ΝΣΚ/346/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάπηροι πολέμου αμάχου πληθυσμού του Ν 812/1943. Ανάπηροι αμάχου πληθυσμού του Ν 1863/1943. Υπαγωγή ή μη στο ευεργέτημα της απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης του άρθρ. 1 παρ.1 του Ν 490/1976, για την εισαγωγή επιβατικού αυτοκινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από της ισχύος της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν 3670/2008 (1.1.2008), επεκτείνεται στους αναπήρους πολέμου αμάχου πληθυσμού του Ν 812/1943 (περιόδου 1940-1949) και στους αναπήρους αμάχου πληθυσμού του Ν 1863/1989, το ευεργέτημα της απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν 490/1976, για την εισαγωγή επιβατικού αυτοκινήτου. Είναι επιτρεπτή η επέκταση της ίδιας απαλλαγής και στους έλκοντες δικαιώματα εκ των προαναφερομένων κατηγοριών αναπήρων, μόνον στην περίπτωση ρητής υπέρ αυτών επεκτάσεως του ανωτέρω ευεργήματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1033/2009
Κοινοποίηση της 16/2009 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. για απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση περιπτέρου που πραγματοποιούνται από αναπήρους άμαχου πληθυσμού του ν.1863/1989, μετά την ισχύ των διατάξεων της παραγρ. 1 του άρθρου 4 του ν.3670/2008
ΝΣΚ/486/2001
Αυτοκίνητα επιβατηγά ΙΧ. Ανάπηροι. Απαλλαγή. Εκταση εφαρμογής της διάταξης της παρ.6 του άρθρου 19 του Ν 2753/99, ενόψει των ρυθμίσεων του Ν 490/76.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ανάπηροι Ελληνες πολίτες που αναφέρονται στις παρ.1 και 2 του άρθρου 1 του Ν 490/76, οι οποίοι μετά την θέση σε ισχύ των διατάξεων της παρ.6 του άρθρου 19 του Ν 2753/99 έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν επιβατικό αυτοκίνητο κυλινδρισμού μεγαλυτέρου των 1650 ή 2000 κυβικών εκατοστών, κατά περίπτωση, εξακολουθούν να επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας, όπως εξ αρχής με τις διατάξεις του Ν 490/76 προεβλέπετο.
ΝΣΚ/16/2009
Απαλλαγή από φόρο εισοδήματος αναπήρων αμάχου πληθυσμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στα ευεργετήματα που απολαμβάνουν οι ανάπηροι αμάχου πληθυσμού του Ν 1863/1989, από την 1-1-2008, περιλαμβάνεται και η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος από εμπορικές επιχειρήσεις των κερδών από την εκμετάλλευση περιπτέρων, εάν τους έχει χορηγηθεί η σχετική άδεια, κατά την νόμιμη διαδικασία, εφ όσον η εκμετάλλευση αυτών ενεργείται από τους ίδιους, όπως επίσης απαλλάσσεται από τον ίδιο φόρο το δικαίωμα που παίρνουν τα πρόσωπα αυτά από την παραχώρηση της εκμεταλλεύσεως περιπτέρου, υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνουν πολεμική ή στρατιωτική σύνταξη και το ίδιο ισχύει και για τον υποβαλόντα το ως άνω σχετικό αίτημα προς την Υπηρεσία, εφ όσον συγκεντρώνει τις ανωτέρω νόμιμες προϋποθέσεις, τόσο των διατάξεων της περιπτ.β της παρ.4 του άρθρου 6 του Κ.Φ.Ε. (Ν 2238/1994), όσο και των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν 3670/2008.
ΝΣΚ/353/2007
Διάθεση του ποσού της εισφοράς 1%, η οποία επιβάλλεται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, επί της καταβαλλομένης στους αναπήρους και τα θύματα πολέμου συντάξεως (και επιδομάτων).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από το ποσό της προβλεπομένης από το νόμο (άρθρο 33 ΝΔ 1044/1971, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 Ν 1043/1980) και την Απόφαση του ΥΕΘΑ υπ’ αριθμ. Φ.670/34/913087/27-10-1973 και επιβαλλομένης επί της καταβαλλομένης στους αναπήρους και τα θύματα πολέμου συντάξεως (και επιδομάτων) εισφοράς 1%, ποσοστό 20% θα περιέρχεται στην Εθνική Γενική Συνομοσπονδία Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου Ελλάδος (ΕΓΣΑΘΠΕ), το δε υπόλοιπο 80% θα διανέμεται στα οικεία Σωματεία, σύμφωνα με τα επιτασσόμενα στις ισχύουσες διατάξεις, χωρίς να είναι δυνατή η διανομή μικροτέρου του 80% ποσοστού στα Σωματεία και η περιέλευση μεγαλυτέρου του 20% ποσοστού στην Ε.Γ.Σ.Α.Θ.Π.Ε.
