ΝΣΚ/291/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αναγνώριση έκτασης ως ιδιωτικής κατ’ άρθρο 10 παρ.1 του ν. 3208/2003.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η έκταση που δύναται να θεωρηθεί ως ιδιωτική, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης ζ’ του τμήματος ΙΙΙ της παρ.1 του άρθρου 10 του ν. 3208/2003, είναι αυτή εκ του συμβολαίου 16500/6-12-1924 Συμ/φου Λαμίας, η οποία κατά τον χρόνο συντάξεως του άνω συμβολαίου είχε αγροτική μορφή και δεν ήταν δάσος, εν τω μεταξύ έχει απωλέσει την αγροτική μορφή και φέρει μία των μορφών που προστατεύεται από την δασική νομοθεσία. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/45/2014
Αγροκτήματα – Πώληση – Χαρακτήρας της εκούσιας μεταβίβασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η, δια του υπ’ αριθμ. 16500/6-12-1924 συμβολαίου του Συμβ/φου Λαμίας Δ.Δ., πώληση του λειβαδίου «Μάραθος» κατά το 1/2 εξ αδιαιρέτου, για την οποία δόθηκε η δια της υπ’ αριθμ. 138434/22-11-1924 αποφάσεως του Υπουργού Γεωργίας άδεια, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν.Δ/τος της 3-9-1924, δεν έχει χαρακτήρα εκούσιας μεταβίβασης σε ακτήμονες καλλιεργητές, ως δικαιούχους γεωργικής αποκατάστασης κατά την αγροτική νομοθεσία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/101/2016
Δίκη με διάδικο το Εκκλησιαστικό Ταμείο. Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 10 παρ.1 του Ν. 3208/2003 στις εκδοθείσες μετά το έτος 1955 άδειες από τους Νομάρχες, στους οποίους μεταβιβάστηκε η σχετική αρμοδιότητα με το Ν. 3200/1955.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπ’ αρ. 424/1866 απόφαση του Αρείου Πάγου που εκδόθηκε με διάδικο το Εκκλησιαστικό Ταμείο δεν αποτελεί τίτλο έναντι του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με την περ.γ της παρ.1 του τμ. I του άρθρου 10 Ν. 3208/2003. Η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν. 3208/2003, που προστέθηκε με το άρθρο 43 παρ. 5 Ν. 4280/2014, καταλαμβάνει και τις εκδοθείσες μετά το έτος 1955 άδειες μεταβίβασης ακινήτων στους κατά την αγροτική νομοθεσία δικαιούμενους αποκατάστασης από τους οικείους Νομάρχες, στους οποίους η σχετική αρμοδιότητα μεταφέρθηκε με το Ν. 3200/1955 (ομοφ.).
ΝΣΚ/98/2011
Ιδιοκτησιακό καθεστώς έκτασης στη Ραφήνα Αττικής – Συμβιβαστική επίλυση της ένδικης διαφοράς μεταξύ Ελλ. Δημοσίου και κληρονόμων Δ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για να περιέλθει, κατά τη διάταξη του άρθρου 10 περ.ΙΙΙ υποπεριπτ.β του Ν 3208/2003, δασικού χαρακτήρα έκταση σε τρίτους, βάσει συμβιβαστικής πράξης του Ελληνικού Δημοσίου, με πρακτικό του ΝΣΚ και να απωλέσει το Δημόσιο την δυνατότητα να προβάλλει δικαιώματα κυριότητας στην έκταση αυτή, θα πρέπει αντικείμενο της συμβιβαστικής πράξης να έχει αποτελέσει η κυριότητα της έκτασης και όχι οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα τρίτων σε αυτήν. Κατά συνέπεια, στη περίπτωση συμβιβασμού σε διαφορά περί νομής, δεν έχει εφαρμογή η ανωτέρω διάταξη. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ 348/2010 ΤΟΥ Δ΄ ΤΜΗΜΑΤΟΣ.
