ΝΣΚ/394/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κλινική εμπειρία ψυχολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμοδιότητα Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει επί ερωτήματος για ερμηνεία όρου «Ανακοίνωσης» για τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου. (πλειοψ). Η «κλινική εμπειρία» ψυχολόγου μπορεί να αποκτηθεί και εκτός θεραπευτηρίου, μετά την απασχόλησή του με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση καθηκόντων ή έργων παρόμοιων με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης, μετά τη λήψη της άδειας άσκησης επαγγέλματος του ψυχολόγου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/17/2020
Αρμοδιότητα ή μη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.) να γνωμοδοτήσει επί αιτήσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) για τη χορήγηση άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου.Αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο για να γνωμοδοτήσει επί αιτήσεων χορήγησης άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου, που υποβάλλουν Διευθυντές και Υποδιευθυντές Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποσπασμένοι στις εν λόγω εκπαιδευτικές μονάδες, δεν είναι το Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π., αλλά το αρμόδιο βάσει της οργανικής τους θέσης υπηρεσιακό συμβούλιο (ομόφωνα).
ΝΣΚ/113/2022
Εάν, ιατρός, μέλος Δ.Ε.Π. Τμήματος Ιατρικής, επιλέξει να ενταχθεί στην κατηγορία μερικής απασχόλησης, απαλλάσσεται πλήρως από τα κλινικά του καθήκοντα στην Πανεπιστημιακή Κλινική που έχει τοποθετηθεί, ή μειώνονται και τα κλινικά καθήκοντά του, όπως τα διδακτικά και τα ερευνητικά.(....)Η ένταξη ιατρού, μέλους Δ.Ε.Π. Τμήματος Ιατρικής, τοποθετημένου σε Πανεπιστημιακή Κλινική, σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, έχει ως έννομη συνέπεια τον περιορισμό στο ήμισυ του χρόνου παροχής μόνο του, κατ’ άρθρο 64 παρ. 1 περ. (α) έως (γ) του ν. 4957/2022 διδακτικού του έργου και του, κατ’ άρθρο 155 παρ. 2 περ. (β) του ιδίου νόμου, κάθε μορφής διδακτικού, ερευνητικού, επιστημονικού, εργαστηριακού και διοικητικού έργου και δεν συνεπάγεται την ένταξή του στο ίδιο καθεστώς (μερικής απασχόλησης), ως προς το υποχρεωτικά παρεχόμενο, κατά την παράγραφο 1 περίπτωση (η) σε συνδυασμό με την παράγραφο 3 του ιδίου άρθρου, κλινικό έργο προς την Πανεπιστημιακή Κλινική, στην οποία έχει τοποθετηθεί, από την παροχή του οποίου, εξάλλου, ουδόλως απαλλάσσεται (ομόφωνα).
ΝΣΚ/405/2007
Σύμβαση μίσθωσης έργου. Παροχή βεβαίωσης της παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παροχή υπηρεσιών ενός ατόμου (ψυχιάτρου ή κλινικού ψυχολόγου) για τις ανάγκες των δύο Κέντρων Υποδοχής Κακοποιημένων Γυναικών που λειτουργούν υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ισότητας, είναι δυνατό να αποτελέσει αντικείμενο σύμβασης μίσθωσης έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, δοθέντος ότι οι συμβαλλόμενοι αποβλέπουν καθαρά στο αποτέλεσμα και όχι στην εργασία αυτή καθ’ εαυτή, ενώ από το άλλο μέρος η παροχή δεν επιβάλλεται από τον νόμο μόνο στα πλαίσια συμβάσεως εργασίας.
