ΝΣΚ/242/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μειοδοτικοί διαγωνισμοί που αφορούν αγορά κτιρίων για τη δημιουργία Ψυχογηριατρικών Οικοτροφείων Α΄ και Β΄, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης – Έγκριση του Υπουργού Υγείας των κατακυρωτικών αποφάσεων – Νομιμότητα της κατακύρωσης του αποτελέσματος των ανωτέρω διαγωνισμών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) H απόφαση του Δ.Σ. του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, για την κατακύρωση του αποτελέσματος των ανωτέρω διαγωνισμών υπόκειται σε έγκριση από τον Υπουργό Υγείας και β) η κατακύρωση στους ανωτέρω δύο διαγωνισμούς των προσφορών οριζοντίων ιδιοκτησιών, είναι νόμιμη εφόσον η κάθε προσφορά ανταποκρίνεται στις τεχνικές προδιαγραφές που έχουν τεθεί στις αντίστοιχες διακηρύξεις. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/58/2006
Ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγωνισμών με κατακύρωση του αποτελέσματος σε διαγωνιζόμενη εταιρία, παρά την αντίθετη σκέψη απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο διατακτικό της οποίας γίνεται μνεία του σκεπτικού της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς το διατακτικό αποφάσεων της Ε.Α. του Σ.τ.Ε., υποχρεούται να μην προβεί σε κατακύρωση του αποτελέσματος διαγωνισμών σε διαγωνιζόμενη, μέχρι την έκδοση αποφάσεων επί των αιτήσεων ακύρωσης που έχουν ασκηθεί από την εταιρεία αυτή. (πλειοψ.)
7420/2011
Έγκριση φορέα για τη διενέργεια των διαγωνισμών του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.), του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έτους 2011.
ΥΑ/7528/2011
Έγκριση φορέα για τη διενέργεια των διαγωνισμών του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.), των Υγειονομικών Περιφερειών και των Φορέων Υγείας, του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έτους 2011.
ΕΑΔΗΣΥ/1754/2023
Με την ανωτέρω προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της με αρ. πρωτ.: …/21-9-2023 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία ….) απόφασή της για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στον προσφεύγοντα.
ΕΑΔΗΣΥ/283/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση: α) της απόφασης της Υπηρεσιακής Γραμματέως της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 6312/16.12.2022 και με θέμα: «Έγκριση του υπ’ αρ. 23/2022 πρακτικού της τριμελούς επιτροπής διενέργειας και αξιολόγησης διαγωνισμών και κατακύρωση του αποτελέσματος για το Τμήμα 3 του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού άνω των κοινοτικών ορίων που διενεργήθηκε με την με αριθ. …/04.08.2022 (…) διακήρυξη για την ανάθεση της σύμβασης ‘…’, στο πλαίσιο του έργου …, Βελτιώνοντας την ενεργειακή απόδοση: Επίδειξη σε δημόσια κτήρια, “…”, το οποίο υλοποιείται μέσω του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας INTERREG IPA ‘…’» και β) της απόφασης του ίδιου οργάνου με αριθμό 5804/23.11.2022 και με θέμα: «Έγκριση των υπ’ αρ. 8 και 13/2022 πρακτικών της τριμελούς επιτροπής διενέργειας και αξιολόγησης διαγωνισμών που αφορούν τα δύο πρώτα στάδια της διαδικασίας ανάθεσης και ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για το Τμήμα 3 του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού άνω των κοινοτικών ορίων που διενεργήθηκε με την με αριθ. …/04.08.2022 (…) διακήρυξη για την ανάθεση της σύμβασης ‘…’, στο πλαίσιο του έργου …, Βελτιώνοντας την ενεργειακή απόδοση: Επίδειξη σε δημόσια κτήρια, “…”, το οποίο υλοποιείται μέσω του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας INTERREG IPA ‘…’».
