ΝΣΚ/366/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αθλητισμός - αθλητικοί αγώνες. Προϋποθέσεις υποβολής προς έγκριση Κανονισμών Πρωταθλήματος Α1 Εθνικής Κατηγορίας Καλαθοσφαίρισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ηλιάκης, Νομικός Σύμβουλος Για να υποβληθούν στον αρμόδιο για τον Αθλητισμό Υφυπουργό προς έγκριση νομιμότητας οι: 1) Κανονισμός Πρωταθλήματος της Α1 Εθνικής Κατηγορίας Καλαθοσφαίρισης και 2) Ειδικός Πειθαρχικός Κανονισμός, πρέπει προηγουμένως να έχουν ψηφισθεί από την Γενική Συνέλευση των μελών της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης (Ε.Ο.Κ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΓΓΑ/352931/2023
Παράταση της εξαίρεσης υποχρέωσης εγκατάστασης και λειτουργίας ηλεκτρονικού συστήματος εποπτείας σε αθλητικές εγκαταστάσεις που διεξάγονται αγώνες πρωταθλήματος ή κυπέλλου και αποτελούν έδρα ομάδας Super League 2, Α1 Εθνική Κατηγορία Καλαθοσφαίρισης Γυναικών και Α2 Εθνική Κατηγορία Καλαθοσφαίρισης Ανδρών για την αγωνιστική περίοδο 2023-2024.
οικ.403795/2022
Παράταση και επέκταση της εξαίρεσης υποχρέωσης εγκατάστασης και λειτουργίας ηλεκτρονικού συστήματος εποπτείας σε αθλητικές εγκαταστάσεις που διεξάγονται αγώνες πρωταθλήματος ή κυπέλλου και αποτελούν έδρα ομάδας Super League 2, Α1 Εθνική Κατηγορία Καλαθοσφαίρισης Γυναικών και Α2 Εθνική Κατηγορία Καλαθοσφαίρισης Ανδρών για την αγωνιστική περίοδο 2022-2023.
ΝΣΚ/409/2000
Αθλητισμός. Κανονισμός σχέσεων σωματείων και αθλητών και Ειδικός Κανονισμός των άρθρων 87 και 88 αντίστοιχα του ν.2725/99.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (Ε.Ο.Κ.) σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (Π.Σ.Α.Κ.) δεν μπορούν (οι δυό τους) να καταρτίσουν τους κανονισμούς των άρθρων 87 και 88 του ν.2725/1999. Επίσης, η Ε.Ο.Κ. δεν μπορεί να συγκροτήσει την επιτροπή της παρ.5 του άρθρου 88 του ν.2725/99. Ο αρμόδιος για τον αθλητισμό Υπουργός μπορεί κατ εφαρμογήν των διατάξεων των άρθρων 87 παρ.5 και 88 παρ.3 του νόμου τούτου να καταρτίσει τους άνω κανονισμούς.
ΓΓΑ/18608/2024
Υποχρέωση διεξαγωγής αθλητικών συναντήσεων καλαθοσφαίρισης της Α1 Εθνικής κατηγορίας ανδρών (Βasket League) αποκλειστικά σε αθλητικές εγκαταστάσεις, που διαθέτουν το προβλεπόμενο στο άρθρο 7 του ν. 5085/2024 (Α’ 17) σύστημα ελέγχου εισιτηρίων και ταυτοποίησης των εισερχόμενων θεατών.
ΝΣΚ/395/2002
Αθλητισμός – Αθλητικοί αγώνες. Άθλημα Μικρής Πίστας Πατινάζ Ταχύτητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον το Άθλημα Μικρής Πίστας Πατινάζ Ταχύτητας και το ειδικότερο αγώνισμα 500 μ. δρόμου ταχύτητας μικρής πίστας, περιλαμβάνεται στο επίσημο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων και συμπεριελήφθηκε στην επίσημη νόμιμη διοργάνωση του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Δρόμων Ταχύτητας Γυναικών, θεωρείται κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 34 (παρ.15 εδ.α) του Ν 2725/1999, ότι είναι ολυμπιακό αγώνισμα, έστω και εάν διεξήχθη σε πίστα με αποκλίσεις από τις ολυμπιακές προδιαγραφές. Γι αυτό και στη περίπτωση μνείας στη σχετική βεβαίωση εγγραφής διακρινομένου αθλητή στον ειδικό πίνακα άρθρου 34 παρ.3 του Ν 2725/1999 του αθλήματος, πρέπει τούτο να αναγράφεται ως άνω.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/66/2016
Επιχορήγηση αθλητικού σωματείου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του σωματείου από το Δήμο. Ειδικότερα, από το καταστατικό του προκύπτει ότι αποτελεί αθλητικό, κατά την έννοια του νόμου, σωματείο, ενώ από τη συνδυαστική επισκόπηση των κρισίμων στοιχείων του φακέλου (...) αποδεικνύεται ότι το συνολικό ποσό της επιχορήγησης προοριζόταν για την κάλυψη εξόδων σχετιζομένων με εκδηλώσεις αθλητικού χαρακτήρα, ήτοι συμμετοχή στα έξοδα διοργάνωσης των αγώνων κάθε κατηγορίας, στο πλαίσιο διεξαγωγής του αντίστοιχου πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης. Περαιτέρω, δεν είναι δυνατή εν προκειμένω η κάλυψη και λειτουργικών δαπανών με το ποσό της επίμαχης επιχορήγησης, το οποίο, δεδομένου ότι είναι μικρότερο από το προϋπολογισθέν για την κάλυψη των αθλητικών εκδηλώσεων ποσό (2.350,00 ευρώ έναντι 2.000,00 ευρώ), εξαντλήθηκε στο σύνολό του για τις ανάγκες αυτές. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, .., το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2015, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου αυτή εντέλλεται.