ΝΣΚ/41/2025
Εάν, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1Β παρ. 1, εδ. α΄ και γ΄ ν.3284/2004 ως «επιτυχής» παρακολούθηση των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ) νοείται τόσο η απόκτηση απολυτηρίου τίτλου επιπέδου 4, όσο και η απόκτηση πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Επιπέδου 4 ή αρκεί να έχει αποκτηθεί το ένα από τα δύο -συναφώς, εάν μαθητής ΕΠΑ.Λ, ο οποίος είναι κάτοχος μόνο του ενός εκ των δύο ανωτέρω τίτλων, έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου να αποκτηθεί πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας από αλλοδαπό ανήλικο μαθητή ΕΠΑ.Λ. πρέπει αυτός να διαθέτει είτε απολυτήριο επιπέδου 4, που χορηγείται στους αποφοίτους της Γ΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις, μαζί με πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4, που, επίσης, χορηγείται στους αποφοίτους της Γ΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ., είτε, έστω, ένα εκ των ανωτέρω τίτλων σπουδών, αδιαφόρως ποίου
ΕλΣυν.Τμ.1/226/2015
Καταβολή αποδοχών σε ειδική συνεργάτιδα του Δήμου:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση της φερόμενης ως δικαιούχου σε θέση ειδικής συνεργάτιδας του Δημάρχου ... - ... είναι μη νόμιμη, καθόσον δεν αποδεικνύεται ότι αυτή διαθέτει ειδίκευση σε επιστημονικό ή επαγγελματικό τομέα αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α., με την έννοια της συστηματικής και σε βάθος ενασχόλησής της με τον οικείο τομέα, όπως απαιτεί η διάταξη του άρθρου 163 παρ. 3 περ. γ΄ του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων. Τούτο, διότι η προηγούμενη απασχόλησή της ως πωλήτρια στις εταιρίες «...», «... ...» και «...» ενόσω ήταν φοιτήτρια, συνιστά συνήθη επαγγελματική προϋπηρεσία και δεν στοιχειοθετεί αξιόλογη επαγγελματική απασχόληση ή επαρκείς γνώσεις και σημαντική εμπειρία ανάλογη με το αντικείμενο που θα απασχοληθεί, ήτοι τα διοικητικά θέματα επιχειρήσεων και οργανισμών. Εξάλλου, η απασχόλησή της στο Δήμο ... – ... στο πλαίσιο υλοποίησης Προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, όπως τούτο βεβαιώνεται στην από 17.7.2015 βεβαίωση του Δημάρχου, και στην εταιρία «... Ε.Ε.» σε έργα που σχετίζονται με τους ΟΤΑ, ακόμη και υπό την εκδοχή ότι συνιστούν καθήκοντα συναφή προς αυτά που ζητούνται στη γνωστοποίηση και προς τα καθήκοντα που θα αναλάβει ως Ειδική Συνεργάτης, δεν αποδεικνύουν, κατά τα διδάγματα της κοινής λογικής και πείρας, ότι αυτή έχει αξιόλογη, κατά την έννοια του νόμου, επιστημονική ενασχόληση ή επαγγελματική απασχόληση ή επαρκείς γνώσεις και σημαντική εμπειρία, ανάλογη με τη θέση της στο Δήμο, ενόψει και του περιορισμένου χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε από την ημερομηνία λήψης του πτυχίου της (τον Φεβρουάριο του έτους 2013) καθώς και του χαρακτήρα των καθηκόντων της, που χαρακτηρίζονται «επιτελικά» και συνίστανται στην παροχή συμβουλών και τη διατύπωση εξειδικευμένων γνωμών σχετικών με τις αρμοδιότητες που της ανατίθενται, πολλώ μάλλον που η ως άνω ειδική εμπειρία της, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησής της, στις 9.4.2015, ήταν συνολικής διάρκειας μόλις 9,5 μηνών και συνεπώς δεν πληρούσε ούτε τη σχετική απαίτηση της γνωστοποίησης για 1 έτος προϋπηρεσία και ειδική εμπειρία.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνεπώς, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΣΤΕ/1548/2022
Ίσες ευκαιρίες πρόσληψης:...ζητείται η ακύρωση της 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξης του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας δύο χιλιάδων εννιακοσίων εννέα (2.909) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού (τ. Α.Σ.Ε.Π. 15/18.5.2020), κατά το μέρος που με αυτήν προβλέπεται, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018 (Α΄ 212), ότι για τις προκηρυσσόμενες θέσεις για την πλήρωση των οποίων η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο κατάταξης, λαμβάνεται, κατ’ εξαίρεση, υπόψη η «ειδική εμπειρία» που έχει αποκτηθεί από προσωπικό που έχει εργαστεί στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στους οικείους Ο.Τ.Α. και μοριοδοτείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα με ανώτατο όριο τους ογδόντα τέσσερις (84) μήνες.(....)Επειδή, κατόπιν των προαναφερθέντων και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 12, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ακυρωθεί η 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξη του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, κατά το μέρος που προβλέπει ότι η «ειδική εμπειρία», κατ’ άρθρο 91 του ν. 4583/2018, όσων υποψηφίων έχουν απασχοληθεί σε αντίστοιχες με τις προκηρυχθείσες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α., λαμβάνεται υπόψη και για τις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο κατάταξης.Δέχεται την αίτηση.Ακυρώνει εν μέρει την 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξη του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, κατά το σκεπτικό.
