ΝΣΚ/271/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πρόσληψη μεταπτυχιακών φοιτητών. Απαγορευτικές ρυθμίσεις των διατάξεων του Π.Δ/τος 164/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μεταπτυχιακοί φοιτητές (Μ.Φ.) Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) – Πρόσληψη αυτών σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.1 Ν 1268/1982 όπως ισχύει για να επικουρούν τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) – Δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές ρυθμίσεις του ΠΔ 164/2004 ως προσωρινή και εκπαιδευτικού χαρακτήρα, καλύπτουσα ανάγκες Π.Μ.Σ. συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
16084/2004
Οδηγίες για την εφαρμογή του Π.Δ.164/2004 "Ρυθμίσεις για τους εργαζομένους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στο Δημόσιο Τομέα"
ΝΣΚ/201/2008
Υπαγωγή ή μη στις ρυθμίσεις του ΠΔ 164/2004 (άρθρα 4 και 11) του προσωπικού που απασχολείται ευκαιριακά με συμβάσεις διαρκείας μίας ημέρας στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το προσωπικό, το απασχολούμενο ευκαιριακά από τον «Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος Α.Ε.» με σύμβαση μίας ημέρας, για την προετοιμασία και διεξαγωγή των ιπποδρομιακών συγκεντρώσεων δεν εμπίπτει στις ρυθμίσεις των διατάξεων του ΠΔ 164/2004 (άρθρα 4 και 11).
ΕΣ/ΤΜ.1/192/2010
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, ο προβαλλόμενος από τον αναπληρωτή Επίτροπο λόγος διαφωνίας ότι η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου προσκρούει στις απαγορευτικές διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 4 και 6 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004, λαμβανομένης υπόψη της προηγούμενης απασχόλησής της στο Δήμο ......, δεν ευσταθεί, αφού οι ανωτέρω επικαλούμενες διατάξεις προϋποθέτουν απασχόληση με την ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και η ανωτέρω προσλήφθηκε με ειδικότητα (ΥΕ φυλάκων) διαφορετική σε σχέση με αυτήν με την οποία είχε απασχοληθεί κατά το παρελθόν (ΥΕ εργατών καθαριότητας). Κατ’ ακολουθία αυτών και δεδομένου ότι δεν προβάλλεται άλλος λόγος μη νομιμότητας των εντελλόμενων δαπανών, αυτές είναι νόμιμες και, κατά συνέπεια, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/Τ1/112/2007
Σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου που αποτελεί την τέταρτη ανανέωση προηγουμένων συμβάσεων και συνιστά μη νόμιμη διαδοχική σύμβαση κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ. 164/2004.Μη σύννομη επίσης η πρόσληψη προαωπικού ορισμένου χρόνου που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
ΝΣΚ/119/2005
Οι ρυθμίσεις της κείμενης νομοθεσίας, που αφορούν τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες επιτρέπεται η σύναψη συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στο δημόσιο τομέα για την κάλυψη πρόσκαιρων ή απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών, όπως είναι π.χ. εκείνες του άρθρου 81 του Ν 1958/1991, δεν θίγονται από το ΠΔ 164/2004. Πλην, όμως, οι σχετικές συμβάσεις, οι οποίες πρόκειται να συναφθούν βάσει των ανωτέρω ειδικών ρυθμίσεων, επηρεάζονται από τις διατάξεις του ΠΔ 164/2004 και πρέπει να εναρμονίζονται με αυτές, οι οποίες συμπληρώνουν, κατά το σημείο τούτο, τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 81 του Ν 1958/1991 και του ΠΔ 99/1992.
