×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/243/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ειδικές χρήσεις γης της περιοχής Πλάκας. Κατάστημα εστιατορίου. Μετατροπή σε οβελιστήριο-μπαρ. Δυνατότητα συνέχισης της χρήσης κατ εφαρμογή της παρ.4γ του άρθρου 8 του ΠΔ 2-9-1986.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση δεν δύναται να εγκρίνει την αιτούμενη χρήση του εστιατορίου, δεδομένου ότι όπως ρητά ορίζεται στις διατάξεις με τις οποίες καθορίζονται από το έτος 1982, ειδικές χρήσεις γης της περιοχής Πλάκας, απαραίτητη προϋπόθεση για την συνέχιση των χρήσεων του άρθρου 8 παρ.5γ του Π. Δ/τος 5.10.1993, είναι η κατά τη δημοσίευση του Π. Δ/τος από 30.9.1982 (23.11.82), νόμιμη λειτουργία των χρήσεων αυτών, προϋπόθεση η οποία δεν συντρέχει στην προκειμένη περίπτωση. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/193/2006

Απομάκρυνση μη επιτρεπομένων χρήσεων γης της παρ.4γ του άρθρου 2 του ΠΔ 23-7/19-8-1998 στη περιοχή του Μεταξουργείου στην Αθήνα, ενόψει και των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν 3325/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι μη επιτρεπόμενες χρήσεις γης της παρ.4γ του άρθρου 2 του ΠΔ 23-7/19-8-1998 (ΦΕΚ Δ΄ 616) στη περιοχή του Μεταξουργείου στην Αθήνα, ενόψει των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν 3325/2005 (ΦΕΚ Α΄ 68/11-3-2005), σχετικά με την «Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης», οι οποίες ορίζουν ως χρόνο απομάκρυνσης των δραστηριοτήτων, που είναι ασύμβατες με τις χρήσεις γης, την δωδεκαετία από την ημερομηνία εφαρμογής της σχετικής διάταξης, πρέπει να απομακρυνθούν την 19-8-2010.


ΝΣΚ/87/2002

Παραδοσιακοί οικισμοί. Χρήσεις γης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η έννοια των χρήσεων γης εστιατόρια, αναψυκτήρια, κέντρα διασκέδασης αναψυχής του άρθρου 1Β του ΠΔ της 23.2.1987, δεν ταυτίζεται κατ ανάγκη προς τους αντίστοιχους ορισμούς του Υγειονομικού Κανονισμού. Χρήσεις γης σε συγκεκριμένη περιοχή επιβάλλονται ή απαγορεύονται με πολεοδομικά κριτήρια, συναπτόμενα προς το χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία του δεδομένου οικισμού έστω και με χρησιμοποίηση ή παραπομπή στην ορολογία του Υγειονομικού Κανονισμού. Χρήσεις γης Χώρας Μυκόνου (απαγορεύσεις).


ΝΣΚ/209/2008

Μεταβατικές ρυθμίσεις μετά τον καθορισμό χρήσεων γης στην περιοχή ΜΕΤΣ Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι χρήσεις γης στην περιοχή ΜΕΤΣ του Δήμου Αθηναίων που απαγορεύονται εφεξής δυνάμει του από 25-8-1993 Προεδρικού Διατάγματος, μπορούν να συνεχιστούν (κατά παρέκκλιση) προσωρινά κατά τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 αυτού από το δικαιούχο φυσικό πρόσωπο υπό μορφή ατομικής επιχειρήσεως ή και από εταιρεία, οποιασδήποτε μορφής, στην οποία όμως το δικαιούχο φυσικό πρόσωπο πρέπει να έχει κυρίαρχη συμμετοχή.


