ΝΣΚ/237/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λειτουργία πολιτικού γραφείου από υποψήφιο σε δημοτικές εκλογές.(...)Κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών δεν επιτρέπεται η λειτουργία πολιτικού γραφείου από υποψήφιο δήμαρχο, ενόψει της απαγορευτικής διατάξεως του άρθρου 8α του Ν 3202/2003.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν 3202/2003/Αρ23
Ν. 3202/2003 (ΦΕΚ 284 Α’/11-12-03) Εκλογικές δαπάνες κατά τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές, οικονομική διοίκηση και διαχείριση των Ο.Τ.Α., θέματα αλλοδαπών και άλλες διατάξεις..
Ν 3202/2003
Εκλογικές δαπάνες κατά τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές, οικονομική διοίκηση και διαχείριση των Ο.Τ.Α., θέματα αλλοδαπών και άλλες διατάξεις..
66331/2023
Καθορισμός ανώτατου ορίου εκλογικών δαπανών ανά υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο και ανά συνδυασμό για τις δημοτικές εκλογές.
15338/2014
Καθορισμός ανώτατου ορίου εκλογικών δαπανών ανά υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο και ανά συνδυασμό για τις δημοτικές εκλογές.
24569/2019
Καθορισμός ανώτατου ορίου εκλογικών δαπανών ανά υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο και ανά συνδυασμό για τις δημοτικές εκλογές.
ΝΣΚ/411/2006
Πολιτικά κόμματα. Δυνατότητα χρηματοδότησης συνδυασμών κατά τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα πολιτικά κόμματα αποτελούν SUI GENERIS ενώσεις προσώπων προς εκπλήρωση της συνταγματικής τους αποστολής. Ως εκ τούτου δεν εμπίπτουν στην απαγόρευση του άρθρου 3 παρ.1 περ.β’ του Ν 3202/2003 και μπορούν να προέλθουν στη χρηματοδότηση συνδυασμών, κατά τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/452/2002
Κόμματα πολιτικά. Λειτουργικές δαπάνες κομμάτων. Οικονομικές ενισχύσεις προς συνδυασμούς υποψηφίων για δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν αποκλείεται η ένταξη στις λειτουργικές δαπάνες πολιτικού κόμματος, κατ άρθρο 5 παρ.3 του Ν 3023/2002, ποσών, που καταβάλλονται σε συνδυασμούς υποψηφίων για τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, για τους οποίους έχει δημόσια εκφραστεί η υποστήριξή τους από το οικείο κόμμα, εφόσον δεν υφίσταται αντίθετη πρόβλεψη στο καταστατικό του.
Δ. ΟΡΓ. Δ 1062098/2019
Λειτουργία Δ.Ο.Υ. για την εξυπηρέτηση των υποψηφίων στις Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές της 26ης Μαΐου 2019
ΝΣΚ/20/2007
Εκλογές Ο.Τ.Α. Επιτροπή Ελέγχου εκλογικών δαπανών. Έκταση αρμοδιότητάς της. Χαρακτήρας προθεσμιών υποβολής στοιχείων από υποψηφίους και περαίωσης του ελέγχου από την Επιτροπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο έλεγχος της Επιτροπής Δαπανών του άρθρου 14 του Ν 3202/2003, το σκέλος που αναφέρεται στα βιβλία εσόδων – δαπανών των συνδυασμών, κατά τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές, καταλαμβάνει τους συνδυασμούς, οι οποίοι ανέδειξαν επιτυχόντες νομαρχιακούς και δημοτικούς συμβούλους και δεν εκτείνεται και σ’ εκείνους που ανακηρύχθηκαν και μετείχαν στις εκλογές χωρίς ν’ αναδείξουν επιτυχόντες συμβούλους. (πλειοψ.) β ι) Οι προθεσμίες των άρθρων 11 παρ.4 και 13 παρ.2 του Ν 3202/2003 για την υποβολή στην Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών, αντιγράφου του βιβλίου εσόδων – δαπανών από τους συνδυασμούς, καθώς και αναλυτικών και συγκεντρωτικών καταστάσεων, μαζί με τα παραστατικά, από τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους νομαρχιακούς συμβούλους, έχουν αποκλειστικό χαρακτήρα. Τυχόν εκπρόθεσμη υποβολή δεν συνεπάγεται απέκδυση της αρμοδιότητος της Επιτροπής προς έλεγχο των οικονομικών των συνδυασμών και των υποψηφίων, αλλά αντιθέτως, υποχρέωση αυτής. Ειδικώς, για την εκπρόθεσμη υποβολή καταστάσεων επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις των άρθρων 17 παρ.5 και 18 παρ.1 του Ν 3202/2003. ιι) Οι προθεσμίες της παρ.6 του άρθρου 14 του Ν 3202/2003 προς διενέργεια των ελέγχων, από την αυτή Επιτροπή, έχουν ενδεικτικό χαρακτήρα. (ομοφ.)
23993/2019
Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3870/2010 «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές» (Α΄138) ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών της 26ης Μαΐου 2019 και των επαναληπτικών της 2ας Ιουνίου 2019.(ΑΔΑ: 670Υ465ΧΘ7-ΩΣΜ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 11/2019