×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/350/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Α.Ε.Ι. – Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών – Ανάκληση πράξης αποδοχής φοιτητή στο Π.Μ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διοικητική πράξη αποδοχής στο Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Τροφίμων & Γεωργίας», του υποψήφιου κ. Λ.Σ., είναι ανακλητέα, ως μη νόμιμη, διότι η Επιτροπή είχε υποχρέωση εκ του σχετικού ρητού όρου της προκήρυξης να ζητήσει προσκόμιση πιστοποιητικού γνώσης της αγγλικής γλώσσας πριν από τη διαδικασία της συνέντευξης, η οποία προβλεπόταν κατά το στάδιο της αξιολόγησης των ήδη επιτυχόντων στη γραπτή εξέταση υποψηφίων, διαδικασία που δεν τηρήθηκε στην προκειμένη περίπτωση με ευθύνη, προεχόντως, της Επιτροπής στη σχετική παράλειψη της οποίας συνέβαλε, πάντως, και η όλη συμπεριφορά του συγκεκριμένου υποψηφίου μεταπτυχιακού φοιτητή. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/21/2019

Όροι και κριτήρια απαλλαγής από τέλη φοίτησης σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) Α.Ε.Ι. - Νομοθετική εξουσιοδότηση - Εγκυρότητα της με αριθ. 131757/Ζ1/2-8-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο ορισμός, με το άρθρο 2 παρ.3 περ. β της με αριθ. 131757/Ζ1/2-8-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, της έννοιας του «εξαρτώμενου τέκνου» και της ηλικίας των 24 ετών ως προσδιοριστικού στοιχείου αυτής, έγινε με έρεισμα την επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος, νομοθετική εξουσιοδότηση του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 4485/2017, και εντός της παρασχεθείσας αυτής εξουσιοδότησης. β) Κατά την εξέταση των προϋποθέσεων και κριτηρίων απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης των Π.Μ.Σ., η ιδιότητα μεταπτυχιακού φοιτητή ως «εξαρτώμενου τέκνου» ή μη, προσδιορίζεται αποκλειστικά με το άρθρο 2 παρ.3 περ. β της με αριθ. 131757/Ζ1/2-8-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ανεξαρτήτως της ενηλικίωσης αυτού, της υποβολής αυτοτελούς φορολογικής δήλωσης ή της ασφάλισής του. γ) Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω, δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση στον αιτούντα μεταπτυχιακό φοιτητή απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης στο Δ.Π.Μ.Σ. «Δίκαιο και Οικονομικά» (πλειοψ.).


ΝΣΚ/444/2009

Διορισμός στο Δημόσιο. Πρόσθετο προσόν η γνώση ξένης γλώσσας. Πιστοποιητικά γνώσεως αγγλικής με διενέργεια εξετάσεων από τον πιστοποιημένο αρμόδιο φορέα. Προϋποθέσεις αποδοχής ή μη των πιστοποιητικών φορέων άλλων χωρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Κατά την έννοια του ΠΔ 146/2007 η διενέργεια των εξετάσεων για τη χορήγηση πιστοποιητικών γνώσης της αγγλικής γλώσσας πρέπει να γίνεται από τον φορέα που είναι αρμοδίως πιστοποιημένος ή αναγνωρισμένος για το σκοπό αυτό χωρίς να παρέχεται δυνατότητα συνεργασίας του κατά την εξεταστική διαδικασία ή τμήμα αυτής με άλλο φορέα που δεν διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση ή αναγνώριση. (ομοφ.) β) Οι εξετάσεις για τη χορήγηση των προβλεπομένων στις διατάξεις της περίπτωσης Α της παρ. 2 και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 28 του ΠΔ 50/2001, όπως ισχύει, πιστοποιητικών άλλων φορέων (πανεπιστημίων ή μη) ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας, πρέπει να περιλαμβάνουν απαραιτήτως αξιολόγηση τουλάχιστο στις τέσσερις βασικές επικοινωνιακές ικανότητες, στις οποίες εξετάζονται οι υποψήφιοι για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/95/2012

