ΝΣΚ/306/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ». Δομές Κοινωνικής Φροντίδας. Παράταση χρηματοδότησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εάν φορέας, στον οποίο έχει ανατεθεί η υλοποίηση πράξης ενταχθείσας στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ», δεν τηρήσει κάποια από τις υποχρεώσεις του, επιβάλλονται σε βάρος του οι προβλεπόμενες κυρώσεις, στη διακριτική δε ευχέρεια της Υπηρεσίας εναπόκειται να επιλέξει ποια ή ποιες από τις κυρώσεις αυτές θα επιβληθούν. Περαιτέρω, στο πλαίσιο του ως άνω προγράμματος δεν δύναται να παραταθεί η χρηματοδότηση από το Γ΄ Κ.Π.Σ. φορέων, οι οποίοι κατά παράβαση σχετικής υποχρέωσής τους δεν συνέχισαν με ίδιους πόρους τη λειτουργία Δομών Κοινωνικής Φροντίδας, υφισταμένων ήδη από το Β΄ Κ.Π.Σ., επί μία διετία μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου υλοποίησης της ενέργειας που τους είχε ανατεθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/494/2006
Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ» και η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το ΕΚΤ, που έχουν συσταθεί και λειτουργούν στο Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, πρέπει να υποβάλλουν στην αρμόδια Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου, στο πλαίσιο ελέγχου των δικαιολογητικών δαπανών, πρωτότυπα έγγραφα, εκτός εάν συντρέχει περίπτωση για την κατ’ εξαίρεση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 2 του ΠΔ 151/1998, υποβολή επικυρωμένων αντιγράφων. (ομοφ.) 2) Οι ως άνω Υπηρεσίες είναι αρμόδιες για την επικύρωση αντιγράφων των εγγράφων που εκδίδουν. (πλειοψ.)
37092/2007
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 37072/ΔΕΚΟ 1177 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιος Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού στις δημόσιες επιχειρήσεις: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α.Ε., ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Α.Ε.».
Αριθμ. οικ. 118267/2000
Σύσταση και Λειτουργία Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος “ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ”.
Αριθμ. 53684/EΥΘΥ460/2015 (ΦΕΚ 948 Β/27-05-2015) ΚΥΑ, άρθρο 5: Η παρούσα, από τη δημοσίευσή της, καταργεί τις αριθ. οικ. 118267/2000 (ΦΕΚ Β΄1595) ΚΥΑ σύστασης και λειτουργίας Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση» και την αριθ. ΚΑ/3345/2000 (ΦΕΚ Β΄ 1533) ΚΥΑ σύστασης ειδικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως ισχύουν.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/144/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και του διαγωνισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την προμήθεια ειδών βασικής υλικής συνδρομής της πράξης «Αποκεντρωμένες προμήθειες τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής, διοικητικές δαπάνες και παροχή συνοδευτικών μέτρων 2018 – 2019 της κοινωνικής σύμπραξης ΠΕ ..., της κοινωνικής σύμπραξης ΠΕ ... και της κοινωνικής σύμπραξης ΠΕ ... στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής του Ταμείου Βοήθειας προς τους απόρους (ΤΕΒΑ) 2014-2020»(....)Aποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της εταιρείας «… Ο.Ε.»
ΝΣΚ/130/2004
Γ’ Κ.Π.Σ. Επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ 2000-2006». Εφαρμοστέα βαθμολογικά κριτήρια ένταξης στο Μέτρο 4.3 «Προώθηση Εξαγωγών και Συλλογικοί Φορείς».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι γενικές αρχές της αμεροληψίας των διοικητικών οργάνων, της διαφάνειας των διοικητικών διαδικασιών και της χρηστής διοίκησης, σε συνδυασμό με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, του σεβασμού και της προστασίας της αξίας του ανθρώπου και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, καθώς και οι κανόνες δημοσιότητας του Παραρτήματος του Κανονισμού 1159/2000, είναι αντίθετοι με την, στα πλαίσια της 2ης προκήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μέτρο 4.3 του ΕΠΑΑ-ΑΥ 2000-2006, αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων-αιτήσεων των ενδιαφερομένων, με κριτήρια τα οποία θεσπίσθηκαν μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των σχετικών αιτήσεων, και κατά τροποποίηση των μέχρι τότε ισχυόντων και προβλεπομένων στην ανωτέρω προκήρυξη κριτηρίων.