ΝΣΚ/40/2023
Εποπτική Αρχή των Σωματείων και Ενώσεων Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου, κατά την έννοια και με τις αρμοδιότητες που καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 281/1914 «Περί Σωματείων» (Α΄ 171). Αρμοδιότητα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να διενεργεί στα εν λόγω Σωματεία και Ενώσεις διοικητικούς και οικονομικούς ελέγχους βάσει του άρθρου 31 του ν.δ. 1044/1971. Αρμοδιότητα λήψης των απαιτούμενων μέτρων αποκατάστασης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 281/1914. Δυνατότητα εφαρμογής του άρθρου 31 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 στα Σωματεία και Ενώσεις Αναπήρων και Θυμάτων Εθνικής Αντίστασης, στα Σωματεία και Ενώσεις Αναπήρων και Θυμάτων Αντιδικτατορικού Αγώνα και στα Σωματεία και Ενώσεις, των οποίων τα μέλη είναι μεικτά, δηλαδή αποτελούνται από Αναπήρους και Θύματα Πολέμου και Εθνικής Αντίστασης.(....)α) Ως Εποπτική Αρχή των Σωματείων και Ενώσεων Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου, κατά την έννοια και με τις αρμοδιότητες που καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 281/1914 «Περί Σωματείων» (Α΄ 171), λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του ν.δ. 1044/1971 (Α΄ 245), νοείται ο Περιφερειάρχης (κατά πλειοψηφία). β) Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δύναται να διενεργεί στα εν λόγω Σωματεία και Ενώσεις διοικητικούς και οικονομικούς ελέγχους, βάσει του άρθρου 31 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 (ομόφωνα). γ) Αρμόδιος να διατάξει τα απαιτούμενα μέτρα αποκατάστασης, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 281/1914, είναι η Εποπτική Αρχή (Περιφερειάρχης) (κατά πλειοψηφία). δ) Το άρθρο 31 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 τυγχάνει εφαρμογής στα Σωματεία και Ενώσεις Αναπήρων και Θυμάτων Εθνικής Αντίστασης, περαιτέρω δε η παραπάνω διάταξη εφαρμόζεται μόνο στα Σωματεία και Ενώσεις, των οποίων τα μέλη είναι μεικτά, αποτελούμενα από Αναπήρους και Θύματα Πολέμου και Αναπήρους και Θύματα Εθνικής Αντίστασης (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/20/2003
Προϋποθέσεις αναγνωρίσεως (Ν 1943/1991 άρθρο 64, Ν 2085/1992 άρθρο 9) του ευεργετήματος της επιδοτήσεως της αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος συμπληρώνει πενταετή υπηρεσία σε προβληματική περιοχή, δηλώνει ότι επιθυμεί να υπηρετήσει για μία ακόμη δεκαετία και αγοράζει κατοικία στην περιοχή αυτή, ανεξαρτήτως του αν ο ίδιος ή η σύζυγός του έχει ή όχι άλλη κατοικία στην ίδια περιοχή, έστω και ικανή να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες της οικογένειας, ή αν έχει δικαίωμα επικαρπίας άλλου ακινήτου. Υπάλληλος που διορίσθηκε σε προβληματική περιοχή πριν από την έναρξη της εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων (11-11-1992) και μετά τη χρονολογία αυτή μετατέθηκε σε άλλη προβληματική περιοχή δικαιούται το ευεργέτημα με αφετηρία τη δεύτερη αυτή τοποθέτηση. Το ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος που ανεγείρει οικοδομή σε ακίνητο του οποίου είναι ψιλός κύριος, όχι όμως και ο επικαρπωτής του ακινήτου. Σε περίπτωση αγοράς ημιτελούς κατοικίας κρίσιμος για τον υπολογισμό της αξίας είναι ο χρόνος της αποπερατώσεως της κατοικίας. Υπάλληλος ο οποίος απέκτησε με γονική παροχή ημιτελή οικοδομή, την οποία αποπεράτωσε, δικαιούται το ευεργέτημα. Όταν αγοράζεται ιδανικό μερίδιο εξ αδιαιρέτου προστίθενται 20 τ.μ. για κάθε ανήλικο τέκνο, το δε εμβαδό που θα ληφθεί υπόψη και του οποίου δεν μπορεί να γίνει υπέρβαση είναι το εμβαδό της όλης κατοικίας. Το ευεργέτημα δικαιούται επίσης υπάλληλος ο οποίος, ενώ είναι κύριος οικοπέδων στην προβληματική περιοχή που υπηρετεί, δεν ανεγείρει κατοικία σε αυτά αλλά αγοράζει άλλη κατοικία για την οποία δεν δικαιούται απαλλαγή από τον φόρο μεταβιβάσεως, καθώς και υπάλληλος ο οποίος είναι συγκύριος κατοικίας από κληρονομία κατά ποσοστό 1/4 εξ αδιαιρέτου και αγοράζει τα υπόλοιπα 3/4 από τους συγκληρονόμους του.
ΝΣΚ/20/2005
Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος πριν από την εφαρμογή της παραπάνω διατάξεως υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή και στη συνέχεια μετατάχθηκε ή μετατέθηκε σε άλλη υπηρεσία εντός της ίδιας προβληματικής περιοχής. Το παραπάνω ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος ο οποίος πριν από το προαναφερθέν χρονικό σημείο υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, μετά από αυτό καταρτίσθηκε νέα σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, ακολούθως δε ο υπάλληλος τοποθετήθηκε σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και τέλος μονιμοποιήθηκε με ταυτόχρονη αναγνώριση της προηγούμενης υπηρεσιακής του καταστάσεως για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
Ε.2039/2019
«Κοινοποίηση του άρθρου 65 του ν. 4583/2018 (ΦΕΚ 212 Α’) σχετικά με την αντικατάσταση επιβατικού αυτοκινήτου λόγω κλοπής με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης καθώς και την τελωνειακή αποδέσμευση από τους κληρονόμους επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν παραληφθεί με τις διατάξεις απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης που ισχύουν για άτομα με αναπηρίες».(ΑΔΑ: ΨΞ8Ν46ΜΠ3Ζ-Β13)