ΝΣΚ/425/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσια έργα. ΚΕΔ. Μίσθωση έργου. Πώληση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμβαση συναφθείσα, δια συμβολαιογραφικού εγγράφου, μεταξύ της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου (ΚΕΔ), ενεργούσης ως αντιπροσώπου και για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρα 5 παρ.1 και 8 παρ.1 του Ν 973/1979), και των εταιριών ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ ΑΕ, ΕΝΤΕΧΝΟΣ ΑΕ και ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ, δια της οποίας συμφωνήθηκε η υπό των τελευταίων πώληση στην ΚΕΔ, για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών του ΚΕΠΥΟ, του λεπτομερώς σ αυτήν περιγραφομένου οικοπέδου μετά του επ αυτού υφισταμένου κτιρίου, ανήκοντος κατά συγκυριότητα στις προαναφερθείσες εταιρίες, όπως το τελευταίο (κτίριο) προβλέφθηκε να μετασκευασθεί δι εκτελέσεως εργασιών υπό των αναλαβουσών την σχετική υποχρέωση πωλητριών εταιριών, βάσει της περιεχομένης στην ίδια σύμβαση ιδιαίτερης μεταξύ των συμβαλλομένων συμφωνίας και κατά τους όρους αυτής. Η εν λόγω σύμβαση έχει τον χαρακτήρα συμβάσεως πωλήσεως (513 ΑΚ) και, επομένως, επ αυτής εφαρμοστέες είναι οι διατάξεις περί πωλήσεως. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/343/2001
Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ ΑΕ). Δυνατότητα της εταιρίας για επέκταση σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, εκτός των ρητά προβλεπομένων στο νόμο και στο καταστατικό αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν επιτρέπεται: α) η ίδρυση και λειτουργία Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ ΑΕ) εκτός των τελωνειακά ελεγχόμενων χώρων του Αερολιμένα Αθηνών, προς πώληση φορολογημένων ειδών, β) ο εφοδιασμός θυγατρικών εταιριών των ΚΑΕ με αφορολόγητα είδη προς περαιτέρω διάθεση αυτών και γ) ο εφοδιασμός, με τα ίδια είδη, επιχειρήσεων, που αναλαμβάνουν τον εφοδιασμό πλοίων, πρεσβειών κ.λπ. (πλειοψ.).
ΝΣΚ/18/2004
Ασφαλιστικοί Οργανισμοί - Αγορά ακινήτου από Ν.Π.Δ.Δ. –Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. - Δυνατότητα εκ των υστέρων έγκρισης διάθεσης ποσού για κάλυψη δαπανών εκτέλεσης υπερσυμβατικών εργασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνάμει του με αριθμό 3055/1-8-2002 συμβολαίου της συμβ/φου Αθηνών Α.Μ., συναφθείσα σύμβαση μεταξύ Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. και του πωλητή, σε εκτέλεση του με αριθμό 2451/2-8-2001 προσυμφώνου, δια της οποίας συμφωνήθηκε η από τους τελευταίους πώληση στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., του λεπτομερώς σε αυτή περιγραφόμενου οικοπέδου και του επταόροφου κτιρίου γραφείων με πυλωτή, δύο (2) υπογείων και δώματος, που θα κατασκευασθεί σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, τα παραρτήματα αυτής και τα λοιπά συμβατικά τεύχη και όπως το κτίριο αυτό προβλέφθηκε να ολοκληρωθεί με την εκτέλεση των συμπληρωματικών εργασιών από τον ανάδοχο πωλητή, που ανέλαβε τη σχετική υποχρέωση μετά τις εντολές του Δ.