ΝΣΚ/398/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα για την άσκηση νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη λήψη μέτρων προστασίας από πειρατεία και καταστολής πειρατείας τελουμένης σε βάρος πλοίων υπό ελληνική σημαία στα διεθνή ύδατα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται τα εν θέματι ζητήματα υπό το πρίσμα της εσωτερικής και διεθνούς εννόμου τάξεως για την πειρατεία, σε συνδυασμό και προς τις αρμοδιότητες των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΣτΕ/1662/2009
Πρόστιμο λόγω παραβάσεως όρων απόφασης Αρχής Προστασίας Δεδομένων στην Ελληνική Αστυνομία για την χρησιμοποίηση υπ αυτής συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεοράσεως, εγκατεστημένου στο οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής, με σκοπό την διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων -. Καθ' ύλην αρμόδιος Υπουργός για την αμφισβήτηση της νομιμότητας διοικητικής κυρώσεως επιβληθείσης εις βάρος του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως είναι ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως. Μετά δε την έναρξη ισχύος του π.δ/τος 205/2007 (Α' 231/19.9.2007), με το οποίο προβλέφθηκε η συγχώνευση των Υπουργείων Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Δημοσίας Τάξεως στο Υπουργείο Εσωτερικών, στη σχετική δίκη παρίσταται αρμοδίως ο Υπουργός Εσωτερικών. Εξ άλλου, το, κατά το άρθρο 21 παρ. 2 του ν. 2472/1997 (Α' 50), πρόστιμο, κατά του οποίου δεν προβλέπεται η άσκηση προσφυγής ουσίας ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, καταλείπει διοικητικής φύσεως συνέπειες και επομένως, η νομιμότητα επιβολής του ελέγχεται ακυρωτικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας και υπό την εκδοχή ότι κατά της πράξεως αυτής θα μπορούσε το Δημόσιο να ασκήσει ανακοπή του άρθρου 217 του ν. 2717/1999 (Α' 97). Περαιτέρω, από τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2472/1997 προκύπτει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποτελεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή, τα μέλη της οποίας απολαύουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας, έχει δε χαρακτήρα συλλογικού διοικητικού οργάνου, το οποίο δεν υπόκειται μεν σε οποιονδήποτε διοικητικό έλεγχο, αλλά υπάγεται κατά κλάδο στον Υπουργό Δικαιοσύνης. Οι αποφάσεις της Αρχής λαμβάνονται με πλειοψηφία τεσσάρων τουλάχιστον μελών της και με φανερή, κατ' αρχήν, ψηφοφορία, αποτελούν δε διοικητικές πράξεις. Τα σχετικά με τις συνεδριάσεις, τη λειτουργία, τις αποφάσεις της ως άνω Αρχής καθώς με το περιεχόμενο και τον τύπο των πράξεων αυτής ρυθμίζονται από τον ν. 2472/1997, τον κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθέντα υπ' αριθ 6/27.11.1997 Κανονισμό Λειτουργίας της Αρχής (Β' 1095) και ελλείψει ειδικών διατάξεων, από τον κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (Α' 45) Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Κατά τον Ν. 2472/1997 η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα υποχρεούται να καταχωρεί στα πρακτικά της τις μειοψηφούσες γνώμες και επί φανερών ψηφοφοριών, τα ονόματα των μειοψηφούντων μελών της.
ΝΣΚ/105/2001
Γεωργία. Εκρίζωση και καταστρεπτική κοπή ελαιοδένδρων στο Νομό Κέρκυρας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό τον όρο καταστρεπτική κοπή των ελαιοδένδρων, που χρησιμοποιείται στο άρθρο 1 παρ.1 του Ν 5814/1933, και κατά την γραμματική, γλωσσολογική και επιστημονική αυτού ερμηνεία, νοείται η κοπή που οδηγεί σε αχρήστευση του ελαιοδένδρου όχι πρόσκαιρη, αλλά διαρκή, ήτοι εξομοιώνεται κατ αποτέλεσμα προς την εκρίζωση και οπωσδήποτε διαφέρει της κλαδεύσεως. Κατά την τελολογική όμως (με τον σκοπό του νόμου εναρμονιζομένη) ερμηνεία, μπορεί να θεωρηθεί ότι εξομοιώνεται με καταστρεπτική κοπή η υπερβολική, αλόγιστη και χωρίς τήρηση των κανόνων αποκοπή των κυριωτέρων τμημάτων του ελαιοδένδρου, εκ της οποίας μειώνεται ουσιαστικά στο ελάχιστο η παραγωγικότητά του ή πολύ περισσότερο καθίσταται ανενεργό και άχρηστο επί μεγάλο χρονικό διάστημα (σειρά ετών), η δε μελλοντική του ανάκαμψη στην προηγουμένη καρποφόρα κατάστασή του καθίσταται αν όχι αβέβαιη, τουλάχιστο χρονοβόρα. Δεν εμπίπτει πάντως στην έννοια αυτή η κοπή, η οποία δεν επιφέρει καταστροφή του ελαιοδένδρου, αλλά οδηγεί απλώς σε αισθητική υποβάθμιση του περιβάλλοντος (ελαιώνα Κερκύρας). Προστασία του ελαιώνα, όμως, σύμφωνα με τις ισχύουσες περί προστασίας του περιβάλλοντος διατάξεις και τις σύγχρονες περί περιβάλλοντος αντιλήψεις, είναι δυνατή αν, μετά διαπίστωση της συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων, ληφθούν μέτρα προς την κατεύθυνση χαρακτηρισμού του ελαιώνα ως προστατευτικού. Μετά την ισχύ του Ν 5814/1933 και του ΑΝ 2679/1940 η διάταξη του άρθρου 6 του Ν 1366/1918 πρέπει να θεωρηθεί καταργημένη, ως και τα εκδοθέντα κατ εξουσιοδότηση αυτής Διατάγματα, πρώτο των οποίων το από 26-6-1918 Β. Δ/μα, καθώς και το από 5-5-1926 Π. Δ/μα (ειδικό για την Κέρκυρα). Προς αντιμετώπιση του προβλήματος, που έχει δημιουργηθεί στην Κέρκυρα από την κοπή των ελαιοδένδρων και την πώληση των ξύλων στην Ιταλία, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση (παραγωγική και περιβαλλοντική) του ελαιώνα, πρέπει να ληφθούν τα προσήκοντα μέτρα ήτοι: α) Να ακολουθηθεί η διαδικασία κηρύξεως του ελαιώνα ως προστατευτικού, β) Να θεσπισθεί υποχρέωση χορηγήσεως αδείας από την αρμοδία γεωργική αρχή στους ιδιοκτήτες των ελαιοδένδρων πριν από κάθε επέμβαση επ αυτών και να καθορισθούν ποινικές κυρώσεις, πέραν της κατασχέσεως, για τις περιπτώσεις ελλείψεως της αδείας ή υπερβάσεως - μη τηρήσεως των όρων αυτής. Η υπό την άνω έννοια διεύρυνση ή αναπροσαρμογή της κειμένης νομοθεσίας είναι, οπωσδήποτε δυνατή και επιβάλλεται, η προς τούτο δε αρμοδιότητα για την κίνηση της σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας πρέπει να γίνει από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Γεωργίας, μετά συνεννόηση με τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες και τις τυχόν συναρμόδιες υπηρεσίες άλλων Υπουργείων κ.λπ.