ΝΣΚ/211/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΟΤΑ. Πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης. Νομικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου περί υδρονομέων άρδευσης, στα πλαίσια συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου (προς κάλυψη εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών) που καταρτίζονται από τους ΟΤΑ και μόνον, εφόσον η αμοιβή τους καλύπτεται από τα επιβαλλόμενα σε τρίτους (ωφελούμενους από την άρδευση καλλιεργητές) ανταποδοτικού χαρακτήρα τέλη, η πρόσληψη τούτων εξακολουθεί να διέπεται από τις ειδικές ρυθμίσεις των διατάξεων του από 28-3/15-4-1957 Β. Δ/τος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠ.ΕΣ47469/2024
Πρόσληψη υδρονομέων άρδευσης στους ΟΤΑ α' βαθμού
ΕΣ/Τ7/41/2005
Oι φερόμενες ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων προσλήφθηκαν, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 21 του Ν.2190/1994, αφού απασχολούνται για την κάλυψη όχι εποχιακών ή περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών αλλά παγίων και διαρκών, που δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από το υπηρετούν μόνιμο προσωπικό
18547/2022
Διευκρινίσεις για την υποβολή προς κύρωση κανονισμών Εργασίας προσωπικού που καταρτίζονται μονομερώς από τον εργοδότη, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 3789/1957, σε συμμόρφωση με το άρθρο 11 του ν. 4808/2021 και την υπ’ αριθ. 82063/2021 ΥΑ ΑΔΑ:9ΣΕΤ46ΜΤΛΚ-39Γ
ΕλΣυνΤμ.1(ΚΠΕ)/42/2016
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε εργάτες καθαριότητας Δήμου, οι οποίοι, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 49 του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α΄ 47/2015), παρέτειναν έως 31.12.2015, καθόσον ναι μεν, με την ανωτέρω διάταξη επιχειρήθηκε όλως εξαιρετικώς και για περιορισμένο χρονικό διάστημα η προσωρινή αντιμετώπιση των αναγκών καθαριότητας που αντιμετωπίζουν οι Ο.Τ.Α. με παρατάσεις των εν λόγω συμβάσεων εργασίας, πλην όμως στο πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης αυτής δεν δύνανται να υπαχθούν και οι συμβάσεις δίμηνης διάρκειας, αφού οι συμβάσεις αυτές είναι ομοίως εξαιρετικού χαρακτήρα, αφορούν αποκλειστικά στην αντιμετώπιση κατεπειγουσών, εποχιακών ή πρόσκαιρων αναγκών και συνάπτονται κατά παρέκκλιση των διατάξεων που αφορούν στη πρόσληψη προσωπικού.(συγγνωστή πλάνη)
ΥΠΕΣ/28115/2012
ΘΕΜΑ: Αποστολή αιτημάτων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ αυτών για την κάλυψη εποχικών και πρόσκαιρων αναγκών, στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και έναντι αντιτίμου από τους ωφελούμενους, και λοιπών αναγκών
ΣτΕ/2275/2022
Έγκριση κανονισμού άρδευσης περιοχής αρμοδιότητας Δ.Ε.Υ.Α., από Δημοτικό Συμβούλιο (...) Όπως προκύπτει από τις ανωτέρω διατάξεις για τη χρήση ύδατος, στις οποίες περιλαμβάνεται η άρδευση, ή για έργο αξιοποίησης ύδατος απαιτείται η προηγούμενη άδεια του άρθρου 11 του ν. 3199/2003 και της κ.υ.α. 146896/2014. Η ως άνω υποχρέωση αδειοδότησης, στην οποία περιλαμβάνεται και η περιβαλλοντική αδειοδότηση, υπάρχει πριν από την έναρξη της χρήσης ή την εκτέλεση του έργου αξιοποίησης, ισχύει δε η υποχρέωση αυτή και για χρήση ή έργο αξιοποίησης ύδατος από δημοτικό φορέα, όπως οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης. Πάντως, έστω και εάν η χρήση και η διαχείριση του δικτύου άρδευσης από τη … απαιτεί προηγούμενη αδειοδότηση κατά τα ανωτέρω διατάξεις, ο επίμαχος Κανονισμός Άρδευσης, ο οποίος ρυθμίζει γενικά και αφηρημένα τις σχέσεις της … με τους καταναλωτές ύδατος για τη χρήση του δικτύου άρδευσης, δεν συνιστά αυτός καθ’ εαυτόν έναρξη χρήσης ή άδεια εκτέλεσης έργου, εφόσον δεν προβλέπει και δεν προσδιορίζει συγκεκριμένες θέσεις υδροληψίας και έργα αξιοποίησης ύδατος για άρδευση. Συνεπώς, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος ο λόγος ακυρώσεως, με το οποίο προβάλλεται ότι ο επίμαχος κανονισμός εγκρίθηκε κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 3199/2003 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Υ.