Σ. του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. με τις 371/συν.14/29-4-02, 571/συν.23/8-7-02 και 776/συν.32/8-10-02 αποφάσεις του, φέρει τον χαρακτήρα συμβάσεως πωλήσεως (513 ΑΚ) και, επομένως, επ’ αυτής εφαρμοστέες είναι οι διατάξεις περί πωλήσεως του Αστικού Κώδικα (άρθρα 513 ΑΚ επόμενα) και επειδή το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου εφαρμοστέες είναι και οι διατάξεις των άρθρων 50-58 περί πωλήσεως του ΠΔ 715/1979. Με δεδομένο ότι η δημοπρασία για την αγορά ακινήτου από το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. διεξήχθη κανονικά, έγινε η κατακύρωση και εγκρίθηκε νόμιμα από τον αρμόδιο Υπουργό, καθώς και η σύναψη συμβάσεως σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης, είναι σαφές ότι η έγκριση αυτή καλύπτει όλους τους όρους της αγοραπωλησίας του ακινήτου και συνεπώς και τον όρο περί επιτρεπτού αυξήσεως του τιμήματος στις περιοριστικά αναφερόμενες δύο περιπτώσεις. Εφόσον οι σχετικές εργασίες εμπίπτουν, χωρίς καμία αμφιβολία, στις δύο περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις, δεν τίθεται θέμα εκ νέου ή πρόσθετης εγκρίσεώς τους και καλώς εκτελέστηκαν και πρέπει να πληρωθούν κατά προσαύξηση του τιμήματος στον πωλητή με τη σημείωση ότι, από τις κείμενες διατάξεις δεν απαγορεύεται η ανάθεση της εκτέλεσής τους σε αυτόν και ότι επί αναλόγου περιπτώσεως στη νομοθεσία των δημοσίων έργων, η εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών, της φύσεως των παραπάνω, ανατίθενται υποχρεωτικά στον εργολήπτη με μόνο περιορισμό τη μη υπέρβαση του 50% του ποσού της κύριας συμβάσεως (περ.δ’ παρ.3 άρθρο 8 ΠΔ 23/1993). Οι αναφερόμενες στο ερώτημα εργασίες καλύπτονται πλήρως από τους όρους της διακήρυξης, του προσυμφώνου και του οριστικού συμβολαίου που προαναφέρθηκαν και από τη δοθείσα έγκριση του αρμοδίου Υπουργού για την σύναψη της συμβάσεως με τους όρους αυτούς και συνεπώς δεν απαιτείται νέα έγκριση για την εκτέλεση και πληρωμή των. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/266/2003
Δυνατότητα έκδοσης οριστικού παραχωρητηρίου στο όνομα ήδη θανόντος – δικαιούχου ή στο όνομα των νομίμων κληρονόμων τούτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται, αλλά ούτε και επιτρέπεται να προχωρήσει στην έκδοση του εν λόγω παραχωρητηρίου (δηλ. του οριστικού τίτλου κυριότητας) για το ανωτέρω προσωρινώς παραχωρηθέν ακίνητο, είτε στο όνομα των νομίμων κληρονόμων του, κατ’ έτος 1976, αποβιώσαντος δικαιούχου εκ του υπ’ αριθ. 1559/3.11.1950 συμβολαιογραφικού προσυμφώνου ή μόνο της αιτούσας (Γνωμ.Ολ.ΝΣΚ 368/78), είτε στο όνομα του κληρονομουμένου, δεδομένου ότι η υποσχόμενη την πώληση του εν λόγω ακινήτου αρχική δικαιούχος είχε, μετά την παρέλευση έτους (δηλ. την 11η Νοεμ.1945) από την πλάσματι, δυνάμει της περί δραχμοποιήσεως νομοθεσίας, εξόφληση του τιμήματος (δηλ. την 11η Νοεμ.1944), καταστεί κυρία του προσωρινώς παραχωρηθέντος σ’ αυτή οικοπέδου, χωρίς το δικαίωμα της πλήρους κυριότητάς της επ’ αυτού να υπόκειται σε κανένα περιορισμό, πράγμα που (με την επιφύλαξη της εκδόσεως παραχωρητηρίου στο όνομα του πιο πάνω φορέα του νομίμου τίτλου ή των κληρονόμων του) συνεπάγεται την αποξένωση του Δημοσίου από τη διαχείριση του συγκεκριμένου ακινήτου και συνεπώς την αναρμοδιότητα, πλέον, της διοίκησης να προχωρήσει στην έκδοση του σχετικού παραχωρητηρίου.