ΕλΣυν.Τμ.6/643/2016
Προμήθεια υγειονομικού υλικού:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ανωτέρω έγιναν δεκτά μη νομίμως η αναθέτουσα αρχή προέβη στην κατακύρωση του αποτελέσματος της διεξαχθείσας διαγωνιστικής διαδικασίας, χωρίς προηγουμένως να έχει ζητηθεί από αυτήν η εκ νέου προσκόμιση των απαιτουμένων στους δημόσιους διαγωνισμούς για την κατακύρωση του τελικού αποτελέσματος δικαιολογητικών, των οποίων η ισχύς είχε λήξει κατά το χρόνο της κατακύρωσης. Ήδη με την υπό κρίση αίτηση προβάλλεται ότι λόγω του δυσλειτουργικού και ατελούς συστήματος ανάθεσης των προμηθειών για τις ανάγκες των φορέων υγείας, που έχει ως αποτέλεσμα η ολοκλήρωση ενός διαγωνισμού να διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα, η αναθέτουσα αρχή συγγνωστώς θεώρησε ότι η επικαιροποίηση των δικαιολογητικών κατακύρωσης μπορούσε να γίνει με υπεύθυνη δήλωση των αναδειχθέντων μειοδοτών. Ωστόσο, δοθέντος, ότι η ανωτέρω πλημμέλεια της κατακυρωτικής απόφασης δύναται να αρθεί μόνο με την ανάκληση αυτής και την εκ νέου έκδοσή της, αφού προηγουμένως ζητηθεί η προσκόμιση των απαιτούμενων για την κατακύρωση επικαιροποιημένων στο σύνολό τους σχετικών δικαιολογητικών, δεν δύναται να αναγνωρισθεί συγγνωστή πλάνη υπέρ των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου. Τέλος, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος και ο ισχυρισμός του αιτούντος περί συνδρομής λόγων υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος αναγομένων στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του, διότι το δημόσιο συμφέρον, ήτοι εν προκειμένω το συμφέρον της παροχής υπηρεσιών υγείας, εξυπηρετείται προεχόντως με την τήρηση της νομιμότητας στις διαδικασίες ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών υγείας και όχι με την παραβίαση αυτής, όπως εν προκειμένω διά της ανάθεσης των επίμαχων ειδών κατά παράβαση των ως άνω διατάξεων, για τις οποίες ο νομοθέτης, που τις έχει θεσπίσει, έχει κατά τεκμήριο λάβει υπόψη του την ιδιαίτερη σημασία των οικείων προμηθειών για την απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών υγείας από τα Νοσοκομεία..Δεν ανακαλεί την 223/2015 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.4/78/2001
Προμήθεια ειδών ιματισμού-ένδυσης-υπόδησης...Με βάση τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι δαπάνες για την προμήθεια ειδών ιματισμού-ένδυσης-υπόδησης, μέσω του ανοικτού διαγωνισμού, της 31.8.2000 και στολών εργασίας μέσω της διενέργειας του κλειστού διαγωνισμού της 14.11.2000 δεν είναι νόμιμες, εφόσον δεν ήταν νόμιμη η κατακύρωση των συγκεκριμένων ως άνω ειδών, αφού η επιτροπή του διαγωνισμού είχε δέσμια αρμοδιότητα να προτείνει την κατακύρωση του αποτελέσματος των διαγωνισμών στις εταιρίες των οποίων οι προσφορές αξιολογήθηκαν ως τεχνικώς αποδεκτές και τα είδη παρέχονταν με τη χαμηλότερη τιμή. Αξιολογήσεις δε ή συγκρίσεις ως προς το τεχνικώς αποδεκτό, ποιοτικό από επόψεως κατασκευής και άρτιο των προσφερόμενων ειδών δεν μπορούσαν να γίνουν από την επιτροπή του διαγωνισμού μετά την αποσφράγιση και των οικονομικών προσφορών των συμμετεχουσών εταιριών. Κατ’ επέκταση και οι αποφάσεις του Δ.Σ. του Νοσοκομείου … περί κατακυρώσεως του αποτελέσματος των εν λόγω διαγωνισμών ως προς τα συγκεκριμένα είδη σε προμηθευτές - μη μειοδότες είναι ομοίως νομικά πλημμελείς με συνέπεια να είναι μη νόμιμες, εκ του λόγου τούτου, οι υπό κρίση δαπάνες. Περαιτέρω ο προβαλλόμενος ισχυρισμός περί κατακυρώσεως των αποτελεσμάτων των διαγωνισμών σε μη μειοδότες, λόγω της μικρής αποκλίσεως, που εμφανίζουν οι τιμές των προμηθευτών σε σύγκριση με εκείνες των πραγματικών μειοδοτών και της ποιοτικής ανωτερότητας των πρώτων έναντι των τελευταίων, είναι αβάσιμος, διότι το κριτήριο της χαμηλότερης τιμής επιβάλλεται από τη διακήρυξη ως αποκλειστικό και υποχρεωτικό μέτρο για την κατακύρωση με μόνη τη σύγκριση της προσφερόμενης από κάθε συμμετέχοντα τιμής. Πρέπει να σημειωθεί ότι, οι σχετικές αποκλίσεις των τιμών ενός εκάστου των ειδών (στον ανοικτό διαγωνισμό ανέρχονται συνολικά στο ποσό των 3.184.407 δρχ. και στον κλειστό διαγωνισμό στο ποσό των 315.400 δρχ. + Φ.Π.Α.) και είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Συνακόλουθα, τα κρινόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει για τους λόγους αυτούς να θεωρηθούν, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του έτερου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου.
