×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/32/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπάλληλος Υπουργείου Πολιτισμού με σχέση εργασίας ι.δ. ορισμένου χρόνου δύναται να προβεί σε επίσχεση εργασίας – Καταχρηστικότητα άσκησης του δικαιώματος αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάλληλος του Δημοσίου, με σχέση εργασίας ι.δ., ορισμένου χρόνου, δύναται να ασκήσει το δικαίωμα επίσχεσης εργασίας έως την εξόφληση των οφειλόμενων αποδοχών. Η αξιολόγηση περί της τυχόν καταχρηστικότητας της άσκησης του εν λόγω δικαιώματος ανήκει στην αρμόδια υπηρεσία (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/67/2016

Επίσχεση εργασίας υπαλλήλου Υπουργείου Πολιτισμού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου – Καταχρηστικότητα της συνέχισης άσκησης του δικαιώματος αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάλληλος του Δημοσίου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνεχίζει την επίσχεση εργασίας παρά την καταβολή τμήματος των οφειλομένων δεδουλευμένων αποδοχών. Υπό προϋποθέσεις, η αρμόδια υπηρεσία δύναται να κρίνει ως καταχρηστική την άσκηση του εν λόγω δικαιώματος, ώστε να μην οφείλονται οι αποδοχές του σχετικού διαστήματος


ΝΣΚ/225/2018

Επίσχεση εργασίας – Καταχρηστική άσκηση δικαιώματος – Καταβολή μισθοδοσίας – Ασφαλιστικές εισφορές – Αρμοδιότητες ΝΣΚ.Η άσκηση επίσχεσης εργασίας από υπάλληλο ΙΔΟΧ, δύναται, υπό προϋποθέσεις, να κριθεί από την Υπηρεσία ως καταχρηστική, ώστε να μην οφείλονται αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές του σχετικού διαστήματος.


ΝΣΚ/84/2017

Επίσχεση εργασίας συμβασιούχου ορισμένου χρόνου – Νομιμότητα αυτής μετά τη λύση της σύμβασης – Δικαίωμα επί των αποδοχών του διαστήματος επίσχεσης. Η σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου έχει λυθεί δια καταγγελίας, από την περιέλευση στο συμβασιούχο της απόφασης της Διοίκησης περί λύσης της σύμβασης και η ανάκληση της απόφασης στερείται εννόμων συνεπειών. Μετά την, ως άνω, λύση της σύμβασης δεν νοείται δικαίωμα επίσχεσης εργασίας εκ μέρους της συμβασιούχου και δεν οφείλονται σχετικές αποδοχές, (ομοφ.)


Δ.ΕΦ/1103/2020

Καταβολή αποδοχών - επίσχεση εργασίας...Επειδή, υπό τα ανωτέρω δεδομένα, μετά την έκδοση της ως άνω 4753/2018 απόφασης του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, με την οποία κρίθηκε με δύναμη δεδικασμένου νόμιμη η επίσχεση εργασίας του αιτούντος για το διάστημα από 8.8.2011 έως 30.4.2012 και του καταβλήθηκε το σύνολο των διαφορών αποδοχών του, η αιτιολογική στήριξη της προσβαλλόμενης πράξης στο σύνολό της κλονίζεται σοβαρώς. Και τούτο διότι η απόφαση αυτή, αν και επιγενόμενη της προσβαλλόμενης πράξης –και ανεξαρτήτως του αν αφορά διαφορετικό χρονικό διάστημα–είναι συνεκτιμητέα από το Πειθαρχικό Συμβούλιο, καθόσον αφορά αυτή ταύτη την νομιμότητα του δικαιώματος της επίσχεσης εργασίας του αιτούντος, τόσο ως προς την αιτία όσο και ως προς την αφετηρία της, στοιχεία που αποτελούν μέρος του συνολικού ερείσματος της αιτιολογίας της προσβαλλόμενης πράξης περί διαπιστώσεως της αδικαιολόγητης αποχής του αιτούντος από την εργασία του. Το γεγονός, εξάλλου, ότι η ως άνω κρίση δεν καλύπτει την ενδεχόμενη καταχρηστικότητα της επίσχεσης εργασίας του αιτούντος για το μετά τον Απρίλιο του 2012 χρονικό διάστημα λόγω του ότι ανάγεται σε διαφορετικό χρονικό διάστημα, δεν δύναται να άρει τον, κατά τ’ ανωτέρω κλονισμό της αιτιολογικής στήριξης της προσβαλλόμενης πράξης, που καθιστά αυτή πλημμελή. Για το λόγο δε αυτό, που βασίμως προβάλλεται, η προσβαλλόμενη πράξη πρέπει να ακυρωθεί και να αναπεμφθεί η υπόθεση στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, το οποίο δεσμευόμενο από το κατά τα προαναφερόμενα δεδικασμένο, θα αποφανθεί επί της νομιμότητας της επίσχεσης εργασίας του αιτούντος για το μετά τις 23.7.2012 χρονικό διάστημα.