ΝΣΚ/107/2012
Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, στους κατατασσόμενους στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με το άρθρο 11 του Π.Δ. 164/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με την ανωτέρω γνωμοδότηση του τμήματος του Ν.Σ.Κ. διατυπώθηκαν οι ακόλουθες δύο αντίθετες απόψεις, οι οποίες και ισοψήφισαν: Α) Οι περιπτώσεις κατάταξης προσωπικού σε συσταθείσες θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004, για τις οποίες περιπτώσεις έχει ήδη εκδοθεί η κρίση του Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 11 του ανωτέρω Π.Δ., αποτελούν νέα πρόσληψη κατά την έννοια του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως ισχύει, και κατά συνέπεια υπάγονται στις ρυθμίσεις αυτού. (ισοψ.) Β) Πρόκειται για αναγνώριση της φύσης της υφιστάμενης εργασιακής τους σχέσης ως αορίστου χρόνου και θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία κατάταξής τους χωρίς να απαιτείται η έκδοση κατανομής της απόφασης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010, όπως ισχύει. (ισοψ.) [Παραπέμπεται στην Ολομέλεια.] ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΟ 2262/2012.
ΝΣΚ/185/2010
Συμμετοχή των υποψηφίων διδακτόρων εις την διαδικασία αναδείξεως των πρυτανικών αρχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εις την κατηγορία των μεταπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου περιλαμβάνονται και οι υποψήφιοι διδάκτορες, καθ όσον ο νομοθέτης προέβη εις την ρύθμιση περί της κατηγορίας αυτής, εν όψει των προβλέψεων περί μεταπτυχιακών σπουδών του τότε ισχύοντος Ν. 2083/1992, από τον οποίο ούτοι αντιμετωπίζοντο ως υποκατηγορία της ευρυτέρας τοιαύτης των μεταπτυχιακών φοιτητών (ακολουθώντας, κατά τούτο, το προϊσχύσαν δίκαιο του Ν. 1268/1982, άρθρα 26,27,28 και, εν συνεχεία, του Ν. 1566/1985, άρθρο 81, εις την παρ.Β5 του οποίου οι υποψήφιοι διδάκτορες εχαρακτηρίζοντο μεταπτυχιακοί φοιτητές). Ο νόμος 3685/2008 εκωδικοποίησε και συνεπλήρωσε τις ισχύουσες διατάξεις για τις μεταπτυχιακές σπουδές, προκειμένου να προσαρμοσθεί πλήρως η ελληνική νομοθεσία στα ευρωπαϊκά δεδομένα και να οργανωθούν οι μεταπτυχιακές σπουδές κατά τρόπο σύγχρονο και εξωστρεφή, και κατ ουδέν ερρύθμισε ή έθιξε τα της εκλογής των αρχών διοικήσεως των Α.Ε.Ι. (και δη, κατ αντίθεση προς την αρχή του «Πανεπιστημίου των Ομάδων», δια περιορισμού ομάδος εκλεκτόρων) τα οποία εξακολουθούν διεπόμενα υπό του ειδικωτέρου, κατά τούτο, νόμου 3549/2007. Κατ ακολουθίαν τούτων, δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ «μεταπτυχιακών φοιτητών» και «υποψηφίων διδακτόρων» και ως εκ τούτου οι τελευταίοι δύνανται να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/362/2012
Κατάταξη προσωπικού από 28-12-2010 στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του ΠΔ 164/2004 – Εκτέλεση της πράξης – Νομιμότητα αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η έκδοση της από 28-12-2010 πράξης κατάταξης προσωπικού στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του Π.Δ. 164/2004, ανεξαρτήτως του αν αποτελεί νέα πρόσληψη και υπόκειται στις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010 και αν αυτή έγινε με ή χωρίς προηγούμενη τήρηση της νομίμου διαδικασίας από τη Διοίκηση, έχει ολοκληρωθεί και η απόφαση κατάταξης έχει ήδη εκτελεσθεί από την έκδοσή της (29-12-2010), οι δε καταταγέντες συμβασιούχοι ουδόλως ευθύνονται για την τήρηση ή μη της νομίμου διαδικασίας από τα όργανα της Διοίκησης, οποιαδήποτε δε ανάκληση της πράξης αυτής, προκειμένου αυτή να γίνει μετά από τήρηση της νομίμου διαδικασίας, θα ήταν αντίθετη προς τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των καταταγέντων προς τις πράξεις της Διοικήσεως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/133/2017
