×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/291/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα αναδρομικού διορισμού Διευθυντή ιδιωτικού δημοτικού σχολείου με εκπρόθεσμη πρόταση διορισμού του κατ’ άρθρ. 25 ν. 682/1977.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι εφικτός ο διορισμός ως Διευθυντή σε ιδιωτικό σχολείο αναδρομικά από 01-09-2012 της προταθείσας εκπαιδευτικού Ζ.Χ., εφόσον η σχετική πρόταση υποβλήθηκε εκπρόθεσμα την 11-06-2013.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/217/2001

Ιδιωτική εκπαίδευση. Μεταβίβαση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικού σχολείου, σε περίπτωση θανάτου του συνιδιοκτήτη ποσοστού 50% αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προϋπόθεση της μεταβίβασης της άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας ιδιωτικού σχολείου είναι το πρόσωπο, στο οποίο πρόκειται να μεταβιβασθεί το σχολείο να έχει τα απαιτούμενα για τους ιδρυτές προσόντα. Σε περίπτωση θανάτου συνιδρυτή και συνιδιοκτήτη δεν εφαρμόζεται για την μεταβίβαση του ποσοστού, που ανήκε σ αυτόν η διάταξη του άρθρου 57 παρ.1 του Ν 682/1977.


ΝΣΚ/375/2012

Άδεια ίδρυσης ξένου Δημοτικού Σχολείου με ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις διατάξεις του Ν. 4862/1931, προκύπτει ότι απαγορεύεται η ίδρυση και λειτουργία στην Ελλάδα ξένου σχολείου, άνευ χορηγήσεως δια νόμου σχετικής άδειας. Η απαγόρευση αυτή δεν ισχύει για τα ξένα σχολεία που λειτουργούσαν δυνάμει νομίμου αδείας κατά την ημερομηνία ισχύος του ανωτέρω νόμου. Το σχολείο «THE AMERICAN COLLEGE OF GREECE – DEREE PIERCE» είναι ξένο σχολείο που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα στη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η άδεια ίδρυσης Δημοτικού Σχολείου του σχολείου τούτου κρίνεται και χορηγείται αυτοτελώς, λαμβανομένου προσέτι υπόψη, ότι δεν προβλέπεται επέκταση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ούτε στις διατάξεις του Ν. 4862/1931, ούτε στις διατάξεις του Ν. 682/1977. Συνεπώς για την χορήγηση της εν λόγω αδείας απαιτείται νομοθετική διάταξη. (ομοφ.)


ΝΣΚ/104/2016

Δυνατότητα χορήγησης άδειας ανατροφής τέκνου εννέα μηνών, σε αλλοδαπό εκπαιδευτικό, πολίτη κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος εργάζεται στο ξένο πρόγραμμα δημοτικής εκπαίδευσης ξένου σχολείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η αναλογική εφαρμογή του άρθρου 35 του ν. 682/1977, όπως ισχύει, και του άρθρου 53 παρ.2 στοιχ. α΄ και δ΄ του ν. 2721/1999, για τη χορήγηση άδειας ανατροφής τέκνου εννέα μηνών σε Γάλλο εκπαιδευτικό, ο οποίος εργάζεται στο ξένο πρόγραμμα δημοτικής εκπαίδευσης ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα και ο οποίος δεν έχει διορισθεί με πράξη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν εγγραφής του στην επετηρίδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/408/2005

Παράβολο φοίτησης μαθητών σε ιδιωτικά σχολεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προβλεπόμενο από το άρθρο 46 του Ν 682/1977 παράβολο φοίτησης, θα καταβάλλεται, υπολογιζόμενο κατ’ άρθρο 33 παρ.3α του Ν 2009/1992, επί του 1% των διδάκτρων κάθε ιδιωτικού σχολείου, έτσι όπως αυτά καθορίζονται και δημοσιοποιούνται από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου κατ’ άρθρο 11 του Ν 3279/2004 και όχι επί του ποσού το οποίο τυχόν συμφωνήθηκε μεταγενεστέρως, κατόπιν κατ’ ιδίαν συμφωνίας μεθ’ ενός εκάστου συγκεκριμένου μαθητού και του ιδιοκτήτου του σχολείου.


ΝΣΚ/59/2003

Απόκτηση μετοχών ΑΕ (ιδιωτικού σχολείου) από εκπαιδευτικό της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δημόσιος υπάλληλος, εκπαιδευτικός της β/θμιας εκπαίδευσης, δεν εμπίπτει στη διάταξη του άρθρου 32 παρ.3 του Ν. 2683/1999 διότι δεν υπηρετεί στην υπηρεσία, η οποία κατά το άρθρο 2 του Ν. 682/1977 ασκεί τον ειδικό έλεγχο επί της ανώνυμης εταιρείας (ιδιωτικού σχολείου), στην οποία είναι μέτοχος ο σύζυγός της (Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), αλλά ως εκπαιδευτικός σε σχολική μονάδα υπαγόμενη στη Διεύθυνση αυτή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/199/2010

Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου κατά την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977 σε εκπαιδευτικό κάτοχο του βασικού τίτλου σπουδών κατ’ άρθρο 14 του Ν 1566/1985, χωρίς τίτλο παιδαγωγικής καταρτίσεως – Έννοια «τυπικών προσόντων» ιδρυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την έναρξη ισχύος του Ν 3194/2003 το πτυχίο παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δεν θεωρείται τυπικό προσόν διορισμού για όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών του άρθρου 14 του Ν 1566/1985, αλλά παρέχει στον κάτοχο τούτου δικαίωμα πρόταξης έναντι των λοιπών υποψηφίων. Κατ’ ακολουθίαν, αφού το προαναφερόμενο πτυχίο δεν απαιτείται για το διορισμό στο Δημόσιο σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ή για την πρόσληψη ως αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού των ως άνω κλάδων, δεν αποτελεί τυπικό προσόν του ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου, υπό την προϋπόθεση όμως ότι κατέχει αυτός το βασικό τίτλο σπουδών που του παρέχει δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση. Εν όψει των ανωτέρω, η πρώτη των αιτουσών η οποία κατέχει τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 8 περ. ιη του Ν 1566/1985, χωρίς όμως να έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης, δικαιούται άδεια ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977.


