ΝΣΚ/228/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εξέλιξη μονίμων αγροτικών ιατρών χωρίς ειδικότητα – Δυνατότητα εξέλιξης ιατρού στην ειδικότητα γενικής ιατρού, παρά το γεγονός ότι κατέχει θέση Επιμελητή Β΄ άνευ ειδικότητας. Κατάσταση : Αποδεκτή. Οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί χωρίς ειδικότητα, που εντάχθηκαν στον κλάδο Ε.Σ.Υ., σε προσωποπαγή θέση Επιμελητών Β΄, άνευ ειδικότητας, σύμφωνα με το άρθρο 45 του ν. 3370/2005 και διαθέτουν το πιστοποιητικό του άρθρου 30 του π.δ. 38/2010, δύνανται να εξελιχθούν στον κλάδο ιατρών Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με τις αναφερόμενες στο άρθρο 25 του ν. 4461/2017 χρονικές προϋποθέσεις. Με βάση τον χρόνο προϋπηρεσίας που εισάγει η διάταξη του άρθρου 25 του ν.4461/2017 θα κριθεί και η εξέλιξη της ιατρού Α – Μ.Μ., στον βαθμό του Επιμελητή Α΄(ομοφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/34/2012
Νοσοκομειακοί ιατροί του Ε.Σ.Υ. – Αναγνώριση ή μη χρόνου προϋπηρεσίας στον κλάδο ΠΕ ιατρών των Δ.Υ.ΠΕ. για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να προσμετρηθεί για την υπηρεσιακή εξέλιξη νοσοκομειακού ιατρού στο Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.3754/2009, η προϋπηρεσία αυτού στον κλάδο ΠΕ ιατρών των Δ.Υ.ΠΕ. (Πε.Σ.Υ.Π.) ανεξάρτητα από την διαδικασία με την οποία αυτός στη συνέχεια κατέλαβε οργανική θέση στο Ε.Σ.Υ., δηλ. είτε της μετάταξης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν.3599/2007 είτε του διορισμού σε θέση Επιμελητή Β΄ μετά από προκήρυξη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/99/2019
Δυνατότητα μετάταξης Ιατρού, που ανήκει στον κλάδο Ιατρών Ε.Σ.Υ., στον κλάδο ΠΕ Ιατρών Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ. της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν.3370/2005, που προστέθηκε με το άρθρο 25 παρ. 7α του ν.3868/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Ιατροί και Οδοντίατροι του κλάδου Ε.Σ.Υ., οι οποίοι υπηρετούν σε εποπτευόμενους, από το Υπουργείο Υγείας, φορείς, εντάσσονται στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης του άρθρου 23 παρ. 5 του ν.3370/2005 (πλειοψ.).
ΝΣΚ/1/2005
Προσμέτρηση προϋπηρεσίας ειδικευμένου ιατρού στο 7ο Θεραπευτήριο του ΙΚΑ, για την εξέλιξή του στο ΕΣΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προϋπηρεσία μονίμου ιατρού του ΕΣΥ με βαθμό Επιμελητή Β΄ σε Θεραπευτήριο του ΙΚΑ, δεν επιτρέπεται να προσμετρηθεί προκειμένου ο ιατρός αυτός να προαχθεί στο βαθμό του Επιμελητή Α΄, διότι η προϋπηρεσία αυτή δεν διανύθηκε στον κλάδο ιατρών του ΕΣΥ.
