×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/287/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπηρεσιακά συμβούλια – Λειτουργία – Γνωστοποίηση εισήγησης στα μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από καμμία διάταξη δεν προβλέπεται υποχρέωση του προέδρου ή του γραμματέα του υπηρεσιακού συμβουλίου να γνωστοποιεί στα μέλη του, την εισήγηση του εισηγητή 48 ώρες πριν από τη συνεδρίαση μαζί με την πρόσκληση και την ημερήσια διάταξη ή έστω κεχωρισμένως. Τα μέλη ενημερώνονται από την προφορική ανάπτυξη της εισήγησης από τον εισηγητή κατά τη συνεδρίαση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/65760/0022/2010

Καθορισμός Αποζημίωσης Προέδρου, Μελών και Γραμματέα, τακτικών και αναπληρωματικών, και Εισηγητή χωρίς δικαίωμα ψήφου, του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου.


ΝΣΚ/115/2014

Χορήγηση ή μη σε μέλη του Δ΄ Πενταμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου, κατόπιν αιτήσεώς των, αντιγράφων πορισματικών εκθέσεων ΕΔΕ, προκειμένου να μελετηθούν σε χρόνο και τόπο εκτός συνεδριάσεων του Οργάνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το αίτημα των αιρετών μελών του Δ΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου προς τον Πρόεδρο του Οργάνου για πρόσβαση αυτών στα στοιχεία των προς εξέταση υποθέσεων, δεν είναι δυνατόν να εύρει έρεισμα στην διάταξη του άρθρου 5 παρ.1 του ν. 2690/1999. Ορθά ο Πρόεδρος του Οργάνου στα πλαίσια άσκησης των αρμοδιοτήτων και εξουσιών που του παρέχονται από τον νόμο θέτει στην διάθεση των μελών τα στοιχεία των σχετικών υποθέσεων -και τυχόν προσθέτων τα οποία συνάπτονται προς το αντικείμενο της έρευνας- προς μελέτη επιτρέποντας την επεξεργασία των εντός του χρόνου και στον τόπο των συνεδριάσεων αυτού, ή ακόμη και εκτός αυτών με την παρουσία, όμως, του γραμματέως, μη χορηγώντας αντίγραφα προς μελέτη εκτός των πλαισίων αυτών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/86/2018

Αντικατάσταση, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του «Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης» (Ε.Φ.Κ.Α.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παραπομπή μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Ε.Φ.Κ.Α., με Βούλευμα, στο ακροατήριο του Τριμ. Πλημ/κείου Αθηνών, με την κατηγορία ότι ως μέλη, στο παρελθόν, του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του τέως Ι.Κ.Α., το οποίο ήταν αρμόδιο για την επιλογή των υποψηφίων για την πλήρωση θέσεων προϊσταμένων Διευθύνσεων-Υποδιευθύνσεων του τέως Ι.Κ.Α., ενεργώντας από κοινού και τελώντας σε κοινό δόλο παρέβησαν τα καθήκοντα της υπηρεσίας τους με σκοπό να ωφελήσουν και να βλάψουν άλλον, συνιστά σοβαρό υπηρεσιακό λόγο αντικατάστασής τους, διότι εύλογα δημιουργούνται αμφιβολίες σχετικά με την ορθή άσκηση των συναφών καθηκόντων, τα οποία τώρα έχουν, ως μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Ε.Φ.Κ.Α.. (ομόφ.)


ΣΤΕ 4714/2013

Επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων:Επειδή, όσον αφορά τη δοθείσα προφορική συνέντευξη, ούτε από το οικείο πρακτικό του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, ούτε από άλλο στοιχείο του φακέλου προκύπτει ότι το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο συνέταξε, όπως απαιτείται κατά τα ήδη εκτεθέντα, συνοπτικό έστω πρακτικό, είτε αυτοτελές, είτε ενσωματωμένο στην απόφασή του, για την ενώπιόν του διαδικασία της συνέντευξης των υποψηφίων και για τη διαμορφωθείσα από αυτό γνώμη, σχετικά με την προσωπικότητα και την εν γένει ικανότητα κάθε υποψήφιου να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Η παράλειψη σύνταξης σχετικού πρακτικού από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο με το ανωτέρω περιεχόμενο συνιστά, κατά τα ήδη εκτεθέντα, παράβαση ουσιώδους τύπου της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας, είναι δε απορριπτέα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την έκθεση απόψεων της Διοίκησης, σύμφωνα με τα οποία αρκεί, κατά την έννοια του νόμου, να βεβαιώνεται στην απόφαση του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως έγινε εν προκειμένω, ότι κατά την προφορική συνέντευξη έγινε συζήτηση των μελών του Συμβουλίου με κάθε υποψήφιο σε συγκεκριμένο κύκλο θεμάτων, πρόσφορων για τη συγκεκριμένη κρίση. Για το λόγο αυτό, βασίμως προβαλλόμενο, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση και να αναπεμφθεί η υπόθεση στη Διοίκηση για νέα, νόμιμη, κρίση, μετά από τήρηση του ως άνω ουσιώδους τύπου.