ΝΣΚ/124/2012

Έννοια των όρων «διορισμός» και «ένταξη» των εκπαιδευτικών των ισοτίμων σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι όροι «διορισμός» και «ένταξη» των εκπαιδευτικών των ισοτίμων σχολείων δεν είναι ταυτόσημοι. Ο διορισμός είναι η διοικητική πράξη η οποία έχει ως περιεχόμενο την έγκριση της καταρτιζόμενης μεταξύ του ιδιοκτήτη του σχολείου και του προσλαμβανομένου εκπαιδευτικού συμβάσεως εργασίας που αρχικώς είναι ορισμένου χρόνου και στη συνέχεια δύναται να τραπεί σε αορίστου χρόνου, διατηρείται δε μέχρι της λύσεως της εργασιακής σχέσεως με έναν από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 33 του Ν.682/1977 τρόπους. Η ένταξη είναι διοικητική πράξη που αποτελεί υπηρεσιακή μεταβολή του εκπαιδευτικού με την οποία καταλαμβάνει κενή οργανική θέση σε ισότιμο σχολείο και συνεπάγεται την υπαγωγή αυτού στο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/27/2020

Υποχρέωση της Διοίκησης να συμμορφωθεί σε ακυρωτική απόφαση πλήρως ως προς όλες τις διοικητικές συνέπειες. Καταβολή αποζημίωσης λόγω αναδρομικού διορισμού. Δυνατότητα συμψηφισμού των αποδοχών που δικαιούται να λάβει μέλος ΔΕΠ λόγω αναδρομικού διορισμού, με τυχόν εισοδήματα που απέκτησε κατά το χρονικό διάστημα έως την έκδοση της πράξης αναδρομικού διορισμού του.(...)1) Η υποχρέωση της Διοίκησης να συμμορφωθεί σε ακυρωτική απόφαση πλήρως και ως προς όλες τις διοικητικές συνέπειες, τόσο από πραγματικής όσο και από νομικής άποψης, ώστε ο διοικούμενος να τεθεί στη θέση που εξαρχής θα ήταν εάν δεν είχε μεσολαβήσει η νομίμως ακυρωθείσα πράξη της Διοίκησης και χωρίς δέσμευση από το χρόνο που στο μεταξύ διέδραμε, πηγάζει απευθείας από το Σύνταγμα. Συνεπώς, για την καταβολή των αποδοχών, τις οποίες ο δικαιωθείς και αναδρομικά διορισθείς σε θέση μέλους ΔΕΠ δικαιούται να λάβει στην περίπτωση αυτή, δεν απαιτείται κάποια άλλη διαδικασία ή νέα δικαστική απόφαση. 2) Δεν υφίσταται περίπτωση συμψηφισμού των αποδοχών που δικαιούται να λάβει με τυχόν εισοδήματα που ο αιτών απέκτησε κατά το διάστημα που μεσολάβησε έως την έκδοση της νέας πράξης αναδρομικού διορισμού του, τόσο διότι η ωφέλεια αυτή δεν συνδέεται αιτιωδώς με το ζημιογόνο γεγονός, όσο και κυρίως διότι τα μέλη ΔΕΠ δύνανται να ασκούν και άλλου είδους έργο ή ελευθέριο επάγγελμα κατά το χρόνο που είναι διορισμένοι, σύμφωνα με το νόμο.


ΝΣΚ/97/2011

Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική δικαστική απόφαση – Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου.Ο διορισμός υπαλλήλου σε εκτέλεση αμετάκλητης ακυρωτικής απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου. Η Διοίκηση οφείλει να διορίσει αυτόν αναδρομικά από τότε που παραλείφθηκε ο διορισμός του και συγκεκριμένα από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων του σχετικού πίνακα με όλες  τις συνακόλουθες έννομες συνέπειες, μεταξύ των οποίων τόσο αυτές που αφορούν στην υπηρεσιακή του κατάσταση και εξέλιξη όσο και εκείνες που αφορούν στην αναδρομική καταβολή των αποδοχών, τις οποίες δεν εισέπραξε και που θα είχε εισπράξει αν είχε αναλάβει πράγματι υπηρεσία από την ημερομηνία του αναδρομικού διορισμού. 

ΝΣΚ/115/2023

Ερωτάται εάν η προϋπηρεσία που διανύθηκε σε άλλους δημόσιους φορείς καθώς και η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών αναδρομικώς διορισθείσας υπαλλήλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων θα πρέπει να αναγνωριστεί αναδρομικά ή από την υποβολή της σχετικής αίτησής της.(...)Σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση, δυνάμει της οποίας έλαβε χώρα αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, θα πρέπει, ύστερα και από, την μετά την πραγματική ανάληψη υπηρεσίας, θετική κρίση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, η προϋπηρεσία της υπαλλήλου αυτής που διανύθηκε σε άλλους δημόσιους φορείς καθώς η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών να αναγνωριστεί επίσης αναδρομικά από την επομένη εργάσιμη ημέρα του αναδρομικού διορισμού της (ομόφωνα).