ΝΣΚ/16/2022
Ερωτάται αν η υπηρεσία που έχει διανυθεί μετά την κτήση της ειδικότητας και κατά τη διάρκεια της παράτασης της σύμβασης ειδικευόμενου ιατρού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4351/2015 («παρατασιακός ειδικευόμενος»), μπορεί να υπολογιστεί στην προβλεπόμενη διετία άσκησης της ειδικότητας που απαιτείται για τη διεκδίκηση θέσης ειδικευμένου ιατρού Ε.Σ.Υ. με βαθμό Επιμελητή Α΄.(...)Η υπηρεσία που έχει διανυθεί μετά την κτήση της ειδικότητας και κατά τη διάρκεια της παράτασης της σύμβασης ειδικευόμενου ιατρού, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4351/2015, δύναται να υπολογιστεί στην προβλεπόμενη διετία άσκησης της ειδικότητας, που απαιτείται από τη διάταξη του άρθρου 26 παρ. 2 του ν.1397/1983, για την διεκδίκηση θέσης ειδικευμένου ιατρού Ε.Σ.Υ. βαθμού Επιμελητή Α΄, υπό την προϋπόθεση ότι θα βεβαιώνεται αρμοδίως, ότι, η κατά τα ως άνω προσφερθείσα υπηρεσία από τον ιατρό αποτελεί χρόνο, κατά τον οποίο αυτός άσκησε την ειδικότητά του (κατά πλειοψηφία).
Γ4α/Γ.Π.οικ.93971/2018
Καθορισμός της διαδικασίας ένταξης στον κλάδο γιατρών ΕΣΥ των ιατρών χωρίς ειδικότητα που υπηρετούν στους Φορείς Πρωτοβάθμιας Φροντίδας των Δ.Υ.Π.Ε.
Γ4α/Γ.Π.οικ.93971/2018
Καθορισμός της διαδικασίας ένταξης στον κλάδο γιατρών ΕΣΥ των ιατρών χωρίς ειδικότητα που υπηρετούν στους Φορείς Πρωτοβάθμιας Φροντίδας των Δ.Υ.ΠΕ.
ΝΣΚ/145/2007
Αναγνώριση προϋπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ιατρών υποψηφίων για την κατάληψη θέσης Επιμελητή Β’ Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 1 παρ.3 και 3 Κεφάλαιο Β’ της υπ’ αριθ. ΔΥ13α/οικ.39832/4.12.1997 αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, ερμηνευομένων υπό το πνεύμα της κοινοτικής νομοθεσίας, για τον υπολογισμό και τη αξιολόγηση της προϋπηρεσίας υποψηφίου για την κατάληψη θέσης κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. Επιμελητών Β’, λαμβάνεται υπόψη και η προϋπηρεσία ειδικευμένου ιατρού σε υπηρεσίες του κρατικού συστήματος υγείας κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΝΣΚ/36/2010
Ειδικότητα παθολογικής ογκολογίας. Αναγνώριση ή μη της υπηρεσίας ιατρού παθολόγου σε ογκολογικό τμήμα νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή του στις εξετάσεις για την απόκτηση του τίτλου της Παθολογικής Ογκολογίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το χρονικό διάστημα των τεσσάρων (4) περίπου ετών, κατά το οποίο παθολόγος-επιμελητής Ε.Σ.Υ. προσέφερε υπηρεσίες επί δύο (2) ή τρεις (3) εργάσιμες ημέρες εβδομαδιαίως σε ογκολογικό τμήμα νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ., με συμμετοχή στις εφημερίες, αναγνωρίζεται ως υπηρεσία σε ογκολογικό τμήμα, κατά την έννοια της διατάξεως της παρ. 29 του άρθρου 13 του Ν 2955/2001, και επομένως ο εν λόγω ιατρός έχει δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας της παθολογικής ογκολογίας. (πλειοψ.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/304/2017
Καταβολή αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη, δεν είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι η τελευταία, από 29.9.2017 σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η οποία συνιστά την αιτία της εντελλόμενης δαπάνης, διάρκειας, από 1.10.2017 έως 31.12.2018, έχει συναφθεί σε συνέχεια διαδοχικών συμβάσεων, συνιστά δε και αυτή διαδοχική σύμβαση, κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004, καθόσον έχει συναφθεί σε αδιάλειπτη αλληλουχία με τις προηγηθείσες. Επομένως, το συνολικό χρονικό διάστημα απασχόλησης του ως άνω ιατρού με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στον ίδιο φορέα και με την ίδια ειδικότητα, έχει υπερβεί την εικοσιτετράμηνη κατά απώτατο χρονικό όριο επιτρεπόμενη συνολική διάρκεια απασχόλησής του, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 1 του ίδιου ως άνω π.