ΝΣΚ/324/2011
Αθλητές – Εγγραφή ή μη στον ειδικό πίνακα του άρθρου 34 παρ. 3 του Ν 2725/1999, αθλητή το σωματείο του οποίου διακρίθηκε σε πανελλήνιο πρωτάθλημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται η εγγραφή στον ειδικό πίνακα της παρ. 3 του άρθρου 34 του Ν 2725/1999 αθλητή επιτραπέζιας αντισφαίρισης, το σωματείο του οποίου κατέκτησε την Τρίτη θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ομαδικών Αγωνισμάτων Α1 Εθνικής Κατηγορίας Ανδρών, δεδομένου ότι σ’ αυτό συμμετείχαν δέκα (10) αντί δεκαέξι (16) σωματεία και δεν υπήρχαν όρια πρόκρισης. (ομοφ.)
ΣΤΕ/1596/2004
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ:...ζητείται η ακύρωση της από 28.8.2003 αποφάσεως της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, με την οποία η Επιτροπή αυτή ανεκάλεσε το από 24.7.2003 πιστοποιητικό που είχε χορηγήσει, κατά το άρθρο 77Α παρ. 3 του ν. 2725/1999, στην αιτούσα εταιρεία για την συμμετοχή της στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Β΄ Εθνικής Κατηγορίας για την περίοδο 2003-2004.(....)Εν προκειμένω, με τη προσβαλλομένη πράξη της, η Ε.Ε.Α., αφού διεπίστωσε, μετά την έναρξη του πρωταθλήματος, ότι η αιτούσα Π.Α.Ε. είχε παραβιάσει την επιβαλλομένη από την παρ. 2 του άρθρου 78 του ν. 2725/1999 υποχρέωσή της (να έχει δηλαδή εξοφλήσει, μέχρις ενάρξεως του πρωταθλήματος, όλες τις τελεσιδίκως επιδικασθείσες εις βάρος της ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις επαγγελματιών ποδοσφαιριστών), έλαβε υπ' όψιν και την κατά το προηγούμενο αγωνιστικό έτος τιμωρία της για παράβαση της παρ. 1 του αυτού ως άνω άρθρου 78. Εφ' όσον, συνεπώς, συνέτρεξε περίπτωση "καθ' υποτροπήν παραβάσεως διατάξεων του νόμου", νομίμως, κατά την παρ. 3 του προμνησθέντος άρθρου 77Α, ανακλήθηκε, μετά την έναρξη του πρωταθλήματος, το επίμαχο πιστοποιητικό, ανεξαρτήτως αν για τη παράβαση διατάξεων του άρθρου 78, η παρ. 4 του άρθρου αυτού προβλέπει, ως κύρωση, την αφαίρεση των βαθμών μιας νίκης για κάθε αγώνα πρωταθλήματος.(....)Εξ άλλου, το χορηγηθέν στην αιτούσα, στις 24.7.2003, πιστοποιητικό, η έκδοση του οποίου στηρίχθηκε και στην έγγραφη δέσμευση της αιτούσης να ρυθμίσει τις οφειλές της σε συντομώτατο χρονικό διάστημα, περιείχε, εν όψει του ανωτέρω χρονικού ορίου, επιφύλαξη ανακλήσεώς του "σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης εκπληρώσεως των υποχρεώσεων της Π.Α.Ε.". Υπό τα δεδομένα αυτά, δεν στοιχειοθετείται παραβίαση του δικαιώματος ακροάσεως της αιτούσης εκ του γεγονότος ότι δύο μόνον ημέρες πριν από την έκδοση της προσβαλλομένης, αλλά μετά την εκπνοή της κατά νόμον προθεσμίας εξοφλήσεως, εκλήθη η αιτούσα να προσκομίσει στην Επιτροπή, μέχρι της επομένης, τα σχετικά έγγραφα στοιχεία. Είναι, συνεπώς, απορριπτέος ως αβάσιμος ο περί του αντιθέτου προβαλλόμενος ως άνω λόγος ακυρώσεως.Απορρίπτει την κρινομένη αίτηση
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/68/2016
Επιχορήγηση αθλητικού σωματείου...:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του σωματείου από το Δήμο. Ειδικότερα, από το καταστατικό του προκύπτει ότι αποτελεί αθλητικό, κατά την έννοια του νόμου, σωματείο, ενώ από τη συνδυαστική επισκόπηση των κρισίμων στοιχείων του φακέλου (βλ. τον συνημμένο στην αίτηση του σωματείου προϋπολογισμό, ο οποίος εξειδικεύεται με τα στοιχεία που προσκομίζονται μεταγενεστέρως, ήτοι αναλυτικό προϋπολογισμό και αναλυτικό πρόγραμμα αγώνων και αθλητικών εκδηλώσεων) αποδεικνύεται ότι το συνολικό ποσό της επιχορήγησης προοριζόταν για την κάλυψη εξόδων που είναι άμεσα συνυφασμένα με εκδηλώσεις αθλητικού χαρακτήρα, δηλαδή αφενός συμμετοχή στα έξοδα διοργάνωσης των αγώνων κάθε αγωνιστικού τμήματος (αμοιβές ιατρών αγώνων, γραμματείας και διαιτητών) στο πλαίσιο διεξαγωγής του αντίστοιχου πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρισης, αφετέρου