ΝΣΚ/431/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιτρεπόμενες χρήσεις σε Επιχειρηματικό Πάρκο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στο Επιχειρηματικό Πάρκο Βαμβακιάς Ελευσίνας επιτρέπεται η εγκατάσταση νέων μονάδων μόνο χαμηλής όχλησης και η μετεγκατάσταση νομίμως ιδρυθεισών μονάδων μέσης και χαμηλής όχλησης, με τις προϋποθέσεις του άρθρου 19 του ν.3325/2005. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/193/2006
Απομάκρυνση μη επιτρεπομένων χρήσεων γης της παρ.4γ του άρθρου 2 του ΠΔ 23-7/19-8-1998 στη περιοχή του Μεταξουργείου στην Αθήνα, ενόψει και των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν 3325/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι μη επιτρεπόμενες χρήσεις γης της παρ.4γ του άρθρου 2 του ΠΔ 23-7/19-8-1998 (ΦΕΚ Δ΄ 616) στη περιοχή του Μεταξουργείου στην Αθήνα, ενόψει των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν 3325/2005 (ΦΕΚ Α΄ 68/11-3-2005), σχετικά με την «Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης», οι οποίες ορίζουν ως χρόνο απομάκρυνσης των δραστηριοτήτων, που είναι ασύμβατες με τις χρήσεις γης, την δωδεκαετία από την ημερομηνία εφαρμογής της σχετικής διάταξης, πρέπει να απομακρυνθούν την 19-8-2010.
ΝΣΚ/156/2019
α) Εάν οι διατάξεις του π.δ/τος 59/2018 τροποποιούν τις προβλεπόμενες από τον υφιστάμενο πολεοδομικό σχεδιασμό χρήσεις στην περιοχή του «Ελαιώνα», β) Εάν στην περιοχή του «Ελαιώνα» επιτρέπεται η χρήση των «ιδιωτικών μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας» και γ) Εάν στην περιοχή του «Ελαιώνα» επιτρέπονται οι χρήσεις «Κέντρο Αποθήκευσης Διανομής» (ΚΑΔ) ή «Ενυδρείο».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Με εξαίρεση τις περιοχές του «Ελαιώνα» που έχουν, τυχόν, καθοριστεί ως περιοχές «Μη οχλούσας Βιομηχανίας-Βιοτεχνίας- Βιομηχανικού και Βιοτεχνικού Πάρκου-ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ προς Εξυγίανση» ή «Οχλούσας Βιομηχανίας-Βιοτεχνίας» ή «Χονδρεμπορίου» ή «Κοινωνικών Εξυπηρετήσεων», οι διατάξεις του π.δ/τος 59/2018 δεν τροποποιούν τις προβλεπόμενες, από τον εγκεκριμένο κατά την έκδοσή του πολεοδομικό σχεδιασμό, χρήσεις γης, στην ανωτέρω περιοχή. β) Επιτρέπεται η χρήση των «ιδιωτικών μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας» του π.δ/τος 84/2001 («Πολυϊατρείων» ή «διαγνωστικών εργαστηρίων») στους οικοδομήσιμους χώρους, που χαρακτηρίζονται με το στοιχείο Β' στα διαγράμματα που συνδημοσιεύτηκαν στην ΕτΚ με το από 20.09/30.11.1995 π.δ/μα. γ) Η χρήση «Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής» (ΚΑΔ) και η χρήση «Ενυδρείο», δεν επιτρέπονται στους οικοδομήσιμους χώρους της περιοχής του «Ελαιώνα».
ΝΣΚ/248/2010
Κατάταξη των μονάδων απεξάρτησης–ξενώνων επανένταξης «18 άνω» ως προς την πολεοδομική τους λειτουργία, σε σχέση με τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης στο Δήμο Ψυχικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι μονάδες απεξάρτησης-ξενώνες επανένταξης «18 άνω», που συνιστώνται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 9 του Ν 2716/1999 και έχουν ως σκοπό την τοποθέτηση και ψυχιατρική παρακολούθηση σε χώρους διαβίωσης, θεραπείας και υποστήριξης για μακρόχρονη ή βραχεία παραμονή των ατόμων με ψυχικές διαταραχές και σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα όταν δεν έχουν στέγη ή κατάλληλο οικογενειακό περιβάλλον, μετά από αίτησή τους, με σύμφωνη γνώμη του θεράποντος ψυχιάτρου ή της θεραπευτικής ψυχιατρικής ομάδας, κατατάσσονται πολεοδομικά στα κτίρια κοινωνικής πρόνοιας (άρθρο 3 παρ.ΙΓ του Κτιριοδομικού Κανονισμού). β) Στα οικοδομικά τετράγωνα του Δήμου Ψυχικού, στα οποία, κατά τα π.δ/τα της 14ης Σεπτεμβρίου 1979 και της 28ης Μαρτίου 1924 «περί Οικοδομικού Κανονισμού Συνοικισμού Ψυχικού» προβλέπεται αποκλειστική χρήση κατοικίας, δεν επιτρέπονται, χωρίς τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, κτίρια κοινωνικής πρόνοιας, και συνεπώς μονάδες απεξάρτησης–ξενώνες επανένταξης «18 άνω».