ΝΣΚ/342/2016

Δυνατότητα ειδικευόμενων ιατρών και ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου να ασκήσουν επίσχεση εργασίας και ζητήματα που προκύπτουν σχετικά.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Οι ειδικευόμενοι ιατροί δεν έχουν δικαίωμα επίσχεσης εργασίας για αμοιβή από συμμετοχή σε εφημερίες (πλειοψ.) β) Οι ιατροί υπαίθρου δεν έχουν δικαίωμα επίσχεσης εργασίας. Ως εκ τούτου παρέλκει η εξέταση των υπολοίπων ζητημάτων που τίθενται με το τεθέν ερώτημα (ομοφ.)


ΝΣΚ/307/2014

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Υπαγωγή ή μη εργαζομένου στο καθεστώς ασφάλισης των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων, κατά τη διάρκεια επίσχεσης εργασίας – Γενική αποδοχή ή μη από την Διοίκηση αναιρετικών αποφάσεων του ΣτΕ.Δεν υφίσταται δέσμευση γενικώς σε αποδοχή από την Διοίκηση των αναιρετικών αποφάσεων του ΣτΕ για ομοειδείς περιπτώσεις, οι οποίες δεν καλύπτονται από το δεδικασμένο (αφορούν άλλους διαδίκους και άλλες διαφορές), που έκριναν ότι σε περίπτωση νόμιμης άσκησης από τον μισθωτό του δικαιώματος επισχέσεως, παραμένει ενεργός η ασφαλιστική του σχέση εάν υπαγόταν στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων. Η Διοίκηση, όμως, οφείλει να ικανοποιεί αιτήματα ασφαλισμένων σε ομοειδείς περιπτώσεις, που ευρίσκονται δηλαδή στην ίδια νομική κατάσταση της επίσχεσης εργασίας, για λόγους χρηστής διοίκησης και βάσει των αρχών του κράτους δικαίου και προς αποφυγή άσκοπων και δαπανηρών δικαστικών αγώνων. (ομοφ.)


ΔΙΠΙΔΔ/Β15/οικ24818/2002

Καθορισμός ανωτάτου ορίου αποζημίωσης λόγω απόλυσης ή καταγγελίας σύμβασης εργασίας για προσωπικό με σχέση εργασίας Ι.Δ. αορίστου χρόνου


ΝΣΚ/399/2014

Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας απασχολούμενης στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η, εκ μέρους της Υπηρεσίας, ανάκληση της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας απασχολούμενης στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (και τυχόν γενόμενη ανάκληση δεν θα επιφέρει έννομες συνέπειες) για το λόγο ότι, ήδη από την περιέλευση της καταγγελίας στην υπάλληλο, η σύμβαση εργασίας λύθηκε και δε δύναται να ανασυσταθεί. (ομοφ.)


ΝΣΚ/20/2005

Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος πριν από την εφαρμογή της παραπάνω διατάξεως υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή και στη συνέχεια μετατάχθηκε ή μετατέθηκε σε άλλη υπηρεσία εντός της ίδιας προβληματικής περιοχής. Το παραπάνω ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος ο οποίος πριν από το προαναφερθέν χρονικό σημείο υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, μετά από αυτό καταρτίσθηκε νέα σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, ακολούθως δε ο υπάλληλος τοποθετήθηκε σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και τέλος μονιμοποιήθηκε με ταυτόχρονη αναγνώριση της προηγούμενης υπηρεσιακής του καταστάσεως για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.


ΝΣΚ/33/2016

Αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στη σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ υπάγεται το αίτημα για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ΄ αμοιβή που υποβλήθηκε από υπάλληλο, ο οποίος προσελήφθη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) και απασχολείται ως αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 284/2017 γνωμ. Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.