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)97/2013
Μη νόμιμη η προμήθεια αναλωσίμων υλικών αντιδραστηρίων για τις ετήσιες ανάγκες Νοσοκομείου, καθόσον ανατέθηκε κατόπιν διενέργειας δύο (2) πρόχειρων διαγωνισμών αντί ενός (1) τακτικού διαγωνισμού, ενώ επρόκειτο για ομοειδή είδη, η συνολική ετήσια δαπάνη των οποίων υπερέβαινε το όριο των 60.000 ευρώ (αρθ.2 παρ.12 και 13 ν.2286/1995 σε συνδυασμό με Π1/3305/2010, ΦΕΚ Β’ 1789 Υ.Α.). Η επιβάρυνση διαφορετικών υποκωδικών του αρχείου ειδών, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα, καθόσον οι σχετικές συναφθείσες συμβάσεις δεν παρουσιάζουν αυτοτέλεια.Επιπλέον, μη νόμιμη και η τροποποίηση ή κατάργηση ουσιωδών όρων της διακήρυξης, μετά την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού και χωρίς ρητή πρόβλεψη στη σχετική διακήρυξη
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/69/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Με τα δεδομένα αυτά .., το Νοσοκομείο μη νομίμως προέβη στην ανάθεση των ανωτέρω προμηθειών, καθότι: α) η παράλειψη δημοσίευσης του κριτηρίου κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού αποτελεί ουσιώδη παραβίαση της αρχής της τυπικότητας που διέπει τη διαγωνιστική διαδικασία..β) ως προς την κατακύρωση στην εταιρεία «..» της προμήθειας των αντιδραστηρίων,μη νομίμως ελήφθησαν υπόψη οι τιμές που προσέφερε η ίδια ως άνω εταιρεία σε προηγούμενη (βάσει των προσκομισθέντων τιμολογίων) σύμβαση προμήθειας, ως συγκριτικό στοιχείο δυνάμενο να δικαιολογήσει την κατακύρωση στην ίδια του αποτελέσματος του διαγωνισμού..γ) μη νομίμως προέβη η αναθέτουσα αρχή σε επαύξηση της κατακυρωθείσας δαπάνης προμηθειών, καθόσον τη δυνατότητα αυτή η αναθέτουσα αρχή την διαθέτει και δύναται να την ασκήσει μόνο κατά το χρόνο κατακύρωσης...Πλην όμως, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας την άμεση και κατεπείγουσα ανάγκη του Νοσοκομείου προς προμήθεια των ανωτέρω ειδών κατά τον κρίσιμο χρόνο, κρίνει ότι τα όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν στην προκειμένη περίπτωση με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων αλλά για την προάσπιση του αγαθού της δημόσιας υγείας..(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)
ΕΑΔΗΣΥ/238/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθεί η υπ’ αρ. …/2023 απόφαση της … Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής, με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό Νο 2 της Επιτροπής Διενέργειας – Αξιολόγησης Διαγωνισμών κατά το μέρος όπου έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας, για το ΤΜΗΜΑ Α «…» και προέβη στην κατακύρωση του διαγωνισμού κατά το ως άνω τμήμα στην ανωτέρω και να κριθεί απορριπτέα η προσφορά της.