ΝΣΚ/416/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πρόταση σχεδίου αναδιοργάνωσης Α.Ε. κατ’ άρθρα 107 επ. του Ν 3588/2007 – Διαγραφή ή μη οφειλομένων εισφορών της προς το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις του άρθρου 102 του Ν 3588/2007 εφαρμόζονται κατ’ αναλογία προς επίρρωση της ισχύος και των διατάξεων του άρθρου 109 παρ. 1 περ. γ΄ του νόμου αυτού και στις περιπτώσεις υποβολής προτάσεων σχεδίων αναδιοργάνωσης πτωχευμένων επιχειρήσεων. Αρμόδιο όργανο για την εξέταση των προτάσεων αυτών είναι ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, ο οποίος έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας, αλλά έχει τη διακριτική ευχέρεια, όταν κρίνει τούτο σκόπιμο, να παραπέμψει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος το θέμα αυτό προς λήψη απόφασης ή να ζητήσει τη γνώμη επ’ αυτού. Επιτρέπεται η διαγραφή οφειλομένων εισφορών προς το ΙΚΑ ΕΤΑΜ, υπό την προϋπόθεση ότι το υποβληθέν σχέδιο αναδιοργάνωσης θα επικυρωθεί δικαστικώς με τελεσίδικη απόφαση. Μέχρι τότε επιτρέπεται αναστολή είσπραξης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ των οφειλομένων εισφορών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/268/2015
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα εξοφλήσεως ασφαλιστικών εισφορών δια μεταβιβάσεως της κυριότητος ακινήτου του οφειλέτη στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή κατά νόμο η μερική ή ολική εξόφληση ασφαλιστικών εισφορών οφειλομένων στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με τη μεταβίβαση της κυριότητος ακινήτου του οφειλέτη.
ΝΣΚ/59/2009
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Ευθύνη εκπροσώπου ΑΕ για χρέη αυτής έναντι του ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο για ορισμένο χρονικό διάστημα ορισθείς εκπρόσωπος ΑΕ, εφ όσον δεν εδημοσιεύθη ουδέ αποδεικνύεται έγκαιρη γνώση των οργάνων του ΙΚΑ περί αντικαταστάσεώς του, ευθύνεται για την καταβολή των οφειλομένων στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αναγομένων μέχρι την λήξη της θητείας του ασφαλιστικών εισφορών.
ΝΣΚ/441/2003
Ασφαλιστικές εισφορές. Ευθύνη Δημοσίου για καταβολή των. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ελληνικό Δημόσιο ως εργοδότης των ασφαλισμένων στο ΙΚΑ μισθωτών και παρασχόντων σε δημόσια υπηρεσία του εξαρτημένη εργασία ευθύνεται έναντι του ΙΚΑ για την πληρωμή α) των εισφορών που καταλογίσθηκαν σε βάρος της εν λόγω δημοσίας υπηρεσίας με Π.Ε.Ε., και των πρόσθετων τελών επ’ αυτών λόγω μη εμπρόθεσμης πληρωμής των, β) της πρόσθετης επιβάρυνσης, που επιβλήθηκε επί των οφειλομένων εισφορών με Π.Ε.Π.Ε.Ε. Η ευθύνη του δεν περιορίζεται ή δεν αποκλείεται εκ του γεγονότος, ότι στα πλαίσια διοικητικής έρευνας καταλόγισε νομιμότοκα μέρος των οφειλομένων εισφορών εις τον υπεύθυνο δημόσιο υπόλογο πληρωμής των στο ΙΚΑ. Παραγραφή αξιώσεων του ΙΚΑ έναντι του Δημοσίου πενταετής – διακοπή αυτής με την περιέλευση στην αρμόδια υπηρεσία πληρωμής των εισφορών του εγγράφου αποστολής των Π.Ε.Ε. και Π.Ε.Π.Ε.Ε. με αίτημα εξόφλησης των εισφορών. Νέα διακοπή με εξώδικη αίτηση που υπέβαλε το ΙΚΑ προς το ΝΣΚ, μη έναρξη νέας λόγω μη έκδοσης πρακτικού του ΝΣΚ επί του αιτήματος του ΙΚΑ.
ΝΣΚ/161/2015
Μίσθωση ακινήτου προς στέγαση υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Καταβολή των οφειλομένων μισθωμάτων – ΔικαιούχοςΤο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υποχρεούται να καταβάλλει μόνον στην ενεχυρούχο δανείστρια τραπεζική εταιρεία τα οφειλόμενα από 23-4-2015 και εντεύθεν μισθώματα.