ΝΣΚ/156/2019

α) Εάν οι διατάξεις του π.δ/τος 59/2018 τροποποιούν τις προβλεπόμενες από τον υφιστάμενο πολεοδομικό σχεδιασμό χρήσεις στην περιοχή του «Ελαιώνα», β) Εάν στην περιοχή του «Ελαιώνα» επιτρέπεται η χρήση των «ιδιωτικών μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας» και γ) Εάν στην περιοχή του «Ελαιώνα» επιτρέπονται οι χρήσεις «Κέντρο Αποθήκευσης Διανομής» (ΚΑΔ) ή «Ενυδρείο».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Με εξαίρεση τις περιοχές του «Ελαιώνα» που έχουν, τυχόν, καθοριστεί ως περιοχές «Μη οχλούσας Βιομηχανίας-Βιοτεχνίας- Βιομηχανικού και Βιοτεχνικού Πάρκου-ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ προς Εξυγίανση» ή «Οχλούσας Βιομηχανίας-Βιοτεχνίας» ή «Χονδρεμπορίου» ή «Κοινωνικών Εξυπηρετήσεων», οι διατάξεις του π.δ/τος 59/2018 δεν τροποποιούν τις προβλεπόμενες, από τον εγκεκριμένο κατά την έκδοσή του πολεοδομικό σχεδιασμό, χρήσεις γης, στην ανωτέρω περιοχή. β) Επιτρέπεται η χρήση των «ιδιωτικών μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας» του π.δ/τος 84/2001 («Πολυϊατρείων» ή «διαγνωστικών εργαστηρίων») στους οικοδομήσιμους χώρους, που χαρακτηρίζονται με το στοιχείο Β' στα διαγράμματα που συνδημοσιεύτηκαν στην ΕτΚ με το από 20.09/30.11.1995 π.δ/μα. γ) Η χρήση «Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής» (ΚΑΔ) και η χρήση «Ενυδρείο», δεν επιτρέπονται στους οικοδομήσιμους χώρους της περιοχής του «Ελαιώνα».


ΑΕΠΠ/755/2019

Η προσφεύγουσα επιδίωξε την ακύρωση της Διακήρυξης αριθ. 1367/2019 με αντικείμενο τη Μελέτη Στρατηγικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικής διάστασης σε επίπεδο Δήμων, η οποία περιλάμβανε την ανάδειξη, αποτύπωση και βέλτιστη αξιοποίηση χρήσεων γης για εγκατάσταση επιχειρήσεων. Αιτιολογούσε ότι οι όροι της Διακήρυξης ήταν αόριστοι, δυσανάλογοι και ασύνδετοι με το αντικείμενο, περιορίζοντας άδικα τον ανταγωνισμό. Ειδικότερα, επεσήμαινε ελλείψεις στην περιγραφή των παραδοτέων, δυσανάλογες απαιτήσεις προηγούμενης εμπειρίας (9 έργα διαφορετικών θεματικών) και μη σχετικές προϋποθέσεις για τα στελέχη της ομάδας έργου (π.χ. εμπειρία μόνο στον δημόσιο τομέα). Η σύμβαση στόχευε στη δημιουργία γεωχωρικών χαρτών και εργαλείων για χρήσεις γης, με προϋπολογισμό 816.532,30 €.


ΝΣΚ/132/2006

Καθορισμός από το ΥΠ.ΠΟ. Ζωνών Προστασίας αρχαιολογικού χώρου, κατ’ άρθρο 13 παρ.2 του Ν 3028/2002 και προώθηση προτάσεων για τον καθορισμό χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης κλπ στην Ζώνη Β’ Προστασίας του χώρου αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Υπουργός Πολιτισμού μπορεί να καθορίσει Ζώνες Α’ και Β’ Προστασίας ενός αρχαιολογικού χώρου και να προωθήσει προτάσεις για τον καθορισμό, μαζί με τον συναρμόδιο Υπουργό, όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσεων γης επιτρεπόμενων δραστηριοτήτων κλπ στη Β’ Ζώνη του χώρου αυτού, τόσο πριν, όσο και μετά την θεσμοθέτηση Ζ.Ο.Ε. μιας περιοχής, στην οποία περιλαμβάνεται και ο αρχαιολογικός χώρος, καθόσον δι’ αυτών (Ζωνών) παρέχεται εξειδικευμένη και αυξημένη προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος σε σχέση με τις ρυθμίσεις της Ζ.Ο.Ε., σύμφωνα με την συνταγματική επιταγή περί διηνεκούς και αυξημένης προστασίας αυτού (πολιτιστικού περιβάλλοντος). Το Υπουργείο Πολιτισμού, κατά την αντιμετώπιση αιτημάτων ιδιοκτητών ακινήτων για την επιχείρηση έργου κλπ εντός αρχαιολογικού χώρου, ο οποίος έχει περιληφθεί στις ρυθμίσεις Ζ.Ο.Ε., αλλά επιπλέον έχουν καθορισθεί σ’ αυτόν Ζώνες Προστασίας Α’ και Β’ με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και περαιτέρω έχουν καθορισθεί όροι και περιορισμοί δόμησης, χρήσεις γης κλπ με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και των συναρμοδίων Υπουργών, θα εφαρμόσει πλέον την άνω απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού περί καθορισμού Ζωνών και την Κοινή Υπουργική Απόφαση περί όρων και περιορισμών δόμησης κλπ στη Β’ Ζώνη, αφού δι’ αυτών παρέχεται εξειδικευμένη και αυξημένη προστασία του χώρου αυτού.