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/554/2019 (Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η κατακύρωση του αποτελέσματος της διεξαχθείσας δημοπρασίας στην ως άνω ιδιοκτήτρια είναι νομικώς πλημμελής και εμποδίζει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης. Και τούτο, διότι το προσφερθέν ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από το ισχύον Γ.Π.Σ. του Δήμου ..... ως «χώρος κοινόχρηστου πρασίνου», στον οποίο δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η εγκατάσταση Μεγάλου Πράσινου Σημείου, όπως συνομολογεί και ο Δήμος ..... με το 30887/19.7.2019 έγγραφο των απόψεων του σχετικά με το πολεοδομικό καθεστώς του εν λόγω ακινήτου της Διευθύντριας των Τεχνικών του Υπηρεσιών, που προσκομίστηκε σε εκτέλεση της 270/2019 αναβλητικής πράξης του Κλιμακίου. Η επικαλούμενη δε, με το ως άνω έγγραφο απόψεων, επικείμενη αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. του Δήμου – η οποία βρίσκεται στο στάδιο της οριστικής έγκρισης της σχετικής επικαιροποιημένης μελέτης αναθεώρησης – ώστε να περιοριστεί ο χώρος κοινόχρηστου πρασίνου, όπου βρίσκεται το εν λόγω ακίνητο, περιμετρικά του νεκροταφείου ..... από τα 250 μέτρα στα 50 μέτρα (κατ’ επίκληση του άρθρου 148 του ν. 4495/2017) και ο, κατ’ αποτέλεσμα του περιορισμού αυτού, χαρακτηρισμός της περιοχής του εν λόγω ακινήτου ως χώρου «αστικών υποδομών κοινής ωφέλειας» κατ’ εφαρμογή του άρθρου 12 του π.δ. 59/2018, στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης του οποίου περιλαμβάνεται η δημιουργία πράσινων σημείων, δεν δύναται να άρει την πλημμέλεια της κατακυρωτικής απόφασης, δεδομένου ότι πρόκειται για μία διαδικασία η οποία δεν έχει επί του παρόντος ολοκληρωθεί, χωρίς, μάλιστα, να αρκεί το γεγονός ότι κατά το στάδιο της κατακύρωσης του διαγωνισμού υφίσταται σχετική δυνατότητα αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. (πρβλ. VI Τμ. 735/2019). Και τούτο, διότι, στην προκειμένη περίπτωση, η προς οριστική έγκριση μελέτη αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. συναρτάται με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Κ.Υ.Α. 107017/28.8.2006 – Β΄ 1225) – η οποία την συνοδεύει – ως προαπαιτούμενο για την τροποποίηση του συγκεκριμένου Γ.Π.Σ., λόγω της θέσης σε εφαρμογή μέσω αυτής του Τοπικού Σχεδίου Αποκεντρωμένης Διαχείρισης Αποβλήτων του Δήμου και των χώρων που προβλέπονται για την υλοποίησή του, ώστε να κριθεί τελικά κατά την έγκριση της αναθεώρησης του Γ.Π.Σ. η πλήρης εναρμόνισή της με την απόφαση έγκρισης της εν λόγω Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ήτοι να τεκμηριώνεται, μεταξύ άλλων, ότι ο προτεινόμενος εν προκειμένω αποχαρακτηρισμός του επίμαχου γηπέδου και η αλλαγή της χρήσης γης που θα επέλθει για την εξυπηρέτηση οχλούσας δραστηριότητας (πράσινο σημείο) δεν θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο οικιστικό περιβάλλον. Επομένως, το γεγονός ότι το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από το ισχύον Γ.Π.Σ. ως χώρος κοινόχρηστου πρασίνου, στον οποίο δεν επιτρέπεται η δημιουργία Μεγάλου Πράσινου Σημείου συνιστά κώλυμα, που επιβάλλει την απόρριψη αυτού από την επιτροπή δημοπρασιών, ως ακατάλληλου για τον σκοπό για τον οποίο επιχειρήθηκε η δημοπράτηση της επίμαχης αγοράς. ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1759/2019