×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/218/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προϋποθέσεις χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας Γραφείου Γενικού Τουρισμού στη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών Δήμου Ροδίων «ΡΟΔΑ».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νόμιμα εκδόθηκε το υπ’ αρ.πρωτ. 4904/24-10-2008 Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Γραφείου Γενικού Τουρισμού στη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών του Δήμου Ροδίων με την ονομασία «ΡΟΔΑ». Ως εκ τούτου νομιμοποιείται το εν λόγω Γραφείο Γενικού Τουρισμού να θέσει σε λειτουργία Τουριστικό Τραίνο και να ζητήσει έγκριση ειδικής διαδρομής ειδικού τουριστικού λεωφορείου Δ.Χ. ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων. Το μεταφορικό έργο που μπορεί με λεωφορεία της να εκτελεί η ΔΕΣ ΡΟΔΑ προσδιορίζεται στο άρθρο 1 του Ν 2446/1996.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/183/2015

Κληρονομιά ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης – Συνέπειες στην ισχύ της άδειας κυκλοφορίας του, από τη μεταβίβαση κατοχής του με παρακράτηση κυριότητας.Ο κύριος από κληρονομιά ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης, που δεν ασκεί τουριστική επιχείρηση τουριστικού γραφείου ή ΤΕΟΜ δεν νομιμοποιείται παρακρατώντας την κυριότητά του να μεταβιβάσει την κατοχή του. Η επανάκτηση της κατοχής δεν χορηγεί στον μεν κύριο δικαίωμα για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης στο όνομά του, στον δε πρώην κάτοχό του την αντικατάστασή του με άλλο όχημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/255/2014

Ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης αστικής περιήγησης πόλεων – Προϋποθέσεις έγκρισης ειδικών διαδρομών και θέσης σε κυκλοφορία σε περιοχή, που δεν έχει προηγουμένως χαρακτηρισθεί αστική. α) Υπό το καθεστώς της υπ’ αριθμ. ΚΥΑ 22212/29-10-2008, όπως ισχύει από 30-9-2011 μετά την τροποποίησή της με την υπ’ αριθμ. ΚΥΑ 12726/27-9-2011, δεν επιτρέπεται η έγκριση ειδικής διαδρομής και η κυκλοφορία στη διαδρομή αυτή ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσεως, ανοικτού τύπου, αστικής περιήγησης πόλεων σε περιοχή, που δεν έχει προηγουμένως χαρακτηρισθεί αστική κατά τις διατάξεις των σχετικών νόμων, επιφυλασσομένης της ειδικής ρυθμίσεως του άρθρου 8 της υπ’ αριθ. ΚΥΑ 22212/29-10-2008, όπως ισχύει. β) Εγκριτικές πράξεις που εκδόθηκαν υπό το καθεστώς της υπ’ αριθμ. ΚΥΑ 22212/29-10-2008 και σύμφωνα με τις διατάξεις αυτής, όπως ίσχυαν πριν αντικατασταθούν με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. ΚΥΑ 12726/27-9-2011, δεν επηρεάζονται, ως προς το κύρος και την ισχύ τους, από τις διατάξεις της εν λόγω δεύτερης αποφάσεως. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/163/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων από την Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών … (ΔΕΣ …), που είναι κοινωφελής επιχείρηση του Δήμου …(....)Σε κάθε δε περίπτωση το επίμαχο κριτήριο αντίκειται, κατά ανωτέρω μέρος του, και στο Μέρος II του Παραρτήματος XII του Προσαρτήματος A' του ν. 4412/2016, που ορίζει ότι, σε περίπτωση που για την απόδειξη της σχετικής τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (εμπειρίας) ζητείται από κριτήριο επιλογής η υποβολή προηγούμενων όμοιων με την προς ανάθεση συμβάσεων προμηθειών που να έχουν εκτελεστεί (πραγματοποιηθεί) κατά την τελευταία τριετία, όπως εν προκειμένω, οι σχετικές προμήθειες μπορούν να έχουν αποδέκτες είτε δημόσιους είτε ιδιωτικούς φορείς. Άλλωστε, οι τεθέντες με το ανωτέρω κριτήριο επιλογής προαναφερόμενοι υπέρμετρα περιοριστικοί της συμμετοχής ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων στον ανωτέρω διαγωνισμό όροι είχαν ως συνέπεια τον εν τοις πράγμασι περιορισμό του σχετικού ανταγωνισμού, καθώς στον διαγωνισμό αυτό τελικώς υπέβαλε προσφορά μόνο η προαναφερόμενη ανάδοχος της ελεγχόμενης προμήθειας εταιρεία.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών … και της … Α.Ε. για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1343/2022.


ΝΣΚ/161/2009

Νομιμοποίηση ή μη του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών.Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης, ως Ν.Π.Δ.Δ., μπορεί να συνάψει Προγραμματική Σύμβαση, ως τρίτος συμβαλλόμενος, με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών, καθ' όσον το αντικείμενό της εμπίπτει με τους εκ του νόμου καταστατικούς του σκοπούς, πλην όμως δεν νομιμοποιείται να υπογράψει την Προγραμματική αυτή Σύμβαση αντί του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο πρέπει να συμμετέχει ως συμβαλλόμενο σ' αυτή.  

ΝΣΚ/161/2009

Νομιμοποίηση ή μη του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας - Θράκης για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών. Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης, ως Ν.Π.Δ.Δ., μπορεί να συνάψει Προγραμματική Σύμβαση, ως τρίτος συμβαλλόμενος, με το Δήμο Ηράκλειας και τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ηράκλειας Νομού Σερρών, καθ' όσον το αντικείμενό της εμπίπτει με τους εκ του νόμου καταστατικούς του σκοπούς, πλην όμως δεν νομιμοποιείται να υπογράψει την Προγραμματική αυτή Σύμβαση αντί του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο πρέπει να συμμετέχει ως συμβαλλόμενο σ' αυτή. 