ΑΕΠΠ/664/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της για τις Ομάδες Β («ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ»), Γ («ΟΠΩΡΟΛΑΧΑΝΙΚΑ») και Δ («ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ»), τη ματαίωση και επανάληψη της διαδικασίας, την απόρριψη των προσφορών άλλων εταιρειών ως μη συμβατών με τη Διακήρυξη, καθώς και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου για τις εν λόγω ομάδες, καθώς ισχυρίζεται ότι είναι η μόνη σύμφωνη με τους όρους της Διακήρυξης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια διανεμόμενων τροφίμων (συμπεριλαμβανομένων ελαιολάδου, οπωρολαχανικών και τυροκομικών προϊόντων) για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απορούς (ΤΕΒΑ) προς τους ωφελουμένους της Κοινωνικής ΣυνΠράξης «ΣΤΗΡΙΖΩ».
ΕλΣυν/Τμ7/219/2010
Όσον αφορά δε στις συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης του Δήμου στο πλαίσιο κατάρτισης του Προγράμματος, ο νομοθέτης προέβλεψε με ειδικές διατάξεις, αποβλέποντας στην ενεργό συμμετοχή των Δήμων στη διαδικασία αυτή, την εξαιρετική δυνατότητα ανάθεσης αποκλειστικά και μόνο των υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης του Ο.Τ.Α. σε εξωτερικούς συμβούλους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, η οποία παρέχεται στις δημοτικές αρχές, αφού πρώτα εξαντλήσουν τα ίδια μέσα για την εκ των έσω εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος με τη συγκρότηση διεπιστημονικής ομάδας έργου που θα βρίσκεται σε συνεργασία με τα όργανα της διοίκησης και τις υπηρεσίες προγραμματισμού, με τη συμμετοχή και των ειδικών συμβούλων και συνεργατών του Δήμου. Εκ τούτων παρέπεται ότι δε δύναται νομίμως να ανατεθεί η σύνταξη και κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος σε φορείς, πλην αυτών που ρητώς προβλέπονται στις ανωτέρω διατάξεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ανάπτυξη στο εσωτερικό των Δήμων ενός μηχανισμού που θα είναι αυτάρκης και έτσι θα υλοποιείται (το επιχειρησιακό πρόγραμμα) σε όλες του τις φάσεις προεχόντως από το ανθρώπινο δυναμικό τους (πρβλ. Πράξεις VII Τμήμ. 52/2010, 307, 98/2009 κ.ά.).
ΕΣ/ΤΜ.1/230/2017
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Ζητείται η ακύρωση της …/12.8.2014 απόφασης του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, με την οποία, αφενός μεν επιβλήθηκε σε βάρος της εκκαλούσας κατ’ αποκοπή δημοσιονομική διόρθωση ποσού 27.200,00 ευρώ, το οποίο προέρχεται από τη χρηματοδότηση της Πράξης με τίτλο «Κοινωνικές Δομές στους Δήμους ... και ...: Πολυδύναμο σχέδιο κοινωνικών δράσεων άμεσης αντιμετώπισης της φτώχειας» (κωδικός ΟΠΣ 377066), που έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και χρηματοδοτείται κατά ποσοστό 80% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και κατά ποσοστό 20% από εθνικούς πόρους, αφετέρου δε διατυπώθηκε εισήγηση προς τον Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ως αρμόδιο διατάκτη της σχετικής δαπάνης, για την έκδοση απόφασης ανάκτησης του ανωτέρω ποσού.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης, ως προς το σκέλος της αναζήτησης του ποσού των 27.200,00 ευρώ, αποτελεί απλώς εισήγηση προς τον οικείο διατάκτη για την έκδοση σχετικής απόφασης ανάκτησης και, ως εκ τούτου, δεν επιφέρει τις έννομες συνέπειες της τελευταίας, αλλά, ως πράξη προπαρασκευαστική της απόφασης αυτής (ανάκτησης), στερείται εκτελεστού χαρακτήρα.Απορρίπτει την έφεση.
ΑΝΑΙΡΕΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1951/2020.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1951/2020
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Με την προσβαλλόμενη 230/2017 απόφαση του Ι Τμήματος απορρίφθηκε ως απαράδεκτη η έφεση της αναιρεσείουσας κατά της …/12.8.2014 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης του Υφυπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με την αιτιολογία ότι αυτή στερείται εκτελεστού χαρακτήρα. Με την εν λόγω απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (α) ελήφθη απόφαση για την σε βάρος της αναιρεσείουσας κατ’ αποκοπή δημοσιονομική διόρθωση ποσού 27.200,00 ευρώ, το οποίο προέρχεται από την χρηματοδότηση της πράξης με τίτλο «Κοινωνικές Δομές στους Δήμους ... και ...: Πολυδύναμο σχέδιο κοινωνικών δράσεων άμεσης αντιμετώπισης της φτώχειας» (Κωδικός ΟΠΣ 377066) ενταγμένης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007-2013,(β) διατυπώθηκε εισήγηση προς στον Υφυπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ως διατάκτη της δαπάνης, για την έκδοση απόφασης ανάκτησης του ανωτέρω ποσού.(....)Μετά τις ως άνω παραδοχές το Δικαστήριο δέχεται ότι, κατ’ εσφαλμένη ερμηνεία των διατάξεων ...κρίθηκε από την αναιρεσιβαλλομένη ότι η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης ως προς το σκέλος της αναζήτησης του ποσού των 27.200,00 ευρώ συνιστά προπαρασκευαστική πράξη ως μέρος της εισήγησης στον οικείο διατάκτη για την έκδοση της απόφασης ανάκτησης δοθέντος ότι, όπως προεκτέθηκε, αυτή παράγει αυτοτελώς έννομες συνέπειες που επιφέρουν άμεση μεταβολή στην νομική κατάσταση του αποδέκτη της, όχι μόνον ως προς την υποχρέωση αυτού να επιστρέψει ποσά ενίσχυσης που έλαβε, αλλά και ως προς τη συνέχιση της ενίσχυσης που δικαιούται να λαμβάνει.Δέχεται την αίτηση αναιρέσεως.Αναπέμπει την υπόθεση στο αρμόδιο Τμήμα το οποίο θα κρίνει, με διαφορετική σύνθεση, την ουσιαστική βασιμότητα της ένδικης έφεσης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/66/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και του διαγωνισμού του Δήμου … για την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής της πράξης «Αποκεντρωμένες προμήθειες τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής, διοικητικές δαπάνες και παροχή συνοδευτικών μέτρων 2018 – 2019» της κοινωνικής σύμπραξης Δυτικής Αττικής (...), που έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής του Ταμείου Βοήθειας προς τους απόρους (ΤΕΒΑ) 2014-2020(....)Συνεπώς, η μη υποδιαίρεση της προμήθειας στα ανωτέρω δύο τμήματα χωρίς επαρκή κατά τα προεκτεθέντα αιτιολογία και καθ’ υπέρβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας Αρχής συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια, καθόσον, αφενός απετράπη η συμμετοχή στο διαγωνισμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά σε τρόφιμα ή αποκλειστικά σε είδη προσωπικής και οικιακής υγιεινής, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 59 του ν. 4412/2016, που αποσκοπεί ακριβώς στη διευκόλυνση της συμμετοχής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στη βελτίωση των συνθηκών ανταγωνισμού ώστε να επιτευχθούν καλύτερες τιμές αγοράς, αφετέρου δεν αναπτύχθηκε τελικώς ανταγωνισμός, αφού κατατέθηκε μόνο μία παραδεκτή προσφορά με πολύ μικρό ποσοστό έκπτωσης.Aποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/950/2022.