ΝΣΚ/9/2006
Αγορά υπό κατασκευή ακινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Στην έννοια του όρου «αγορά ακινήτων» του άρθρου 50 του ΠΔ 715/1979 περιλαμβάνεται και η δυνατότητα αγοράς μέλλοντος κτιρίου ή άλλως αγοράς οικοπέδου και κτιρίου από τα σχέδια και τις προδιαγραφές με μελέτη και κατασκευή από τον πωλητή, με την προϋπόθεση ότι τόσο από το περιεχόμενο της διακηρύξεως όσο και από το περιεχόμενο της συμβάσεως προκύπτει ότι τα συμβαλλόμενα μέρη απέβλεψαν στην εφαρμογή των διατάξεων της πωλήσεως και όχι εκείνων περί μισθώσεως έργου. 2) Στην κρίση του οργάνου διοίκησης του Ν.Π.Δ.Δ. εναπόκειται ή η επανάληψη του διαγωνισμού ή η κατακύρωση του αποτελέσματος αυτού όταν από την επιτροπή διαγωνισμού κριθεί κατάλληλο ένα και μόνο ακίνητο. Στην περίπτωση της κατακυρώσεως του διαγωνισμού η σχετική απόφαση του οργάνου εγκρίνεται μόνον από τον εποπτεύοντα το Ν.Π.Δ.Δ. Υπουργό. 3) Εφόσον η διακήρυξη της δημοπρασίας και η σχετική σύμβαση αφορούν αμιγώς πώληση κατ’ άρθρο 50 του ΠΔ 715/79 και η σχετική πράξη ένταξης του έργου στο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ πρέπει να περιέχει τη νομοθεσία που θα τηρηθεί για την απόκτησή του και να μην παραπέμπει στη νομοθεσία περί μισθώσεως δημοσίων έργων.
ΝΣΚ/276/2012
Δυνατότητα ή μη, δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί, της λύσης της υπ’ αριθ. 6608/2010 σύμβασης προμήθειας, κατ’ επίκληση του άρθρου 388 ΑΚ, δηλαδή λόγω απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών, ή κάποιας άλλης διάταξης νόμου.(..)α) Με βάση το διδόμενο πραγματικό του ερωτήματος, η Αναθέτουσα Αρχή οφείλει κατ’ αρχήν να εξετάσει την περίπτωση κήρυξης ή μη εκπτώτου της προμηθεύτριας εταιρείας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 34 παρ.2 και 3 του Π.Δ/τος 118/2007 (ισχύων ΚΠΔ). β) Η επελθούσα μετά τη σύναψη της επίμαχης σύμβασης προμήθειας συγχώνευση δια απορροφήσεως του αρχικού φορέα (ΗΣΑΠ ΑΕ) από τον νέο ενιαίο φορέα αστικών συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), βάσει του άρθρου 1 του Ν. 3920/2011 και της κατ’ εξουσιοδότηση της παρ.6 του άρθρου αυτού εκδοθείσας υπ’ αριθμ. 28737/2637/2011 ΚΥΑ, δεν συνιστά έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός κατά την έννοια του άρθρου 388 ΑΚ, ικανό να διαταράξει σε τέτοιο βαθμό την οικονομική ισορροπία της υπόψη σύμβασης, ώστε να οδηγήσει στη λύση αυτής με δικαστική απόφαση. γ) Η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να λύσει μονομερώς την επίμαχη σύμβαση προμήθειας, εάν διαπιστώσει ότι υπό τις δεδομένες πλέον συνθήκες, η ικανοποίηση του επιδιωκόμενου με τη σύμβαση δημόσιου σκοπού καθίσταται ατελέσφορη και αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον. Η μονομερής λύση της σύμβασης εκ μέρους της Διοίκησης, υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι δεν στηρίζεται σε αντισυμβατική συμπεριφορά της προμηθεύτριας εταιρείας, είναι δυνατόν να οδηγήσει στην καταβολή χρηματικής αποζημίωσης για την αποδεδειγμένη από την μη εκτέλεση της σύμβασης ζημία της. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.Ε/168/2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ-Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων και Δίκτυα Αποχέτευσης Δήμου ... και Παραλίας..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (σκέψη ΙΙ), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση εγκαθιδρύει πραγματική συνεργασία μεταξύ των συμβαλλόμενων φορέων, με σκοπό, δια της συνένωσης των μέσων που διαθέτει ο καθένας από αυτούς, την από κοινού εκτέλεση της δημόσιας αποστολής τους, και ως τέτοια δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4412/2016, ενώ το γεγονός ότι η ένταξη της ως άνω Πράξης στο ΕΠ - Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020 έχει ολοκληρωθεί σε χρόνο προγενέστερο της σύναψης της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα αυτής ... Εντούτοις, το σχέδιο της προγραμματικής αυτής σύμβασης δεν έχει το ελάχιστο αναγκαίο κατά νόμο περιεχόμενο, καθόσον σ’ αυτό δεν διαλαμβάνεται το απαιτούμενο από τις διατάξεις του άρθρου 100 παρ. 2 του ν. 3852/2010 χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής της, το οποίο δεν μπορεί να ταυτίζεται ή να εξαντλείται στη διάρκεια αυτής, αλλά πρέπει να περιέχει αναλυτικό χρονικό προγραμματισμό των επί μέρους δράσεων που απαρτίζουν το αντικείμενο κάθε Υποέργου ξεχωριστά.Κατόπιν αυτών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, εξαιτίας της διαπιστωθείσας ως άνω ουσιώδους νομικής πλημμέλειας, κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης.
ΝΣΚ/73/2006
Δικαιώματα Οργανισμού Λιμένος απορρέοντα εκ της δυνάμει συμβάσεως παραχωρήσεως σε αυτόν υπό του Δημοσίου, του δικαιώματος χρήσεως και εκμεταλλεύσεως χώρων της χερσαίας ζώνης του λιμένος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο «Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ» (Ο.Λ.Ε. Α.Ε.), στο πλαίσιο του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσεως και εκμεταλλεύσεως των γηπέδων, των κτιρίων και των εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ελευσίνος, το οποίο παραχωρήθηκε σε αυτόν δυνάμει συμβάσεως συναφθείσης μετά του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου εικοστού τετάρτου, παρ.1 του Ν 2932/2001: α) δεν δύναται να προβαίνει στην έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής, καθ’ υποκατάσταση της αρμοδίας Κτηματικής Υπηρεσίας, σε βάρος αυθαιρέτων κατόχων ακινήτων ευρισκομένων εντός κοινοχρήστου χώρου (χερσαίας λιμενικής ζώνης του Λιμένος Ελευσίνος), και β) δεν υποκαθίσταται σε όλα τα δικαιώματα που είχε το Ελληνικό Δημόσιο ή και στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών και των οργάνων αυτού για την άσκησή τους, αλλά ασκεί τα δικαιώματα που προσιδιάζουν στην χρήση και εκμετάλλευση, όπως το περιεχόμενό τους, ο τρόπος και οι όροι ασκήσεώς τους εξειδικεύονται στην συναφθείσα σύμβαση, ως και τα δικαιώματα που απονέμονται από τις κείμενες διατάξεις εν σχέσει προς την χρήση και εκμετάλλευση, στα δικαιώματα δε αυτά περιλαμβάνεται και η δια των προβλεπομένων νομίμων τρόπων και ενδίκων βοηθημάτων προστασία.
