Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Ν. 3696/2008 στη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 10, ορίζει ενδεικτικά και μόνο τη μορφή των συμπράξεων των παρόχων υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης με αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής. Ως παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης κατά την έννοια της προαναφερόμενης διάταξης δεν νοείται η μετάδοση γνώσεων και μόνο, αλλά το σύνολο των υλικών και άυλων στοιχείων και προϋποθέσεων εκείνων που συγκροτούν ένα φορέα παροχής συγκροτημένης και οργανωμένης μορφής εκπαίδευσης που τάσσονται στις οικείες διατάξεις και ιδίως εκείνες της παρ.2 του άρθρου 6 και της παρ.2 του άρθρου 10 του ανωτέρω νόμου με τις οποίες διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα της επιδιωκομένης δραστηριότητας σε συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής, που τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Ως εκ τούτου καθίσταται φανερό ότι η παροχή μερικών από τις υπηρεσίες που ορίζονται στις ανωτέρω διατάξεις όπως η γραμματειακή υποστήριξη του Κολλεγίου, η διάθεση κατάλληλων κτιριακών εγκαταστάσεων, η πραγματοποίηση σεμιναρίων κ.λπ. εμπίπτουν στην έννοια της παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και συνιστούν σύμπραξη κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν. 3696/2008. Για την ποινή της άμεσης διακοπής της λειτουργίας για παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών από εκπαιδευτήριο, σημασία έχει ότι οι υπηρεσίες που παρέχει το εκπαιδευτήριο αντίκεινται στις διατάξεις του Ν. 3696/2008, είναι δε αδιάφορος για την εφαρμογή του νόμου αυτού ο τίτλος που φέρει το εκπαιδευτήριο. (ομοφ.)
ΣΤΕ/2068/008
Αδειοδότηση ραδιοφωνικών σταθμών...Εν προκειμένω, η ακύρωση των προσβαλλομένων πράξεων δεν είναι λυσιτελής για τον αιτούντα και η κρινόμενη αίτηση είναι, ως εκ τούτου, απορριπτέα, εφόσον και στην περίπτωση αποδοχής της, ακύρωσης των προσβαλλομένων πράξεων και κατάταξης του ραδιοφωνικού σταθμού του αιτούντος μεταξύ των είκοσι επτά πρώτων, κατά σειρά αξιολόγησης, δεν θα ήταν πάντως δυνατή η χορήγηση στον αιτούντα άδειας ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού. Και τούτο διότι, κατά τα προεκτεθέντα, μετά την ακύρωση, με την απόφαση 4044/2001 του Συμβουλίου της Επικρατείας των, περί της θέσεως εκπομπής των προς αδειοδότηση ραδιοφωνικών σταθμών, συναφών κανονιστικών ρυθμίσεων του Χάρτη Συχνοτήτων και της Προκήρυξης, δεν ήταν επιτρεπτή, κατά το νόμο, η συνέχιση της διαδικασίας και η έκδοση αδειών. Αντιθέτως, σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση του Δικαστηρίου, η Διοίκηση όφειλε, κατά τις πάγιες διατάξεις των άρθρων 6 παρ. 4 και 7 παρ. 2 του ν. 2328/1995, να προβεί σε νέο νόμιμο καθορισμό της θέσεως εκπομπής των σταθμών και στην, εν συνεχεία, έκδοση νέας προκήρυξης αδειών. Συνεπώς, και ο επιγενόμενος καθορισμός, με την υπ΄ αριθμ. οικ. 17171/799/17.3.2005 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Υπουργού Επικρατείας (ΦΕΚ Β΄ 407), νέου Χάρτη Συχνοτήτων της τοπικής ραδιοφωνίας FM για το Νομό ..., που προβλέπει την εκχώρηση είκοσι πέντε (25), και όχι είκοσι επτά (27), συχνοτήτων για τη θέση ... και καταργεί την προηγουμένη 87082/6.12.1996 Κοινή Υπουργική Απόφαση, δεν επέτρεπε στη Διοίκηση τη συνέχιση της επίδικης διαδικασίας αλλά αποτελούσε την πρώτη πράξη νέας διαδικασίας αδειοδότησης η οποία, όμως, δεν συνεχίσθηκε με την έκδοση σχετικής προκήρυξης. Ενόψει των ανωτέρω, πρέπει να απορριφθεί η κρινόμενη αίτηση, εκτιμωμένων δε των περιστάσεων ο αιτών πρέπει να απαλλαγεί από τη δικαστική δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου.