×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/29/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νομιμότητα της πρόσληψης Διευθυντή Ωδείου αποφοίτου του Ιονίου Πανεπιστημίου με κατεύθυνση Διεύθυνσης Ορχήστρας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι σύννομη η έγκριση της πρόσληψης Διευθυντή Ωδείου αποφοίτου του Ιονίου Πανεπιστημίου με κατεύθυνση Διεύθυνσης Ορχήστρας, δεδομένου ότι ο αναφερόμενος τίτλος σπουδών δεν περιλαμβάνεται στους περιοριστικά αναφερόμενους στη διάταξη του άρθρου 15 του β.δ/τος 16/1966, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/465/2011

Έγκριση ή μη πρόσληψης στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης, ως επιμελητού, πτυχιούχου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών στην κατεύθυνση της Μουσικής Εκτέλεσης του Ιονίου Πανεπιστημίου, για τη διδασκαλία του μαθήματος της τρομπέτας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην κατεύθυνση της Μουσικής Εκτέλεσης (Τζαζ Τρομπέτα) έχει πτυχίο της ειδικότητας της τρομπέτας και η Υπηρεσία υποχρεούται να εγκρίνει την πρόσληψή του, ως επιμελητή, για τη διδασκαλία του μαθήματος της τρομπέτας στο Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/132/2017

Πρόσληψη πτυχιούχου Σύνθεσης Μουσικού Τμήματος ΑΕΙ σε θέση Διδασκάλου Σύνθεσης Ωδείου. Το Πτυχίο στην κατεύθυνση Μουσικής Σύνθεσης, που χορηγείται από Μουσικό Τμήμα Ελληνικού ΑΕΙ, καλύπτει την έννοια του Ωδειακού Διπλώματος Σύνθεσης του άρθρου 16 του β.δ. 16/1966 και ο κάτοχός του δύναται να προσληφθεί σε θέση Διδασκάλου Σύνθεσης σε Ωδείο (ομοφ.)


ΝΣΚ/423/2000

Κρατικές Ορχήστρες. Διαγωνισμός πλήρωσης θέσεων μουσικών της Ο.Λ.Σ. Διορισμός του καλλιτεχνικού διευθυντή της Ε.Λ.Σ. ως μέλους των εξεταστικών επιτροπών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατός ο διορισμός του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.), ως μέλους των εξεταστικών επιτροπών του διαγωνισμού πλήρωσης θέσεων μουσικών της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής (Ο.Λ.Σ.), δεδομένου ότι ο ανωτέρω αναφερόμενος δεν ανήκει οργανικά ή υπηρεσιακά στην Ορχήστρα.


ΝΣΚ/227/2016

Δικαίωμα λήψης επιδόματος θέσης ευθύνης επιπέδου Γενικού Διευθυντή από διοικητική υπάλληλο Πανεπιστημίου, στην οποία ανατέθηκε προσωρινώς και μέχρι την εκλογή Γραμματέα, η άσκηση καθηκόντων Γραμματέως του Ιδρύματος, παράλληλα με την άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης.(..)Διοικητική Υπάλληλος Πανεπιστημίου, στην οποία ανατέθηκε, νομίμως, η προσωρινή άσκηση καθηκόντων Γραμματέως του Ιδρύματος μέχρι την εκλογή Γραμματέα, δικαιούται του επιδόματος θέσης ευθύνης επιπέδου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης για όσο διάστημα άσκησε τα καθήκοντα αυτά και πρέπει να της καταβληθεί η διαφορά μεταξύ του επιδόματος αυτού και του επιδόματος που της καταβλήθηκε ως Προϊσταμένης Διεύθυνσης. (ομοφ)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/260/2017

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΗΣ..:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγινα δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι για την καταβαλλόμενη αποζημίωση δεν προκύπτει ότι έχει προηγηθεί αύξηση της κρατικής επιχορήγησης προς το Πανεπιστήμιο, ενόψει και του ότι το τελευταίο βεβαιώνει με το από 29.9.2017 υπηρεσιακό σημείωμα της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του, ότι για την κάλυψη αυτής χρησιμοποιήθηκαν αδιάθετα ταμειακά υπόλοιπα προηγούμενων οικονομικών ετών. Κατά συνέπεια, η επίμαχη δαπάνη δεν εντέλλεται κατά παράβαση της παραγράφου γ΄ του άρθρου 58 του ν. 4386/2016 (με το οποίο αντικαταστάθηκε η παράγραφος 6 του ν. 4009/2011 και αναριθμήθηκε σε παράγραφο 7). Εξάλλου, το ότι η συγκεκριμένη δαπάνη δεν περιλαμβάνεται στις ανεξόφλητες οικονομικές εκκρεμότητες του οικονομικού έτους 2016 του Πανεπιστημίου, δε συνεπάγεται άνευ ετέρου, ότι η πληρωμή αυτής δεν μπορεί να γίνει από το υπόλοιπο του ταμείου του Ιδρύματος, το οποίο μεταφέρθηκε στη χρήση του οικονομικού έτους 2017, σύμφωνα και με την 4η τροποποίηση του τακτικού προϋπολογισμού του για τη χρήση αυτή, όπως αβασίμως προβάλλει η Επίτροπος. Ωστόσο, η ελεγχόμενη δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, για το λόγο ότι οι συμβάσεις πρόσληψης των φερόμενων ως δικαιούχων των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής αναρμοδίως υπογράφονται από τον Κοσμήτορα της Σχολής .., αντί του Πρύτανη του Ιδρύματος, ο οποίος κατά τον κρίσιμο χρόνο ήταν αποκλειστικά αρμόδιος για την υπογραφή συμβάσεων πρόσληψης ακαδημαϊκών υποτρόφων του Ιδρύματος, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας. Πλην, όμως, λαμβάνοντας υπόψη ότι: 1) η διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011, όπως αυτή ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο υπογραφής των συμβάσεων, δεν διελάμβανε ρητή πρόβλεψη σχετικά με το αρμόδιο για την υπογραφή των συμβάσεων πρόσληψης ακαδημαϊκών υποτρόφων όργανο, ενώ, αντιθέτως, μετά από την αντικατάστασή της από την παράγραφο 4 του άρθρου 19 του ν. 4452/2017, προβλέπει ρητά σχετική αρμοδιότητα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου, καθώς και 2) το Πανεπιστήμιο προσκομίζει βεβαιώσεις της υπογράφουσας με εντολή του Πρύτανη Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διοικητικού της Σχολής, στις οποίες εμπεριέχονται τα βασικά στοιχεία των επίμαχων συμβάσεων και συγκεκριμένα η ανάθεση του επίμαχου διδακτικού έργου από 1.12.2016 έως 22.3.2017, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και ώρες απασχόλησης είκοσι (20) εβδομαδιαίως (μερική απασχόληση), το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των αναφερόμενων στη μείζονα σκέψη της παρούσας διατάξεων, αλλά επειδή θεώρησαν, συγγνωστώς, ότι ο Κοσμήτορας αρμοδίως υπέγραψε τις επίμαχες συμβάσεις.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/37/2018

Πρόσληψη σε έμμισθη θέση στο Δημόσιο:..Με τα δεδομένα αυτά η ανωτέρω κατέχει νόμιμα τη θέση της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας της Διεύθυνσης Ωδείου της Δ.Ε.Π.Π.Α.Θ. ως δεύτερη σε σχέση με την πρώτη της οργανική θέση στο Κρατικό Ωδείο .., καθόσον οι επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. δεν υπάγονται στην απαγόρευση της πολυθεσίας του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, μη περιλαμβανόμενες στο δημόσιο τομέα, όπως οριοθετείται με την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου, όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 51 παρ. 1 του ν. 1892/1990. Συνεπώς, δεν τίθεται ζήτημα έρευνας αν η ιδιότητα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή υπάγεται στην εξαίρεση από την απαγόρευση αυτή για τους μουσικούς και καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων, που προβλέπεται στο άρθρο 16 παρ. 5 περ. γ΄ του ανωτέρω νόμου 1256/1982, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 40 του ν. 1543/ 1985 (Α΄ 73). Περαιτέρω, όμως, αυτή δικαιούται, σύμφωνα με το άρθρο  25  παρ. 10 του ν. 4354/2015, το 30% και όχι το σύνολο των αποδοχών της θέσης της στη Δ.Ε.Π.Π.Α.Θ., υπαγόμενη στις μισθολογικές ρυθμίσεις του νόμου αυτού ως υπάλληλος δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης, και δεν δύναται να εξαιρεθεί αυτών με βάση το άρθρο 7 παρ. 2 περ. β΄ του ίδιου νόμου, δεδομένου ότι ως Καλλιτεχνική Διευθύντρια με οργανωτικά και διοικητικά καθήκοντα δεν υπάγεται στην έννοια του καλλιτεχνικού προσωπικού, αυτού δηλαδή που ασκεί καλλιτεχνικό έργο, χωρίς να ασκεί επιρροή η ιδιότητά της ως μουσικού, την οποία πρέπει να διαθέτει προκειμένου να αναλάβει την ανωτέρω θέση. Και τούτο, διότι οι γνώσεις της ως μουσικού απαιτούνται ώστε να γνωρίζει το αντικείμενο, την οργάνωση και διοίκηση του οποίου ανέλαβε, και όχι για να ασκήσει με οποιοδήποτε τρόπο καλλιτεχνικό έργο.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/324/2019

Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, ο πρώτος λόγος διαφωνίας, όσον αφορά τους πενήντα επτά δημοτικούς υπαλλήλους που κατονομάστηκαν από την Επίτροπο σε εκτέλεση των προαναφερθέντων Πρακτικών του παρόντος Κλιμακίου, είναι βάσιμος. Τούτο διότι, κατ’ αρχάς, οι δημοτικοί υπάλληλοι με α/α στη μισθοδοτική κατάσταση: 1. ..., 6. ..., 10. ..., 11. ..., 12. ..., 13. ..., 18. ..., 19. ..., 20. ...., 22. ..., 23. ..., 25. ..., 29. ..., 33. ..., 38. ..., 39. ..., 40. ..., 41. ..., 43. ..., 44. ..., 45. ..., 46. ..., 48. .., 49. ..., 52. ..., 53. ..., 55. ..., 56. ..., 57. ..., 58. ..., 60. ..., 61. .., 62. ..., 63. ..., 64. ..., 66. ..., 67. ..., 70. ... και 72. ... παρέχουν εργασία διοικητικής φύσης, συνιστάμενη σε γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη. Ομοίως διοικητικής φύσης εργασία παρέχουν και οι δημοτικοί υπάλληλοι με α/α στη μισθοδοτική κατάσταση: 21. ..., Διοικητικός, και 47. (...), ΔΕ Διοικητικού, οι οποίοι απασχολούνται στο Σωματείο στην Αθήνα, καθώς και οι υπάλληλοι με α/α στη μισθοδοτική κατάσταση: 4. ..., 24. ... και 36. ..., άπαντες ειδικότητας ΔΕ Διοικητικού, απασχολούμενοι στο Γραφείο Κίνησης οι δύο πρώτοι (με α/α 4 και 24) και σε Γραφείο η τρίτη (με α/α 36), για το ειδικότερο αντικείμενο απασχόλησης των οποίων ουδέν αναφέρεται στην επισυναπτόμενη κατάσταση προσωπικού. Όπως αναφέρθηκε ήδη, το διοικητικό προσωπικό εξαιρείται ρητώς από τις επαγγελματικές ειδικότητες που, σύμφωνα με τις προπαρατεθείσες εφαρμοστέες διατάξεις, έχουν δικαίωμα λήψης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Τούτο δεν μεταβάλλεται από το γεγονός ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι παρέχουν εργασία σε χώρο στεγαζόμενο εντός των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου του Δήμου, ο οποίος λειτουργεί ως σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, όπου πραγματοποιούνται καθημερινά οι λειτουργίες της Διεύθυνσης Καθαριότητας - Ανακύκλωσης (μεταφόρτωση απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων για τη μεταφορά τους στον ΧΥΤΑ ..., εκφόρτωση μηχανοκίνητων σαρώθρων, στάθμευση των απορριμματοφόρων), διότι η εκτέλεση εργασιών διοικητικής φύσης δεν περιλαμβάνεται στις διάφορες ειδικότητες εργαζομένων που διεκπεραιώνουν τη συγκομιδή και αποκομιδή, μεταφορά, διαλογή, επιστασία, καταστροφή απορριμμάτων, καθώς, επίσης, την αποθήκευση, επεξεργασία, ανακύκλωση, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων. Κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, μόνο αυτές (ειδικότητες) ήθελε ο νομοθέτης να συμπεριλάβει στους δικαιούχους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Επιπροσθέτως, η εργασία τους σε χώρο στεγασμένο και ξεχωριστό από εκείνον των εγκαταστάσεων του Σ.Μ.Α. όπου συντελείται η αποθήκευση, επεξεργασία, ανακύκλωση, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων, παρέχεται σε συνθήκες ουσιωδώς διάφορες από εκείνες των εργαζομένων που επιτελούν τις ανωτέρω εργασίες στις οικείες εγκαταστάσεις του Σ.Μ.Α. (Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο Ι Τμ. 278/2018). Περαιτέρω, οι υπάλληλοι με α/α στη μισθοδοτική κατάσταση: 28. ..., 37. ..., 51. ... και 69. ..., οι οποίοι απασχολούνται στη φύλαξη κτιρίου, δεν δικαιούνται του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, δεδομένου ότι η εν λόγω εργασία δεν δικαιολογεί κατά νόμο την καταβολή του επίμαχου επιδόματος (Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο I Τμ. 169/2019). Ομοίως δεν προβλέπεται κατά νόμο η καταβολή του επιδόματος στις απασχολούμενες στο τηλεφωνικό κέντρο υπαλλήλους με α/α στη μισθοδοτική κατάσταση: 59. .. και 65. ... Επιπροσθέτως, οι υπάλληλοι με α/α στη μισθοδοτική κατάσταση: 3. .. ΠΕ Διοικητικού, Διευθυντής Καθαριότητας - Ανακύκλωσης, 5. ... ΠΕ Διοικητικού, Προϊστάμενος του Τμήματος Αποκομιδής, 7. ... ΠΕ Καθηγητών, Τμηματάρχης Τμήματος Ειδικών Εργασιών, 14. ... ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, Τμηματάρχης Τμήματος Οδοκαθαρισμού Δημοτικών Κοινοτήτων, 15. ... ΔΕ Διοικητικού, Υπεύθυνος φύλαξης κτιρίων, 27. ... ΔΕ Τεχνιτών, Υπεύθυνος Γραφείου Διαχείρισης Ειδικών Ροών και 68. ... ΤΕ Μηχανικών, Προϊστάμενος Τμήματος (Σ.Μ.Α.) έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης και ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως εάν οι ειδικότητές τους δικαιολογούν κατ’ αρχήν την καταβολή του επίμαχου επιδόματος, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Δημητρίου Τόπαλη ως υπαλλήλου κατηγορίας Δ.Ε. Επόπτη Καθαριότητας, η φύση των καθηκόντων τους ως Διευθυντή, Προϊσταμένων, Τμηματαρχών και Υπευθύνων διαφοροποιείται ουσιωδώς από τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων που διεκπεραιώνουν την αποθήκευση, επεξεργασία, ανακύκλωση, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων στις οικείες εγκαταστάσεις του Σ.Μ.Α. Συνεπώς, οι ως άνω υπάλληλοι δεν δικαιούνται του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας (Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο I Τμ. 167/2019, 278/2018). Πέραν των ανωτέρω, δεν αρκεί για να καταστήσει τους ως άνω υπαλλήλους δικαιούχους του επίμαχου επιδόματος, ενόψει της στενής ερμηνείας των εν λόγω διατάξεων, το γεγονός ότι καθ’ όλο το ωράριο εργασίας τους υφίστανται εξ αντικειμένου τις επιβαρυντικές επιπτώσεις της επαφής με χώρους μεταφόρτωσης και συλλογής απορριμμάτων, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων ισχυρισμών του Δήμου. Εξάλλου, το μεν 29929/2016 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, με το οποίο δίδεται στις επίμαχες διατάξεις (άρθρο 22 του ν. 4368/2016) ερμηνεία αντίθετη από την παρατεθείσα στη σκέψη ΙΙ Ε της παρούσας, αποτελεί έγγραφο παροχής οδηγιών εσωτερικής φύσης, στερούμενο επομένως, ως εκ της φύσεώς του, δεσμευτικής ισχύος (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. Πρ. 23/2018), η δε 8402/16.3.2016 ερμηνευτική εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4368/2016 σε θέματα προσωπικού των Ο.Τ.Α., σε σχέση με την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας επαναλαμβάνει το κείμενο του νόμου (Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο I Τμ. 167, 118/2019). Τέλος, δοθέντος ότι το επίμαχο επίδομα αποτελεί χρηματική παροχή, με την οποία προσαυξάνονται οι μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων που το λαμβάνουν, και δεν συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των προβλεπόμενων στο άρθρο 27 του ν. 4354/2015 περιπτώσεων αύξησης αποδοχών, κατά το ποσό των οποίων - κατ’ εξαίρεση - δεν μειώνεται η προσωπική διαφορά (αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου λόγω προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης ή χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης), πρέπει το ποσό αυτού να συνυπολογισθεί για τη μείωση όποιας τυχόν προσωπικής διαφοράς καταβάλλεται στους λοιπούς δεκαπέντε (15) αναφερόμενους στη μισθοδοτική κατάσταση δημοτικούς υπαλλήλους, των οποίων το δικαίωμα λήψης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας δεν αμφισβητήθηκε από την Επίτροπο στο πλαίσιο της παρούσας διαφωνίας.