Ανάκληση πράξεων, οι οποίες συνδέονται με τη σύναψη συμβάσεως εργασίας ορισμένου χρόνου, και, την εν συνεχεία, μετατροπή αυτής σε σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, κατά τις διατάξεις του π.δ. 164/2004. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η πράξη προσλήψεως εργαζομένου, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, υπόκειται σε ανάκληση, ως παράνομη, κατ’ εφαρμογή των γενικών αρχών περί ανακλήσεως των παράνομων ατομικών διοικητικών πράξεων, αναδρομικά από το χρόνο της εκδόσεώς της, λόγω της εξαρχής ελλείψεως του κριτηρίου της βεβαιούμενης προϋπηρεσίας, στην οποία στηρίχθηκε η πρόσληψη, και για το λόγο ότι ο προσληφθείς προκάλεσε δολίως την πρόσληψη, μέσω της προσκομίσεως ψευδών βεβαιώσεων και της υποβολής ψευδούς υπεύθυνης δηλώσεως. Η απόφαση του Α.Σ.Ε.Π., με την οποία κρίθηκε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις μετατροπής συμβάσεως εργασίας σε αορίστου χρόνου, υπόκειται σε ανάκληση, αναδρομικά από το χρόνο της εκδόσεώς της, λόγω του ότι εκλείπουν, αυτοδικαίως και αναδρομικώς, οι απαιτούμενες από το νόμο, για τη μετατροπή, προϋποθέσεις του π.δ. 164/2004. Η Διοίκηση, αφού περιέλθει σ’ αυτή η προεκτιθέμενη ανακλητική απόφαση του Α.Σ.Ε.Π., υποχρεούται να καταργήσει διαδοχικά, αναδρομικά από το χρόνο της ισχύος της, ως παράνομη, την ΚΥΑ, περί συστάσεως της σχετικής οργανικής θέσεως καθώς και να ανακαλέσει, αναδρομικά από το χρόνο εκδόσεώς της, ως παράνομη, την απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα προσλήψεως, δυνάμει της οποίας έγινε η κατάταξη του εργαζομένου σε οργανική θέση, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
ΕλΣυν/Τμ.1/49/2010
Ειδικότερα, με τις συμβάσεις μίσθωσης έργου δύναται να καλύπτονται ανάγκες που είτε προέρχονται από έκτακτα γεγονότα και εκφεύγουν της συνήθους λειτουργικής δραστηριότητας της υπηρεσίας, είτε ανακύπτουν περιοδικά και έχουν περιορισμένη χρονική διάρκεια, η οποία δεν δικαιολογεί την απασχόληση μόνιμου προσωπικού, είτε ανακύπτουν λόγω επέκτασης της τοπικής ή λειτουργικής αρμοδιότητας της υπηρεσίας, είτε, τέλος, απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις, που δεν κατέχουν οι υπηρετούντες υπάλληλοι και επιβάλλεται να καλυφθούν πρόσκαιρα με τη σύναψη σύμβασης έργου, μέχρι να καταστεί δυνατή η πρόσληψη τακτικού προσωπικού από τον οικείο φορέα (βλ. Πράξεις Ι Τμ. 79/2004, 128/2006, 18/2007, 13/2010 κ.ά.).Από την παράθεση των ανωτέρω διατάξεων, καθίσταται σαφές ότι στο πεδίο εφαρμογής του π.δ/τος 164/2004 και στις οριζόμενες απ’ αυτό απαγορεύσεις και ακυρότητες υπάγονται οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου ως και κάθε άλλη σύμβαση ή σχέση έργου ή άλλη σύμβαση ή σχέση που υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας. Επομένως, στις συμβάσεις μίσθωσης έργου, στις οποίες οι αντισυμβαλλόμενοι των Δημοσίων υπηρεσιών παρέχουν τις υπηρεσίες τους υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με αυτές που απαντώνται στις σχέσεις εξαρτημένης εργασίας δεν χωρεί εφαρμογή των διατάξεων του π.δ/τος 164/2004, εκτός εάν αποδειχθεί ότι στην πραγματικότητα υποκρύπτονται σχέσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (βλ. Πράξεις Ι Τμ. 74/2006, 53/2007, 109/2007, 193/2009, 198/2009, 13/2010 κ.α.).