ΝΣΚ/297/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.1 και 2 του Ν 3429/2005 κατά την πρόσληψη προσωπικού στις ανώνυμες εταιρείες με την επωνυμία: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ανώνυμες εταιρείες: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ) προσλαμβάνουν το προσωπικό τους κατά τη προβλεπόμενη διαδικασία στις παρ.1 και 2 του άρθρου 17 του Ν 3429/2005 καθόσον α) υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του Ν 3429/2005 ως θυγατρικές της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Δημόσια Επιχείρηση Παροχής Αερίου» (ΔΕΠΑ ΑΕ), που υπάγεται στην περίπτωση γ’ της παρ.5 του άρθρου 1 του Ν 3429/2005 (ήτοι στο κείμενο Β του ίδιου νόμου), β) το μετοχικό τους κεφάλαιο κατέχει σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) η μητρική τους εταιρεία ΔΕΠΑ ΑΕ και όχι το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο συμμετέχει σε ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) μόνο στο μετοχικό κεφάλαιο της μητρικής εταιρείας ΔΕΠΑ ΑΕ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/320/2001
Απόσπαση υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας υπαγόμενης στον δημόσιο τομέα και διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νόμιμη η απόσπαση στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υπαλλήλου ανώνυμης εταιρείας που ανήκει στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός περιγράφεται στην παρ.6 του άρθρου 1 του Ν 1256/1982, και η περαιτέρω διάθεσή του σε πολιτικό κόμμα της Βουλής, με βάση τη διάταξη του άρθρου 20 παρ.6 του Ν 2386/1996. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΑΕ (ΔΕΠΑ ΑΕ) και η θυγατρική της Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής (ΕΔΑ ΑΕ) υπάγονται στην έννοια του ευρύτερου δημόσιου τομέα που προσδιορίζουν οι παραπάνω διατάξεις.
ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/130850/924/2025
Καθορισμός πράξεων, ύψους και διαδικασίας χρηματοδότησης της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (ΔΕΣΦΑ Α.Ε), μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
175072/381/2018
Καθορισμός πράξεων, ύψους και διαδικασίας χρηματοδότησης της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (ΔΕΣΦΑ Α.Ε.), μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
οικ. ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/122950/2914/2021 ΦΕΚ: 6243/Β/27.12.2021 Τροποποίηση της υπ’ αρ. 175072/381/16.05.2018 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός πράξεων, ύψους και διαδικασίας χρηματοδότησης της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (ΔΕΣΦΑ Α.Ε), μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» (Β’ 1844)
οικ. ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/122950/2914/2021
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 175072/381/16.05.2018 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός πράξεων, ύψους και διαδικασίας χρηματοδότησης της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (ΔΕΣΦΑ Α.Ε), μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» (Β’ 1844)
ΝΣΚ/311/2014
Υπαγωγή της εταιρείας ΕΛ.ΤΑ. ΑΕ στο Κεφάλαιο Α΄ ή Β΄ του Ν. 3429/2005, μετά την απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων για εκποίησή της μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Εφαρμογή ή μη στο προσωπικό της εταιρείας του Ν. 4024/2011 για το μισθολόγιο και βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 217/2012 απόφασης της Διϋπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία αποφασίστηκε η πώληση έως και του συνόλου των μετοχών της εταιρείας «ΕΛ.ΤΑ. ΑΕ» μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, η εταιρεία υπάγεται πλέον στο Κεφάλαιο Α΄ του Ν. 3429/2005, δοθέντος ότι δεν υφίσταται ο λόγος για τον οποίο είχε υπαχθεί στο Κεφάλαιο Β΄, ήτοι η υπαγωγή της σε καθεστώς έναρξης των διαδικασιών εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών με σκοπό την αποκρατικοποίησή της, δυνάμει της υπ’ αριθμ. 136/2002 απόφασης της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων. (ομοφ.) β) Ως προς το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού της η εταιρεία ΕΛ.ΤΑ. ΑΕ εξακολουθεί να υπάγεται στο Κεφάλαιο Β΄ του Ν. 3429/2005, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 6 περ. β΄ του άρθρου 31 του Ν. 4141/2013. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ και εκδόθηκε η υπ' αριθ. 178/2017 γνωμοδότηση. Στη συνέχεια παραπέμφθηκε στην Πλήρη Ολομέλεια ΝΣΚ, λόγω οριακής πλειοψηφίας, και εκδόθηκε η υπ' αριθ.297/2017 γνωμοδότηση.
