ΝΣΚ/320/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χορήγηση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας του θρησκευτικού βουδιστικού μνημείου «Στούπα» εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η «Στούπα» ως θρησκευτικό μνημείο της βουδιστικής θρησκείας και ως χώρος λατρείας κατά την έννοια της θρησκείας αυτής, εμπίπτει στην κατά νόμον (ΑΝ 1363/1938, ΒΔ 20-5/2-6-1939) έννοια του Ναού και συνεπώς απαιτείται η εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων χορήγηση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας της ως ναού ή ευκτηρίου οίκου, αναλόγως του αριθμού των πιστών τις λατρευτικές ανάγκες των οποίων αυτή θα εξυπηρετεί (πλειοψ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/325/2015
α) Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ευκτήριου οίκου στη θρησκευτική κοινότητα της Ελευθέρας Αποστολικής Εκκλησίας Πεντηκοστής Τρικάλων, με θρησκευτικό λειτουργό το Δ.Λ. β) Συμπερίληψη του ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης του θρησκευτικού λειτουργού στα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης, με την οποία εγκρίνεται ο ορισμός του ως θρησκευτικού λειτουργού της συγκεκριμένης θρησκευτικής κοινότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Δεν ανακύπτει θέμα νομιμότητας της έκδοσης της υπ’ αριθμ. πρωτ/λου 108751/Α3/18-9-2012 απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (ήδη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων), με την οποία χορηγήθηκε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ευκτήριου οίκου της Ελευθέρας Αποστολικής Εκκλησίας Πεντηκοστής Τρικάλων στην οδό Βασίλη Τσιτσάνη 145 στα Τρίκαλα, με θρησκευτικό λειτουργό το Δ.Λ., καθόσον η ως άνω πράξη νόμιμα εκδόθηκε βάσει των κατά νόμον απαιτουμένων δικαιολογητικών, η, δε, Διοίκηση αγνοούσε, κατά το χρόνο αυτό, την προηγηθείσα καταδίκη του αιτούντος τη χορήγηση άδειας λειτουργίας του ως άνω ευκτήριου οίκου και οριζομένου ως θρησκευτικού ποιμένα αυτού. Οφείλει, όμως αυτή (Διοίκηση), κατασταλτικώς δρώσα, μετά την περιέλευση σε γνώση της του εν λόγω γεγονότος, να διερευνήσει τη νομιμότητα της ως άνω απόφασης και την εντεύθεν ανάκληση ή μη αυτής, στο πλαίσιο των προαναφερομένων γενικών αρχών περί ανάκλησης των διοικητικών πράξεων, υπό το φως του άρθρου 13 παρ. 2 του Συντάγματος (πλειοψ.). 2) Δεν μπορεί να συμπεριληφθεί το ποινικό μητρώο των αιτουμένων τη χορήγηση άδειας ευκτήριου οίκου ή θρησκευτικού εντευκτηρίου, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 1 του β.δ. της 20.5/2.6.1939, στα απαραίτητα δικαιολογητικά, εφόσον τούτο δεν προβλέπεται από την εν λόγω ισχύουσα διάταξη (ομοφ.).
ΣΤ5/54/1992
Περιορισμός συλλογικών οργάνων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ν.3687/2008
Θέματα προσωπικού Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλες διατάξεις.
Π.Δ. 45/1993
Καθορισμός αρμοδιοτήτων που διατηρούνται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΔΟΛΚΕΠ/20351/2009
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α1/5016 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 328/Β΄/19.3.2003) των Υπουργών Εσωτερικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τις διοικητικές διαδικασίες αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων – Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες διεκπεραιώνονται και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Π.Δ. 472/1983
Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στους Νομάρχες
Αριθ. Γ2/455/2000
Τροποποίηση της Γ2/4867/28.8.1992 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
86250/2002
Περιφερειακές υπηρεσίες, που αποτελούν αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΚΥΑ 4931/2008
Απλούστευση διαδικασιών αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και καθορισμός αποκλειστικών προθεσμιών διεκπεραίωσης.
ΥΠΕΠΘ/58407/2005
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Γ2/3850/29.5.1998 απόφασης Υπ. Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.