ΝΣΚ/242/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Δικαίωμα ή μη συμμετοχής ιατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε ιδιωτική κλινική.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α. Οι δια συμβάσεως του άρθρου 10 του ν.δ. 1204/1972 συνδεόμενοι μετά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ιατροί επετρέπετο κατά το εν προκειμένω κρίσιμον χρονικόν διάστημα 1) να παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες και 2) να μετέχουν σε μη συμβεβλημένες με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ιδιωτικές κλινικές ανεξαρτήτως του αν α) τα πρόσωπα επ’ ονόματι των οποίων έχουν συσταθεί/ και λειτουργούν οι κλινικές αυτές είναι έμποροι (κατά το τυπικόν ή ουσιαστικόν κριτήριον) και β) η λειτουργία της εις ην μετέχουν- ή/και παρέχουν τις ιατρικές υπηρεσίες τους- οι εν λόγω ιατροί μη συμβεβλημένης με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ιδιωτικής κλινικής αποτελεί άσκησιν εμπορικής δραστηριότητος. Β. Εν προκειμένω οι ιατροί του ερωτήματος συνήψαν με το (τότε) ΙΚΑ τις κατ’ άρθρον 10 ν.δ. 1204/1972 ειδικές συμβάσεις και προσελήφθησαν στο τότε ΙΚΑ μετά την έναρξη ισχύος του νόμου 2150/1993 (συγκεκριμένως η σύμβαση μεταξύ του ΙΚΑ και του ιατρού Δ.Τ. απεφασίσθη με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Ρ01/1054 από 18-4-1995 απόφαση διοικητού του ΙΚΑ και η μεταξύ του ΙΚΑ και του ιατρού Ν.Θ. σύμβαση απεφασίσθη με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Ρ01/86 από 8-3-1996 απόφαση διοικητού του ΙΚΑ και ετροποποιήθη ως προς τον τόπον παροχής των υπηρεσιών αυτού του ιατρού με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ06 από 5-6-1996 απόφαση διοικητού του ΙΚΑ). Επομένως νομίμως οι ιατροί αυτοί μετείχον κατά το εν προκειμένω κρίσιμον χρονικόν διάστημα εις την εν λόγω ιδιωτικήν κλινικήν.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1350/2018
Κατασκευή δικτύου τηλεθέρμανσης:.επιδιώκεται η αναθεώρηση της 849/2018 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στη σκέψη 6 της παρούσας, ορθώς, έστω και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, κρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση ότι υφίσταται διακωλυτικός λόγος υπογραφής της ελεγχόμενης σύμβασης εκ της συνομολόγησης τιμήματος το οποίο δεν προβλέπεται από καμιά διάταξη είτε της κείμενης νομοθεσίας, είτε της σύμβασης, όπως τροποποιήθηκε, που συνήφθη μεταξύ ... και Δημοσίου. Και τούτο διότι, πράγματι, σύμφωνα με τη σύμβαση αυτή (βλ. ιδίως άρθρο 2 παρ. 2 εδ. α΄ αρχικής και 9 παρ. 2 τροποποιητικής), το περιεχόμενο της οποίας εναρμονίζεται τόσο με τα άρθρα 26 και 28 του ν. 947/1979, όσο και με το αντικείμενο και τους καταστατικούς σκοπούς της ..., δεν προβλέπεται η καταβολή οιουδήποτε ανταλλάγματος για την παράδοση/παραχώρηση των έργων υποδομής, στα οποία ρητώς συγκαταλέγεται το δίκτυο τηλεθέρμανσης, μετά την ολοκλήρωσή τους, στο Δήμο ..., ώστε να περιέλθουν αυτά, ακολούθως, κατά χρήση, στον εκ του νόμου αρμόδιο φορέα και, συγκεκριμένα εν προκειμένω, στη ..., στην περιουσία της οποίας ανήκουν από το 1995 και εφεξής όλα τα παρελθόντα και μελλοντικά έργα τηλεθέρμανσης της περιοχής. Ενόψει δε της μη προβλέψεως τέτοιου ανταλλάγματος, η ελεγχόμενη «μεταβίβαση», αφενός δεν μπορεί να έχει ως αιτία την πώληση, χαρακτηριστικό στοιχείο της οποίας αποτελεί, κατ’ άρθρο 513 ΑΚ, η συνομολόγηση τιμήματος, αφετέρου