ΝΣΚ/127/2011

Μετακίνηση προϊσταμένων τμημάτων της Γραμματείας του Αρείου Πάγου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι προϊστάμενοι τμημάτων της Γραμματείας του Αρείου Πάγου μετακινούνται με πράξη του Προέδρου του Αρείου Πάγου, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης της Γραμματείας, χωρίς απόφαση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ6/260/2007

«Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων μελών (απαρτία). Η απαρτία πρέπει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης. Αν, κατά την πρώτη συνεδρίαση, διαπιστωθεί έλλειψη απαρτίας, το όργανο καλείται εκ νέου σε συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιείται το νωρίτερο σε είκοσι τέσσερις (24) ώρες, στον ίδιο τόπο και με την ίδια ημερήσια διάταξη. Κατά τη συνεδρίαση αυτή, υπάρχει απαρτία αν μετέχουν στη σύνθεση τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη που παριστούν τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των διορισμένων τακτικών μελών του και εν πάση περιπτώσει όχι λιγότερα των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών. Στα τριμελή συλλογικά όργανα, για την ύπαρξη απαρτίας, απαιτείται η παρουσία και των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών». (Αρθρο 14 παρ. 1 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 45)).Από τη διάταξη αυτή συνάγεται ότι για τη νόμιμη σύνθεση και λειτουργία του συλλογικού οργάνου απαιτείται αυτό να έχει απαρτία, η οποία ελλείπει όταν στη σύνθεσή του μετέχουν λιγότερα των τριών τακτικών ή αναπληρωματικών μελών. Απαρτία δε πρέπει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης (ΣτΕ 3838/2000, 1403/2002).


ΝΣΚ/151/2008

Ελάχιστη συμμετοχή εκπροσώπων των δύο φύλων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια του Υπουργείου Εξωτερικών, κατ’ άρθρο 6 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κατ’ άρθρο 6 παρ.1 περ.α’ του Ν 2839/2000 συμμετοχή εκπροσώπων και των δύο φύλων κατ’ ελάχιστο ποσοστό του 1/3 στα Υπηρεσιακά Συμβούλια των άρθρων 32-35 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ εφαρμόζεται χωριστά για τα τακτικά και χωριστά για τα αναπληρωματικά μέλη (ομοφ.). Για τον υπολογισμό του, ως άνω, ελάχιστου ποσοστού συνυπολογίζονται και τα μέλη, τα οποία έχουν ενεργό υπαλληλική σχέση και υποδεικνύονται από φορείς άλλους από εκείνον στον οποίο ανήκει το Υ.Σ. (ομοφ.), καθώς επίσης και τα οριζόμενα μέλη, τα οποία δεν έχουν ενεργό υπαλληλική σχέση, όπως π.χ. οι συνταξιούχοι υπάλληλοι (πλειοψ.). Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 περ.α’ του Ν 2839/2000, εφαρμόζεται και επί των, κατ’ άρθρο 33 παρ.4 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ, πέντε πρέσβεων επί τιμή, οι οποίοι ορίζονται ως αναπληρωματικοί εκείνων των μελών του Ανωτάτου Υπηρεσιακού Πειθαρχικού Συμβουλίου του ΥΠΕΞ, που είναι κατώτερα κατά βαθμό ή νεώτερα στην επετηρίδα του κρινομένου διπλωματικού υπαλλήλου και καλούνται προς αναπλήρωση κατά τη σειρά του διορισμού τους (πλειοψ.). Για τον υπολογισμό του, ως άνω, ελάχιστου ποσοστού του 1/3 δεν συνυπολογίζονται τα μέλη, που μετέχουν εκ του νόμου στα Υ.Σ., λόγω της θέσεώς τους (ex officio) (ομοφ.). Κατόπιν αυτών, ο ελάχιστος αριθμός εκπροσώπων κάθε φύλου στα Υ.Σ. του ΥΠΕΞ, που έχουν τρία (3) ή τέσσερα (4) συνυπολογιζόμενα μέλη ανέρχεται σε ένα (1), στους δε πέντε πρέσβεις επί τιμή του άρθρου 33 παρ.4 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ σε δύο (2).


ΝΣΚ/289/2006

ΔΕΚΟ. Διατήρηση σε ισχύ του άρθρου 10 του Ν 2322/1995 μετά την εφαρμογή του νέου νόμου 3429/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν καταργήθηκε η διάταξη του άρθρου 10 του Ν 2322/1995 από το Ν 3429/2005. Ο υπάλληλος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που ορίζεται μέλος διοικητικού συμβουλίου δημοσίας επιχειρήσεως ή οργανισμού πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στα εννέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.