Υποχρέωση ή μη χορήγησης σε ενδιαφερόμενο αντιγράφου γραπτού δοκιμίου του με αιτιολόγηση της αρνητικής κρίσης του βαθμολογούντος Καθηγητή, αντιγράφων των τηρούμενων στο φάκελό του εγγράφων και ιδίως των τυχόν αξιολογήσεων διδασκόντων για το πρόσωπό του και δυνατότητα ή μη αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να λάβει αντίγραφο του γραπτού του δοκιμίου σε μάθημα στο οποίο εξετάσθηκε και όλων των τηρούμενων στο φάκελό του εγγράφων και τυχόν αξιολογήσεων αυτού, καθώς και των αποφάσεων περί ορισμού διδασκόντων στο Π.Μ.Σ., δεν είναι όμως νόμιμο το αίτημά του για αιτιολόγηση της βαθμολογίας του βαθμολογούντος Καθηγητή στο εξετασθέν μάθημα. β) Από τις κείμενες περί μεταπτυχιακών σπουδών διατάξεις του Ν. 3685/2008 και τον κανονισμό του Π.Μ.Σ. του Τμήματος Β.Σ.Α.Σ., δεν προβλέπεται η δυνατότητα αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου μεταπτυχιακού φοιτητή και συνεπώς το σχετικό αίτημα του ενδιαφερόμενου παρίσταται μη νόμιμο, εκτός εάν προβάλλεται και αποδεικνύεται ότι η βαθμολόγηση αποτελεί προϊόν πλάνης περί τα πράγματα ή αν προκύπτει ότι έγινε από τον βαθμολογητή κατά παράβαση του υπηρεσιακού του καθήκοντος της αμερόληπτης βαθμολόγησης και της εξασφάλισης ίσης μεταχείρισης για όλους τους συμμετέχοντες στην εξεταστική διαδικασία.


ΝΣΚ/469/2008

Επαναδιορισμός επιτυχόντος σε διαγωνισμό πρόσληψης ειρηνοδικών μετά την ανάκληση της πράξης διορισμού του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιτυχών σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών ή κενουμένων θέσεων δοκίμων ειρηνοδικών Δ΄τάξεως, μετά την ανάκληση του διορισμού του λόγω της μη αποδοχής του, δεν δύναται να διοριστεί εκ νέου, εκτός της σειράς επιτυχίας του, σε κενή θέση που προέκυψε κατά το διάστημα παράτασης ισχύος του πίνακα επιτυχόντων.


ΝΣΚ/119/2014

Συμμόρφωση της Διοίκησης με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Ακυρωτικός Σχηματισμός), λόγω παράλειψης σύνταξης πρακτικού «προφορικής δοκιμασίας- συνέντευξης» του διαγωνισμού για την εισαγωγή είκοσι υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας στη Διπλωματική Ακαδημία του ΥΠΕΞ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση σε συμμόρφωση με την υπ’ αριθ. 90/2014 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, οφείλει: 1) να επαναλάβει τη διαδικασία του διαγωνισμού, από το σημείο και για το πρόσωπο στο οποίο διαγνώσθηκε η πλημμέλεια, δηλαδή να προβεί στην εκ νέου προφορική δοκιμασία- συνέντευξη μόνο του Γ.Τ., 2) να προβεί στη σύνταξη πρακτικού «προφορικής δοκιμασίας- συνέντευξης» μόνο ως προς τον Γ.Τ. (πλειοψ.) β) Η επανάληψη της προφορικής δοκιμασίας- συνέντευξης των υποψηφίων, θα γίνει με νέα απόφαση του Υπουργού, ορίζοντας τα πρόσωπα υπό την αντίστοιχη ιδιότητά τους, κατά το άρθρο 7 παρ.1, 2 και 3 του π.δ. 17/1999, σε συνδυασμό με το άρθρο 10 παρ.3 του ιδίου π.δ/τος. (ομοφ.) γ) & δ) Σε περίπτωση που ο Γ.Τ. κριθεί επιτυχών, οφείλει να φοιτήσει στη Διπλωματική Ακαδημία και έπειτα από επιτυχή αποφοίτησή του, η Διοίκηση θα εκδώσει υπουργική απόφαση διορισμού του, καθορίζοντας και τη σειρά της τελικής του κατάταξης στην υπηρεσιακή επετηρίδα. Εάν ο Γ.Τ. καταλάβει μία από τις είκοσι πρώτες θέσεις, δεν θα πρέπει να ανακληθεί ο διορισμός αυτού που είχε καταλάβει την 20η θέση, διότι (λαμβανομένης υπόψη και της αρχής της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης) με την ανωτέρω απόφαση δεν θίγεται ο διορισμός των επιτυχόντων του διαγωνισμού. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/799/2020