στα έξοδα διοργάνωσης των εκδηλώσεων αθλητικού χαρακτήρα του σωματείου (φιλανθρωπικός αγώνας, τουρνουά). Εξαντλουμένης δε της επιχορήγησης για την οικονομική κάλυψη των προαναφερθεισών αθλητικών εκδηλώσεων, ο λόγος διαφωνίας περί κάλυψης με αυτή λειτουργικών αναγκών του σωματείου πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Τέλος ο λόγος διαφωνίας περί υπερβάσεως του προσήκοντος μέτρου πρέπει να απορριφθεί, προεχόντως διότι το μέτρο των δαπανών της κατηγορίας αυτής δεν συναρτάται με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, αλλά προσδιορίζεται κανονιστικά, ως προς το μέγιστο ύψος του, στο 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου, η σχετική δε ψηφισθείσα πίστωση του προϋπολογισμού κείται εντός του νομίμου αυτού ορίου (βλ. την από 22.4.2015 βεβαίωση της προϊσταμένης διευθύνσεως οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου). Σε κάθε περίπτωση, από την προδιαληφθείσα απόφαση 120/2015 του Δημοτικού Συμβουλίου προκύπτει αναλογική κατανομή του συνόλου της πιστώσεως σε 11 σωματεία, ενόψει δε του μεγάλου αριθμού των αθλητικών εκδηλώσεων, των πρωταθλημάτων στα οποία συμμετέχει και του πλήθους των αθλητών του σωματείου (αριθμεί περίπου 700 αθλητές καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρισης), δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι χρηματοδοτήθηκε υπέρμετρα, εις βάρος των υπολοίπων δικαιούχων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, εφόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος μη νομιμότητας της δαπάνης, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2015, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου αυτή εντέλλεται.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/67/2016
Οικονομική επιχορήγηση αθλητικού σωματείου...:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, πρέπει να γίνει δεκτό ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του σωματείου από το Δήμο. Ειδικότερα, από το καταστατικό του προκύπτει ότι αποτελεί αθλητικό, κατά την έννοια του νόμου, σωματείο, ενώ από τη συνδυαστική επισκόπηση των κρισίμων στοιχείων του φακέλου (αίτηση του σωματείου με τον συνημμένο σε αυτή προϋπολογισμό, ο οποίος εξειδικεύεται με τα στοιχεία που προσκομίζονται μεταγενεστέρως, ήτοι αναλυτικό προϋπολογισμό και αναλυτικό πρόγραμμα αγώνων) αποδεικνύεται ότι το συνολικό ποσό της επιχορήγησης προοριζόταν για την κάλυψη εξόδων που είναι άμεσα συνυφασμένα με εκδηλώσεις αθλητικού χαρακτήρα, δηλαδή συμμετοχή στα έξοδα διοργάνωσης των αγώνων κάθε αγωνιστικού τμήματος, στο πλαίσιο διεξαγωγής του αντίστοιχου πρωταθλήματος και κυπέλλου καλαθοσφαίρισης. Εξ άλλου ο λόγος διαφωνίας περί υπερβάσεως του προσήκοντος μέτρου πρέπει να απορριφθεί, προεχόντως διότι το μέτρο των δαπανών της κατηγορίας αυτής δεν συναρτάται με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, αλλά προσδιορίζεται κανονιστικά, ως προς το μέγιστο ύψος του, στο 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου, η σχετική δε ψηφισθείσα πίστωση του προϋπολογισμού κείται εντός του νομίμου αυτού ορίου (βλ. την από 22.4.2015 βεβαίωση της προϊσταμένης διευθύνσεως οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου). Σε κάθε περίπτωση, από την προδιαληφθείσα απόφαση 120/2015 του Δημοτικού Συμβουλίου προκύπτει αναλογική κατανομή του συνόλου της πιστώσεως σε 11 σωματεία, δεν μπορεί συνεπώς να υποστηριχθεί ότι το επίμαχο σωματείο χρηματοδοτήθηκε υπέρμετρα, εις βάρος των υπολοίπων δικαιούχων. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, εφόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος μη νομιμότητας της δαπάνης, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2015, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου αυτή εντέλλεται.