ΝΣΚ/381/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη του Τ.Π. & Δανείων να αποδώσει, σε ποιον και με ποιες προϋποθέσεις, αποζημίωση από απαλλοτρίωση, για την είσπραξη της οποίας η δικαστικώς αναγνωρισθείσα δικαιούχος χορήγησε συμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα προς τρίτο πρόσωπο, την οποία στη συνέχεια ανακάλεσε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Τ.Π. & Δανείων, δεσμευόμενο από το δεδικασμένο της απόφασης αναγνώρισης δικαιούχων αποζημίωσης της απαλλοτρίωσης, υποχρεούται να καταβάλλει την αποζημίωση στην δικαστικώς αναγνωρισθείσα δικαιούχο Α. Π., η οποία εξακολουθεί να είναι φορέας του δικαιώματός της, βάσει της σύμβασης παρακατάθεσης, ενώ οφείλει να αρνηθεί την καταβολή αυτής στη φερόμενη ως πληρεξουσία Ε. Π., άνευ προσκομίσεως νεώτερου πληρεξουσίου, με το οποίο θα αίρεται η όποια αμφισβήτηση προέκυψε εκ μέρους της τελευταίας, σχετικά με την εγκυρότητα ή μη της ανάκλησης της πληρεξουσιότητας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/104/2014
Υποχρέωση ή μη συμμόρφωσης του Τ.Π. & Δανείων σε τελεσίδικη δικαστική απόφαση με την οποία αναγνωρίζεται ως δικαιούχος χρηματικής παρακαταθήκης η «Ε…….Α.Ε.» και απόδοσης του συνόλου αυτής στην καθολική της διάδοχο «Α……Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Τ.Π. & Δανείων, δεσμευόμενο από τον όρο που τίθεται στο γραμμάτιο σύστασης χρηματικής παρακαταθήκης για την απόδοσή της σε όποιον αναγνωριστεί δικαιούχος με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, υποχρεούται εφόσον διαπιστώσει την τελεσιδικία της δικαστικής απόφασης να αποδώσει στον αναγνωρισθέντα με αυτήν δικαιούχο ή σε αυτόν που θα υπεισέλθει στη θέση του ως καθολικός διάδοχος, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση της νομιμοποίησής του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/40/2012
Δυνατότητα ή μη αποδοχής από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων δημόσιας κατάθεσης προς εξόφληση τελών κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων δεν μπορεί να αποδέχεται παρακαταθέσεις του συμβολικού ποσού του ενός (1) ευρώ αντί του αντιτίμου των τελών κυκλοφορίας, σύμφωνα με το ειδοποιητήριο του Υπουργείου Οικονομικών, με την αιτιολογία των καταθετών ότι οι δρόμοι είναι επικίνδυνοι και δεν εφαρμόζεται ο ανταποδοτικός χαρακτήρας των τελών, καθόσον δεν συνέχονται με κανένα από τους λόγους της δημόσιας παρακατάθεσης, πολλώ μάλλον διότι η αμφισβητούμενη διαφορά, που αποτελεί και το λόγο της παρακατάθεσης, δεν αφορά διαφορά ιδιωτικού δικαίου, αλλά φορολογική- διοικητική διαφορά. Η αμφισβήτηση της οφειλής του επιβληθέντος τέλους, ως λόγος της δημόσιας παρακατάθεσης, εκφεύγει των αρμοδιοτήτων και του ρόλου που επιτελεί το Τ.Π. & Δανείων, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη του νομοθετικά θεσμοθετημένου αποκλειστικού τρόπου πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, που αποκλείει σαφώς οποιονδήποτε άλλον. (ομοφ.)
