ΝΣΚ/239/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εταιρεία διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του Πανεπιστημίου. Συμβάσεις της εταιρείας αυτής. Δημόσια έργα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ΠΔ 29/93 από την εταιρεία α) στα διατηρητέα κτίρια των κληροδοτημάτων με συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης, β) στα οικόπεδα με το σύστημα της αντιπαροχής τόσο της ιδίας όσο και των κληροδοτημάτων και γ) στα μεμονωμένα γραφεία, οικίες κλπ, με πλειοδοτικό διαγωνισμό μίσθωσης δεν υπάγεται στην έννοια του δημοσίου έργου κατά το Εθνικό και Κοινοτικό δίκαιο. Συνέπεια της μη υπαγωγής στην έννοια του δημοσίου έργου είναι ότι οι άνω συμβάσεις δεν υπάγονται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τέλος η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει το ΠΔ 715/79, υποχρεούται όμως να διενεργεί δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/455/2003
Νομιμότητα καταβολής χρηματικών ποσών από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως εντολέα, στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου, για την αξιοποίηση του Γρυπαρείου Μεγάρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως εντολέας (ΑΚ 713) υποχρεούται να καταβάλει στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, εντολοδόχος, (άρθρο 9 ΠΔ 29/93 και ΑΚ 721) τα χρηματικά ποσά τα οποία δυνάμει συμβάσεως ανέλαβε η ανωτέρω Εταιρεία, για την αξιοποίηση ακινήτου του Πανεπιστημίου, δυνάμει σχετικής εντολής του.
ΝΣΚ/77/2011
Κληροδοτήματα - Εταιρεία Αξιοποιήσεως και Διαχειρίσεως της περιουσίας του Πανεπιστημίου - Αμοιβή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Εγκύρως συνομολογείται με σύμβαση, που καταρτίζεται μεταξύ της Εταιρείας και του Πανεπιστημίου Αθηνών, αμοιβή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες διαχειρίσεως και αξιοποιήσεως των περιουσιών των Κληροδοτημάτων του Πανεπιστημίου, υπό την προϋπόθεση, ότι τούτο δεν απαγορεύεται από τη συστατική πράξη του οικείου κληροδοτήματος, πράγμα, που μόνο κατά περίπτωση δύναται να διαγνωσθεί. 2) Η αμοιβή αυτή, η οποία υπόκειται στην έγκριση του αρμοδίου οργάνου, κατά τις διατάξεις του ΑΝ 2039/1939 (άρθρο 104), θα πρέπει να είναι ανάλογη με την έκταση και το είδος των παρασχεθεισών υπηρεσιών, τον χρόνο απασχολήσεως, τις ειδικές περιστάσεις κάθε συγκεκριμένης περιπτώσεως καθώς και το μέγεθος εκάστου κληροδοτήματος, το οποίο θα βαρύνει και επιπλέον δεν επιτρέπεται να περιορίζει ή καθιστά ανέφικτη την εκπλήρωση του κατά τη βούληση του διαθέτη κοινωφελούς σκοπού του. (ομοφ.)
Π.Δ.29/1993
'Ιδρυση Ειδικού Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου για την αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΝΣΚ/140/2020
Ενδεδειγμένες ενέργειες εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ, αναφορικά με την τύχη της χρηματικής εγγύησης που καταβλήθηκε για τη συμμετοχή στον δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για τη στέγαση ακινήτου του τ. ΕΤΕΑΕΠ, καθολικός διάδοχος του οποίου τυγχάνει ο e-ΕΦΚΑ, από τους πλειοδοτήσαντες, οι οποίοι όμως δεν προσήλθαν για την υπογραφή της τελικής σύμβασης μίσθωσης.(..)
Οι διατάξεις του άρθρου 44 του π.δ/τος 715/1979 επί εκμίσθωσης, σε τρίτο, ακινήτου του τ. ΕΤΕΑΕΠ, καθολικός διάδοχος του οποίου είναι ο e-ΕΦΚΑ, το οποίο ακίνητο εμπίπτει στις προστατευτικές διατάξεις περί εμπορικών μισθώσεων, δεν εφαρμόζονται ως προς τα ουσιαστικά ζητήματα (και τέτοιο ζήτημα τυγχάνει να είναι και η τύχη της χρηματικής εγγύησης που καταβλήθηκε ως προϋπόθεση συμμετοχής στον πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ενοικίαση του ακινήτου αυτού, από τον πλειοδοτήσαντα, ο οποίος δεν προσήλθε για την υπογραφή της τελικής σύμβασης μίσθωσης), αλλά εφαρμοστέες τυγχάνουν οι διατάξεις του π.δ/τος 34/1995 περί εμπορικών μισθώσεων και 197-198 του Αστικού Κώδικα, κατ’ εφαρμογή των οποίων η αρμόδια Υπηρεσία (Τμήμα Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας της Δ/νσης Ακίνητης Περιουσίας της Γενικής Δ/νσης Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης) του e-ΕΦΚΑ, οφείλει να προβεί άμεσα σε επιστροφή της καταβληθείσας χρηματικής εγγύησης.