ΝΣΚ/347/2006
Άσκηση επιρροής στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 13 του Ν 3208/2003, επί μεταβολής του προορισμού και της διάθεσης διακατεχομένων δασών ή δασικών εκτάσεων που βρίσκονται σε νόμιμο καθεστώς αλλαγής χρήσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 13 του Ν 3208/2003 εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις όπου στα διακατεχόμενα δάση και δασικές εκτάσεις έχει γίνει αλλαγή χρήσης, το γεγονός δε αυτό δεν κωλύει τη διαδικασία εξαγοράς των εκτάσεων αυτών, το ίδιο δε ισχύει και στη περίπτωση όπου η αλλαγή αυτή χρήσης αφορά τη λειτουργία κατασκηνώσεων ή παιδικών εξοχών. Το τίμημα της προς εξαγορά εκτάσεως θα υπολογιστεί βάσει της παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 998/1979, κατά ρητή επιταγή του νόμου, ήτοι βάσει της αξίας που έχει η έκταση υπό την δασική της μορφή, λαμβανομένης υπόψη ως συγκριτικού στοιχείου και της αξίας των γειτονικών δασικών εκτάσεων.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/32/2018
Καταβολή ποσού για τη χρηματοδότηση του, ενταχθέντος στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Προστασία και αναβάθμιση Δασών 2017», ερευνητικού έργου .(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη αφορά σε επιχορήγηση εκπαιδευτικού ιδρύματος, υπό την ειδικότερη μορφή της χρηματοδότησης δασικής έρευνας, αφορώσας στο συγκεκριμένο αντικείμενο της «Βελτίωσης της δειγματοληπτικής διαδικασίας για την εκτίμηση του ξυλώδη όγκου στο πλαίσιο σχεδιασμού πολιτικής αναθεώρησης των προδιαγραφών των δασικών διαχειριστικών σχεδίων», εμπίπτει δε στις ειδικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας για την ανάθεση επιχορηγούμενης δασικής εφαρμοσμένης έρευνας και τη χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων δασοπονικού εν γένει ενδιαφέροντος (βλ. άρθρο 21 παρ.1 του ν. 998/1979, άρθρο 5 παρ.2 περ.ιδ και ιε, και παρ. 4 του ν. 3889/2010, άρθρο 8 παρ.5 περ.ι του ν. 3208/2003), κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το 4734/27.11.2017 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος. Περαιτέρω, όπως στο αυτό έγγραφο επισημαίνεται, λαμβανομένου υπόψη του ορισμού της έννοιας του ερευνητικού προγράμματος ως συνόλου σχεδιασμένων ερευνητικών και τεχνολογικών δραστηριοτήτων με συγκεκριμένο αντικείμενο, μεθοδολογία, χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης και προϋπολογισμό δαπανών, προς εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ερευνητικών αναγκών σε καθορισμένη χρονική περίοδο (βλ. άρθρο 1 του ν. 1845/1989) και δεδομένου ότι η επιστημονική και τεχνολογική έρευνα διεξάγεται κυρίως από εθνικά ερευνητικά κέντρα, ακαδημαϊκά ερευνητικά κέντρα, κέντρα τεχνολογικής έρευνας, κ.λπ. καθώς και από ΑΕΙ, ο τεχνολογικός τομέας των οποίων περιλαμβάνει τα ΤΕΙ (βλ. άρθρο 1 του ν. 4485/2017 περί διάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης σε δύο παράλληλους τομείς: πανεπιστημιακό και τεχνολογικό), συνάγεται ότι το επίμαχο πρόγραμμα αφορά σε ερευνητικό έργο με φορέα εκπόνησης το συγκεκριμένο ανώτατο τεχνολογικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, ήτοι σε πρωτότυπη έρευνα, και δη εφαρμοσμένη, καθόσον το κατατεθέν πόρισμα αυτής δεν κατατείνει απλώς στην επαύξηση του αποθέματος εξειδικευμένης γνώσης πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο, αλλά και στην επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων της δασικής πράξης, με τις εγγυήσεις της εμπειρίας, τεχνογνωσίας, επιστημονικής επάρκειας, κατάλληλης τεχνικής και επιστημονικής υποδομής που το ως άνω εξειδικευμένο Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής του ΤΕΙ ….μπορούσε να προσφέρει. Κατόπιν αυτών το Κλιμάκιο κρίνει νόμιμη την εντελλόμενη δαπάνη χρηματοδότησης από το …του εν λόγω ερευνητικού προγράμματος, πλην όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικείου οικονομικού έτους.