×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/26/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Παροχή βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συμβάσεις έργου που τυχόν καταρτισθούν με δέκα (10) άτομα ειδικότητας καθαρίστριας, για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους, με αντικείμενο τον καθαρισμό κτιρίων, στα οποία στεγάζεται το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών (τ. ΥΠΕΘΟ), υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, γιατί το ανωτέρω προσωπικό θα καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ως εκ τούτου δεν μπορεί να παρασχεθεί περί του αντιθέτου βεβαίωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/28/2007

Συμβάσεις μίσθωσης έργου δεν είναι νόμιμες, εφόσον καλύπτουν, ως εκ του αντικειμένου τους, πάγιες και διαρκείς ανάγκες , οι οποίες ανακύπτουν σε μόνιμη βάση.Περαιτέρω, εκ μόνου του λόγου ότι οι παραπάνω υπάλληλοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες δεν συνάγεται, άνευ ετέρου, ότι οι συμβάσεις τους υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή, στη συγκεκριμένη περίπτωση, των διατάξεων του π.δ.164/2004


ΝΣΚ/250/2009

Σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις, οι οποίες τάσσονται από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν 2527/1997 προς έκδοση της προβλεπόμενης στην παρ. 2 του ιδίου άρθρου βεβαίωσης (γνωμοδότησης) από το Ν.ΣΚ., διότι, από τα διαλαμβανόμενα στο σχετικό έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης (Δ/νση Διοίκησης, Τμήμα Προσωπικού), σε συνδυασμό με τις προβλεπόμενες από το νόμο αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Υπουργείου, προκύπτει, ότι, οι προς σύναψη συμβάσεις, δεν θα συνιστούν γνήσιες συμβάσεις έργου, αλλά θα υποκρύπτουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, προσώπων τα οποία θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


ΝΣΚ/121/2005

Συμβάσεις έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συμβάσεις, τις οποίες προτίθεται να συνάψει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων με δύο (2) άτομα, με αντικείμενο τη συγκέντρωση, αρχειοθέτηση και ταξινόμηση όλου του μέχρι σήμερα ειδικού έργου αυτής και των προηγούμενων αντίστοιχων φορέων, είναι γνήσιες συμβάσεις έργου και δεν υποκρύπτουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας.


ΝΣΚ/236/2006

Συμβάσεις έργου. Χορήγηση βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργασίες των δύο επιστημόνων που αναφέρονται στην αρχή, είναι δυνατό να αποτελέσουν αντικείμενο γνήσιων συμβάσεων έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, υπό την επί πλέον προϋπόθεση ότι στο κείμενο αυτών, εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, θα περιληφθεί και η βεβαίωση ότι οι εργασίες αυτές α) δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας, β) δεν μπορούν να εκτελεστούν από το υπάρχον προσωπικό, καθόσον απαιτούν εξειδικευμένες ειδικές γνώσεις τις οποίες αυτό στερείται και γ) δεν ανάγονται στον κύκλο των συνήθων καθηκόντων των υπηρετούντων στην υπηρεσία υπαλλήλων.


ΝΣΚ/72/2008

Χορήγηση βεβαίωσης για συμβάσεις έργου στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις οι οποίες τάσσονται από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του Ν 2527/1997 προς έκδοση της προβλεπόμενης στην παρ.2 του ιδίου άρθρου βεβαίωσης (γνωμοδότησης), διότι από τα διαλαμβανόμενα στο με αριθμό 7974/17.7.2007 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης (Δ/νση Διοίκησης, Τμήμα Προσωπικού), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το με αριθμό 14068/3.12.2007 όμοιο έγγραφο, δεν είναι δυνατόν να διευκρινισθεί εάν οι προς σύναψη συμβάσεις θα συνιστούν γνήσιες συμβάσεις έργου ή θα υποκρύπτονται συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, προσώπων τα οποία θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