ΝΣΚ/383/2013

Επιτρεπόμενες χρήσεις γης και δόμηση στην περιοχή 2α της ΖΟΕ Νάξου – Περιορισμοί δόμησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο περιορισμός στη δόμηση της περ.8 της παρ.Ε του άρθρου 2 του από 13-10-1988 π.δ/τος για τα «Κέντρα αναψυχής» καταλαμβάνει, εκτός από τα «Κέντρα διασκεδάσεως» του άρθρου 41 της Υγειονομικής Διάταξης του 1983 και τα καταστήματα των άρθρων 37 και 38 της παραπάνω Διάταξης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/67/2013

Ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 5 του από 6.2.1993 π.δ/τος και 12 του ν.3212/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 5 του από 6.2.1993 π.δ/τος ( Δ΄ 142), με την οποία καθορίστηκαν χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης στα ΟΤ εκατέρωθεν του βασικού οδικού δικτύου του Δήμου Κηφισιάς, πρέπει να ερμηνεύεται σύμφωνα με την ερμηνεία της υπ’ αριθ.1633/2001 απόφασης του ΣτΕ και ότι συντρέχει λόγος ανάκλησης της απόφασης αποδοχής της υπ’ αριθ. 796/1995 Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. Η νεώτερη και ειδικότερη διάταξη του άρθρου 12 παρ.3 του ν.3212/2003 ερμηνεύεται, όπως ερμηνεύθηκε και η ως άνω διάταξη. (ομοφ.)


ΝΣΚ/254/2017

Δυνατότητα υποβολής μηνυτήριας αναφοράς εκ μέρους της φορολογικής διοίκησης για παραγραφείσες χρήσεις.  Προκειμένου περί χρήσεων οι οποίες δεν προτεραιοποιούνται προς έλεγχο και έκδοση πράξεως διορθωτικού προσδιορισμού, επειδή έχει υποπέσει σε παραγραφή το δικαίωμα του Δημοσίου προς επιβολή του φόρου κ.λπ., δεν είναι εκ των πραγμάτων δυνατή η υποβολή μηνυτήριας αναφοράς από τα όργανα της φορολογικής διοίκησης, διότι δεν πρόκειται να διενεργηθεί έλεγχος για τις υποθέσεις αυτές και να εκδοθεί οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την υποβολή της μηνυτήριας αναφοράς και την εν συνεχεία άσκηση της ποινικής διώξεως. (ομόφ.)


ΝΣΚ/17/2019

Ισχύς των αποφάσεων της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.), οι οποίες κυρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4081/2012 – Ποιες αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ., με τις οποίες έχουν εγκριθεί χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης λιμένων, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης της παρ. 9 γ' του άρθρου δέκατου ένατου του ν. 2932/2001, όπως ισχύει – Δυνατότητα έκδοσης οικοδομικής άδειας με βάση τις κυρωθείσες με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4081/2012 αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. ή ανάγκη για την έκδοση νέας πράξης καθορισμού χρήσεων γης και ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ., οι οποίες κυρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4081/2012, ισχύουν ως διατάξεις τυπικού νόμου. Η ισχύς αυτή, όμως, δεν ανατρέχει, όπως αναφέρεται στις παραπάνω διατάξεις, στο χρόνο έκδοσης των αποφάσεων, αλλά αφορά στο χρονικό διάστημα που έπεται της έναρξης ισχύος του ν. 4081/2012 (27-9-2012). Στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 9 γ' του άρθρου δέκατου ένατου του ν. 2932/2001, όπως αυτό είχε αντικατασταθεί, αρχικά, με την παράγραφο 3 του άρθρου 31 του ν. 4368/2016, εμπίπτουν οι κανονιστικές αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ., οι οποίες εκδόθηκαν μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 4081/2012 και πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 4368/2016. Για την έκδοση οικοδομικής άδειας για το λιμένα της Καβάλας και τους λοιπούς λιμένες, για τους οποίους έχουν εκδοθεί αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. κυρωθείσες με το άρθρο 15 του ν. 4081/2012, δεν απαιτείται η έκδοση νέας πράξης καθορισμού χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης με βάση τις διατάξεις του άρθρου 140 του ν. 4504/2017. (ομόφ.)