ΕΣ/ΚΛΙΜ Ζ/230/2008

«Στο άρθρο 14 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999) ορίζεται ότι «Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων τακτικών μελών (απαρτία)…» (παρ. 1), ότι «Ο πρόεδρος καθορίζει την ημέρα, την ώρα και τον τόπο των συνεδριάσεων και καλεί τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη να συμμετάσχουν. Η πρόσκληση … γνωστοποιείται από το γραμματέα στα μέλη του συλλογικού οργάνου … μπορεί δε να γίνει με τηλεφώνημα, τηλεγράφημα, τηλεμοιοτυπία, ή άλλο πρόσφορο μέσο, εφόσον το γεγονός τούτο αποδεικνύεται από σχετική σημείωση σε ειδικό βιβλίο, η οποία πρέπει να φέρει χρονολογία και την υπογραφή του προσώπου που έκανε την πρόσκληση … πρόσκληση των μελών του συλλογικού οργάνου δεν απαιτείται όταν οι συνεδριάσεις γίνονται σε ημερομηνίες τακτές που ορίζονται με απόφασή του, η οποία γνωστοποιείται στα μέλη του …» (παρ. 2) και ότι «Αν κατά τη συνεδρίαση απουσιάσει τακτικό μέλος, το οποίο δεν είχε προσκληθεί, η συνεδρίαση είναι παράνομη …» (παρ. 4). Στην προκειμένη περίπτωση, …… κλήθηκαν τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της ως άνω Επιτροπής να συμμετάσχουν στο παρόντα διαγωνισμό της …. Η πρόσκληση αυτή, όπως προκύπτει από τις προσκομιζόμενες σε φωτοτυπία σελίδες του Βιβλίου Διεκπεραίωσης Εγγράφων, επιδόθηκε στα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της Επιτροπής του διαγωνισμού στις …. Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής στις …. συμμετείχαν τα τακτικά μέλη ……., ενώ απουσίασαν τόσον τα λοιπά τακτικά, όσο και τα αναπληρωματικά μέλη. Στις επόμενες, όμως, συνεδριάσεις της Επιτροπής του διαγωνισμού, δεν συμμετείχαν και πάλι τα ως άνω δύο τακτικά και αναπληρωματικά μέλη, …..,χωρίς να προκύπτει η νομότυπη πρόσκλησή τους, ούτε, εν πάση περιπτώσει, η συνδρομή των προϋποθέσεων υπό τις οποίες θα ήταν δυνατόν, κατά τις ως άνω διατάξεις, να παραλειφθεί η κλήση των εν λόγω μελών που απουσίαζαν και κατά την πρώτη…, αλλά και κατά τη δεύτερη ….συνεδρίαση της Επιτροπής του διαγωνισμού (πρβλ. ΣτΕ 2893/2007, 3928/2005). Ενόψει τούτων, η Επιτροπή του Διαγωνισμού κατά τις συνεδριάσεις αυτής της … και …., δεν είχε νόμιμη σύνθεση, με συνέπεια οι πράξεις που διενήργησε η Επιτροπή αυτή από το 2ο πρακτικό και εφεξής να είναι νομικώς πλημμελείς, γεγονός που καθιστά την αντίστοιχη διαδικασία του διαγωνισμού έως την κατακυρωτική απόφαση νομικώς πλημμελή.»


ΝΣΚ/606/2012

Η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή από τον υπάλληλο, είναι δυνατή μόνο μετά από άδεια του υπηρεσιακού συμβουλίου, έτσι ώστε να ελέγχεται η συμβατότητά της προς τη δημοσιοϋπαλληλική του ιδιότητα. Ο περιορισμός αυτός δεν αντίκειται στην ελευθερία της εργασίας κατά το άρθρο 5 παρ.1 και 22 παρ.1 του Συντάγματος. Α.Ε.Ι. – Ε.Ε.ΔΙ.Π. – Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου. Τα μέλη του Ε.Ε.ΔΙ.Π. δεν είναι δημόσιοι λειτουργοί, όπως τα μέλη ΔΕΠ, αλλά Δημόσιοι Υπάλληλοι και υπό την ιδιότητά τους αυτή, για τα ζητήματα των αδειών γενικά, συνεπώς και εκείνων για την άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή, υπάγονται αποκλειστικά στις ρυθμίσεις του Υπαλληλικού Κώδικα, εκτός αν με ειδική ρύθμιση εξαιρούνται από την υπαγωγή τους σε συγκεκριμένη διάταξη του εν λόγω κώδικα, χωρίς όμως τούτο να κατατείνει και στην αναίρεση της δημοσιοϋπαλληλικής τους ιδιότητας.