ΕΣ/Κλ.Τμ.1/252/2017
Καταβολή εξόδων παράστασης στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου...(...)Από τις προαναφερόμενες διατάξεις σε συνδυασμό ερμηνευόμενες συνάγονται τα ακόλουθα: Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, οι υπάλληλοι των οποίων εμπίπτουν στον περιορισμό της παρ. 11 του άρθρου 25 του νόμου 4354/2015 και υποχρεούνται να επιλέξουν μεταξύ των αποδοχών της (οργανικής) τους θέσης και των αποδοχών της θέσης στην οποία διορίζονται, είναι εκείνες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 και όχι εκείνες που εμπίπτουν στο κεφάλαιο Β΄ του νόμου αυτού. Δεν εμπίπτουν δηλαδή στον ως άνω περιορισμό οι υπάλληλοι των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, οι οποίες είναι ανώνυμες εταιρείες, των οποίων οι μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά (χρηματιστήριο), εφόσον το δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 εξακολουθούν να συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο με οποιαδήποτε ποσοστό συμμετοχής, καθώς και οι υπάλληλοι των συνδεδεμένων με αυτές επιχειρήσεων. Συνακόλουθα, η «Δ.Ε.Η.», η οποία από το έτος 2001 έχει μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία, οι μετοχές της έχουν εισαχθεί για διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο και το Δημόσιο εξακολουθεί να συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο, εμπίπτει στο Κεφάλαιο Β΄ του ν. 3429/2005 και, επομένως, οι υπάλληλοι της δεν εμπίπτουν στον ανωτέρω περιορισμό. (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, νόμιμα καταβάλλονται, στη φερόμενη ως δικαιούχο, έξοδα παράστασης, αφού αυτή είναι υπάλληλος της Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε., η οποία, ως θυγατρική της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» επιχείρηση, είναι δημόσια επιχείρηση του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 3429/2005 (βλ. και το 32553/22.12.2016 έγγραφο της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων & Οργάνωσης της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.») και οι υπάλληλοί της δεν εμπίπτουν στον περιορισμό της παρ. 11 του άρθρου 25 του νόμου 4354/2015. Εξάλλου, ανεξαρτήτως του αν η εν λόγω υπάλληλος εμπίπτει στον περιορισμό που καθιερώνεται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 28 του ίδιου ως άνω νόμου, οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές της, συνυπολογιζομένων των εντελλόμενων με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα εξόδων παράστασης, δεν υπερβαίνουν, όπως βεβαιώνεται στο 1049/5.9.2017 έγγραφο του Προϊσταμένου του ...., το τιθέμενο στην ως άνω διάταξη ανώτατο όριο αποδοχών και λοιπών απολαβών.
ΝΣΚ/285/2015
Υπαγωγή ή μη της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (Ε.Δ.Ε.Υ. Α.Ε.) στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανώνυμη εταιρεία Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (Ε.Δ.Ε.Υ. Α.Ε.) υπάγεται στον δημόσιο τομέα και στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/286/2015
Υπαγωγή ή μη της Λειτουργού Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Λ.ΑΓ.Η.Ε. Α.Ε.) στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανώνυμη εταιρεία Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Λ.ΑΓ.Η.Ε. Α.Ε.) υπάγεται στον δημόσιο τομέα και στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/178/2017
Υπαγωγή της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και δ.τ. «ΕΛΤΑ» στο κεφάλαιο Α' ή Β' του ν. 3429/2005. Υπαγωγή της εταιρείας «ΕΛΤΑ» στο κεφάλαιο Α' ή Β' του ν. 3429/2005, ως προς το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού της.α) Η εταιρεία «ΕΛΤΑ» υπάγεται από τις 1-7-2011, στο Κεφάλαιο Α' του ν. 3429/2005, καθ’ όσον ο λόγος για τον οποίο είχε υπαχθεί στο Κεφάλαιο Β’, ήτοι η έκδοση της υπ' αριθ. 136/2002 αποφάσεως της Δ.Ε.Α., με την οποία είχε τεθεί σε καθεστώς ενάρξεως των διαδικασιών εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών με σκοπό την αποκρατικοποίησή της, έπαυσε να υφίσταται μετά την έγκριση, με τον ν. 3985/2011, του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 (ΜΠΔΣ). (πλειοψ.) β) Η εταιρεία «ΕΛΤΑ», ως προς το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού της, υπάγεται στο Κεφάλαιο Β' του ν. 3429/2005, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν.3986/2011, καθόσον πριν από την παραχώρηση από το Ελληνικό Δημόσιο της πληρεξουσιότητας στο ΤΑΙΠΕΔ, με την από 30-11- 2011 σύμβαση, για την αντιπροσώπευση του Δημοσίου, κατά την άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου στις γενικές συνελεύσεις της εταιρείας, υπαγόταν στο Κεφάλαιο Β' του ν. 3429/2005. (πλειοψ.) Παραπέμπεται στην Πλήρη Ολομέλεια, λόγω οριακής πλειοψηφίας. Είχε εκδοθεί αρχικά η υπ’ αριθμ. 311/2014 γνωμοδότηση του Α΄ Τμήματος, κατόπιν της οποίας το ερώτημα παραπέμφθηκε αρμοδίως στην Ολομέλεια από τον ερωτώντα Υπουργό.
ΝΣΚ/143/2006
Πρόσληψη προσωπικού σε θυγατρική εταιρία μητρικής εταιρίας υπαγομένης στο Κεφάλαιο Β΄ του Ν 3429/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφαρμόζονται : α) οι διατάξεις του άρθρου 17 παρ.3 και του άρθρου 13 του Ν 3429/2005 μόνον όταν το Δημόσιο και όχι άλλο οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της ιδίας (θυγατρικής), β) οι διατάξεις του άρθρου 17 παρ.1 και 2 του αυτού Ν 3429/2005 σε κάθε άλλη περίπτωση.