ΝΣΚ/430/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εφ’ άπαξ αποζημίωση ανταποκριτών Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 16 παρ.12 του Ν. 4169/1961 εφ’ άπαξ αποζημίωση αυτών που διετέλεσαν ανταποκριτές του Ο.Γ.Α., χορηγείται και στους ανταποκριτές που αποχώρησαν από την υπηρεσία τους προ της 1.1.1993, αλλά άσκησαν καθήκοντα ανταποκριτή και πριν την ισχύ του Ν. 2150/1993, αλλά και μετά την ισχύ του Ν. 2676/1999.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/217/2002
ΤΑΜΠΥ /ΥΕΘΑ. Δικαιούχος εφ άπαξ βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαιούχος του εφ άπαξ βοηθήματος θανόντος ασφαλισμένου στο ΤΑΜΠΥ /ΥΕΘΑ είναι, εφόσον δεν υπάρχουν εν ζωή οι γονείς του, και ο αδελφός του που έχει υιοθετηθεί από άλλη οικογένεια πριν από την ισχύ του Ν 2447/1996.
ΝΣΚ/140/2007
Σύνταξη και εφ’ άπαξ αποζημίωση σε υπαλλήλους ΕΛΓΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύνταξη και η εφ’ άπαξ αποζημίωση των μεταταγέντων από τον ΟΓΑ, υπαλλήλων του ΕΛΓΑ, καθώς και οι αναλογούσες εισφορές πρέπει να υπολογίζονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των Ν 437/1976 και 2112/1920 που ισχύουν για τον ΟΓΑ, δηλαδή επί των αποδοχών που πράγματι λαμβάνει ο υπάλληλος κατά τον τελευταίο μήνα της ενεργού υπηρεσίας του στον ΕΛΓΑ.
ΝΣΚ/161/2003
Η, κατά το άρθρο 9 παρ.4 του Ν 1418/84, αποζημίωση που καταβάλλεται στον ανάδοχο εκτελέσεως δημοσίου έργου, στην περίπτωση που αυτός συμφωνεί για τη ματαίωση της διαλύσεως της σχετικής συμβάσεως, ορίζεται ισόποση με τη θετική ζημία που υφίσταται ο ανάδοχος, εξ αποκλειστικής υπαιτιότητας του φορέα κατασκευής ή του κυρίου του έργου. Η, εν λόγω, αποζημίωση περιλαμβάνει και την εφ’ άπαξ υπολογιζόμενη διαφορά μεταξύ των συμβατικών τιμών των υλικών και εργασιών και των τιμών, που θα καταβάλλει αποδεδειγμένως ο ανάδοχος για την εξασφάλιση των ιδίων εργασιών και υλικών, εφόσον η διαφορά αυτή, η οποία δύναται να προκύψει κατά το διάστημα από το χρόνο της πραγματικής διακοπής των εργασιών μέχρι την έγκριση της συμφωνίας του αναδόχου, δεν καλύπτεται από την αναθεώρηση των δαπανών των εν λόγω συμβατικών τιμών (εργασιών και υλικών).
ΝΣΚ/201/2007
Κατάργηση Προξενικών Αρχών – Τύχη συμβάσεων εκεί απασχολουμένων – Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Καταργουμένης Προξενικής τινος Αρχής, οι συμβάσεις εργασίας ωρισμένου ή αορίστου χρόνου λύονται δι’ απολύσεως των εκεί απασχολουμένων. Δυνατή η σύναψη νέων συμβάσεων εργασίας μετά των ως άνω απολυομένων, ωρισμένου όμως χρόνου (υπό την ισχύ του υφισταμένου Οργανισμού), σε άλλες Προξενικές Αρχές, εφ’ όσον υφίστανται στις Αρχές αυτές αντίστοιχες οργανικές θέσεις ή, εν εναντία περιπτώσει, εφ’ όσον συσταθούν τοιαύτες δια προεδρικού διατάγματος, το οποίο δύναται να είναι και αυτό, δια του οποίου καταργείται η οικεία Προξενική Αρχή, τηρουμένων βεβαίως των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων. Οι ως άνω απολυόμενοι, εάν μεν πρόκειται περί Ελλήνων, δικαιούνται αποζημιώσεως, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 55 του ΠΔ 410/1988, εφ’ όσον ως εφαρμοζόμενο δίκαιο έχει καθορισθεί δια της σχετικής συμβάσεώς τους το ελληνικό τοιούτο, εάν δε πρόκειται περί αλλοδαπών εφαρμοστέο είναι το αλλοδαπό δίκαιο.
ΕλΣυν/Τμ.1/29/2014
Αποζημίωση συνταξιοδότησης.(...)Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, το προσωπικό των Δήμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που δεν υπάγεται για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, όταν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για λήψη σύνταξης από τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγεται, δικαιούται από την υπηρεσία του αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, η οποία υπολογίζεται όπως η αποζημίωση λόγω καταγγελίας, μειωμένη κατά τα προβλεπόμενα στο νόμο. Η επικουρική ασφάλιση και η συμπλήρωση των προϋποθέσεων απόληψης επικουρικής σύνταξης δεν αποτελεί προϋπόθεση, αλλά συνιστά περίπτωση περαιτέρω περιορισμού της μειωμένης αποζημίωσης. Αντιθέτως, η υπαγωγή του αποχωρούντος υπαλλήλου σε φορέα που έχει ως σκοπό τη χορήγηση στους ασφαλισμένους του εφάπαξ βοηθήματος, δεν κωλύει ούτε περιορίζει την παράλληλη καταβολή σε αυτόν της ανωτέρω αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης (ΑΠ 1720/2012, ΝΣΚ 112/1997, Ε.Σ. Κλ. Τμ. VΙΙ Πρακτικά Συν. 7η/12.3.2013). (...)Επιπλέον, οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 103/1975 (Α΄167) τις οποίες επικαλείται μεταξύ άλλων η Επίτροπος και οι οποίες αποκλείουν την παράλληλη καταβολή στους αποχωρούντες υπαλλήλους άλλου εφ’ άπαξ χρηματικού βοηθήματος ή αποζημιώσεως, αφορούν αποκλειστικά στο βοήθημα που χορηγείται βάσει των διατάξεων του νόμου αυτού και δεν εφαρμόζονται στην προκειμένη περίπτωση. Τέλος, ο λόγος περί αντίθεσης στην αρχή της ισότητας προβάλλεται αορίστως, επιπλέον δε, η κρίσιμη διάταξη, η οποία είναι γενική, εφαρμόζεται αδιακρίτως σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και δεν προκύπτει ότι εισάγει διαφορετική μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων που βρίσκονται σε όμοιες συνθήκες.