×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/367/2010/ΟΛΟΜ

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4270/2014

Περιεχόμενο και έκταση του διενεργούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών ελέγχου νομιμότητας επί πράξεως άλλου οργάνου, η οποία προκαλεί κρατική δαπάνη. Ο Υπουργός Οικονομικών, στο στάδιο παροχής της εγκρίσεώς του για την ανάληψη της σχετικής, για την επαναφορά στο Πυροσβεστικό Σώμα πρώην υπαλλήλου, δαπάνης, ασκεί, δια των αρμοδίων οργάνων του, έλεγχο νομιμότητας των εξωτερικών και μόνο στοιχείων της πράξεως, που προκαλεί την κρατική δαπάνη, καθώς και των προπαρασκευαστικών αυτής. Εφόσον από τον έλεγχο αυτό διαπιστώνει τη νομιμότητα και κανονικότητα αυτής κατά την έννοια του άρθρου 26 του Ν 2362/1995, οφείλει να εγγράψει πρόβλεψη θέσεως και την απαραίτητη πίστωση στον προϋπολογισμό προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επανακατάταξη του ως άνω υπαλλήλου. Αν κατά τον παραπάνω έλεγχο γεννηθούν βάσιμες αμφιβολίες ως προς την ουσιαστική νομιμότητα των ελεγχομένων πράξεων, ενημερώνεται ο Υπουργός Οικονομικών και ο αρμόδιος Υπουργός, προκειμένου ο τελευταίος να επανεξετάσει, ενδεχομένως, τη νομιμότητα της πράξεώς του και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, να προβεί στην ανάκλησή της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/367/2010

Περιεχόμενο και έκταση του διενεργούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών ελέγχου νομιμότητας επί πράξεως άλλου οργάνου, η οποία προκαλεί κρατική δαπάνη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Οικονομικών, στο στάδιο παροχής της εγκρίσεώς του για την ανάληψη της σχετικής, για την επαναφορά στο Πυροσβεστικό Σώμα πρώην υπαλλήλου, δαπάνης, ασκεί, δια των αρμοδίων οργάνων του, έλεγχο νομιμότητας των εξωτερικών και μόνο στοιχείων της πράξεως, που προκαλεί την κρατική δαπάνη, καθώς και των προπαρασκευαστικών αυτής. Εφόσον από τον έλεγχο αυτό διαπιστώνει τη νομιμότητα και κανονικότητα αυτής κατά την έννοια του άρθρου 26 του Ν 2362/1995, οφείλει να εγγράψει πρόβλεψη θέσεως και την απαραίτητη πίστωση στον προϋπολογισμό προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επανακατάταξη του ως άνω υπαλλήλου. Αν κατά τον παραπάνω έλεγχο γεννηθούν βάσιμες αμφιβολίες ως προς την ουσιαστική νομιμότητα των ελεγχομένων πράξεων, ενημερώνεται ο Υπουργός Οικονομικών και ο αρμόδιος Υπουργός, προκειμένου ο τελευταίος να επανεξετάσει, ενδεχομένως, τη νομιμότητα της πράξεώς του και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, να προβεί στην ανάκλησή της.


ΝΣΚ/227/2008

Προϋποθέσεις ανακλήσεως νόμιμης πράξεως Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. Αίτηση του δικαιούχου της πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. έχει τη δυνατότητα (διακριτική ευχέρεια) ανακλήσεως νόμιμης πράξεώς του όταν υπάρχει συναίνεση του δικαιούχου, που εκδηλώνεται και με υποβολή εκ μέρους του σχετικής αιτήσεως ανακλήσεως.


ΝΣΚ/251/2008

Δυνατότητα και χρόνος άσκησης ελέγχου νομιμότητος επί πράξεως του Πρύτανη εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του άρθρου 16 παρ. 5 του Συντάγματος, είναι αρμόδιος να ελέγχει, είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν σχετικής προσφυγής του ενδιαφερομένου, ακόμη και τη νομιμότητα της πρυτανικής πράξης αναπομπής στο οικείο εκλεκτορικό σώμα των πρακτικών εκλογής ή μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ και να εκφέρει και επί του ζητήματος αυτού την οριστική κρίση, μολονότι τούτο δεν αναφέρεται ρητώς στο νόμο. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/453/2003

Κατατάξεις προσωπικού σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δ/νση Οικονομικού του ΥΠΕΣΔΔΑ στα πλαίσια «συλλογικής αρμοδιότητας» που συνάγεται από ρητή διάταξη ουσιαστικού νόμου (ΠΔ 402/2001) νομιμοποιείται να ελέγξει τη νομιμότητα της πράξεως διορισμού (κατατάξεως) υπαλλήλου Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΛ.Ε/337/2010

Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο, σε συνέχεια της 29/2010 πράξεώς του και της 933/2010 αποφάσεως του VI Τμήματος του Δικαστηρίου αυτού, κρίνει ότι από τον έλεγχο των υποβληθέντων σε αυτό στοιχείων δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης του ως άνω έργου


ΝΣΚ/462/2013

Νομιμότητα ή μη της επιβολής των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του ν. 2523/1997 κατά της εταιρείας «ΘΕΡΜΑΪΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Υπουργός των Οικονομικών δύναται να επανεξετάσει τη νομιμότητα της επιβολής των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του ν. 2523/1997 κατά της εταιρείας «ΘΕΡΜΑΪΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και των νομίμων εκπροσώπων της. (πλειοψ.) Η επιβολή των εν λόγω μέτρων, κατά το χρόνο που έλαβε χώρα, ήταν νόμιμη, πλην όμως, συντρέχει ήδη βάσιμος λόγος προς άρση των μέτρων αυτών, καθόσον αποδεικνύεται από δημόσια έγγραφα (διαιτητικές αποφάσεις) ότι ο φορολογούμενος έχει κατά του Δημοσίου βέβαιη και εκκαθαρισμένη ανταπαίτηση μεγαλύτερη του ποσού του φόρου που δεν αποδόθηκε στο Δημόσιο, ενώ, από υποβληθείσες υπεύθυνες δηλώσεις των εκπροσώπων της, προκύπτει ότι η εν λόγω ανταπαίτηση της εταιρείας δεν έχει εκχωρηθεί (δυναμένης, πάντως, της Διοικήσεως να προβεί σε έλεγχο ακριβείας των ως άνω δηλώσεων). (ομοφ.)


ΝΣΚ/35/2009

Ανάκληση πράξεως διορισμού δημοτικού υπαλλήλου μετά παρέλευση διετίας από τη δημοσίευσή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανάκληση μη νομίμου πράξεως διορισμού δημοτικού υπαλλήλου, ο οποίος διορίστηκε υπό την ισχύ του Ν 1188/1981 κατόπιν επιλογής του με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, είναι δυνατή εντός πενταετίας από τη δημοσίευσή της.


ΝΣΚ/40/2002

Αρμοδιότητα εξέτασης προσφυγών που ασκούνται, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 8 παρ.1 του ΠΔ 458/1984.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μετά την ισχύ του Ν 2218/1994, οι πράξεις του Νομάρχη υπόκεινται μόνο σε κρατική κατασταλτική εποπτεία την οποία ασκεί ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, κατά συνέπεια, μετά την ισχύ του ως άνω νόμου, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας και όχι ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, είναι αρμόδιος να εξετάσει τις προσφυγές που ασκούνται κατά της νομαρχιακής απόφασης με την οποία κυρώνεται ο πίνακας κατάταξης του άρθρου 6 παρ.3 του ΠΔ 458/1984.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/307/2019

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας αναδείξεως αναδόχου και του οικείου σχεδίου συμβάσεως, για την προμήθεια από το Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «…» συσκευών διαχωρισμού κυττάρων και συσκευών διαχωρισμού αίματος αυτόματων με συνοδό εξοπλισμό(....)Εξ αιτίας των ουσιωδών αυτών ελλείψεων, το Κλιμάκιο δεν δύναται να σχηματίσει ασφαλή κρίση σχετικώς με τη νομιμότητα της επίμαχης συμβάσεως και για τον λόγο αυτό, αναβάλλει την έκδοση οριστικής πράξεως, έως ότου συμπληρωθεί αρμοδίως ο φάκελος με τα προεκτεθέντα στοιχεία εντός δεκαπενθημέρου από της κοινοποιήσεως της παρούσας στη Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών – Τμήμα Προμηθειών του ΓΝΘ «…».


ΝΣΚ/300/2010

Έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος ανώνυμης εταιρίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι καταγγελλόμενες πράξεις του Προέδρου της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «……………ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ», δύνανται να αποτελέσουν λόγο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 40 παρ.1 περ.γ του ΚΝ 2190/1920. (ομοφ.) β) Ο Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει αρμοδιότητα να ζητήσει από το αρμόδιο Δικαστήριο τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «……………ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ». (πλειοψ.) γ) Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας (Αποκεντρωμένη Κρατική Διοίκηση) δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον Νομάρχη Κιλκίς στην άσκηση της σχετικής αρμοδιότητας αυτού, η οποία, από 1-1-2011, θα περιέλθει στην (Αιρετή) Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. (ομοφ.)