ΝΣΚ/431/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Οργανισμός Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (Ο.Π.Α.Δ.). Ακουστικά βαρηκοΐας. Αναγνωριζόμενη δαπάνη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την προμήθεια ακουστικών βαρηκοΐας από δικαιούχους ασφαλισμένους του Ο.Π.Α.Δ. η αναγνωριζόμενη από αυτόν δαπάνη υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος κανονισμού του (κ.υ.α. 2/190/0094/28.01.2004) δεν δύναται να υπερβεί το οριζόμενο στην υπ’ αριθμ. Α7α/4590/01.07.1992 απόφαση του τότε Υπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ποσό, από το οποίο αφαιρείται το ποσοστό συμμετοχής του ασφαλισμένου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΒ3Η/οικ. 38978/2019
Ένταξη στην αποζημίωση προϊόντων της κατηγορίας «Ακουστικά Βαρηκοΐας» του Μητρώου Αποζημιούμενων Προϊόντων του ΕΟΠΥΥ.
2/190/0094/2004
Κανονισμός παροχών του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (Ο.Π.Α.Δ.).Αντικαταστάθηκε με την Αριθ. οικ.2/7029/0094/8.2.2005 (ΦΕΚ 213/Β/17.2.2005) απόφαση
ΕΣ/Τ7/272/2007
Μελέτες.Δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον για τον καθορισμό της αμοιβής των αναδόχων μελετητών δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη στην διάταξη της παρ.7 του άρθρου 11 του ν.716/1977 διαδικασία και δεν προκύπτει ότι η τελική αμοιβή της μελέτης δεν έχει υπερβεί το οριζόμενο από στην προαναφερόμενη διάταξη ανώτατο όριο του 40% της συμβατικής αμοιβής, που αρχικώς καθορίζεται βάσει του προϋπολογισμού που συντάσσεται κατά το στάδιο της προμελέτης και, συνεπώς, η καταβολή της ως άνω αμοιβής στερείται νομίμου ερείσματος
ΕΣ/Κλ.Τμ.1/187/2017
Καταβολή ποσού , ως δαπάνες μετακίνησής της εκτός έδρας.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη κανονική. Και τούτο, διότι από τα επισυναπτόμενα στο ένταλμα δικαιολογητικά δεν αποδεικνύεται ότι η εν λόγω δαπάνη αναλήφθηκε νομίμως, καθόσον η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρεώσεων εκδόθηκε το πρώτον στις 10.3.2017, ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της επίμαχης δαπάνης, κατά το βάσιμο πρώτο σκέλος του λόγου διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου (παρελκούσης της εξετάσεως του β΄ σκέλους αυτού), χωρίς, όπως εκτιμάται από το Κλιμάκιο αυτό, να συντρέχει λόγος συγγνωστής πλάνης του φορέα, ως εκ του σαφούς περιεχομένου των ανωτέρω διατάξεων, οι οποίες αποτελούν πάγιες ρυθμίσεις επί του ζητήματος αυτού (πρβ. άρθρο 4 του προϊσχύσαντος π.δ/τος 133/2010, άρθρα 21 και 26 του προϊσχύσαντος ν.2362/1995).
ΝΣΚ/242/2002
Όρια ηλικίας διορισμού στο Δημόσιο των αναφερομένων στο άρθρο 7 παρ.4 Ν 1339/83, όπως τροποποιηθέν ισχύει, προσώπων, μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2683/99.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 7 παρ.4 του Ν 1339/83, όπως σήμερα ισχύει, ως εισάγουσα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού στο Δημόσιο για συγκεκριμένες κατηγορίες προσώπων, εξακολουθεί ισχύουσα και μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2683/99 και συνεπώς τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 παρ.4 του Ν 1339/83 πρόσωπα επιτρέπεται κατά νόμον να διορισθούν ως διοικητικοί υπάλληλοι ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, έστω και αν έχουν υπερβεί το οριζόμενο στις διατάξεις του Ν 2683/99 ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, όχι όμως και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας, όπως τούτο ορίζεται στις διατάξεις του Ν 2683/99.