δ/τος, οι περιορισμοί του οποίου ισχύουν, ως επιβαλλόμενοι από τις διατάξεις του άρθρου 103 παράγραφος 8 του Συντάγματος. Ως εκ τούτου, η από 29.9.2017 σύμβαση δεν παράγει έννομα αποτελέσματα, αφού το αντίθετο θα είχε ως πρόσθετο αποτέλεσμα ο παρανόμως προσληφθείς να αποκτήσει αυξημένο χρόνο προϋπηρεσίας για την κατάληψη μόνιμης θέσης ιατρού στο Ε.Σ.Υ. σε βάρος των λοιπών συνυποψηφίων του, που μπορούσαν να προσληφθούν κατά τον ως άνω χρόνο. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το δυσερμήνευτο των εφαρμοστέων διατάξεων, το γεγονός ότι το ζήτημα της νομιμότητας των παρατάσεων των συμβάσεων των επικουρικών ιατρών άγεται το πρώτον προς κρίση ενώπιον του Κλιμακίου τούτου και δεν έχει μέχρι σήμερα αμφισβητηθεί, αντιθέτως οι σχετικές διατάξεις εφαρμόζονταν από τους φορείς υγείας επί σειρά ετών και κατά πάγια πρακτική για την κάλυψη των αναγκών τους σε ιατρικό προσωπικό, την ανάγκη διασφάλισης της συνεχούς και εύρυθμης λειτουργίας των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας για την προστασία της δημόσιας υγείας, παρά την κατά τα κοινώς γνωστά αποστελέχωση του δημόσιου τομέα της χώρας, λόγω της επιβολής σημαντικών περιορισμών στις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και της συνταξιοδότησης μεγάλου αριθμού υπαλλήλων, τα έγγραφα που προσκομίστηκαν από το Υπουργείο Υγείας, από τα οποία προκύπτει ότι γίνεται προσπάθεια για την κάλυψη των πάγιων αναγκών των φορέων υγείας σε προσωπικό με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού (έχει γίνει κατανομή 2.000 θέσεων ειδικευμένων ιατρών στο Ε.Σ.Υ. έως το έτος 2019 από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και έχει δοθεί ήδη έγκριση, μέχρι 17.11.2017, από το Υπουργείο Υγείας για την προκήρυξη 1.257 θέσεων ειδικευμένων ιατρών) και, τέλος, το 4106/13.11.2017 έγγραφο του νοσοκομείου, από το οποίο προκύπτει ότι στο μικροβιολογικό εργαστήριό του δεν υπηρετεί άλλος ιατρός ειδικότητας, που να μπορεί να στηρίξει τη λειτουργία του, το Κλιμάκιο κρίνει, περαιτέρω, ότι τα όργανα του νοσοκομείου δεν ενήργησαν, στην προκειμένη περίπτωση, με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά από συγγνωστή πλάνη υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην ανανέωση της σύμβασης του προαναφερθέντος ιατρού μέχρι τις 31.12.2018 και, συνεπώς, πρέπει, για το λόγο αυτό, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, καθώς και όσα όμοια εκδοθούν μέχρι την κοινοποίηση της πράξης αυτής να θεωρηθούν. Κατά τη γνώμη, ωστόσο, της Παρέδρου Χρυσούλας Μιχαλάκη, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, διότι η συγγνωστή πλάνη δεν αποτελεί λόγο θεώρησης χρηματικού εντάλματος, αλλά κατ’ εφαρμογή όσων ορίζονται στο εδάφιο α΄ της παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ/τος 164/2004, το οποίο επιτάσσει, μεταξύ άλλων, την άμεση καταβολή στον εργαζόμενο των οφειλομένων βάσει άκυρης σύμβασης χρηματικών ποσών (Ε.Σ. Ι Τμήμα πράξη 36/2017).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/190/2019