Φ.951.1/86/3984/Σ.102748/2013
Aποδοχή της υπ’ αριθμ. 334/2013 Γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία για τον δημόσιο διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, που προκηρύχθηκε την 10.3.2011 από το ΜΤΝ για την παραχώρηση διαχείρισης (MANAGEMENT) - εκμετάλλευσης του επί των οδών Ερμού αριθ. 15 - Πετράκη και Σκόπα ακινήτου του, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ΠΔ 60/2007 και συνεπώς δεν μπορεί να εφαρμοστεί και το άρθρο 25 αυτού, αλλά έχει εφαρμογή, ως προς διαδικαστικό ζήτημα της διεξαγωγής του διαγωνισμού για την επιλογή του μισθωτή, το ΠΔ 715/79, ενώ ως προς τα ουσιαστικά ζητήματα της μέλλουσας να συναφθεί σύμβασης μίσθωσης, μεταξύ των οποίων η χρονική της διάρκεια, το Π.Δ. 34/1995.
ΑΕΠΠ/231/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, η εταιρεία "..." ζητά την ακύρωση της υπ' αριθ. πρωτ. 7313/9.11.2017 Απόφασης του Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η προσφυγή στρέφεται κατά του σκέλους της εν λόγω απόφασης που ενέκρινε τις προσφορές των εταιρειών (α) "...", (β) "...", (γ) "..." και (δ) "....", κρίνοντάς τες αποδεκτές στο πλαίσιο του Ηλεκτρονικού Ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης-επιτήρησης των εγκαταστάσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΝΣΚ/74/2022
Ερωτάται: 1) Αν η δικαστική ακύρωση της έκπτωσης αναδόχου εκμίσθωσης ακινήτου του e-ΕΦΚΑ μπορεί να επιφέρει ακύρωση της μίσθωσης που θα συναφθεί, κατόπιν νέου Δημόσιου Πλειοδοτικού Διαγωνισμού και 2) αν στον νέο Δημόσιο Πλειοδοτικό Διαγωνισμό εκμίσθωσης του ακινήτου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής η έκπτωτη εταιρεία και φυσικά πρόσωπα ή φυσικά πρόσωπα-μέτοχοι εταιρειών που συμμετείχαν στην έκπτωτη ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία (Ι.Κ.Ε.).(..)1. Η δικαστική ακύρωση της έκπτωσης αναδόχου εκμίσθωσης ακινήτου του e-ΕΦΚΑ δεν αναβιώνει υπέρ αυτού την κατακύρωση του διαγωνισμού, δεν γεννά αξίωση προς εκπλήρωση της σύμβασης και δεν επηρεάζει τη νέα μίσθωση που πιθανόν συναφθεί μετά από έναν νέο δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκμίσθωση του ακινήτου. Εντούτοις, με την ενδεχόμενη ακύρωση, ελλοχεύει ο κίνδυνος, να υποχρεωθεί ο Φορέας, υπό προϋποθέσεις, σε αποζημίωση του δικαιωθέντος υποψηφίου, κατά τις κείμενες διατάξεις. 2. α) Η δυνατότητα συμμετοχής της έκπτωτης εταιρείας σε πιθανό νέο δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό εκμίσθωσης του ακινήτου, θα εξαρτηθεί από τους όρους της Διακήρυξης, ο προσδιορισμός και η θέσπιση των οποίων ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Δ.Σ. του e-ΕΦΚΑ και β) αν συντρέξουν λόγοι αποκλεισμού της εταιρείας «ΡΒ…ΙΚΕ» αποκλείονται και τα φυσικά πρόσωπα που ήταν διαχειριστές της κατά τον χρόνο στον οποίο ανάγεται ο λόγος του αποκλεισμού της από τον Διαγωνισμό (ομόφωνα).
ΝΣΚ/14/2017
Δυνατότητα προσμέτρησης χρόνου προϋπηρεσίας από συμβάσεις έργου σε συμβάσεις εργασίας στους εργαζόμενους στον ΕΛΚΕ (Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας) του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. (..)Σύμφωνα με το άρθρο 93 του Ν. 4310/2014, όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 24 του Ν. 4386/2016, κατά τη σύναψη συμβάσεων εργασίας εργαζομένων στον ΕΛΚΕ, δεν μπορεί να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία σε αυτόν με συμβάσεις έργου (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/962/2018
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης 'Παροχής Υπηρεσιών Φύλαξης στα κτήρια του Πανεπιστημίου Αθηνών' για 24 μήνες. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης σε όλα τα κτήρια του Πανεπιστημίου, με προϋπολογιζόμενη αξία 3.956.956,09 ευρώ. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, ενώ ταυτόχρονα αμφισβητεί και την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας.
ΝΣΚ/327/2005
Αναγνώριση από μόνιμο υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, προϋπηρεσίας που προσέφερε στο Ε.Μ.Π. με συμβάσεις μίσθωσης έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις από 29-10-2002 και από 20-10-2004 βεβαιώσεις του ΝΠΔΔ στο οποίο παρείχε υπηρεσία με συμβάσεις μίσθωσης έργου ο ως άνω υπάλληλος και οι οποίες αποτελούν υπηρεσιακά έγγραφα κατά την έννοια της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, συνάγεται ότι συντρέχουν σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις που απαιτεί η προπαρατεθείσα διάταξη της περ. ι) της παρ.1 του παραπάνω άρθρου, για να ληφθεί υπόψη η εν λόγω υπηρεσία, ως υπηρεσία για την εξέλιξη του μονίμου αυτού υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003 για το χρονικό διάστημα από 1-1-1995 μέχρι 31-12-1999. Κατά συνέπεια με βάση τα παραπάνω αναφερόμενα υπηρεσιακά έγγραφα, η ερωτώσα υπηρεσία μπορεί να αναγνωρίσει τον αντίστοιχο χρόνο παροχής υπηρεσίας με συμβάσεις μίσθωσης έργου, ως υπηρεσία για την εξέλιξη του μόνιμου αυτού υπαλλήλου στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003.