ΝΣΚ/435/2011
Δυνατότητα του Τ.Π. & Δανείων, να αποδέχεται παρακαταθέσεις του ποσού των λογαριασμών της Δ.Ε.Η., χωρίς το προβλεπόμενο από τη διάταξη του άρθρου 53 του Ν 4021/2011 έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδότησης δομημένων επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Τ.Π. & Δανείων δεν μπορεί να αποδέχεται παρακαταθέσεις του ποσού του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., χωρίς το προβλεπόμενο από τη διάταξη του άρθρου 53 του Ν 4021/2011 έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδότησης δομημένων επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), καθόσον δεν συνέχονται με κανένα από τους λόγους της δημόσιας παρακατάθεσης, πολλώ μάλλον διότι η αμφισβητούμενη διαφορά, που αποτελεί και το λόγο της παρακατάθεσης, δεν αφορά διαφορά ιδιωτικού δικαίου, αλλά φορολογική- διοικητική διαφορά. Η άρνηση της Δ.Ε.Η. και των εναλλακτικών προμηθευτών να αποδεχθούν ποσό άλλο από αυτό που αναγράφεται στα τιμολόγιά τους, και δη μειωμένο κατά το επιβληθέν ειδικό τέλος, δεν την καθιστά υπερήμερη, αφού ως προς το τελευταίο λειτουργεί ως νομοθετικά θεσμοθετημένο εισπρακτικό όργανο του Δημοσίου, το δε βεβαιωθέν ποσό ως προς το ύψος του είναι μη αμφισβητούμενο, αφού ο τρόπος υπολογισμού του στηρίζεται σε νομοθετημένα αντικειμενικά κριτήρια. Εξάλλου η ειδική πρόβλεψη του νόμου περί συνείσπραξης του εν λόγω τέλους με το αντίτιμο της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και τα λοιπά τέλη υπέρ τρίτων μέσω των τιμολογίων καθιστά αποκλειστικό αυτόν τον τρόπο είσπραξης και αποκλείει εμμέσως πλην σαφώς οποιονδήποτε άλλον. Ο τυχόν διαχωρισμός, δια της αποδοχής από το Τ.Π. & Δανείων μέρους της συνολικής οφειλής, μειωμένης δηλαδή κατά το ποσό του ειδικού τέλους παραβιάζει και καταστρατηγεί το γράμμα και το σκοπό του νόμου και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτόν. (ομοφ.)
160397/2024
Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής πράξεων εξόφλησης δαπανών του Τ.Π. και Δανείων «Με εντολή Π.Ο.Υ.» από την Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης ως Προϊσταμένη Οικονομικών Υπηρεσιών (Π.Ο.Υ.) του Τ.Π. και Δανείων, σε Προϊσταμένους οργανικών μονάδων του Τ.Π. και Δανείων, κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4270/2014.
ΝΣΚ/254/2006
Εταιρείες Ανώνυμες. Παρακαταθήκη δικαστική. Τ.Π. & Δανείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην παρούσα φάση σε ουδένα δύναται να αποδοθεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων η συσταθείσα από την καταθέτρια εταιρεία δικαστική χρηματική παρακαταθήκη ποσού 3.674.647,01 ευρώ την οποία αυτή συνέστησε υπέρ του αληθούς δικαιούχου που θα ορισθεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Επομένως, το ανωτέρω Ταμείο δεν δύναται να αποδώσει απευθείας το προαναφερόμενο ποσό στην ανώνυμη εταιρεία, διότι δεν έχει αρθεί κατά νόμιμο τρόπο το υφιστάμενο κώλυμα, ήτοι δεν έχει πληρωθεί η αναβλητική αίρεση υπό την οποία τελεί η εν λόγω παρακαταθήκη, αποδέσμευση της οποίας θα καταστεί δυνατή μόνον όταν προσκομισθεί νόμιμος τίτλος με ισχύ δεδικασμένου και από τη διερεύνηση του περιεχομένου του κριθεί εάν, με ποιες προϋποθέσεις και σε ποιον θα γίνει η απόδοση.
ΝΣΚ/34/1992
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Εγγυοδοτική παρακαταθήκη. Δικαίωμα διζήσεως.Εαν μπορεί το Τ.Π και Δανείων στις εγγυοδοτικές παρακαταθήκες, να παραιτείται του δικαιώματος διαιρέσεως και διζήσεως.
2/34164/ΔΠΓΚ/2015
Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων της διαδικασίας επιστροφής, από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, των αδιαθέτων υπολοίπων συσταθέντων γραμματίων παρακατάθεσης, από συντελεσθείσες απαλλοτριώσεις για την πληρωμή νέων δαπανών απαλλοτρίωσης Δημοσίων Φορέων.
ΝΣΚ/168/2014
Δυνατότητα ή μη του Τ.Π. & Δανείων να συνομολογήσει εγκεκριμένο δάνειο προς τη Δ.Ε.Υ.Α. Φλώρινας (ν.π.ι.δ.) μετά τη δημοσίευση του π.δ.169/2013 και του ν. 4254/2014.
3701/5/2019
Εξουσιοδότηση Οργάνων του Τ.Π. και Δανείων, να ασκούν αρμοδιότητες Διατάκτη και να αναλαμβάνουν υποχρεώσεις σε βάρος πιστώσεων του προϋπολογισμού, για την κάλυψη δαπανών μετακινουμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4336/2015.
ΝΣΚ/78/2010
Αρμοδιότητα για έκδοση βεβαιωτικής πράξης αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας είναι αρμόδιος για την έκδοση της κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 του Ν 2882/2001 βεβαιωτικής πράξης περί της αυτοδίκαιης (λόγω μη παρακατάθεσης της δικαστικώς προσδιορισθείσας το έτος 2003 προσωρινής τιμής μονάδας) άρσης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.