ΝΣΚ/23/2016
Ελεγκτές βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης των εσόδων του Κράτους – Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή και άδειας άνευ αποδοχών – Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Αρμόδιο να γνωμοδοτήσει για τη χορήγηση άδειας στον Β.Γ. υπάλληλο του κλάδου Δημοσιονομικών, που υπηρετεί σε θέση ελεγκτή βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης των εσόδων του Κράτους, είναι το Δ΄ Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Υπουργείου Οικονομικών (πλειοψ.). 2. Η απαγόρευση της άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, που προβλεπόταν στη διάταξη της παραγράφου 13 του άρθρου 4 του ν. 3943/2011, έπαυσε να ισχύει μετά την αντικατάσταση του άρθρου αυτού στο σύνολό του με την παράγραφο 1 του άρθρου 68 του ν. 4170/2013 (ομόφ.).
ΝΣΚ/158/2001
ΟΓΑ. Αρμοδιότητες Οργάνων Διοικήσεως. Συμμόρφωση Διοικήσεως. Γνωμοδοτική αρμοδιότητα ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Δ. Παπαγεωργόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Επιβάλλεται η συμμόρφωση της Διοικήσεως του ΟΓΑ προς τους κανόνες τους διέποντες την αρμοδιότητα των οργάνων και Υπηρεσιών του, σύμφωνα με την αρχή της νομιμότητος. Δεν είναι επιτρεπτή συνεπώς η ανάθεση έργου σε αναρμόδια Υπηρεσία ή όργανο κατά παράκαμψη των αρμοδίων τοιούτων. Το ΝΣΚ δεν είναι αρμόδιο να γνωμοδοτήσει επί των λοιπών ερωτημάτων, ως αφορώντων σε κρίση περί πραγμάτων καθώς και σε κρίση περί τελέσεως ή μη πειθαρχικού αδικήματος. (πλειοψ.)
2/13365/0026/2008
Άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή μετά από άδεια,απο Υπαλλήλους.
ΝΣΚ/213/2002
Συνυπολογισμός παιδιού δοθέντος για υιοθεσία στα παιδιά που, κατά νόμο, προσδίδουν την πολυτεκνική ιδιότητα στο φυσικό γονέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δοθέντα σε υιοθεσία παιδιά, κατά τις διατάξεις του Ν 2447/1996, δεν δύνανται να συνυπολογισθούν σε αυτά που, κατά νόμο, απαιτούνται προκειμένου να αποκτηθεί από τους φυσικούς γονείς η πολυτεκνική ιδιότητα και να καταβληθεί στη μητέρα το πολυτεκνικό επίδομα της παρ.3 του άρθρου 63 του Ν 1892/1990. Β) Αν, όμως, η υιοθεσία έγινε μετά τη γέννηση του τέταρτου παιδιού, τότε η πολυτεκνική ιδιότητα διατηρείται ισοβίως (άρθρο 2 Ν 860/1979) και η μητέρα δικαιούται του πολυτεκνικού επιδόματος, χωρίς το δοθέν σε υιοθεσία να λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους του ποσού του επιδόματος. Γ) Και για υιοθεσίες υπό το νομικό καθεστώς, προ του Ν 2447/1996, το ΝΣΚ έχει γνωμοδοτήσει ότι, εάν κάποιο από τα παιδιά της οικογένειας δόθηκε σε υιοθεσία, προ της γεννήσεως του τέταρτου παιδιού, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αποκτήσεως της πολυτεκνικής ιδιότητας της μητέρας, αφού αυτή δεν συντηρούσε τέσσερα, αλλά τρία παιδιά, εκτός αν διαπιστωθεί ότι η φυσική μητέρα εξακολουθεί να συντηρεί το υιοθετηθέν (φυσικό) παιδί της.