Α. 146986/2014, εφόσον αφορά στη διαχείριση του αρδευτικού δικτύου συμπεριλαμβανομένων των σημείων υδροληψίας και των πηγών υδροδότησης αυτού και, συνεπώς, ο Δήμος … και η … όφειλαν να είχαν εξασφαλίσει τις προβλεπόμενες στη νομοθεσία άδειες χρήσης ύδατος. Για τον ίδιο λόγο ότι, δηλαδή, ο επίμαχος κανονισμός, με το συγκεκριμένο περιεχόμενο, δεν συνιστά άδεια για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου ή έργων ή σχέδιο ή πρόγραμμα έργων διαχείρισης υδάτων στην περιοχή, είναι απορριπτέος και ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο προβάλλεται ότι ο Κανονισμός Άρδευσης εγκρίθηκε κατά παράβαση των διατάξεων που διέπουν την περιβαλλοντική αδειοδότηση περιοχών ενταγμένων στο δίκτυο Natura 2000, διότι της έκδοσής του δεν προηγήθηκε δέουσα εκτίμηση και αξιολόγηση. Απορρίπτει την κρινόμενη αίτηση.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/96/2018
Πρόσληψη συμβασιούχων.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλεται από τον Αναπληρωτή Επίτροπο. Και τούτο, διότι, οι φερόμενοι στο ένταλμα ως δικαιούχοι προσελήφθησαν σε θέσεις υδρονομέων παρότι, κατά το χρόνο της πρόσληψής τους, είχαν ήδη συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 1 περ. β΄ του β.δ/τος της 28.3/15.4.1957. Ωστόσο, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι για τις ανωτέρω θέσεις, για τις οποίες προσελήφθησαν οι εν λόγω υδρονομείς, δεν είχαν υποβληθεί άλλες αιτήσεις, καθώς και ότι, σύμφωνα με την 6479/179/23.5.2017 βεβαίωση του Αντιδημάρχου ..., τα συγκεκριμένα πρόσωπα προσελήφθησαν λόγω της μακροχρόνιας εμπειρίας τους ως υδρονομείς και της πολύ καλής γνώσης του αρδευτικού δικτύου της περιοχής που κλήθηκαν να εξυπηρετήσουν, κρίνει ότι η πρόσληψη των φερόμενων στο ελεγχόμενο ένταλμα ως δικαιούχων υδρονομέων δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων εκ μέρους των οργάνων του Δήμου, αλλά σε συγγνωστή πλάνη αυτών.
ΝΣΚ/416/2002
ΟΤΑ. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Πρόσληψη. Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 27 παρ.5α και 5β του Ν 3013/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 27 παρ.5α και β του Ν 3013/2002 καταλαμβάνει, μόνο, το μόνιμο προσωπικό των ΟΤΑ και δεν αναφέρεται και στο αντίστοιχο προσωπικό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Η πρόσληψη προσωπικού των ΟΤΑ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, σε ανταποδοτικού χαρακτήρα υπηρεσίες, εξακολουθεί να διέπεται από το άρθρο 57 παρ.2 του Ν 2218/1994.
ΕλΣυν/Τμ.1/195/2010
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι είναι δυνατή η πρόσληψη από τους ο.τ.α. προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας δύο μηνών για την κάλυψη κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών. Κατεπείγουσες εποχικές ή πρόσκαιρες είναι οι ανάγκες που έχουν περιορισμένη χρονική διάρκεια και οφείλονται σε έκτακτα γεγονότα, που εκφεύγουν της αναμενόμενης εξέλιξης της προγραμματισμένης δραστηριότητας των Ο.Τ.Α. και απαιτούν άμεση αντίδραση για την αντιμετώπισή τους. Εάν δεν συντρέχει η προϋπόθεση αυτή, τότε η πρόσληψη και η απασχόληση τέτοιου προσωπικού δεν είναι νόμιμη και, επομένως, δεν είναι νόμιμη και η αξίωση των προσληφθέντων για απόληψη των σχετικών αποδοχών (βλ. Πρακτικά Ι Τμήμ. 10ης/5.5.2010, θέμα Β΄, πρβλ. Πράξη Ι Τμήμ. 236/2006).
ΥΠ.ΕΣ/4310/2021
Πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID 19 από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) με τις διατάξεις των άρθρων 74 ν.4745/2020 και 175 ν. 4764/2020