ΝΣΚ/294/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης από την υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου. Ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής του σχέσης.(...)Η διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης έκπτωσης εκδόθηκε νόμιμα και συνεπώς δεν δύναται η Διοίκηση να λάβει υπόψη της την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία επεβλήθη στον υπάλληλο η ποινή της οριστικής παύσης (ομοφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/221/2013
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης συνεπεία παραιτήσεως υπαλλήλου, λόγω πλάνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δύναται να προχωρήσει στην ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης της αιτούσας, λόγω παραιτήσεώς της. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/222/2013
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης συνεπεία παραιτήσεως υπαλλήλου, λόγω πλάνης του ως προς την ύπαρξη του συνταξιοδοτικού του δικαιώματος.Ενόψει της πλοκής του διδόμενου ιστορικού, εναπόκειται στην, κατόπιν αιτιολογημένης κρίσης, αποκλειστική ουσιαστική εκτίμηση της διοίκησης περί του συγγνωστού ή μη της επικαλούμενης πλάνης του αιτούντος, κατά τα παραπάνω, οπότε, σε καταφατική και μόνο περίπτωση, δύναται αυτή να προχωρήσει στην ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής του σχέσης λόγω παραιτήσεώς του.
ΝΣΚ/377/2011
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης υπαλληλικής σχέσης μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. λόγω ακύρωσης διορισμού του σε νέα θέση Ε.Π. Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση ακύρωσης διορισμού μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 1404/1983, η αποδοχή του οποίου (διορισμού) επέφερε αυτοδικαίως την παραίτησή του από προηγουμένως κατεχόμενη άλλη θέση μέλους Ε.Π., εφόσον εξέλιπε ο λόγος της αυτοδίκαιης παραίτησης, η οποία ως εκ τούτου θεωρείται ως μηδέποτε επελθούσα, δύναται ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι., ο οποίος εξέδωσε την διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του μέλους Ε.Π. λόγω της αποδοχής του διορισμού του σε άλλη θέση μέλους Ε.Π., να εκδώσει πράξη ανάκλησης της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης με την υπηρεσία αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/16/2012
Κατοχή προσωποπαγούς θέσης Προϊσταμένης Διεύθυνσης, με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 παρ.7 του Ν.3051/2002 – Διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής της σχέσης – Αποτύπωση της υπηρεσιακής της κατάστασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στη διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης της περί ης το ερώτημα υπαλλήλου, πρέπει να αναφερθεί και η υπ’ αυτής κατοχή προσωποπαγούς θέσης Προϊσταμένης Διεύθυνσης, με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 παρ.7 του Ν.3051/2002. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/301/2016
Αν η υποβολή αίτησης παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, επιφέρει ή όχι τη λύση της σύμβασης εργασίας του όταν εκκρεμεί σε βάρος του πειθαρχική δίωξη ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης.(...) Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αποτελεί καταγγελία της σύμβασης εργασίας του που επιφέρει τη λύση της, ανεξάρτητα από την προηγηθείσα έναρξη της ποινικής δίωξης σε βάρος του για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης. Συνεπώς η διοίκηση οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της σχέσης εργασίας του προαναφερθέντος υπαλλήλου, πλην, η ήδη αρξάμενη σε βάρος του πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης, συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσης (ομόφ.)
ΝΣΚ/89/2014
Ανάκληση διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης δημάρχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κωλύεται, ελλείψει νόμιμης βάσης, η ανάκληση νόμιμης διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης έκπτωσης δημάρχου από το αξίωμά του που επήλθε λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης του, σε περίπτωση μεταγενέστερης μεταβολής της νομοθεσίας, βάσει της οποίας είχε εκδοθεί η διαπιστωτική αυτή πράξη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/219/2018
Δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την ανάκληση διορισμού υπαλλήλου, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε αμετάκλητα δικαστικά, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, καθώς και, εάν αυτή οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του υπαλλήλου, ποια θα πρέπει να είναι η ημερομηνία λύσης της εν λόγω σχέσης.Η Διοίκηση, μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί ακύρωσης του διορισμού υπαλλήλου, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, έχει υποχρέωση να εκδώσει διαπιστωτική πράξη ανάκλησης του διορισμού του, η οποία ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία του διορισμού. Η Διοίκηση οφείλει να απορρίψει το αίτημα του υπαλλήλου για παραμονή του στην υπηρεσία, ακόμα και αν υπάρχει κενή θέση ή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από το διορισμό του. (ομόφ.)
ΝΣΚ/239/2017
Δυνατότητα επιστροφής αποδοχών αργίας δημοσίου υπαλλήλου κατόπιν μεταρρύθμισης της ποινής της οριστικής παύσης σε προσωρινή έξι μηνών, με απόφαση του ΣτΕ - Μη προσμέτρηση του χρόνου αυτοδίκαιης αργίας ως πραγματικής υπηρεσίας. Για την επιστροφή του συνόλου ή μέρους των αποδοχών μονίμου υπαλλήλου, που παρακρατήθηκαν στο σύνολό τους, κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης για το πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του, η οποία στη συνέχεια μεταρρυθμίστηκε, με δικαστική απόφαση του ΣτΕ, σε προσωρινή παύση έξι (6) μηνών, αρμόδιο να αποφανθεί είναι το πειθαρχικό συμβούλιο, με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του. Για το χρονικό διάστημα μετά την 11-5-2015, οπότε κατόπιν της αντικατάστασης του άρθρου 105 του ΥΚ, η ποινή της προσωρινής παύσης δεν συνεπάγεται πλέον την πλήρη στέρηση των αποδοχών, και έως την λήξη της αυτοδίκαιης αργίας, το ήμισυ των παρακρατηθεισών αποδοχών πρέπει να αποδοθεί αυτοδικαίως, ενώ το άλλο ήμισυ ή μέρος αυτού ύστερα από ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου. Το χρονικό διάστημα που η υπάλληλος βρισκόταν σε αυτοδίκαιη αργία δεν υπολογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (ομόφ.) Κατάσταση : Αποδεκτή
ΝΣΚ/275/2015
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της πράξης λύσης σύμβασης εργασίας υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ουσιώδης πλάνη του υπαλλήλου ως το χρόνο έναρξης της πληρωμής της σύνταξής του, καθιστά τόσο την παραίτηση – καταγγελία του όσο και τη διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής του σχέσης αντικειμενικά μη νόμιμες και γι’ αυτό συντρέχει λόγος αποδοχής της αίτησης επανόδου του στην υπηρεσία και ανάκλησης της παραπάνω διαπιστωτικής πράξης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/13/2023
Σε περίπτωση που υπάλληλος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απολυθεί επειδή η δικαστική προσφυγή που άσκησε κατά της πράξης επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης απορριφθεί, ποιο είναι το χρονικό εύρος αναζήτησης ως αχρεωστήτως καταβληθεισών των αποδοχών αργίας, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 25 παράγραφος 4 εδάφιο δ’ του νόμου 4354/2015, δεδομένου ότι η απολυθείσα είχε τεθεί σε καθεστώς αργίας (δυνητικής και αυτοδίκαιης) με πράξεις που είχαν εκδοθεί πριν τη θέση σε ισχύ της υπόψη διάταξης.(...)Η πρώην υπάλληλος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές αργίας που έτυχε από την 1η Ιανουαρίου 2016, ημερομηνία θέσης σε ισχύ του ν. 4354/2015, μέχρι τις 04.11.2021, ημερομηνία αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής της σχέσης. Αντίστοιχη υποχρέωση αναζήτησης φέρει η αρμόδια αρχή του υπόψη Υπουργείου (ομόφωνα).