ΕλΣυν/Κλ.1/269/2015

Συμβάσεις έργου:Oι εντελλόμενες δαπάνες, κατά το μέρος που αφορούν την καταβολή αμοιβής για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών για το πριν τις 6.10.2010 χρονικό διάστημα - οπότε και τελειώθηκε η διοικητική διαδικασία έγκρισης των σχετικών συμβάσεων μίσθωσης έργου και αυτές συνήφθησαν - δεν είναι νόμιμες, προεχόντως, διότι τόσο οι διοικητικές πράξεις που απαιτείται να εκδοθούν πριν τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων όσο και οι ίδιες οι συμβάσεις, εκδόθηκαν και συνήφθησαν, αντίστοιχα, μετά την παροχή του έργου εκ μέρους των φερόμενων ως δικαιούχων, χωρίς να συντρέχει κάποια από τις εξαιρέσεις αναδρομικότητας. Και τούτο, ανεξαρτήτως του ότι στα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν επισυνάπτονται η προβλεπόμενη από το άρθρο 10 του ν. 3812/2009 βεβαίωση του Α.Σ.Ε.Π. ότι οι ανωτέρω συμβάσεις δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ούτε η έγκριση της Επιτροπής του άρθρου 2 παρ. 1 της ΠΥΣ 33/2006. Μη νόμιμες δαπάνες.


ΝΣΚ/147/2005

Ε.Ο.Τ. – Συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (οκτάμηνης διάρκειας) – Διαδοχικές συμβάσεις – Διαδικασία Α.Σ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρχικές συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οκτάμηνης διάρκειας, θεωρούνται, σύμφωνα με το ΠΔ 164/2004, αυτές που καταρτίζονται το πρώτον υπό την ισχύ του Π.Δ/τος αυτού. Συνεπώς, οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, οκτάμηνης διάρκειας, που θα καταρτισθούν από τον Ε.Ο.Τ., σύμφωνα με το έγγραφο του ερωτήματος, με τους ίδιους εργαζόμενους με την ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και με τους ίδιους ή παρεμφερείς όρους εργασίας, είναι οι πρώτες που θα καταρτισθούν υπό το καθεστώς του ΠΔ 164/2004 και αυτές θεωρούνται ως αρχικές συμβάσεις, για τη σύναψη των οποίων δεν απαιτείται να παρέλθει τρίμηνο χρονικό διάστημα από τη λήξη των προηγούμενων συμβάσεων, που είχαν καταρτισθεί πριν από την ισχύ του Π.Δ/τος αυτού. Για την κατάρτιση των συμβάσεων αυτών θα πρέπει να τηρηθεί η διαδικασία του Α.Σ.Ε.Π., που προβλέπεται από το Ν 2190/1994.


ΝΣΚ/363/2001

ΟΓΑ. Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Χορήγηση βεβαιώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπό σύναψη συμβάσεις δεν έχουν ως αντικείμενο την εργασία καθ εαυτήν, ούτε καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΟΓΑ, αλλά αντιθέτως, έχουν παροδικό κατά βάση χαρακτήρα και αφορούν την προσπόριση στον ΟΓΑ συγκεκριμένων αποτελεσμάτων (έργων) στην παραγωγή των οποίων αδυνατεί να αντεπεξέλθει το προσωπικό του Οργανισμού. Συνεπώς οι υπό σύναψη συμβάσεις μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, χωρίς να υποκρύπτονται συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας.


ΕΣ/Τ1/22/2004

Μη νόνιμη σύμβαση έργου που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ανάγεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού


ΕΣ/ΚΠΕ/Τμ.4/25/2017

Καταβολή μισθοδοσίας σε«συμβασιούχους έργου», που προσλήφθηκαν κατ’ επίκληση του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 για την καθαριότητα του κτιριακού χώρου και του εξωτερικού προαύλιου χώρου.(...) Με τα δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες προεχόντως διότι οι επίμαχες συμβάσεις, αν και χαρακτηρίζονται από το Νοσοκομείο ... «ως συμβάσεις μίσθωσης έργου», κατ’ επίκληση του άρθρου 97 του ν. 4368/2016, στην πραγματικότητα δεν συνιστούν τέτοιες συμβάσεις, αλλά αντίθετα συνιστούν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, οι οποίες καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Νοσοκομείου ... στον τομέα της καθαριότητας. Με τη σύναψη δε των συμβάσεων αυτών από το εν λόγω Νοσοκομείο καταστρατηγούνται οι προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 103 του Συντάγματος, που απαγορεύουν την πρόσληψη προσωπικού μέσω συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ή μέσω συμβάσεων έργου προς κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, χωρίς να καταλαμβάνονται οργανικές θέσεις και χωρίς την τήρηση της διαδικασίας διαγωνισμού ή επιλογής με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και έλεγχο ανεξάρτητης αρχής.