ΝΣΚ/28/2016

Διατήρηση ή μη των θέσεων του Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Τουρισμού, του ειδικού συμβούλου και του ειδικού συνεργάτη αυτού, μέχρι την ημερομηνία αποχώρησής των – Καταβολή των οφειλόμενων αποδοχών – Νομιμότητα των εκδοθέντων διοικητικών πράξεων του πρώην Γενικού Γραμματέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι θέσεις του Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Τουρισμού, του ειδικού συμβούλου και ειδικού συνεργάτη αυτού διατηρήθηκαν μετά την 27-1-2015, που συστάθηκε το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού έως και την 31-3-2015 κατά την οποία αποχώρησε, λόγω αποδοχής της παραιτήσεώς του ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού. Συνεπώς δεν τίθεται θέμα αναζητήσεως των αποδοχών των τριών πιο πάνω προσώπων, αντιθέτως δικαιούνται τις πάσης φύσεως νόμιμες αποδοχές τους, συνακολούθως δε οι διοικητικές πράξεις που εκδόθηκαν από τον πρώην Γενικό Γραμματέα το ίδιο χρονικό διάστημα είναι νόμιμες (πλειοψ.). Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 139/2015 Γνωμ. (Τμ.Β΄).


ΝΣΚ/474/2004

Δυνατότητα χορήγησης ειδικού σήματος λειτουργίας γραφείου γενικού τουρισμού σε ιρανή πολιτική πρόσφυγα, αν και δεν πληρούται ο απαιτούμενος κατά το νόμο όρος της αμοιβαιότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπήκοοι τρίτων χωρών, στους οποίους έχει αναγνωρισθεί η ιδιότητα του πρόσφυγα και οι οποίοι έχουν συμπληρώσει τριετή διαμονή στη χώρα, απολαύουν απαλλαγής από τις διατάξεις περί νομοθετικής αμοιβαιότητας και μπορούν να λάβουν ειδικό σήμα λειτουργίας τουριστικού γραφείου, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές κατά νόμο προϋποθέσεις, έστω και αν μεταξύ της Ελλάδας και της χώρας καταγωγής του πρόσφυγα δεν υπάρχει αμοιβαιότητα ως προς την ίδρυση τουριστικών γραφείων, όπως κατά την τουριστική νομοθεσία απαιτείται.


ΝΣΚ/18/2018

Δημοτική επιχείρηση ραδιοφωνίας. Απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου.   Η δημοτική επιχείρηση ραδιοφωνίας, με την επωνυμία «ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ- ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ ΑΘΗΝΑ» ως δημοτική επιχείρηση ειδικού σκοπού, αποβλέπουσα στη λειτουργία δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού, που, σύμφωνα με την ιδρυτική της πράξη και τις διατάξεις που την διέπουν, ασκεί δραστηριότητες που έχουν σχέση με πολιτιστικά, κοινωνικά, πολιτικά, εκπαιδευτικά, αθλητικά, περιβαλλοντικά, καλλιτεχνικά θέματα, υπάγεται στην έννοια των «αποκλειστικώς κοινωφελούς χαρακτήρα αμιγών δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων» του άρθρου 276 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006) και, συνακολούθως, τυγχάνει υποκειμενικής απαλλαγής από τα τέλη χαρτοσήμου, παρά το γεγονός ότι οι ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις δεν κατονομάζονται ρητώς στη διάταξη αυτή (ομόφ.). (Αποδεκτή με την ΠΟΛ. 1041/2018)


ΝΣΚ/139/2015

Διατήρηση ή μη των θέσεων του Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Τουρισμού, του ειδικού συμβούλου και του ειδικού συνεργάτη αυτού, μέχρι την ημερομηνία αποχώρησής των – Καταβολή των οφειλόμενων αποδοχών – Νομιμότητα των εκδοθέντων διοικητικών πράξεων του πρώην Γενικού Γραμματέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι θέσεις του Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Τουρισμού, του ειδικού συμβούλου και του ειδικού συνεργάτη αυτού διατηρήθηκαν μετά την 27-1-2015, που συστάθηκε το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, έως και την 1-4-2015 που διορίστηκε αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας. Συνεπώς έως και την 31-3-2015 που αποχώρησαν τα πρόσωπα που υπηρέτησαν στις θέσεις αυτές δικαιούνται τις πάσης φύσεως νόμιμες αποδοχές τους, συνακολούθως δε οι διοικητικές πράξεις που εκδόθηκαν από τον πρώην Γενικό Γραμματέα το ίδιο χρονικό διάστημα είναι νόμιμες. Η παραπάνω πρώτη γνώμη διατυπώθηκε κατά πλειοψηφία, ομόφωνα δε παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 28/2016 Γνωμ. (Α΄ Τακτικής Ολομέλειας).


ΑΕΠΠ/1348/2021

Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων αίτησε την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης) που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική προσφορά του παρεμβαίνοντος έλαβε 93 και 95 βαθμούς στα κριτήρια Κ2 και Κ3 αντίστοιχα, παρά το γεγονός ότι δεν είχε υποβάλλει την απαιτούμενη υπεύθυνη δήλωση για συμμετοχή εκπροσώπου στις συναντήσεις με την Τεχνική Υπηρεσία, όπως απαιτεί ο όρος 20.3β της διακήρυξης. Η σύμβαση αφορά την εκπόνηση Γενικού Σχεδίου Ύδρευσης (Master Plan) για τον Δήμο, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.