Η προσφεύγουσα επιχείρηση με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία συνέβαλε στην ανάδειξη της εταιρείας «...» ως προσωρινού μειοδότη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών εστίασης (τραπεζοκόμων) στο νοσοκομείο «...» για διάστημα 12 μηνών, με συνολικό προϋπολογισμό 382.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφυγή θεμελιώνεται σε παραβάσεις της διαδικασίας του διαγωνισμού, συμπεριλαμβανομένης της μη νόμιμης αποδοχής της τεχνικής προσφοράς της εταιρείας «...» λόγω υποβολής μη έγκυρης βεβαίωσης συμμόρφωσης με το Πρότυπο ISO 26000:2010, καθώς και στον εσφαλμένο υπολογισμό του ελάχιστου νόμιμου ποσού μικτών αποδοχών, με αποτέλεσμα το συνολικό εργατικό κόστος να είναι κατώτερο του νόμιμου.


ΝΣΚ/338/2013

Δυνατότητα ή μη επανεγγραφής και φοίτησης, πτυχιούχου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.), για δεύτερη φορά, με την κατηγορία των επιτυχόντων αθλητών χωρίς ποσοτικό περιορισμό, στο ίδιο Τ.Ε.Ι. και Τμήμα από το οποίο έλαβε το πτυχίο του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις διατάξεις του Ν. 4009/2011 συνάγεται ότι, με την λήψη από κάποιον φοιτητή του πτυχίου συγκεκριμένου Τμήματος Τ.Ε.Ι., εκπληρώνεται ο σκοπός του νόμου και δεν είναι επιτρεπτή η επανεγγραφή και δεύτερη φοίτηση του ιδίου πτυχιούχου στο ίδιο Τμήμα (ούτε και κατ’ εξαίρεση και χωρίς ποσοτικό περιορισμό, σύμφωνα με ειδικές διατάξεις), η οποία καθίσταται και αλυσιτελής κατά σκοπό και βαίνει πέραν αυτού, καθόσον ο σκοπός αυτός εκπληρώθηκε, κατά την αποστολή της ανώτατης εκπαίδευσης, με την λήψη του πτυχίου.


ΝΣΚ/145/2005

Εφαρμογή ή μη του άρθρου 17 παρ.13 του Ν 2190/1994 στις περιπτώσεις παραιτήσεως δικηγόρου της ΑΣΠΑΙΤΕ και διορισμού μέλους του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται η ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.13 εδαφ. τελευταίο του Ν 2190/1994 και στην περίπτωση παραιτήσεως δικηγόρου της ΑΣΠΑΙΤΕ, που υποβλήθηκε σε χρόνο μικρότερο του ενός έτους από την υπογραφή της συμβάσεως έμμισθης εντολής, καθώς και για το διορισμό μέλους του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι. (επόμενου κατά σειρά στον πίνακα επιτυχόντων), λόγω μη αποδοχής διορισμού ή παραίτησης διοριστέου μέλους του Ε.Τ.Π. εντός ενός έτους από το διορισμό του.