εσφαλμένως υπολαμβάνεται και χαρακτηρίζεται από τα συμβαλλόμενα μέρη ως «μεταβίβαση κυριότητας», στο μέτρο που το αντικείμενο της μεταβίβασης (δίκτυο τηλεθέρμανσης) ανήκει, ανεξαρτήτως του χρόνου ολοκλήρωσής του, ήδη στην κυριότητα της φερόμενης ως «λήπτριας» ... από έτους 1995, απορριπτομένων, συνεπώς, ως αβασίμων όλων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών των αιτουσών και δη περί κυριότητας του δικτύου ή έστω του ακινήτου του αντλιοστασίου από τη .... ή περί επιτρεπτού της συγκεκριμένης σύμβασης από το άρθρο 26 παρ. 1 εδ. ζ΄ του ν. 947/1979, το οποίο δεν κατοχυρώνει τέτοια δυνατότητα του αναδόχου φορέα, ή το άρθρο 13 παρ. 3 εδ. β΄ της από 16.4.1989 σύμβασης, που δεν αφορά στα έργα που κατασκευάζει η ....., όπως το επίμαχο, αλλά σε εκείνα που έχουν αναλάβει να εκτελέσουν τρίτοι φορείς. Απορριπτέοι, επίσης, είναι και οι ισχυρισμοί περί χαρακτηρισμού της σύμβασης ως προγραμματικής, χωρίς, ωστόσο, να περιλαμβάνεται σ’ αυτήν το ελάχιστο αναγκαίο περιεχόμενο του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, ή περί συνδρομής στο πρόσωπο των συμβαλλομένων συγγνωστής πλάνης, η οποία δεν συνιστά νόμιμο λόγο αναθεώρησης στη διαδικασία ενώπιον του παρόντος Τμήματος, κατ’ άρθρο 37 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ Α΄ 52), ενώ αορίστως και, σε κάθε περίπτωση, αλυσιτελώς προβάλλονται τα σχετικά περί δυνατότητας «πωλήσεως» της κοινωφελούς εμπορικής δραστηριότητας του δικτύου, δραστηριότητα για την οποία είναι ούτως ή άλλως εκ του νόμου αρμόδια η .... Συνακόλουθα, με την ελεγχόμενη σύμβαση, η οποία έχει χαρακτήρα αποκαταστατικό, όπως συνομολογείται και από τις αιτούσες, τα μέρη δεν απέβλεψαν στη μεταβίβαση της κυριότητας του δικτύου, αλλά στη μετακύλιση του κόστους κατασκευής αυτού από τη .. στην ήδη από έτους 2013 διαχειρίστρια αυτού ...., με την καταβολή από τη δεύτερη στην πρώτη – εν είδει αποζημίωσης – όλων των, μέσω δανεισμού δαπανών, που κατέστησαν αναγκαίες και επιβάρυναν από το έτος 2007 τη .... Δεδομένου, όμως, ότι η εκπλήρωση του σκοπού αυτού, δεν μπορεί, όπως προεκτέθηκε, να λάβει τη μορφή της «αιτία πωλήσεως μεταβίβασης της κυριότητας του δικτύου» η οποία και μόνο φέρεται για έλεγχο ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ούτε μπορεί το πρώτον το παρόν Τμήμα να προβεί σε μεταβολή του περιεχομένου των συμβατικών όρων, η διαμόρφωση των οποίων απόκειται στα συμβαλλόμενα μέρη, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της. Μειοψήφησαν τα μέλη Σταμάτιος Πουλής και Ευαγγελία Σεραφή, κατά τη γνώμη των οποίων η ελεγχόμενη σύμβαση, αντικείμενο της οποίας αποτελεί η μεταφορά κονδυλίων από τη δεύτερη αιτούσα στην πρώτη προς το σκοπό αποκατάστασης των δαπανών κατασκευής του έργου της τηλεθέρμανσης, δεν έχει χαρακτήρα δημόσιας σύμβασης έργου, προμηθειών ή υπηρεσιών και, ως εκ τούτου, εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ζήτημα που δύναται να εξεταστεί αυτεπαγγέλτως και κατά το στάδιο εκδίκασης της αίτησης αναθεώρησης. Ως εκ τούτου, η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να αναθεωρηθεί και, γενομένης δεκτής της αίτησης ανάκλησης κατά της 95/2018 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου, η τελευταία αυτή να ανακληθεί και να αποφανθεί το παρόν Τμήμα ότι απέχει του ελέγχου του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης. Η γνώμη, όμως, αυτή δεν εκράτησε.
