ΝΣΚ/256/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Τροποποίηση Ζώνης Λιμένα Ραφήνας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η τροποποίηση της διοικητικής πράξης καθορισμού της Ζώνης Λιμένα Ραφήνας, μετά την έκδοση δικαστικής απόφασης με την οποία εξαιρείται ιδιοκτησία τρίτων από την έκταση της Ζώνης, πρέπει να γίνει σύμφωνα με το άρθρο 21 του Ν 2971/2001.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/199/2006
Λιμένες. Χερσαία ζώνη. Δυνατότητα αποχαρακτηρισμού τμήματος χερσαίας ζώνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατός, κατά τροποποίηση της σχετικής περί καθορισμού απόφασης, ο αποχαρακτηρισμός τμήματος χερσαίας ζώνης λιμένα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν 2971/2001.
ΝΣΚ/38/2008
Οργανισμοί Λιμένα. Όροι, προϋποθέσεις και έκταση του δικαιώματος χρήσεως και εκμεταλλεύσεως ζώνης λιμένα. Καταφύγιο τουριστικών σκαφών. Όροι, προϋποθέσεις και αρμοδιότητα για τη δημιουργία του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση ερευνά και αποφαίνεται, υπό το διδόμενο στη συγκεκριμένη περίπτωση πραγματικό και το πλέγμα των διατάξεων των νόμων 2160/1993, 2932/2001 και 2971/2001 επί των ζητημάτων: α) της εκτάσεως του δικαιώματος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας ΑΕ προς χρήση και εκμετάλλευση ζώνης λιμένα και β) των όρων, των προϋποθέσεων και της αρμοδιότητας για τη δημιουργία και λειτουργία καταφυγίου τουριστικών σκαφών.
ΕλΣυν/Ε Κλιμ/173/2010
Μη νόμιμη η διαδικασία ανάθεσης δημοσίου έργου, καθόσον: α) η Διοίκηση δεν έχει εκδώσει εκτελεστή διοικητική πράξη που να βεβαιώνει ότι από το ελεγχόμενο δημόσιο έργο, που αφορά σε επέκταση λιμένα, δεν επέρχονται ουσιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις επιπτώσεις που το αρχικό έργο έχει στο περιβάλλον, με αποτέλεσμα οι περιβαλλοντικοί όροι που εγκρίθηκαν για το αρχικό έργο να διέπουν και την επέκταση αυτού, β) δεν έχει εκδοθεί η απαιτούμενη από το άρθρο 21 του ν.2971/2001 απόφαση του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου λιμένα περί καθορισμού ορίων χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης αυτού και γ) η πρώτη μειοδότρια εταιρεία δεν προσκόμισε όλα τα απαιτούμενα από τη διακήρυξη δικαιολογητικά συμμετοχής της στο διαγωνισμό και ειδικότερα ασφαλιστική ενημερότητα ΤΣΜΕΔΕ για τα στελέχη του πτυχίου της, αφού η ασφαλιστική ενημερότητα αυτών είχε λήξει κατά την ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού.Το VI Τμήμα με την 2013/2010 απόφασή του ανακάλεσε την προμνησθείσα Πράξη ως προς την πρώτη νομική πλημμέλεια αναγνωρίζοντας συγγνωστή πλάνη στα όργανα της αναθέτουσας αρχής, ως προς τη δεύτερη νομική πλημμέλεια έκρινε ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν υπήρξε η αναγκαιότητα καθορισμού των ορίων της θαλάσσιας ζώνης λιμένα, που είναι αυτά που καθορίζονται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 20 και 21 του ν.2971/2001, ούτε προκύπτει ότι υπήρξε αναγκαιότητα ανακαθορισμού ορίων για τις ζώνες λιμένα, αφού ο καθορισμός είχε γίνει με βάση τις διατάξεις του α.ν. 2344/1940. Τέλος, ως προς την τρίτη νομική πλημμέλεια το Τμήμα έκρινε από τα στοιχεία που προσκομίστηκαν ενώπιόν του ότι η ασφαλιστική ενημερότητα ΕΤΑΑ των προσώπων που στελεχώνουν το πτυχίο της πρώτης μειοδότριας εργοληπτικής επιχείρησης ίσχυε μέχρι 30.6.2010 και κάλυπτε το διαγωνισμό, ο οποίος διενεργήθηκε στις 9.2.2010.