ΣΤΕ 4714/2013

Επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων:Επειδή, όσον αφορά τη δοθείσα προφορική συνέντευξη, ούτε από το οικείο πρακτικό του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, ούτε από άλλο στοιχείο του φακέλου προκύπτει ότι το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο συνέταξε, όπως απαιτείται κατά τα ήδη εκτεθέντα, συνοπτικό έστω πρακτικό, είτε αυτοτελές, είτε ενσωματωμένο στην απόφασή του, για την ενώπιόν του διαδικασία της συνέντευξης των υποψηφίων και για τη διαμορφωθείσα από αυτό γνώμη, σχετικά με την προσωπικότητα και την εν γένει ικανότητα κάθε υποψήφιου να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Η παράλειψη σύνταξης σχετικού πρακτικού από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο με το ανωτέρω περιεχόμενο συνιστά, κατά τα ήδη εκτεθέντα, παράβαση ουσιώδους τύπου της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας, είναι δε απορριπτέα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την έκθεση απόψεων της Διοίκησης, σύμφωνα με τα οποία αρκεί, κατά την έννοια του νόμου, να βεβαιώνεται στην απόφαση του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως έγινε εν προκειμένω, ότι κατά την προφορική συνέντευξη έγινε συζήτηση των μελών του Συμβουλίου με κάθε υποψήφιο σε συγκεκριμένο κύκλο θεμάτων, πρόσφορων για τη συγκεκριμένη κρίση. Για το λόγο αυτό, βασίμως προβαλλόμενο, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση και να αναπεμφθεί η υπόθεση στη Διοίκηση για νέα, νόμιμη, κρίση, μετά από τήρηση του ως άνω ουσιώδους τύπου.


ΝΣΚ/23/2015

Α.Ε.Ι. – Συγκρότηση Ειδικής Επταμελούς Επιτροπής επιλογής και εξέλιξης καθηγητών – Ουσιώδης τύπος διαδικασίας αξιολόγησης υποψηφίων για εξέλιξη καθηγητών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Επιτρέπεται η δημοσιοποίηση του περιεχομένου της αξιολόγησης του έργου υποψήφιου για εξέλιξη μέλους ΔΕΠ και των στοιχείων του συντάκτη της στους κρινόμενους. Η Ειδική Επταμελής Επιτροπή δεν επιτρέπεται να δεσμευτεί προς τον συγκεκριμένο αξιολογητή ότι τα στοιχεία του θα παραμείνουν εμπιστευτικά και ότι δεν θα δημοσιοποιήσει το περιεχόμενο της αξιολόγησης και των στοιχείων του συντάκτη της σε συνυποψήφιο για εξέλιξη ή εκλογή μέλους ΔΕΠ, εφόσον υπάρξει σχετικό αίτημα. Το αίτημα αξιολογητή να παραμείνουν εμπιστευτικά τα στοιχεία του, με την απειλή ότι αλλιώς θα αποσυρθεί από την εκλογική διαδικασία, δεν είναι νόμιμο και ισοδυναμεί με άρνηση αποδοχής του ορισμού του ως αξιολογητή και απόσυρση της αξιολόγησής του. β) Αν ο ορισθείς αξιολογητής δεν αποδεχθεί τον ορισμό του ή παραιτηθεί, η Ειδική Επταμελής Επιτροπή πρέπει να ορίσει νέο αξιολογητή από τα οικεία μητρώα αξιολογητών, εξαντλώντας τις κατά νόμο διαδοχικές δυνατότητες, μετά τις οποίες εγκύρως χωρεί η σχετική εξέλιξη ή κρίση μέλους ΔΕΠ και χωρίς την άνω αξιολόγηση.