ΔΕΔ/Θεσ/30/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2023, η οποία προέκυψε λόγω διαφοράς αντικειμενικών δαπανών ύψους 4.677,81€ και χρεωστικού ποσού 766,55€. Ο προσφεύγων είχε επικαλεστεί ανάλωση κεφαλαίου προηγούμενων ετών (2017-2022) ύψους 13.045,97€, αλλά η φορολογική αρχή αναγνώρισε μόνο 9.500,00€. Η διαφορά οφειλόταν στην αφαίρεση της ελάχιστης δαπάνης διαβίωσης (6.000€) για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, κατά τα οποία το δηλωθέν εισόδημα ήταν μηδενικό. Η Διεύθυνση κρίνει ότι η αφαίρεση ήταν ορθή, καθώς η ελάχιστη δαπάνη αφαιρείται κατά τον προσδιορισμό του κεφαλαίου σύμφωνα με την ΠΟΛ 1076/2015, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/48/2011
Παροχή ιατρικών υπηρεσιών:Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην νομική σκέψη που προηγήθηκε το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι νομίμως με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα, που εκδόθηκε από τον Ο.Π.Α.Δ.-Υ.Π.Α.Δ.-ΤΥΔΚΥ Ν. ......., εντέλλεται η πληρωμή ποσού 1.620,00 ευρώ στον ανωτέρω ιατρό, αφού παρέχοντας τις ιατρικές του υπηρεσίες σε ασφαλισμένους του Τομέα Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του Ο.Π.Α.Δ.-Υ.Π.Α.Δ (Ν. .......), εκτέλεσε πλήρως τις απορρέουσες υποχρεώσεις του από την συμβατική σχέση του με τον εν λόγω Οργανισμό, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα (1.4.2010 μέχρι 30.9.2010), ενώ η τυχόν πλημμελής εκπλήρωση των καθηκόντων του ή/και η παραβίαση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ιδιότητά του ως μόνιμου υπαλλήλου του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., αφορά αποκλειστικά και μόνο την εργασιακή του σχέση με το φορέα αυτό και τις συνεχόμενες με αυτή πειθαρχικές κυρώσεις, λόγω της μη χορήγησης της απαιτούμενης άδειας για την άσκηση από αυτόν ιδιωτικού έργου, και δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της εντελλόμενης με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνης. Επομένως, η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη και το εν λόγω ένταλμα, το οποίο μπορούσε να θεωρηθεί αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει, δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/153/2025
Η Πράξη 153/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού για την παρακολούθηση μετεωρολογικών, πυρομετεωρολογικών, ακτινομετρικών και υδρολογικών παραμέτρων» από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Η συνολική συμβατική δαπάνη ανήλθε σε 4.530.201,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία. Κατά συνέπεια, αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των δεκαέξι (16) σχεδίων συμβάσεων, με την επισήμανση ότι η ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής μπορεί να εφαρμοστεί μόνο εάν η διάρκεια των συμβάσεων υπερβεί τους δώδεκα (12) μήνες.
ΝΣΚ/281/2008
Επίκληση ανάλωσης κεφαλαίου από άγαμο ανήλικο τέκνο ή άγαμο τέκνο, που δεν έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του και σπουδάζει σε αναγνωρισμένη σχολή, προκειμένου να καλυφθεί το ποσό της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης που προκύπτει από αγορά ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση επίκλησης, προκειμένου να καλυφθεί το ποσό της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης που προκύπτει από αγορά ακινήτου, από άγαμο ανήλικο τέκνο ή άγαμο τέκνο, που δεν έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του και σπουδάζει σε αναγνωρισμένη σχολή, ανάλωσης κεφαλαίου, το οποίο προκύπτει από εισοδήματα προηγούμενων ετών που δηλώθηκαν από τα πρόσωπα αυτά ή προσδιορίσθηκαν από τη φορολογική αρχή, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 19 παρ.2 περ.ζ του Ν 2238/1994, το προβλεπόμενο στην ίδια διάταξη ποσό, ως ελάχιστη δαπάνη ετήσιας διαβίωσης, δεν αφαιρείται, εάν τα πρόσωπα αυτά βαρύνουν, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν 2238/1994, το φορολογούμενο γονέα.
ΝΣΚ/112/2014
Δυνατότητα εισαγωγής στη Σχολή Αστυφυλάκων ή σαν πολιτικού υπαλλήλου στην Ελληνική Αστυνομία, καθ’ υπέρβαση, ιδιώτη ο οποίος τέλεσε πράξη του άρθρου 31 του Ν. 2800/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν δύναται να εισαχθεί καθ’ υπέρβαση και χωρίς εξετάσεις στη Σχολή Αστυφυλάκων ιδιώτης, ο οποίος τέλεσε πράξη του άρθρου 31 του ν. 2800/2000 έχοντας, κατά το χρόνο τελέσεως αυτής, τα προβλεπόμενα από το άρθρο 2 του Π.Δ. 4/1995 προσόντα, πλην όμως κατά το χρόνο υποβολής της αιτήσεώς του είχε υπερβεί το οριζόμενο από την παρ.1 του άρθρου 2 του Π.Δ. 4/1995 όριο ηλικίας. β) Δύναται να προσληφθεί στην Ελληνική Αστυνομία ως πολιτικός υπάλληλος ιδιώτης, ο οποίος τέλεσε πράξη του άρθρου 31 του ν. 2800/2000, έχοντας τα προβλεπόμενα από το νόμο προσόντα, πλην όμως, κατά το χρόνο υποβολής της αιτήσεώς του, είχε παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών από το χρόνο τελέσεως της προαναφερθείσας πράξεως, καθώς και από τον χρόνο αποκτήσεως των τυπικών προσόντων διορισμού σε θέση ορισμένης κατηγορίας, όταν όμως ετέλεσε την πράξη δεν ίσχυε ο Ν. 4058/2012 που θέσπισε προθεσμία για την υποβολή της σχετικής αιτήσεως και δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα κωλύματα των άρθρων 4 έως 8 του Ν. 3528/2007, ούτε ζητείται η εκπλήρωση του κοινωνικού αυτού δικαιώματός του με καταχρηστικό τρόπο. (ομοφ.)