ΝΣΚ/308/2011
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αρμοδιότητα επί εκκρεμών αιτήσεων ασφαλισμένων του τ. ΤΑΠΟΤΕ – Επιστροφή ή μη εισφορών σε περίπτωση αποχώρησης και μη θεμελίωσης αυτοτελούς συνταξιοδοτικού δικαιώματος – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύναται να επιληφθεί αιτήσεων επιστροφής ατομικών λογαριασμών εισφορών προσώπων που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΑΠ-ΟΤΕ και αποχώρησαν από την εργασία τους χωρίς να θεμελιώσουν αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Εφαρμογή επ’ αυτών έχει η περί ΙΚΑ-ΕΤΑΜ νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει επιστροφή εργοδοτικών εισφορών, δοθέντος ότι το άρθρο 26 του καταστατικού του ΤΑΠ-ΟΤΕ έπαυσε να ισχύει μετά την ένταξη του κλάδου σύνταξης του ΤΑΠ-ΟΤΕ στον κλάδο σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/405/2012
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εφαρμογή των παρ.1 και 2 του άρθρου 22 του Ν. 4038/2012, επί οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Υπηρεσία, κατά την εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 22 του Ν. 4038/2012, δέον να τηρεί την εις αυτήν οριζομένη διαδικασία, προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά των οφειλετών ασφαλιστικών εισφορών. β) Με την διάταξη της παρ.2 του ιδίου άρθρου, ο νομοθέτης επιμηκύνει τον χρόνο καθυστερήσεως της καταβολής των οφειλομένων και ήδη ληξιπροθέσμων, κατά την έναρξη ισχύος της, ασφαλιστικών εισφορών της παρ.1.
IKA/T01/652/6/2014
ΘΕΜΑ ׃«Απεικόνιση των Ασφαλιστικών εισφορών υπέρ Ε.Τ.Ε.Α,από 1-12-2013, στην Α.Π.Δ. μέσω ΟΠΣ/ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των μισθωτών που υπάγονται στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και καταβολή εισφορών» ΕΓΚ/17/2014 (ΑΔΑ:ΒΙΕ94691ΩΓ-ΜΙΦ)
ΝΣΚ/22/2000
ΙΚΑ. Υπόχρεος καταβολής εισφορών ΙΚΑ για οικοδομικές εργασίες επικαρπωτή σε ακίνητο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ηλιάκης, Νομικός Σύμβουλος Εφόσον ο επικαρπωτής ακινήτου κατασκευάσει επ αυτού πτηνοτροφείο και δη για λογαριασμό του προς άσκηση των επ αυτού δικαιωμάτων του εκ της επικαρπίας, είναι υπόχρεος για την καταβολή των εισφορών του ΙΚΑ, που βαρύνουν τον "κύριο του έργου" εργοδότη.
ΝΣΚ/228/2012
Διάθεση ή μη ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομικώς υφίσταται η δυνατότητα διάθεσης μέρους ή και όλης της ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών, ο οποίος παραμένει αποθηκευμένος σε εγκαταστάσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή παρουσιάζεται χαμηλή απορροφητικότητα και κινδυνεύει να αλλοιωθεί, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί άμεσα για την εκτύπωση ψηφοδελτίων, ενόψει των εθνικών εκλογών της 6-5-2012. Η διάθεση αυτή, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, μπορεί να λάβει χώραν υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: 1) Να υπάρξει σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 2) Να ληφθεί σχετική απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, 3) Η διάθεση μπορεί να γίνει μόνο επ’ ανταλλάγματι, αφού η άνευ ανταλλάγματος διάθεση συνιστά δωρεά, η οποία απαγορεύεται για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 4) Ο προσδιορισμός του ύψους του ανταλλάγματος, ήτοι του τιμήματος διάθεσης πρέπει να είναι εύλογος, σταθμίζοντας τα συμφέροντα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Ελληνικού Δημοσίου και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 5) Ομοίως, εναπόκειται στην κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σταθμίζοντας τα εκατέρωθεν συμφέροντα, εάν η διάθεση θα αφορά μέρος ή όλη την ποσότητα χάρτη λευκού γραφής.
ΝΣΚ/316/2011
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής ΑΕ από ασφαλιστικές εισφορές, α) με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως και β) κατά δόσεις με τμήμα της μηνιαίας συντάξεως συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ευθυνομένου δια την καταβολή της οφειλής, ως διατελέσαντος προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δια χρέη ΑΕ έναντι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εισφορές, δια τα οποία υπέχει προσωπική και αλληλέγγυο (εις ολόκληρον) προς καταβολή αυτών ευθύνη, διατελέσας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αυτής και ήδη συνταξιούχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν είναι δυνατός, α) ο συμψηφισμός αυτών με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως, οφειλομένων εις αυτόν συνεπεία τροποποιητικής συνταξιοδοτικής αποφάσεως, β) ο συμψηφισμός αυτών κατά δόσεις με τμήμα της χορηγουμένης εις αυτόν κατά μήνα συντάξεως.