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι: Α) Σε ότι αφορά την υπάλληλο …, η εντελλόμενη με το 348Α, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται, βάσει των προβαλλομένων λόγων διαφωνίας, νόμιμη. Και τούτο διότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου , με την οποία το πρώτον εγκρίθηκε η τροποποίηση του ωραρίου εργασίας της είναι η 102/7.5.2018 και όχι η 345/27.12.2016, καθόσον η τελευταία ανακλήθηκε στη συνέχεια με την νεότερη 26/1.2.2018 απόφασή του. Ήδη όμως, κατά τον χρόνο έκδοσης της κρίσιμης εν προκειμένω εγκριτικής απόφασης (δηλ. της 102/7.5.2018) ίσχυε το άρθρο 87 του ν. 4483/2017, με το οποίο αντικαταστάθηκαν οι ρυθμίσεις του προϊσχύσαντος άρθρου 8 του ν. 4368/2016 και καταργήθηκε η παρ. γ του άρθρου 1 αυτού, στην οποία προβλεπόταν ως διακωλυτικός λόγος τροποποίησης του ωραρίου εργασίας η ταυτόχρονη ισχύς συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου εργαζομένων στον ίδιο κλάδο και κατηγορία. Συνεπώς, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας τυγχάνει απορριπτέος ως αβάσιμος. Β) Σε ότι αφορά τις λοιπές υπαλλήλους, για τις οποίες η εγκριτική της τροποποίησης του ωραρίου εργασίας απόφαση του δημοτικού συμβουλίου (δηλ. η 345/27.12.2016) ελήφθη υπό το προγενέστερο νομοθετικό καθεστώς του άρθρου 8 του ν. 4368/2016, οι εντελλόμενες με τα 309Α, 310Α, 311Α και 348Α, οικονομικού έτους 2018, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες πρέπει επίσης να θεωρηθούν νόμιμες, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις ανωτέρω νομικές σκέψεις. Συγκεκριμένα, από το άρθρα 25 και 26 του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου (όπως ισχύει μετά την τελευταία τροποποίησή του με την 571/25.1.2016 απόφαση του ασκούντος καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης (Β΄ 237 – διόρθ, σφαλμ. στο Β΄ 838) προκύπτει ότι οι θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δήμου κατηγοριοποιούνται κατά ειδικότητες και όχι κατά κλάδους, μεταξύ δε αυτών στην εκπαιδευτική κατηγορία ΥΕ συγκαταλέγεται η ειδικότητα των καθαριστριών μερικής απασχόλησης, η οποία αριθμεί 4 θέσεις, οι οποίες προφανώς καταλαμβάνονται στη συγκεκριμένη περίπτωση από τις δικαιούχους των υπό κρίση χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής σχολικές καθαρίστριες, λαμβανομένου επιπλέον υπόψη ότι οι εν λόγω θέσεις προσδιορίζονται ειδικότερα ως προσωποπαγείς. Πλην όμως, μεταξύ των θέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη εκπαιδευτική κατηγορία θέσεις αντίστοιχης ειδικότητας (κλάδου), αλλά προβλέπονται μόνο 60 θέσεις ειδικότητας εργατών καθαριότητας, οι οποίες, όπως προκύπτει από τις προαναφερθείσες βεβαιώσεις, δεν έχουν ως αντικείμενο την καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, αλλά τη διεκπεραίωση της καθαριότητας άλλων χώρων του Δήμου, όπως π.χ. των οδών ή ακόμα και την αποκομιδή των απορριμμάτων. Ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το προσωπικό που εργάζεται σε θέσεις εργατών καθαριότητας του Δήμου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου δεν ανήκει στην ίδια ειδικότητα/κλάδο με εκείνη, στην οποία ανήκουν οι δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και επομένως δεν καλύπτουν όμοιες υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες εν προκειμένω συνίστανται στην καθαριότητα των σχολικών κτιρίων του Δήμου. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας, με τον οποίο προβάλλεται ότι συντρέχει εν προκειμένω η αρνητική προϋπόθεση του άρθρου 8 παρ. 1γ του ν. 4368/2016 πρέπει να απορριφθεί, σύμφωνα με όση ήδη εκτέθηκαν, ως αβάσιμος.