ΝΣΚ/252/2002
Νόμος 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις». Διαχρονικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2971/2001 υποθέσεις καθορισμού αιγιαλού, παραλίας, εκτέλεσης έργων επί του αιγιαλού και της παραλίας υπάγονται στις μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού ισχύουσες διατάξεις. Οι προσχώσεις υπό την ισχύ του Ν 2971/2001 διέπονται από το άρθρο 14 αυτού, με την επιφύλαξη ειδικών ρυθμίσεων.
ΝΣΚ/104/2013
Ισχύς αποφάσεων καθορισμού χερσαίας ζώνης λιμένα και αποφάσεων εξομοίωσης με ζώνη λιμένα που δεν έχουν δημοσιευτεί σε ΦΕΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ως άνω αποφάσεις διοικητικού καθορισμού χερσαίας ζώνης λιμένα ως ατομικές γενικού περιεχομένου και μη δημοσιευτέες στο ΦΕΚ, λόγω έλλειψης περί του αντιθέτου (κατά τον χρόνο έκδοσής τους) ειδικής διάταξης νόμου, δεν θεωρούνται ανυπόστατες και δεν υπάρχει δέσμευση της Διοίκησης από τα όσα έχουν παρεμπιπτόντως κριθεί από τις αναφερόμενες στο ερώτημα δικαστικές αποφάσεις (ποινικού και πολιτικού δικαστηρίου, αντιστοίχως), για ανάκληση ή ακύρωση τούτων και μάλιστα με αναδρομική ενέργεια (δηλ. από τον χρόνο έκδοσής τους). (ομοφ.)
ΝΣΚ/222/2005
Νομιμοποίηση παρανόμου κτίσματος επί χερσαίας ζώνης λιμένος υπό την ισχύ του Ν 2971/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η νομιμοποίηση παρανόμου κτίσματος, το οποίο έχει ανεγερθεί σε χερσαία ζώνη λιμένος κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.9 του άρθρου 27 του Ν 2971/2001. Η διαδικασία νομιμοποίησης θα λάβει χώρα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ίδιου νόμου.
ΝΣΚ/334/2010
Αρμοδιότητα επιβολής προστίμων για αυθαίρετες κατασκευές στη χερσαία ζώνη λιμένα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιος για την παρακολούθηση των εκτελούμενων στη χερσαία ζώνη λιμένα έργων είναι ο οικείος φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, μόνο δε η οικεία λιμενική αρχή και όχι η/και η πολεοδομία, έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα επιβολής του διοικητικού προστίμου του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001, σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής σε χερσαία ζώνη λιμένα.
Α.1190/2024
Τροποποίηση των ορίων της Ελεύθερης Ζώνης του Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Φ55/9022 4/54173/2922/956/2017
Καθορισμός αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και ιστορικών τόπων ανά την επικράτεια που εξαιρούνται της παραχώρησης της απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού (άρθρο 13 του ν. 2971/2001).
ΝΣΚ/257/2007
Ορισμός φορέα διοικήσεως και διαχειρίσεως της Ελεύθερης Ζώνης του λιμένα Πλατυγιαλίου Αστακού Αιτωλοακαρνανίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η από 15-11-2002 σύμβαση– με την οποία η εταιρεία «ΑΣΤΑΚΟΣ ΤΕΡΜΙΝΑΛ Α.Ε.» έχει αναθέσει στην εταιρεία «ΑΚΑΡΠΟΡΤ Α.Ε.» την ανάπτυξη, την διοίκηση και λειτουργία του λιμένα και της Ελεύθερης Ζώνης (Ε.Ζ.) της Ναυτιλιακής και Βιομηχανικής Περιοχής (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ.) Πλατυγιαλίου Αστακού Αιτωλοακαρνανίας– επιτρέπει στην Διοίκηση να ορίσει την εταιρεία «ΑΚΑΡΠΟΡΤ Α.Ε.» φορέα διοικήσεως και διαχειρίσεως της Ελεύθερης Ζώνης και β) ο ορισμός φορέα διοικήσεως και διαχειρίσεως της Ελεύθερης Ζώνης πρέπει να χωρήσει κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 133/1990 και όχι κατά τις διατάξεις του άρθρου 39 του Ν 2960/2001.