ΝΣΚ/335/2011
Δυνατότητα καταχώρησης στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιριών, αποφάσεων της φερομένης ως αυτόκλητης καθολικής έκτακτης Γ.Σ. ανωνύμου εταιρίας, τελούσης υπό εκκαθάριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η Δ/νση Α.Ε. και Πίστεως της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου δεν πρέπει να προβεί σε καταχώριση στο οικείο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών και σε σχετική δημοσίευση στο Τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, των αποφάσεων της από 14.9.2010, φερομένης ως αυτόκλητης καθολικής έκτακτης Γ.Σ., της υπό εκκαθάριση, κατ’ άρθρο 22 του Ν 3606/2007, τελούσης εταιρίας με την επωνυμία «G-TRADE ΑΝΩΝΥΜΗ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ», αφού σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, η ανωτέρω Γ.Σ., δεν ηδύνατο να προβεί σε αντικατάσταση των διορισμένων από το δικαστήριο, ως άνω εκκαθαριστών, καθόσον όπως συνάγεται από το από 14.9.2010 πρακτικό της που υπέβαλε προς την ανωτέρω Δ/νση, δεν είχε περατωθεί η ειδική εκκαθάριση του ανωτέρω άρθρου 22. β) Η ανωτέρω Δ/νση προκειμένου να θεωρήσει, εάν έχει πλέον ολοκληρωθεί το στάδιο της ειδικής εκκαθαρίσεως του άρθρου 22 του Ν 3606/2007, θα πρέπει, κατά τα προαναφερθέντα γενόμενα δεκτά στη θεωρία και τη νομολογία, να βασισθεί αποκλειστικά σε τυχόν υποβληθησόμενο σ’ αυτή, νέο πρακτικό Γ.Σ., από το οποίο θα προκύπτει η ανωτέρω περάτωση, δεν έχει δε την αρμοδιότητα να προβαίνει αυτεπαγγέλτως σε συλλογή αποδείξεων, όπως, εν προκειμένω, δια της λήψεως των επιστολών του Επόπτη και των ανωτέρω εκκαθαριστών που διορίσθηκαν από το δικαστήριο. γ) Εφόσον, από νέο πρακτικό Γ.Σ. συνάγεται, αφ’ ενός μεν, η περάτωση της ειδικής εκκαθαρίσεως του άρθρου 22 του Ν 3606/2007, αφ’ ετέρου δε, η λήψη νέας αποφάσεως της Γ.Σ. περί αντικαταστάσεως των ανωτέρω διορισμένων από το δικαστήριο, κατ’ εφαρμογή της παρ.9 του ανωτέρω άρθρου, εκκαθαριστών, είναι σύννομη μία τέτοια αντικατάσταση στα πλαίσια, πλέον, της κοινής εκκαθαρίσεως των άρθρων 49 επ. του Κ.Ν.2190/1920, υπό την προϋπόθεση βεβαίως, ότι η ανωτέρω απόφαση ελήφθη νομοτύπως με τη νόμιμη απαρτία και πλειοψηφία. (ομοφ.)